Postin joulupukin kirje

Maksu ei kelpaa

Olen yrittänyt saada matkaan Postin lähettämää joulupukin kirjettä. Miten ihmeessä on saatu noin epäselvät ohjeet maksulle? JATKA MAKSUTAVAN VALINTAAN ei johda mihinkään. Käsittääkseni maksu on mahdollista verkkopankin kautta heti kuten muidenkin E-korttien lähettäminen. Kysytään vain nimeä ja osoitetta jne. Huh!!

6

4105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummun iässä

Joulupukin postin voi kirjoittaa itse. Kaikille lapsenlapsilleni on mennyt joulun alla Joulupukilta kirje, jossa pukki kertoo, että suunnittelee tulevansa käymään. Sääolot tietysti voivat estää ja muut kiireet, niin että lahjasäkki ehkä vain jää oven suuhun, mutta Joulupukki ei ole unohtanut!

Joka vuosi tietysti erilaiset kirjeet, liimattuja kiiltokuvia tai piirroksia, koristeellinen paperi jne.

Lapset ovat olleet onnellisia. Itsekin ovat ehkä kirjoittaneet Joulupukille, mutta se ei ole ollut enää heille niin tärkeää, kun Joulupukki on kerran luvannut tulla.

Henkilökohtainen kirje on aina arvokas.

• Isomummeli

• Mustaa.valkoisella

Minä tein saman, kun lapset olivat pieniä, ennen kouluikää.
        Lapsi uskoi joulupukkiin vielä 9-vuotiaanakin. Sillä hän oli saanut kirjeen joulupukilta, ja siskokin oli saanut. TIETENKIN hän on olemassa. Tonttujen jälkiä oli lumessa. Joku hipsi kuistilla. Kyllä ne kurkkailevat ikkunoista.
        Joulupukkia odotettiin viikkoja. Ei auttanut, vaikka luokkakaveritkin sanoivat, ettei pukkia ole.
        Se oli lopulta ihan karmeaa. Lapselle kerrottiin moneen kertaan, että pukki on satua, joulun mukava satuleikki, jota kaikki leikkivät. Joulupukkikin on tekoparrassa ja lainavaatteissa.
        Ei mennyt perille. Lapsi halusi uskoa.
        Lopulta oli otettava asiaa niskasta kiinni ja huudettava: "Usko jo, Joulupukkia EI ole."
        Kaikissa asioissa on kaksi puolta.

• Terttu

Taas on se aika tilailla ettei unohu.
      Lapsenlaisille lähti 5 kpl

• Kirjaileva mummu

Minä kirjoitin lapsenlapsille joulupukin kirjeen muutaman kerran. Totta kai he olivat onnellisia ja säästivät kirjeet aarteinaan.
      En luvannut tuoda mitään toivomuslistan mukaan, mutta kiittelin lasten käytöstä ja reippautta, ja mm. muistin mainita, että olin kuullut harmillisesta jalan nyrjähdyksestä ja pakkolevosta. Toivoin pikaista paranemista.

Mutta se virhe syntyi itsestään, että lapsi todellakin uskoi joulupukkiin vielä kouluikäisenäkin. Miksei olisi uskonut, kun kerran oli kirjeenvaihdossakin!

• Mummeliini

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7423
    2. 79
      4964
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4839
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4248
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      9
      3028
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2669
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2561
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2219
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2201
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1830
    Aihe