RADIOKIRPPIKSELTÄ EI SAANUT RAHOJA ULOS!!!

savu nousee

Jo on aikoihin eletty!! Mulla loppu pöytä radiolla ja menin hakeen tavaroita ja rahojani. Ja sielläpä sanottiinkin että 'ei pystytä antaan nyt kaikkee mut tuu vaikka huomenna tai ylihuomenna uudestaan'. SIIS MITÄ HELVETTIÄ!!? Olin ihan puulla päähän lyöty ja liian kiltti ihminen kun olen, niin sanoin vaan että 'jaa'. Mut kun tulin kotiin niin rupesin miettiin asiaa vähän tarkemmin. Siis miten niillä ei muka ollu antaa sitä rahaa?? Nehän on mun rahoja, mun myydyistä kamoista. Missä ne sitten on jos ei heillä? Omistajan taskussako? Kauttarantain tiedän sen omistajan ja tiedän et on aika kova käyttään rahaa kaikkeen luxukseen. Oisko nyt niin että rouvan rahat ei taidakkaan tulla ihan omasta rahapussista vaan asiakkailta. En tiä, tuli vaan mieleen..
Onks kellekkään muulle sattunut näin?? Mietin jopa että pitäskö tästä ilmottaa johonkin.....tai laittaa sinne joku tarkastus. Mä en yleensä hermostu ja oon luottavainen ihminen mut nyt jotenkin alko tökkiin!

18

4599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahoja ja sano,

      että jos et saa rahoja ulos, teet ilmoituksen poliisille. Tottakai ne rahat ovat siinä talossa, nehän jäävät ostajilta sinne!

    • Ilmoitat kuluttajainsuoja lautakunnalle ja poliisille. Ja pidät huolen että KAIKKI kirpputorilla kävijät ja myyjät tietää tämmösestä. Itse laitoin Bonuskirppis Boikottiin ja on sitä luettu joten pakko jossain määrin puskaradio soida.

      Eli puskaradio soimaan!

      • kirppisfani

        Pitäähän ne rahat myydyistä tavaroista saada heti, varsinkin jos oot pöytävuokras maksanu. Aika outoo????


    • Tutkikaa ennen kuin hutkitte

      Kyllähän ne päivän aikana tulleet rahat viedään aina päivän loputtua pankkiin tai tallelokeroon. Ei kukaan säilytä rahaa toimipisteessa kun pohjakassan verran.

      • ...

        .. käsittääkseni rahat myyntipaikasta saadaan vasta kun lopullinen tilitys on jokaisesta päivästä tehty. Jos et ole ollut siellä aikaisin aamulla, niin kassanhan on kovin vaikea sanoa mitä tuotteitasi on sen päivän aikana myyty ->Aikaisempien päivien tulot olisit varmasti ollut oikeutettu saamaan, mutta suurin osa kirpputoreista maksaa koko summan sitten kerralla, mukaan lukien siis jo käynnissä olevan päivän. Seuraavana päivänä paikan tyhjentämisestä kokonaistilitys olisi siis jo tehty..


    • kävijätär

      missä säilyttävät rahansa ja onko päivä menossa vai tulossa. Jos ihminen lopettaa pöytänsä niin sen on saatava rahansa. Piste. Ihminenhän voi vaikka seuraavan päivänä matkustaa puoleksi vuodeksi Gambiaan. Arvatkaas odottelevatko ihmiset, että joku perustaa yhtä ison ja tavaravaihdoltaan samanlaisen kirppiksen keskustaan - ja ystävällisellä henkilökunnalla. Sen jälkeen ei ole paljon ruuhkaa Laukontorin kulmalla.

      • Tutkailin mm.

        Radiokirppiksen "ehtoja" ja siellä luki, että rahat tilitetään joka kuudes päivä. Maalaisjärjellä ajateltuna, jos sulla on pöytä 7 päivää vuokralla, saat rahat vasta 5 päivän kuluttua?

        Itsestäni tuo tapa tuntuu oudolta. Mielestäni rahat pitää saada silloin, kun pöydän vuokra loppuu, ei vasta muutaman päivän kuluttua. Onneksi kaupunkini kirpparilla on tällainen systeemi, ne rahat kun ovat kuitenkin minun.

