Mä menin ostaan

kirkasvalolampun

Ostin Instrusta.

Se on sellanen pöytälamppu,jossa on kaks lamppua. Toinen toimii pöytälamppuna ja toinen osoitetaan kasvoille.

En oo vielä purkanu sitä,mutta tähän tietsikkapöydälle ajattelin sen laittaa.
Puol tuntia sitä pitäis ottaa.Se hoituu samalla kun olen netissä.

Ajattelin että jos loppuis ne 14 tunnin yöunet ja päiväväsymykset.

Olen ottanut kofeiinitablettteja,mutta luin juuri jostain,että kofeiinista tulee haimasyöpää.

Että semmottii.

Tiputin kaupan hyllyltä tänään jonkun paketin,jonka ystävällinen mies sitten nosti paikoilleen.

Sanoin hänelle että anteeks,kiitos ja kaikkea muuta mukavaa ja sitten mua alko naurattamaan omat juttuni.

Siis onks joku saanut apua kirkasvalolampusta ja jos on niin millaista?

13

704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirkasvalolampusta kannata oikean masennuksen yhteydessä edes puhua.....voisihan sitä tuijottaa kattolamppuunkin, mutta ei siitä piristy, silmät vain menevät.

      Nainen olisi huomattavasti parempi masennuksen poistaja, mutta naista ei voi ostaa instrusta...

    • heheeh

      Mee vaikka sinne kauppaan tiputteleen lisää tavaroita ja nauramaan, se voi auttaa paremmin kuin lamput. Tai ehkä saat jotain huvia siitä lampun asentelusta ja lampusta myös.

      Mä ostin eteislampun alkusyksystä, en oo saanut vielä aikaiseks asentaa sitä. Voiskin asentaa joku päivä.

    • on tutkittua tietoa; se toimii, varsinkin kaamosmasennuksessa! Älä käytä sitä iltaisin - se vie yöunet! Aamulla jos Sulla on mahdollista sitä tuijottaa n. 1/2 tuntia, niin muutoksen huomaat parissa viikossa!

      • l u x

        Laitteen teho on vähintään 2400 luxia. Hankin tälläisen laitteen vuosia sitten.
        Vaikuttaa meikällä hyvin piristävästi. Mutta vain käyttäessä.


    • Syysdepis

      Hei.Sinä kävit Instrussa.Minä olen myöskin katsellut sellaista kirkasvalolaitetta,jossa on just tuo kaksi lamppua eli siis kohdevalo ja kasvoille.Se on tosiaan tärkeää,että siitä tulee se 2400 luxia.Näet sen sieltä ohjelappusista.Mutta kun annoin sinulle tuon neuvon aiemmin tällä nimimerkillä,niin kirjoittele,miten se sinulla toimii ja tuntuuko joidenkin päivien käytön jälkeen,että saisit siitä apua itsellesi.

      Minulla on Istrusta ostettu sellainen puöreä,joka on valkoinen.Työpaikalla minulla on Innosol myöskin pöytävalaisin neljällä kirkasvaloputkella.
      Valkoinen kokonaan.

      • Syysdepis

        Jos googletat KIRKASVALOHOITOLAITTEET siellä on tietoa ja kerrottu myöskin kaamoksen aiheuttamista oireista.mm.Innosolin ym.kohdalla.Googleta myöskin KAAMOSMASENNUS,jollaisilta sivuilta saat rutkasti tietoa.Tai googleta SAD(seasonal affective disorder),sama asia kuin kaamosmasennus.

        Joku tuossa naureskeli eteisen lamppunsa kanssa,mutta hän ei ymmärrä asiaa.Tässä ei ole kysymys pienistä valomääristä,vaan suurista ja oikeista aallonpituuksista.


