mikä olis elintason merkki, jota voisi esitellä

ulospäin ?

mikä olis elintason merkki, jota voisi esitellä, ulospäin ?

Pari tiedän,
uutena ostettu mersu ja yks avioliitto joka edelleen jatkuu.

mitä olis muita,

45

2073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kallisarvoisin

      on oma aika, ettei tarvitse juosta tukka putkella leipänsä tienatakseen. Se on ylellisyyttä, johon monilla ei ole varaa.

    • Uskaltaa kävellä vaikka juhlapyhänä repaleiset tai hyvin paikatut farkut, tietysti kohtalaisen puhtaat, vilkkaalla kotikadulla luontevasti. Vielä 70 iässä.

      • Tapoja

        Hörhöt ja luuserithan repaleisissa farkuissa kuleksii. Kyllä normaali ihminen asian mukaisesti pukeutuu eri tilaisuuksiin kuten sunnuntai lounaallekkin paikalliseen ravintolaan. Se on huomaavaista kanssa ihmisiä kohtaan. Mahdatko edes erottaa juhla pyhää normaalista pyhästä.


    • Maalaismies*

      Jos tällä iällä on vielä onnistunut säilyttämään ajokorttinsa ja saanut vaimonsakin pelkääjän paikalle kyytiin, niin se kyllä riittää herättämään ansaittua huomiota. Auton merkillä ei ole väliä.

    • Yleisesti, elintasoa mitataan omaisuuden ja rahan perusteella. Ulkopuolinen näkee vai pintakiillon. Onko kyseessä aidosti arvokas vai häthätää pystyssä pysyvä korttitalo.

      Arvot eivät niinkään näy ihmisille. Maalaismies jo tuolla vihjaisi tästä. Itseensä tyytyväiset, kunnialliset ihmiset ovat niitä jotka näkyisivät ulkopuolisillekin jos kyettäisiin näkemään.

      • Näkyykö se aina? se varakkuus, Voi mennä toiseen ääripäähän.Jos nyt kallista autoa ei huomioida.
        Ilman päivälehden verokalentereita kaikki tietää asuinpaikkansa "rikkaimman" perheen/suvun.
        Sen huonommissa retalaissa ei voi lapsetkaan koulua käydä- kengistäkin rajat jäljellä.
        Olivat lastemme kanssa saman ikäisiä, ja tapasin heitä joskus, näin siis itse. Ja kuulin.
        Meikäläinen köyhänä yritti edes lapsensa pukea, ollen itse vailla kaikkea.

        Siis voi mennä toiseen ääripäähän vaikka varaa olisi sitä säästetään viimeiseen saakka.
        Sama linja jatkuu,,,,,,,,
        Heillä se rikkaus ei näy mitenkään, miljoonat ja omaisuus vaan lisääntyy rahastoissa sun muissa
        kiinteistöissä.


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Näkyykö se aina? se varakkuus, Voi mennä toiseen ääripäähän.Jos nyt kallista autoa ei huomioida.
        Ilman päivälehden verokalentereita kaikki tietää asuinpaikkansa "rikkaimman" perheen/suvun.
        Sen huonommissa retalaissa ei voi lapsetkaan koulua käydä- kengistäkin rajat jäljellä.
        Olivat lastemme kanssa saman ikäisiä, ja tapasin heitä joskus, näin siis itse. Ja kuulin.
        Meikäläinen köyhänä yritti edes lapsensa pukea, ollen itse vailla kaikkea.

        Siis voi mennä toiseen ääripäähän vaikka varaa olisi sitä säästetään viimeiseen saakka.
        Sama linja jatkuu,,,,,,,,
        Heillä se rikkaus ei näy mitenkään, miljoonat ja omaisuus vaan lisääntyy rahastoissa sun muissa
        kiinteistöissä.

        Minusta vaurauden merkki on vauraassa ihmisessä itsessään. Tunnen hyvin erään useasti paikkakuntamme enitentienaavien joukosta,olemme saman ikäisiä samasta kylästä kotoisin ja nytkin asumme aika lähellä toisiamme. Hänellä on varaa tulla aina tervehtimään kädestäpitäen ja tiedustella kuulumisia.Hän on kyllä oikea porvari, mutta antaa arvon minullekkin vaikka edustan ihan toista laitaa.
        Tuolla yllä puhuttiin siitä kuinka kauan on ollut naimisissa, me yli 50 v. Omistan ajokortin, ja ajelemme autolla (ei mersu), vaimo pelkääjän paikalla. Tässä pari vaurauden esimerkkiä jos muille kelpaa.


      • olla.
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Näkyykö se aina? se varakkuus, Voi mennä toiseen ääripäähän.Jos nyt kallista autoa ei huomioida.
        Ilman päivälehden verokalentereita kaikki tietää asuinpaikkansa "rikkaimman" perheen/suvun.
        Sen huonommissa retalaissa ei voi lapsetkaan koulua käydä- kengistäkin rajat jäljellä.
        Olivat lastemme kanssa saman ikäisiä, ja tapasin heitä joskus, näin siis itse. Ja kuulin.
        Meikäläinen köyhänä yritti edes lapsensa pukea, ollen itse vailla kaikkea.

        Siis voi mennä toiseen ääripäähän vaikka varaa olisi sitä säästetään viimeiseen saakka.
        Sama linja jatkuu,,,,,,,,
        Heillä se rikkaus ei näy mitenkään, miljoonat ja omaisuus vaan lisääntyy rahastoissa sun muissa
        kiinteistöissä.

        Kateellinen. Tuolla valitat rikkaiden rehvastelua tässä ruikutat heidän säästäväisyyttään. Luuleto tosiaankin näillä kirjoituksilla muuttavasi mitään.

        Luuletko että varakkaat nyt sitten antaisivat säästöistään sinulle. Miksi? Itse olet rahasi tuhlannut ja nyt vingut toisten säästöistä. Mitä ihmettä se sinulle kuuluu paljonko meillä on varallisuutta, Itse ne on tehty. Itsekin tuossa toteat ettemme me rikkauttamme näytä. Miksi sitten ruikutat.


      • tuo
        LateVaan kirjoitti:

        Minusta vaurauden merkki on vauraassa ihmisessä itsessään. Tunnen hyvin erään useasti paikkakuntamme enitentienaavien joukosta,olemme saman ikäisiä samasta kylästä kotoisin ja nytkin asumme aika lähellä toisiamme. Hänellä on varaa tulla aina tervehtimään kädestäpitäen ja tiedustella kuulumisia.Hän on kyllä oikea porvari, mutta antaa arvon minullekkin vaikka edustan ihan toista laitaa.
        Tuolla yllä puhuttiin siitä kuinka kauan on ollut naimisissa, me yli 50 v. Omistan ajokortin, ja ajelemme autolla (ei mersu), vaimo pelkääjän paikalla. Tässä pari vaurauden esimerkkiä jos muille kelpaa.

        on miehen puhetta! Harvemmin tapaa enää...


    • Katicat2

      Jotenkin takerruin tuohon "...elintason merkki, JOTA VOISI ESITELLÄ, ulospäin? Saattaapa olla sellaisiakin, jotka haluavat muille näyttää että elintasoa löytyy, vaikkapa sitten velkarahalla.
      On kuitenkin niin tärkeää näyttää muiden silmissä joltakin, jolla menee hyvin.
      Se ulkoa päin katsova voi siis erehtyä pahan kerran. Todellinen harmooninen elämä on kaukana oikeasta elintasosta.
      Minun mielestäni siis hyvä elintaso merkitsee muutakin kuin varakkuutta. On kysymys elämän arvoista. Mitä ne sitten kullekin ovat.
      Siinä elämässä on todella tasoa, jos se yksi ja sama avioliitto jatkuu onnellisena kuolemaan asti. Ei sitä sen kummemmin tarvitse muille esitellä, se vain on niin.

      • *monalisa*

        Elintaso on mielestäni asia jota ei esitellä, se vaan tulee esille ja se millä autolla ajetaan tai missä asutaan ei vaikuta siihen miten minä lasken elintason.
        Tarpeellinen tottakai elämässä olla pitää liiat krumeluurit ei elintasoa silmissäni nosta ollenkaan, velkaraha on maksettava joskus takaisin ja sitten ollaan todellisuudessa.
        Arvostan terveyttä kropassa ja etenkin päässä, ja yhteiseloa naapurustossa ja auttamisen jaloa taitoa.
        Hengellinen puolikin tasapainossa arkeen, kulttuuriakaan unohtamatta, se virkistää arkea.


      • Juuri niin, kuin Katicat2 kirjoitti. Mitä elintasolla tarkoitetaan?
        En paljon piittaa kalliista mersusta, vaikka se olisi hyvin kiilloitettu, jos tarkoituksena o tehdä vaikutus, tai yrittää saada kateelliseksi.
        Jos muuta ei löydy, ja jos näytöt ja puheet pyörivät tavaroissa, tulee pikemminkin esittelijää kohtaan säälin tunne, jos esittelijä on vielä öykkäri, en voi olla halveksimatta.

        Tietysti olen "väärässä", onhan paljon ihmisiä, jotka viihtyvät keskinäisessä kilpailussa, näyttämisessä, kateuden kannustamana vaikka järjettömän, tarpeettoman velkataakan alla. Kunhan mitä näyttää.

        Mielestäni "näyttäminen", ilman näyttelemistä lähtee itsestä, luontaisista ja hankituista taidoista. En väitä, että minulla niitäkään avuja olisi, mutta tunnen sellaisia ihmisiä. Vieläpä persoonina hyvin monenlaisia ja värikkäitä.