        Ihmetyttää myös se, että pöydän vuokra pitää maksaa etuajassa. Meillä kun sen pöydän vuokran voi maksaa myös silloin, kun päättää vuokrauksen eli ei tarvitse itse kanniskella minkäänlaisia summia mukanaan kuin vasta päättymispäivänä :).


    • kirppu kasa

      Normaali ihminen ei tarvitse kirpputoria -mihinkään.

      • Porinkirppu

        Tältä palstalta saa usein lukea mitä oudompia juttuja kirppisten huonosta palvelusta ja korkeista hinnoista ja ties mistä.
        Kyllä saa olla kiitollinen, että meillä Porissa on suomen halvimmat viikkovuokrat ja suomen paras palvelu kirppiksillä!
        Jos täälläpäin liikutte, niin käykää vaikka Hyllymeressä tai Sisätorilla, palvelu on uskomattoman ystävällistä. Onneksi täälläpäin kirppiksiä pitävät oikeasti palvelualttiit ja ystävälliset ihmiset.
        Ja vuokrat on todella halpoja verrattuna muihin kaupunkeihin.


      • O tempora, O mores!

        Jos ihmiset eivät käyttäisi kirpputoreja tämä yhteiskunta tuhlaisi valtavasti resursseja hukkuisi käytöstä poistettuihin tavaroihin.
        Pitäisi säätää laki yksilön pakollisesta tavarakierrätyksestä.


    • en ainakaan radiokirpparin ...

      moikka,
      heillä on maksutapoja kaksi; käteinen ja tilisiirto. ihme ettei sitä sitten tarjonnut??

      on se selvä että se raha ei aina vaan ole tarpeeksi; kuvittele nyt itse,

      jos heidän raha myynti päivässä olisi nyt vaikka 1000€, josta hmmm... esim 350€ on pankki kortti maksuja niin sitä käteistä ei ole kuin 650€,( vaihtorahat)

      ihmiset keneltä pöytävuokraus loppuu ja lunastaa oman myynnin rahana,niin heille on siis tarjota vain tämä 650€ jaettavaksi keskenään. koska niitä vaihtorahoja tarvitsee myös seuraavana päivänä niin peruspohjakassan ei voi asiakkaalle tilittää.

      jos tästä 650€ jää rahaa vielä niin ne rahat tilitetään pankkiin päivän päätteksi, ne eivät jää sinne paikan päälle pyörimään.

      tolleen se pitäisi mennä.

      aamulla kassassa siis on vaan vaihtorahat.


      se mikä on täyttä idiotiaa on se että ne uunot oli todellakin asiakkaille yksi päivä tilittäny niin paljon rahaa että eivät voineet ottaa tuote maksut kun tasa rahalla/pankkikortti maksulla. porukka jonotti 45min ja sitten kassalta huudetaan että vain tasaraha käy.


      itse henkilökohtaisesti vihaan sitä nyrpeetä, paskaa ja laiskaa palvelua siellä, plus että ne kauppaa siellä sim varashälyttimiä jotka eivät välttämättä toimi!

      mutta kauppa se vaan siinä puljussa käy!

      • ihme hommaa,

        sillä minä olen saanut aina rahani takaisin, kun olen lopettanut pöydän vuokraamisen. Kysäisin tuosta maksuhommasta, ja tämä meidän kirpparin pitäjä kertoi, että hän ottaa aina mukaan edellisen päivän kassan ja näin ollen pöydän lopettajille on aina olemassa rahat jo valmiina.


      • sissi

        Kerran ne alkoivat ylimielisesti vittuilemaan ja tuhahtelemaan 3 hengen porukalla maksaessani setelillä eikä heillä ollut kunnolla vaihtorahaa. Ihan kun olisi meikäläisen ongelma josseivät osaa vaihtaa riittävästi pohjakassaan kolikoita jne. Koska kehtaan on monta kertaa tehnyt mieli sanoa niin vittumaisesti kun kykenee, mutten uskalla ottaa sitä riskiä että antavat porttikiellon ... jäis monta hyvää kirpparilöytöä tekemättä. On kyllä TODELLA erikoista kaupankäyntiä. Jos maailmassa jaettais vittumaisinilme -palkintoja siihen putiikkiin menis monta.


