Minä olen senverran tietämätön ,että tarvitsisin tieto apua siitä miten ne pulttien tuumakoot menee esim. pienimmästä alkaen . On 3/8 1/4 5/16 jne jne. Katkesi nimittäin traktorista (major) pultti silmälä katsoen n.5mm ja harvakierteinen. Hieman alle kun mittasin tönärillä. Niin mikähän tuo mahtaisi olla tuumina kun kaupassa oli 1/4 tuumanen ja se kaupan pultti oli paksumpi. Pultti on syöttöpumpusta. Kiitos ja hyvää itsenäisyyspäivää traktorimiehille ja ennen kaikkia naisille.
PULTTIEN JA MUTTEREIDEN TUUMAKOOT ?
6
15496
Vastaukset
- kierteet
http://huumarsalo.com/kierretaulukko/kierretaulukko.pdf
Tästä taulukosta löytyy. Kun Majorista kyse, katso taulukkoa UNC = karkeakierre ja UNF = hienokierre.
Taulukon ensimmäinen rivi ilmoittaa koon tuumina. Toinen rivi ilmoittaan kierteen nousun (montako kierrettä tuumalla). Kolmas rivi ilmoittaa kierteen sisähalkaisijan milleinä. Neljäs rivi ilmoittaa, kun kierrettä tehdään mutteriin, että minkä kokoisella poralla on reikä tehtävä ennen kierteen leikkaamista.
Jos kyse sisäkierteistä (mutteri). Mittaa sisäkierteen halkaisija, ja vertaa sitä taulukon pulttiin jolla sama sisäkierre, niin tiedät mille pultille mutteri on.
Lisää taulukoita löytyy Guuglen haulla kierretaulukot
Sorvari- englesmanni
Kiitos hyvä taulukko on , vaan justiin se pienempi kuin 1/4 puuttuu.
- enään
englesmanni kirjoitti:
Kiitos hyvä taulukko on , vaan justiin se pienempi kuin 1/4 puuttuu.
Tässä taulukko UNF kierteistä. ¼ jälkeen merkintä muuttuu N12. N10. N8. N6.
http://www.gewinde-normen.de/en/unified-fine-thread.html
Tässä vastaava taulukko UNC.stä
http://www.gewinde-normen.de/en/unified-coarse-thread.html
Ongelma on saatavuudesta.
Sorvari
- on sen
noin 25 mm eli n.5 mm on varmaan 1/5 tuuma. Varmaan todella vaikea löytää, jos ei edes luettelo tuntenut kokoa
- nikkari
olla 3/16 unc. tuo vastaa 4.76 mm. katso tönäristä ylempää (tuuma) asteikkoa yksi viivan väli on kuudestoistaosa. ruuvisi on todennäköisesti melkein kolme viivanväliä -eli kolme kuudestoistaosaa. tuuma on 25,4 milliä. jaa tämä luku kuuteentoista osaan ja kerro sitten kolmella. jos tönärin lukema olisi 4 viivaa niin se olisi neljä kuudestoistaosaa (4/16). tuon luvun pystyy supistamaan neljällä eli tulos on 1/4 eli 6.35
- englesmanni
Jo se se on, kiitti hyvästä vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006