        Eka kirjoituksessani tartuin vaatetukseen. Sitkäli olen edelleen sitä mieltä, että vaatteillakaan ei tyhjästä tumpelosta kummoista saa ja toinen on hyvä missä rääsyissä tahansa.


    • Kysymysmerkki tuli mieleen ensimmäisenä. Jos nyt jotain sen kysymysmerkin täytteeksi yrittäisin ajatuslokeroista esille kaivaa... Nykyisin en pidä tärkeänä minkään erityisen "elintason merkin" esittelemistä ulospäin. Olisikohan tuosta nyt mennyt pari vuosikymmentä, kun luovuin liian korkealle asetetuista tavoitteista. Eipä ole sittemmin tarvinnut sukulaisille, naapureille eikä muillekaan kyläläisille esittää mitään mainittavaa. Elämä rauhoittui, jonkin sortin hoppuilu jäi pois.

      Tavallista elämää on vietetty. Kaupoissa katsotaan kelvollisuuden lisäksi myös ostettavan hintaa. Kun vaihdoin vanhan Ladani viisi vuotta uudempaan vanhaan Ladaan, niin naapuri kyllä huomasi tapahtuneen, vaikka en asiaa itse esilleottanutkaan. Vouti ja haastemies eivät ole kantapäillä. Jälkikasvukin on osannut elää ihmisiksi. Mitäpä niistä näistä kuitenkaan minnekään höpöttelemään, kun eivät enemmälti edes kysele.

      Yksi asia on kyllä esillenostamisen arvoinen. Minulla on käynyt onni, kun aikoinaan 80-luvun puolivälissä ymmärsin asettua aloilleni nykyisen emännyyteni kanssa. Kyllä minä Hänet voin mainita missä tahansa. Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!

    • ja sen pukuhuoneessa ei ole Mersuja eikä hienoja pukuja.

      Kaikki ovat juuri sitä, mitä ovat.

      Kuitenkin toiset erottuvat toisista.
      Jotkut pystyvät keskustelmaan aiheesta kuin aiheesta.

      Jotkut ovat myös aktiivisia jutun aloittajia.

      Yleissivistys, tietotaito ja kokemus ovat asioita, joita kehtaa esitellä ulospäin.

      Muuten, täältä saa paljon noita ulospäin esiteltäviä asioita.
      Kiitos teille kaikille.

      • Mitä itse ajattelin. Ehkäpä tuon kaiken takana on myös meidän ihmisten sivistys. Vaikka tietäisi menevän hyvin ja olevansa vauras ei pröystäile sillä, eikä katso toisia alaspäin..
        Osaa arvostaa toisiakin kulkijoita.
        Sivistyksestäkö se johtuu että semmoiset
        ns. "nousukkaat" mielelään isottelee ,esittelee ja kehuskelee omaisuudellaan.

        Saunassa ollaan todella riisuttuja ihmisiä,
        Sivistys näkyy ihmisen puheissa ja teoissa
        Toisten huomioimisessa.
        Rahalla ei siinä ole mitään tekemistä !


      • tarinaa
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Mitä itse ajattelin. Ehkäpä tuon kaiken takana on myös meidän ihmisten sivistys. Vaikka tietäisi menevän hyvin ja olevansa vauras ei pröystäile sillä, eikä katso toisia alaspäin..
        Osaa arvostaa toisiakin kulkijoita.
        Sivistyksestäkö se johtuu että semmoiset
        ns. "nousukkaat" mielelään isottelee ,esittelee ja kehuskelee omaisuudellaan.

        Saunassa ollaan todella riisuttuja ihmisiä,
        Sivistys näkyy ihmisen puheissa ja teoissa
        Toisten huomioimisessa.
        Rahalla ei siinä ole mitään tekemistä !

        Miten se elintaso saunassa näkyy. Ketkä nousukkat on rehvastelleet ja isotelleet? Hjallisko, Kimi, vaiko Nalle. Vai tarkoitatko Liliusta. En ainakaan minä ole huomannut Ollilankaan isottelevan.
        Todella on juttusi tyhjän päiväinen.
        Luuletko tosissan että nämäkin eriarvoisesti koulutetut ansioituneet liikeihmiset ryhtyvät sinunlaisiasi nöyristelemään, Huh huh !
        Älä unta nää !


      • tarinaa kirjoitti:

        Miten se elintaso saunassa näkyy. Ketkä nousukkat on rehvastelleet ja isotelleet? Hjallisko, Kimi, vaiko Nalle. Vai tarkoitatko Liliusta. En ainakaan minä ole huomannut Ollilankaan isottelevan.
        Todella on juttusi tyhjän päiväinen.
        Luuletko tosissan että nämäkin eriarvoisesti koulutetut ansioituneet liikeihmiset ryhtyvät sinunlaisiasi nöyristelemään, Huh huh !
        Älä unta nää !

        Kun on henkistä rikkautta riittävästi, ei kaipaa nöyristelyä, eikä tarvitse nöyristellä itsekään.


      • tarinaa kirjoitti:

        Miten se elintaso saunassa näkyy. Ketkä nousukkat on rehvastelleet ja isotelleet? Hjallisko, Kimi, vaiko Nalle. Vai tarkoitatko Liliusta. En ainakaan minä ole huomannut Ollilankaan isottelevan.
        Todella on juttusi tyhjän päiväinen.
        Luuletko tosissan että nämäkin eriarvoisesti koulutetut ansioituneet liikeihmiset ryhtyvät sinunlaisiasi nöyristelemään, Huh huh !
        Älä unta nää !

        Saunassa kaikki ovat ikäänkuin saman arvoisia.
        Tai pitäisi olla ! Voi leveillä enintään ympärysmitallaan. Mutta ei ainakaan hienoilla ja kalliilla vaatteilla.

        Mutta puheillaan, -kallilla ostoksilla,ja juppiteoillaan voi tietenkin leveillä ja kehuskella koko seurakunnalle.
        Siinäpä se sivistyksen raja kulkeekin!!!
        Eipä tarvi Liliuksiin saakka mennä, löytyy kyllä lähempääkin.
        Kaikenhuippu, saunassa kännykkä mukana josta jotain tärkeää "liikeasiaa"hoidettiin saunan lauteilla- korvaamaton ihminen oli!
        Sen verran kovaänisesti että varmana kaikki kuuli.
        No, tämä on yleisluonteista keskustelua,jossa voi mielipiteensä sanoa.
        Onhan meitä jokalähtöön. Ja Kai monikin elää oman mielensä mukaan "sitä oikeanlaista elämää" !


      • huja.
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Saunassa kaikki ovat ikäänkuin saman arvoisia.
        Tai pitäisi olla ! Voi leveillä enintään ympärysmitallaan. Mutta ei ainakaan hienoilla ja kalliilla vaatteilla.

        Mutta puheillaan, -kallilla ostoksilla,ja juppiteoillaan voi tietenkin leveillä ja kehuskella koko seurakunnalle.
        Siinäpä se sivistyksen raja kulkeekin!!!
        Eipä tarvi Liliuksiin saakka mennä, löytyy kyllä lähempääkin.
        Kaikenhuippu, saunassa kännykkä mukana josta jotain tärkeää "liikeasiaa"hoidettiin saunan lauteilla- korvaamaton ihminen oli!
        Sen verran kovaänisesti että varmana kaikki kuuli.
        No, tämä on yleisluonteista keskustelua,jossa voi mielipiteensä sanoa.
        Onhan meitä jokalähtöön. Ja Kai monikin elää oman mielensä mukaan "sitä oikeanlaista elämää" !

        Saman arvoisuus ei pidä saunassakaan paikkaansa, Minulla on semmoinen parikytä sentinen jo levossakin, voinet vaan kuvitella kateellisia katseita. Enkä tuolla luojan lahjalla rehvastele, en tosin piilottelekkaan.


      • nenä.
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Saunassa kaikki ovat ikäänkuin saman arvoisia.
        Tai pitäisi olla ! Voi leveillä enintään ympärysmitallaan. Mutta ei ainakaan hienoilla ja kalliilla vaatteilla.

        Mutta puheillaan, -kallilla ostoksilla,ja juppiteoillaan voi tietenkin leveillä ja kehuskella koko seurakunnalle.
        Siinäpä se sivistyksen raja kulkeekin!!!
        Eipä tarvi Liliuksiin saakka mennä, löytyy kyllä lähempääkin.
        Kaikenhuippu, saunassa kännykkä mukana josta jotain tärkeää "liikeasiaa"hoidettiin saunan lauteilla- korvaamaton ihminen oli!
        Sen verran kovaänisesti että varmana kaikki kuuli.
        No, tämä on yleisluonteista keskustelua,jossa voi mielipiteensä sanoa.
        Onhan meitä jokalähtöön. Ja Kai monikin elää oman mielensä mukaan "sitä oikeanlaista elämää" !

        Et kaiketi voikaan tyhmiltä kateellisilta luuserilta sivistystä vaatia. Mistä se sitä olisi saanut. Mitä pahaa on esimerkiksi siinä että minunkin italialaiset pukuni maksavat yli tuhannen euroa kappale. Pitäisikkö minun luopua roleksistani ja 911 Porsestani vaan sen takia että ne ärsyttävät sinua ja ovat näkyviä. Ei niitä sinun ärsyttämiseksi ole hankittu. Pinoistietokonetta, jossa on myös puhelin pidän aina mukanani. Yksin kertaisest siksi että olen tavoittetavissä,missä tahansa maailman kolkassa. Ei kukaan ole korvaamaton, työntekijäni ovat minulle lähes korvaamattomia. Omat asiani saan kait hoitaa sinulta lupaa kysymättä. Elä sinä vaan luuserina köyhää elämääsi eläkä puutu toisten tekemisiin. Lopeta kadehtimenen ja ajattele että, minunlaiseni suurilla veroillaan maksavat mm sinunkin kunnalliset palvelusi. Mitättömillä veroillasi ei kustanneta terveyskeskukseen edes siivoojaakaan kuin muutamaksi kuukaudeksi saati lääkäriäkään.
        Lopeta siis kadehtiminen ja tyydy osaasi.


      • tuot tuulahtuksen
        nenä. kirjoitti:

        Et kaiketi voikaan tyhmiltä kateellisilta luuserilta sivistystä vaatia. Mistä se sitä olisi saanut. Mitä pahaa on esimerkiksi siinä että minunkin italialaiset pukuni maksavat yli tuhannen euroa kappale. Pitäisikkö minun luopua roleksistani ja 911 Porsestani vaan sen takia että ne ärsyttävät sinua ja ovat näkyviä. Ei niitä sinun ärsyttämiseksi ole hankittu. Pinoistietokonetta, jossa on myös puhelin pidän aina mukanani. Yksin kertaisest siksi että olen tavoittetavissä,missä tahansa maailman kolkassa. Ei kukaan ole korvaamaton, työntekijäni ovat minulle lähes korvaamattomia. Omat asiani saan kait hoitaa sinulta lupaa kysymättä. Elä sinä vaan luuserina köyhää elämääsi eläkä puutu toisten tekemisiin. Lopeta kadehtimenen ja ajattele että, minunlaiseni suurilla veroillaan maksavat mm sinunkin kunnalliset palvelusi. Mitättömillä veroillasi ei kustanneta terveyskeskukseen edes siivoojaakaan kuin muutamaksi kuukaudeksi saati lääkäriäkään.
        Lopeta siis kadehtiminen ja tyydy osaasi.

        menestyksen, älyn, tyylikkyyten, ja ennen kaikkea sytämmen sivistyksen etustajalta. Suomme nuo kaikki sinulle , hyvää päiväunituokiota vaan sinne lantakasalle!


      • kiitos,
        tuot tuulahtuksen kirjoitti:

        menestyksen, älyn, tyylikkyyten, ja ennen kaikkea sytämmen sivistyksen etustajalta. Suomme nuo kaikki sinulle , hyvää päiväunituokiota vaan sinne lantakasalle!

        Ei ennättänyt nukkumaan. Meni vähän pitkäksi lounas. Oli muuten hyvä lounas. Otimme alkupaloiksi länsirannikon salaattatia. Dry Martinin kyydittämänä. Lämpimäksi pippuri pihvin lohko perunoilla ja huuhdoimme sen hyvällä punaviinillä, lopuksi kahvit ja konjakit. Sadalla viidellä kympillä selvisi koko hommasta. Onneksi tämä ei köyhää koske. Siistejä ihmisiä oli salitäynä. Naisetkin kuin linnaan menossa.Kyllä elämä on ihanaa.


      • tästä.
        tuot tuulahtuksen kirjoitti:

        menestyksen, älyn, tyylikkyyten, ja ennen kaikkea sytämmen sivistyksen etustajalta. Suomme nuo kaikki sinulle , hyvää päiväunituokiota vaan sinne lantakasalle!

        Toivotuksesta !

        hyvää päiväunituokiota vaan sinne lantakasalle!

        kuinka sivistymätön ihminen on kyseessä, että kehtaakin. Sietäisi hävetä ja pestä saippualla suunsa.


      • kuin suomalainen
        tästä. kirjoitti:

        Toivotuksesta !

        hyvää päiväunituokiota vaan sinne lantakasalle!

        kuinka sivistymätön ihminen on kyseessä, että kehtaakin. Sietäisi hävetä ja pestä saippualla suunsa.

        mutta jos tyhmä ja huumorintajuton,se on jo synti.
        Heh-heh


      • jompi
        nenä. kirjoitti:

        Et kaiketi voikaan tyhmiltä kateellisilta luuserilta sivistystä vaatia. Mistä se sitä olisi saanut. Mitä pahaa on esimerkiksi siinä että minunkin italialaiset pukuni maksavat yli tuhannen euroa kappale. Pitäisikkö minun luopua roleksistani ja 911 Porsestani vaan sen takia että ne ärsyttävät sinua ja ovat näkyviä. Ei niitä sinun ärsyttämiseksi ole hankittu. Pinoistietokonetta, jossa on myös puhelin pidän aina mukanani. Yksin kertaisest siksi että olen tavoittetavissä,missä tahansa maailman kolkassa. Ei kukaan ole korvaamaton, työntekijäni ovat minulle lähes korvaamattomia. Omat asiani saan kait hoitaa sinulta lupaa kysymättä. Elä sinä vaan luuserina köyhää elämääsi eläkä puutu toisten tekemisiin. Lopeta kadehtimenen ja ajattele että, minunlaiseni suurilla veroillaan maksavat mm sinunkin kunnalliset palvelusi. Mitättömillä veroillasi ei kustanneta terveyskeskukseen edes siivoojaakaan kuin muutamaksi kuukaudeksi saati lääkäriäkään.
        Lopeta siis kadehtiminen ja tyydy osaasi.

        kumpi


      • jompi kirjoitti:

        kumpi

        älä pane vieraita sanoja suuhuni, sinä itse olet tuon kirjoitanut ja piiloudut siitä tällätavoin.

        Minun tyyliini ei kuulu kerskailla ainoastaan kertoa mukavia tapauksia.

        Enkä leiki puskajussia.

        Että pidä möllyt mahassasi.


      • esiin
        jompi kirjoitti:

        kumpi

        Itsensäkehuja ja -korostaja on "...ynnämuu*


      • esiin kirjoitti:

        Itsensäkehuja ja -korostaja on "...ynnämuu*

        mukaan, kaiva itsestäsi totuus esille, istuthan puskassa ja puhut totuudesta.


      • ainakaan
        monica kirjoitti:

        mukaan, kaiva itsestäsi totuus esille, istuthan puskassa ja puhut totuudesta.

        "minä vaan " ollut. Ei sekään joka paikkaan ehdi. Näytti minusta olevan linassa pyörähtelemässä valssin tahtiin. Muuten Teatteri ravintolassa jatkoilla oli hetken siinä Sukarin takana. Näkyi selvästi telkkarissa.


      • todistajatar
        ainakaan kirjoitti:

        "minä vaan " ollut. Ei sekään joka paikkaan ehdi. Näytti minusta olevan linassa pyörähtelemässä valssin tahtiin. Muuten Teatteri ravintolassa jatkoilla oli hetken siinä Sukarin takana. Näkyi selvästi telkkarissa.

        Minähän tanssin juuri sillon sitä wienin valssia MINÄVAANIN kanssa, upeasti hän viekin , ojoi, ja olisittepa nähneet miten komea ilmestys hän oli frakissaan, empä minäkään rumimmasta päästä ollut ja mikä kampaus minulla ja mikä loistava iltapuku luomus. Kiitos vaan siitä tanssista vieläkin!


      • valssi.
        todistajatar kirjoitti:

        Minähän tanssin juuri sillon sitä wienin valssia MINÄVAANIN kanssa, upeasti hän viekin , ojoi, ja olisittepa nähneet miten komea ilmestys hän oli frakissaan, empä minäkään rumimmasta päästä ollut ja mikä kampaus minulla ja mikä loistava iltapuku luomus. Kiitos vaan siitä tanssista vieläkin!

        Kateeks kävi. Kyllä olittekin upea pari. Niinkuin olisitte harjoitelleen aiemmin. Askeleet meni upeasti yhteen. Arvasin kyllä heti "minä vaan" pyörähtevän. Ai sinä olit daamina. Kanki jäi nyt kirkaasti hopealle. Upea oli kampauksesi ja kaunis oli ryhtisi keinuessasi kevyesti valssin tahdissa minä vaan viedessä.


      • minä vaan
        valssi. kirjoitti:

        Kateeks kävi. Kyllä olittekin upea pari. Niinkuin olisitte harjoitelleen aiemmin. Askeleet meni upeasti yhteen. Arvasin kyllä heti "minä vaan" pyörähtevän. Ai sinä olit daamina. Kanki jäi nyt kirkaasti hopealle. Upea oli kampauksesi ja kaunis oli ryhtisi keinuessasi kevyesti valssin tahdissa minä vaan viedessä.

        Pappia kyydissä. 60 luvulla kävin ensi kertaa linnassa. Todellisen etiketti virheen tein kulkiessani linnan pääovesta, jonka ulko ovella sotilaat seisoivat.Aulassa silloinen linnan vouti(ennen Arimo Raesteen aikaa) otti minut asiallisesti vastaan ja saattoi toiseen kerrokseen jossa sen hetkinen sihteeri Rva Sopanen ilmoitti Presidentille. Silloin Ranskan peräsimessä vaikutti tunnettu Afrikassakin laakereita niittänyt, kenraali DE Gaule(meniköhän oikein ?). jäi keskustelusta mieleen.

        Rahvaan sissäntulo on Marjankadun puolelta. Tulipahan sekin sittemmin opituksi. Pääovesta kulkee valtiovieraat ja kuninkaalliset. Tasavallan ykkösmiehestä jäi muisto, rehdistä Suomalaisesta jonka eräs motto oli "kaveria ei jätetä" Ei myöskään urheilkaveria, joka oli hiljan potkaistu korkeasta virasta.


      • Atolfia
        tarinaa kirjoitti:

        Miten se elintaso saunassa näkyy. Ketkä nousukkat on rehvastelleet ja isotelleet? Hjallisko, Kimi, vaiko Nalle. Vai tarkoitatko Liliusta. En ainakaan minä ole huomannut Ollilankaan isottelevan.
        Todella on juttusi tyhjän päiväinen.
        Luuletko tosissan että nämäkin eriarvoisesti koulutetut ansioituneet liikeihmiset ryhtyvät sinunlaisiasi nöyristelemään, Huh huh !
        Älä unta nää !

        vastarannan kiiski olet. Eihän edellinen kirjoittaja missään vaiheessa puhunut näistä kuuluisuuksista. Eihän heidän tarvitse isotella eikä kehuskella. Kaikki tietävät heidän rikkautensa ja "suuruutensa".

        Ymmärrän hyvin, että hän tarkoitti meidän tavallisten ihmisten keskuudessa eläviä nousukkaita. Minäkin tapaan joitakin sellaisia,
        joitten on aivan pakko kertoa joka tapaamisessa, kuinka kalliita huonekaluja ovat ostaneet ja kuinka kuulusia vieraita heille on tulossa. Miten arvokkaasta talosta ovat ostaneet huoneiston ja kuinka arvokkaita ihmisiä heidän naapureinaan asuu.

        Meitähän on monenlaisia ja tuollaiset ovat yksi ihmislaji.


      • moniinkaan
        Atolfia kirjoitti:

        vastarannan kiiski olet. Eihän edellinen kirjoittaja missään vaiheessa puhunut näistä kuuluisuuksista. Eihän heidän tarvitse isotella eikä kehuskella. Kaikki tietävät heidän rikkautensa ja "suuruutensa".

        Ymmärrän hyvin, että hän tarkoitti meidän tavallisten ihmisten keskuudessa eläviä nousukkaita. Minäkin tapaan joitakin sellaisia,
        joitten on aivan pakko kertoa joka tapaamisessa, kuinka kalliita huonekaluja ovat ostaneet ja kuinka kuulusia vieraita heille on tulossa. Miten arvokkaasta talosta ovat ostaneet huoneiston ja kuinka arvokkaita ihmisiä heidän naapureinaan asuu.

        Meitähän on monenlaisia ja tuollaiset ovat yksi ihmislaji.

        juttuihin kannata vakavasti suhtaua. Suurin osa on pelkää provoilua joilla vain aktivoidaan keskustelua aikaisekseksi tai sitten suoranaista satuilua kuten kahvipirtissä. Naureskella näille kirjoituksille passaa. Harvapa tänne todellisia kotiasioitaan tuokaan. Parhailla kirjoittajilla saattaa olla useita kymmeniä nikkejä käytössä ja lauseen pätkät kaupanpäälle.


      • no se siitä
        Atolfia kirjoitti:

        vastarannan kiiski olet. Eihän edellinen kirjoittaja missään vaiheessa puhunut näistä kuuluisuuksista. Eihän heidän tarvitse isotella eikä kehuskella. Kaikki tietävät heidän rikkautensa ja "suuruutensa".

        Ymmärrän hyvin, että hän tarkoitti meidän tavallisten ihmisten keskuudessa eläviä nousukkaita. Minäkin tapaan joitakin sellaisia,
        joitten on aivan pakko kertoa joka tapaamisessa, kuinka kalliita huonekaluja ovat ostaneet ja kuinka kuulusia vieraita heille on tulossa. Miten arvokkaasta talosta ovat ostaneet huoneiston ja kuinka arvokkaita ihmisiä heidän naapureinaan asuu.

        Meitähän on monenlaisia ja tuollaiset ovat yksi ihmislaji.

        Miksi meillä on noin ja muualla toisin? Siksi, että olemme henkisesti niin pieniä, että kaikkea suurempaa pidetään pröystäilynä. Ja tervettä itsetietoisuutta pidetään narsismina.


    • Mersun ja vaimon lisäks osta hulppea kakskerroksine talo ja plhalla oman näkösiis patsaita kymmenkunta, nii ei jää huomaamatta keltää kuka on mitä.

      • Yxkateellinen

        Huumorikin on miten kukin itse tykönään tulkitsee.
        Ja sama asia miten kukin näkee naapuruston ja oman hyvinvoinnin, millä sitä verrataan vaiko ollenkaan.

        Elintaso mikä se on, ei ainakaan voi kehua kukaan sillä itse, naapuri kun tietää paremmin kuitenkin.

        Toinen on onnellinen ja tehokas ajan käytössä, hyvä ammatissaan, ja ilmaisee olemuksellaan hyvän elintason.
        Toinen marisee työ on raskasta ja kotona kukaan ai arvosta, makaa sohvalla IltaSanomien alla kaiket vapaat, enemmän pitäisi saada kun naapurillakin on!