      • ughmies
        sissi kirjoitti:

        Kerran ne alkoivat ylimielisesti vittuilemaan ja tuhahtelemaan 3 hengen porukalla maksaessani setelillä eikä heillä ollut kunnolla vaihtorahaa. Ihan kun olisi meikäläisen ongelma josseivät osaa vaihtaa riittävästi pohjakassaan kolikoita jne. Koska kehtaan on monta kertaa tehnyt mieli sanoa niin vittumaisesti kun kykenee, mutten uskalla ottaa sitä riskiä että antavat porttikiellon ... jäis monta hyvää kirpparilöytöä tekemättä. On kyllä TODELLA erikoista kaupankäyntiä. Jos maailmassa jaettais vittumaisinilme -palkintoja siihen putiikkiin menis monta.

        Eiköhän tuo ole yrittäjälle melkoista luovimista pitää sopiva määrä rahaa kassassa. Tietenkin jos homma toistuu, niin voisi luonnehtia yrittäjän tyhmyydeksi ja yritys ei varmaan kauaa tule olemaan pystyssä.

        Uskoisimpa että kyseessä on kuitenkin yksittäinen kerta. Esim. juuri sinä päivänä on tullut poikkeuksellisen paljon "kassannoutajia" kuittaamaan rahansa. No onneksi en ole yrittäjä, harmittaisi lukea täältä kaikkien valopäiden kirjoituksia.


      • Niin ja näin
        ughmies kirjoitti:

        Eiköhän tuo ole yrittäjälle melkoista luovimista pitää sopiva määrä rahaa kassassa. Tietenkin jos homma toistuu, niin voisi luonnehtia yrittäjän tyhmyydeksi ja yritys ei varmaan kauaa tule olemaan pystyssä.

        Uskoisimpa että kyseessä on kuitenkin yksittäinen kerta. Esim. juuri sinä päivänä on tullut poikkeuksellisen paljon "kassannoutajia" kuittaamaan rahansa. No onneksi en ole yrittäjä, harmittaisi lukea täältä kaikkien valopäiden kirjoituksia.

        Niin ja näin, mutta kyllähän se on yrittäjän ammattitaitoa, että rahaa osataan käyttää, toisin sanoen, että rahaa on riittävästi kassassa ja toisaalta ettei sitä ole liikaakaan, eli että liiketoiminnasta johtuvat kulut tulee ajallaan maksetuksi. Toisekseen jos yrittäjä viitsisi seurata myyntejä ja kassavirtaa hän tietäisi melkotarkkaan minä päivänä tilitettäviä on ja kuinka paljon, lisäksi asiakkaiden kanssahan voi aina neuvotella siitä milloin tilitys halutaan noudattaa. Tuntuu lähes uskomattomalta, että yrityksestä loppuu käteinen rahan kun aina on olemassa nettipankki! Eiköhän aika monelle asiakkaalle kelpaisi sekin että, pöydän tuotto tilitetään asiakkaan pankkitilille?

        Edellä kerrottuja juttuja lukiessani, ei tule oikeastaan muuta mileen, kuin että yrittäjältä on karannut ns. mopo käsistä ja tilannetta yritetään paikkailla joillain järjettömillä pikavipeillä tms. sama se, ei kiinnosta.


      • sossusta
        Niin ja näin kirjoitti:

        Niin ja näin, mutta kyllähän se on yrittäjän ammattitaitoa, että rahaa osataan käyttää, toisin sanoen, että rahaa on riittävästi kassassa ja toisaalta ettei sitä ole liikaakaan, eli että liiketoiminnasta johtuvat kulut tulee ajallaan maksetuksi. Toisekseen jos yrittäjä viitsisi seurata myyntejä ja kassavirtaa hän tietäisi melkotarkkaan minä päivänä tilitettäviä on ja kuinka paljon, lisäksi asiakkaiden kanssahan voi aina neuvotella siitä milloin tilitys halutaan noudattaa. Tuntuu lähes uskomattomalta, että yrityksestä loppuu käteinen rahan kun aina on olemassa nettipankki! Eiköhän aika monelle asiakkaalle kelpaisi sekin että, pöydän tuotto tilitetään asiakkaan pankkitilille?

