minulla on menossa rv 12 5. söin lounaalla medium härän pihvin, eli joka ei ole ihan kypsäksi paistettu sekä join muutaman sentin alkoholillista glögiä. olikohan noi vaaraksi sikiölle? vastailkaa pliis!
Medium pihvi
6
4940
Vastaukset
- taas... älypellet
Raaka liha on listeriavaaran vuoksi kiellettyjen listalla ja tyhmä jos et osaa tilata glögiä ilman alkoholia.
- älä juo alkoholia
mutta lihaa voi syödä mediumina jos olet sen ite kokannut ja jos liha on ollut pakastettuna ennemmän kuin 24h.
- Äiti78---
Lihat suositellaan kypsennettäväksi kyllä. Vaikea sanoa onko tuosta tullut mitään. Nauttimasi alkoholi tuskin aiheuttanut mitään, siis tuo määrä ja kerta-annoksena. Mutta parempi jatkossa pysyttäytyä ihan ilman alkoholia.
Jotkuthan juovat sen yhden annoksen viikossa alkoholia mutta suositeltavampaa olla kokonaan ilman. - älä hätäile
Vaara nyt on aika minimaalinen tuon lihan suhteen. Siis olemassa kyllä, mutta tuntuu, että tällä palstalla suhtaudutaan kuin kaikesta saisi automaattisesti listerian...Muista kuitenkin tästä eteenpäin olla syömättä lihaa, jota ei ole kypsennetty kunnolla. Ja muutamasta sentistä alkoholillista glögiä ei varmasti ole ollut mitään haittaa. Kuten tuolla aiemmissa ketjuissa on todettu, esim. Keski-Euroopassa juodaan ruokajuomana lasi viiniä koko raskauden ajan. Suomessa vaan pelätään että jos annetaan lupa ottaa vähän niin sitten puolet odottavista äideistä vetää kännit. Äläkä välitä noista syyllistävistä kommenteista, joidenkin vaan tarvitsee tuntea itsensä toisia paremmaksi...
- vaarallistako
kiitos ihanasta viestistä! kyl ihmetyttää joidenkin negatiivinen/koppava asenne tällä palstalla.
- älä ole huolissasi
Listeria vaaraan en usko tuossa tapauksessa. Listeria-riski ei ole suurin lihassa eikä alkuraskaudessa. Raa'assa lihassa pitää pikemminkin varoa toksoplasmaa, mutta voi olla ihan hyvin, että olet sen elämäsi aikana saanut jo aiemmin, että vaikka siinä mitä toksoplasmoja olisi, ei se olisi haitaksi. Ensimmäisessä raskaudessa minulle tuli samanlainen moka ravintolassa tuon raa'an lihan suhteen...olin kyllä pyytänyt täyskypsää mutta olivat tehneet sen mikrossa, josta tuo toksoplasma vaara jää samalla tavalla kuin raa'assa lihassa koska mikro ei kuumenna lihaa tasaisesti. Tämänkin raskauden aikana olen pariin otteeseen syönyt todennäköisesti ei-ihan-täyskypsää pihviä...olen kyllä pyytänyt läpipaistettua. Ravintoloissa on niin vaikeaa. Moni ei varmaan myöskään ajattele, kuinka hyvin kasvikset ovat pestyjä ravintoloissa. Itse söin niitä alkuraskaudessa mielin määrin, mutta nyt syön enää kypsennettyinä (ravintoloissa).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651433Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia109875YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä47734- 57724
- 57700
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39687Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606025655Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli66643Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan69641Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41637