        Yhteensä vain itse tiedät oletko ja elätkö nautitko hyvästä elintasosta, ympäristöhän sen tarjoaa, kaikkea saa jos on ahne...lainaakin!


      • Liisis

        Aira Samulinin pihalla näytti olevan yksi patsas, olikohan ihan suomalainen sotilas manttelissaan.


      • Liisis kirjoitti:

        Aira Samulinin pihalla näytti olevan yksi patsas, olikohan ihan suomalainen sotilas manttelissaan.

        että Aira Samulin teetätti patsaan isästään, vaikka ihaileekin myös Mannrheimiä.


      • Atolfia
        Yxkateellinen kirjoitti:

        Huumorikin on miten kukin itse tykönään tulkitsee.
        Ja sama asia miten kukin näkee naapuruston ja oman hyvinvoinnin, millä sitä verrataan vaiko ollenkaan.

        Elintaso mikä se on, ei ainakaan voi kehua kukaan sillä itse, naapuri kun tietää paremmin kuitenkin.

        Toinen on onnellinen ja tehokas ajan käytössä, hyvä ammatissaan, ja ilmaisee olemuksellaan hyvän elintason.
        Toinen marisee työ on raskasta ja kotona kukaan ai arvosta, makaa sohvalla IltaSanomien alla kaiket vapaat, enemmän pitäisi saada kun naapurillakin on!

        Yhteensä vain itse tiedät oletko ja elätkö nautitko hyvästä elintasosta, ympäristöhän sen tarjoaa, kaikkea saa jos on ahne...lainaakin!

        että sivistynyt ihminen ei tuo itseään jatkuvasti puheissaa esille. Se mitä omistaa, on jokaisen oma asia, eikä siitä huudella maailmalle.

        Keskustelu pysyy yleisissä asioissa. Perheestänsä voi keskustella, jos se vastapeluria kiinnostaa. Pitäisi ottaa huomioon aina keskustelukumppani. Minä ainakin menen aivan hiljaiseksi, jos toinen alkaa puheillaan prameilemaan.

        En ole kateellinen kenellekkään. Tällä hetkellä asiat ovat mallillaan, mutta huomisesta ei vielä tiedä.


    • hymyssä suin

      viis avioliittoo ja euko vaihto aina viien vuoen välein ja aina viis vuotta nuorempaan vuosimalliin

      kehtais sit meikäläinenkin ukonkäppyrä rehvastella ja sannoo että koettaakas pojjaat pystytellä peräss enne kun noutaja tullee

      vois vähä vaikk sit rinta kaarella kävell eduskuntallon ees ja lohokasta että tässäpä mennöö yks virriili papparaine ja käykös ukot katteeks

      • hätkäytä

        Kyllä nykyisin pillereiden kehityessä saadan vuosiakin kuolleena ollut liha elämään, niin mikäpäs siinä jaksaahan sitä sitten nuorenmmankin vaimon kanssa nuivata. Ei se enää herätä kateutta. Niitä teho pillereitä alkaakin jo olla monenkin ukon käppyrän käytössä.


      • jo voisi
        hätkäytä kirjoitti:

        Kyllä nykyisin pillereiden kehityessä saadan vuosiakin kuolleena ollut liha elämään, niin mikäpäs siinä jaksaahan sitä sitten nuorenmmankin vaimon kanssa nuivata. Ei se enää herätä kateutta. Niitä teho pillereitä alkaakin jo olla monenkin ukon käppyrän käytössä.

        kerskailla, on ne sen verran arvokkaita pillereitä, ettei niitä kuka vaan osta.

        Kannattaa "ukon käppyröiden" olla varovaisia, ettei ainakaan kovin usein. Sydämeenhän sekin jo ottaa. Käy pian kalpaten.


      • kipee
        jo voisi kirjoitti:

        kerskailla, on ne sen verran arvokkaita pillereitä, ettei niitä kuka vaan osta.

        Kannattaa "ukon käppyröiden" olla varovaisia, ettei ainakaan kovin usein. Sydämeenhän sekin jo ottaa. Käy pian kalpaten.

        mä leikkan pillerin puoliksi. Kyllä seuraavana päivänä on silti kova päänsärky. En kyllä suosittele päivittäiseen käytöön. Ei musta ole sillä asialla rehvastelijaksi. Joten en sitten saa ketään kateelliseksi vaikka valehetilisinkin olevani kova naisten mies. Ei meinaan naapurin äijäkään usko.


    • Herrasväki

      Paras näkyvyys tulisi puutarhurilla ja muulla palvelusväellä, joka hoitaisi siirtomaatyylisen omakotitalon talouspuolen.

      Sen kyllä panisi merkille kuka tahansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4474
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      243
      2469
    3. 133
      1677
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1361
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      191
      1191
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1086
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1084
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      58
      1021
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1021
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      71
      1015
    Aihe