Minulla todettiin 4 viikkoa sitten välilevyn pullistuma, tosin ihan fysioterapeutin "käsitutkimuksella", ei kuvilla. Tilanne ollut aika inhottava, istuminen vieläkin täysin mahdotonta.
Samaan aikaan ollut pahenevaa vatsakipuilua. Eilen jo niin kipeä, että tk-lääkäri epäili umpisuolta! No, verikokeet ok joten sairaalan päivytyksen mukaan vatsakivut johtuisivatkin selästä!!!
Onko tämä muka oikeasti mahdollista?? Tyydynkö diagnoosiin ja nappailen litalgineja vai hakeudunko jatkotutkimuksiin?
ps. selkä röngtenkuvattiin eikä näkynyt mitään -magneettikuvia vaatimaan varmaankin sitten?
KIITOLLINEN olisin vastauksista ja kokemuksista =)
Välilevyn pullistuma
8
6216
Vastaukset
- 3vuotta oireita
Hei!
Kyllä lääkärisi on oikeassa.Minulla on 3 vuotta vaivannut alaselän pullistuma. Vatsan seutu kramppailee, olkapäät ja selkälihakset jumissa.Niska kipeänä. Välillä oksennuttaa ja on todella huono olo. Pistäviä kipupiikkejä tulee pahana aikana jopa mahan puolelle. Kerran vatsani puutui täysin vasemmalta puolelta ja lääkäri ei uskonut.
Kannattaa vaatia magneettikuvaus varhaisessa vaiheessa. Tuskin ne leikkaamalla hoitavat tuota pullistumaa, mutta 3 vuoden kokemuksella liikunta tulee hallitsemaan elämääsi. Elämäsi on sahaamista ja on hyviä ja huonoja aikoja. Itse en ole päässyt vielä vaivastani ja odottelen, että selkäni pullistuma kuivuisi ja lopettaisi sähköttelyn. - 3vuotta oireita
Hei vielä...
Vaihda ihmeessä Litalgini toisen merkkiseen lääkkeeseen. Minulla tuli maha todella kipeäksi siitä aina ja välillä ummetusta ja taas ripulia.
Mielestäni Litalgin on tarkoitettu sappiongelmiin. Ei suoranaisesti selkään.
Voi selittää tuon pahenevan vatsakipuilun. Minulla negatiivisia kokemuksia. - jjjjjjjjjjjjiiiiiiiiiiiihhh...
Jos pullistuma on alaselässä, tee seuraavaa liikettä 30 - 50 päivässä: Käy makaamaan vatsalleen maahan. Laita kämmenet lattiaa vasten rintojen kohdalle. Työnnä kädet suoraksi ja anna selän mennä niin notkolle kuin pystyt. Työnnä vielä käsillä lisää niin, että selässä sattuu tai tulee paineentunnetta (kipu ei saa säteillä jalkaan), pysy tässä asennossa 1 s, sitten hengitä ulos. Laskeudu.
Tämä on tosi tehokas ja voittaa kaikki leikkaukset yms, mitä lääkärit tuputtavat. Lisäksi leikatut sanovat, että leikattu hyvä selkä ei ole terveen veroinen. Kyseinen liike auttaa 2 - 7 päivässä. Sitten, kun olet saanut jonkinlaiset paremman tilan aikaiseksi, tee päivässä se määrä, kuin koet tarvitsevasi, tai kun selkää alkaa särkeä isommin.- äkkijyrkkä
Älä viivyttele sen selän kanssa. Se alkaa ottamaan "tukea" muualta elimistöstä, esim. vatsasta. Hoitoja..
- ei hoidettu
yksilöllistä-ei välttämättä kannata koettaa jos on pullistuman ohella todettu vatsaan kiertynyt nikamansiirtymä
- aloittaja
ei hoidettu kirjoitti:
yksilöllistä-ei välttämättä kannata koettaa jos on pullistuman ohella todettu vatsaan kiertynyt nikamansiirtymä
Helpottava ajatus, että vatsakivut johtuisivat selästä! Joku vakava, erillinen juttu mahassa tämän selän kanssa kipuilun lisäksi tuntuu jo liialta..
Lantiosta otetuista röngtenkuvissa ei siis näkynyt mitään -tosin ne on päivystyksessä otettu eikä lääkäri joka kuvat tulkitsi, paneutunut asiaan sen kummemmin. Joten mistä tietää vaikka esim. fysiatri olisi jotain nähnyt.. mutta siis seuraava vaihe magneettikuvaus -saako lähetteen miten helposti yksityiseltä fysiatrilta? Tk-lääkäriltä varmaan aika turha pyydellä, jos kerran ovat niin kovin kalliita? - sapolainen
aloittaja kirjoitti:
Helpottava ajatus, että vatsakivut johtuisivat selästä! Joku vakava, erillinen juttu mahassa tämän selän kanssa kipuilun lisäksi tuntuu jo liialta..
Lantiosta otetuista röngtenkuvissa ei siis näkynyt mitään -tosin ne on päivystyksessä otettu eikä lääkäri joka kuvat tulkitsi, paneutunut asiaan sen kummemmin. Joten mistä tietää vaikka esim. fysiatri olisi jotain nähnyt.. mutta siis seuraava vaihe magneettikuvaus -saako lähetteen miten helposti yksityiseltä fysiatrilta? Tk-lääkäriltä varmaan aika turha pyydellä, jos kerran ovat niin kovin kalliita?itse sain lähetteen fysiatrian erikoislääkäriltä .älä tuhlaa aikaasi siä t koossa.ite maksoin kuvat nopeuttaakseni prosessia ja selkä leikattiin noin 7 viikon jumituksen jälkeen.
- selkä sökö
Itsekkin sain kyllä lähetteen yksityiseltä sairaalaan magneettikuviin,mutta siellä katsoivat että tarvetta ei ole magneettikuville yksityislääkärin suosituksista huolimatta ja suostuivat ottamaan vain röntgen kuvat.Turhaa odotin siis useamman kuukauden kun luulin että lähete oli pitävä,että se aika lopulta tulisi.Lopulta jouduin maksamaan ite yksityisellä ne kuvat.Tätä suosittelen sinullekin,summa on suuri,mutta sen arvoinen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246979Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61847Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733