        Edellä kerrottuja juttuja lukiessani, ei tule oikeastaan muuta mileen, kuin että yrittäjältä on karannut ns. mopo käsistä ja tilannetta yritetään paikkailla joillain järjettömillä pikavipeillä tms. sama se, ei kiinnosta.

        Asiahan on niin, että eihän kaikille käy tilille maksaminen, koska ylimääräiset tulot vähentävät sosiaalietuuksia. Jos kuitenkin tilityskin on satoja euroja saattaa jäädä kokonaan saamatta toimeentulotuki. Siinä onkin konstit vähissä, kun kaikki pitäisi kuitenkin saada..ja luxustakin tekisi mieli.Ja kateuskin painaa päälle..


    • lpoi

      Olen saanut radiokirppikseltä aina rahani käteisenä tai tilille ajallaan.Ette kai voi olettaa että käteiset rahat riittää joka pvä kaikille varsinkin kun ihmiset maksaa varmasti paljon pankkikortilla.Radiokirpparilla vaan asiat toimii ja kauppa käy.

    • *kiukuttaa*

      Laiotoin alla olevan vastaukseni jo toiseen Radiokirppistä koskevaan ketjuun, mutta jostain syystä se ei ilmestynyt lainkaan. No asia vaivaa itseäni sen verran, että liitän sen tähän (samaa maksuasiaa muiden muassa siinä purnailen).

      **************************************************

      Itse myös useita vuosia Radiolla asioineena, en voi ymmärtää miten huonosti siellä asiakkaita kohdellaan. Palvelun taso on kuin suoraan Venäjältä. Pelkkää nyrpistelyä, tuhahtelua ja ala-arvoista kohtelua.

      Rahaa revitään vaan asiakkaiden kustannuksella. Aukioloajat on fiksattu erittäin epäystävällisiksi asiakkaan näkökulmasta (kätevää tosin bisnekselle kun ei tarvi pyörittää useampaa vuoroa päivän aikana), hinnat nousee koko ajan, uusia sääntöjä ja suoranaisia uhkauksia esitetään asiakkaille ("meillä ei käy uudet pankkikortit, luottokortit tai visakortit.piste.").

      Myyjänä en ole saanut yhtään sen parempaa kohtelua kuin tavallisena ostajanakaan. Tuotteita ei saa tuoda pöytäänsä kuin aloituspäivän aamuna, tilitykset hoidetaan miten saattuu ja maksusysteemi on muutenkin aika hämärä. Kun menen minulle ennakkoon ilmoitettuna aikana tilittämään pöytäni tuloja, minulle on ilmoitettu mm. seuraavaa: "nyt on viikonloppu ja emme tilitä", "nyt on myöhä ja kassa jo tyhjä, emme siis tilitä", "nyt on liian aikainen ja kassaan ei ole tullut rahaa, emme nytkään tilitä" jne. Sen jälkeen kerrotaan, että he eivät voi ennakkoon luvata koska saan rahani lunastettua... SIIS APUA!

      Joka kerta lähden Radiolta yhtä järkyttyneenä siitä, miten tuo bisnes voi pysyä pystyssä. Yksi suuri tekijä tässä on sijainti ja asiakaskunta, heillä ei tällä hetkellä ole kunnon haastajaa. On siis helppo nauttia liki monopoliasemasta ja kohdella asiakkaitaan miten huvittaa.

      Jos itselläni olisi ylimääräistä aikaa ja intoa, pistäisin samantien kilpailevan firman pystyyn (satun vaan pitämään akateemisesta ammatistani se verran paljon, että en ole tätä asiaa sen pidemmälle edes harkinnut). Sillä olen varma, että itseni kaltaisia asiakaspalveluun ja toimintatapoihin totaalisen pettyneitä on lukuisia muitakin. Tässä kohdin vaan pitäisi sitten ymmärtää bisneksen tekemisestä muutakin kuin se asiakaspalvelu, sijainti ja hyvä asiakaskunta. Jotta ei pääsisi käymään niin kuin usealle muulle pari kuukautta porskuttaneelle kirppisviritelmälle...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      132
      2081
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      375
      1548
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1156
    4. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      108
      962
    5. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      959
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      92
      933
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      908
    8. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      848
    9. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      798
    10. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      19
      693
    Aihe