      • 2500 luxia
        Syysdepis kirjoitti:

        Jos googletat KIRKASVALOHOITOLAITTEET siellä on tietoa ja kerrottu myöskin kaamoksen aiheuttamista oireista.mm.Innosolin ym.kohdalla.Googleta myöskin KAAMOSMASENNUS,jollaisilta sivuilta saat rutkasti tietoa.Tai googleta SAD(seasonal affective disorder),sama asia kuin kaamosmasennus.

        Joku tuossa naureskeli eteisen lamppunsa kanssa,mutta hän ei ymmärrä asiaa.Tässä ei ole kysymys pienistä valomääristä,vaan suurista ja oikeista aallonpituuksista.

        Täytyis vielä saada inspis,että asettais sen paikoilleen.

        Sitten vaan tuijottelemaan sitä. :)

        Parin viikon päästä pitäis rueta auttamaan.


      • Syysdepis
        2500 luxia kirjoitti:

        Täytyis vielä saada inspis,että asettais sen paikoilleen.

        Sitten vaan tuijottelemaan sitä. :)

        Parin viikon päästä pitäis rueta auttamaan.

        Toivotaan parasta.Pidän peukkuja,että sinun vointisi kohentuu.Annappa sitten välillä kuulua.

        Minä olen aamulla ottanut tätä minun kirkasvalohoitoa tosiaan jo yhden tunnin,koska on niin pilkkosen pimeää.Siis joka aamu yksi tunti valoa korvienväliin.Mutta hyvää se teki.Voimia tuli.Jos tarvitsen lisää niin pitkin päivää voi ottaa tarvittaessa.Illalla ei enää eikä lääkäri ainakaan minulle suositellut enää iltapäivän jälkeen,koska yöunet kärsii.


      • heheeh
        Syysdepis kirjoitti:

        Jos googletat KIRKASVALOHOITOLAITTEET siellä on tietoa ja kerrottu myöskin kaamoksen aiheuttamista oireista.mm.Innosolin ym.kohdalla.Googleta myöskin KAAMOSMASENNUS,jollaisilta sivuilta saat rutkasti tietoa.Tai googleta SAD(seasonal affective disorder),sama asia kuin kaamosmasennus.

        Joku tuossa naureskeli eteisen lamppunsa kanssa,mutta hän ei ymmärrä asiaa.Tässä ei ole kysymys pienistä valomääristä,vaan suurista ja oikeista aallonpituuksista.

        En tarkottanu ivalla sitä eteisen lamppua enkä muutakaan. Ostin oikeasti eteislampun kuukausia sitten, enkä saa sitä asennetuks kun oon niin masentunut eikä muutenkaa jaksa. Naurettuakin tulee liian vähän.


      • Syysdepis
        heheeh kirjoitti:

        En tarkottanu ivalla sitä eteisen lamppua enkä muutakaan. Ostin oikeasti eteislampun kuukausia sitten, enkä saa sitä asennetuks kun oon niin masentunut eikä muutenkaa jaksa. Naurettuakin tulee liian vähän.

        anteeksi,jos tuo mitä kirjoitin,loukkasi sinua.Siis sinullakin ovat voimat vähissä.Voi että tämä kaamos on sellainen aika täällä pohjolan perukoilla,että kaikki tuntuu,jopa maton tomuttaminen aivan karmealle.Mikä sinun voimattomuutesi syy on?Onko muuten surua vaiko tätä samaa,mitä niin monella meistä.Kirjoittele.


    • Syysdepis

      Toimiiko?

      • lampun ostaja

        Tuntuu siltä,että en nukkuis niin pitkään aamulla kuin ennen.

        En ole tänään ottanut kofeiinitabletteja ja kahvia en juo.

        Uskon että kun aika kuluu,niin auttaa vielä enemmän.


    • syysdepis

      Kyselen ihan mielenkiinnosta,että miten sinulla nyt menee,kun olet ottanut kirkasvaloa.?Oletko voinut yhtään paremmin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      169
      1653
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      107
      959
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      81
      776
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      653
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      447
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe