PULTTIEN JA MUTTEREIDEN TUUMAKOOT ?

ENGlesmanni

Minä olen senverran tietämätön ,että tarvitsisin tieto apua siitä miten ne pulttien tuumakoot menee esim. pienimmästä alkaen . On 3/8 1/4 5/16 jne jne. Katkesi nimittäin traktorista (major) pultti silmälä katsoen n.5mm ja harvakierteinen. Hieman alle kun mittasin tönärillä. Niin mikähän tuo mahtaisi olla tuumina kun kaupassa oli 1/4 tuumanen ja se kaupan pultti oli paksumpi. Pultti on syöttöpumpusta. Kiitos ja hyvää itsenäisyyspäivää traktorimiehille ja ennen kaikkia naisille.

6

15522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kierteet

http://huumarsalo.com/kierretaulukko/kierretaulukko.pdf
      Tästä taulukosta löytyy. Kun Majorista kyse, katso taulukkoa UNC = karkeakierre ja UNF = hienokierre.
      Taulukon ensimmäinen rivi ilmoittaa koon tuumina. Toinen rivi ilmoittaan kierteen nousun (montako kierrettä tuumalla). Kolmas rivi ilmoittaa kierteen sisähalkaisijan milleinä. Neljäs rivi ilmoittaa, kun kierrettä tehdään mutteriin, että minkä kokoisella poralla on reikä tehtävä ennen kierteen leikkaamista.
      Jos kyse sisäkierteistä (mutteri). Mittaa sisäkierteen halkaisija, ja vertaa sitä taulukon pulttiin jolla sama sisäkierre, niin tiedät mille pultille mutteri on.
      Lisää taulukoita löytyy Guuglen haulla kierretaulukot
      Sorvari

• on sen

noin 25 mm eli n.5 mm on varmaan 1/5 tuuma. Varmaan todella vaikea löytää, jos ei edes luettelo tuntenut kokoa

• nikkari

olla 3/16 unc. tuo vastaa 4.76 mm. katso tönäristä ylempää (tuuma) asteikkoa yksi viivan väli on kuudestoistaosa. ruuvisi on todennäköisesti melkein kolme viivanväliä -eli kolme kuudestoistaosaa. tuuma on 25,4 milliä. jaa tämä luku kuuteentoista osaan ja kerro sitten kolmella. jos tönärin lukema olisi 4 viivaa niin se olisi neljä kuudestoistaosaa (4/16). tuon luvun pystyy supistamaan neljällä eli tulos on 1/4 eli 6.35

• englesmanni

Jo se se on, kiitti hyvästä vastauksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7708
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3712
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1866
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1130
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      993
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      953
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      762
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe