perheen

kasvusta kiinnostunut

akvaarioni on 80l ja siellä uiskentelee tällä hetkellä kaksi platy urosta ja viisi naarasta. Poikasia olen sillon tällön nähnyt, mutta ovat aina menneet aikuisten suihin. Nyt olen ajatellut, että kanta saisi vähän lisääntyä. Olen jo pikku altaan hommannut poikasia varten. Nyt vaan odottelen että pikkusia ilmaantuisi näkyville, että saisin saalistettua niitä haavilla poikasaltaaseen. Vai olisiko parempia ehdotuksia? Kuinkahan monta platya olisi sopiva määrä tuohon 80l altaaseen? Ja minkä ikäinen poikanen on jo riittävän iso siirrettäväksi isoon altaaseen?

3

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      kyllä muutama poikanen sinne vielä lisää mahtuu mutta kannattaako niitä erikseen alkaa "viljellä" omassa poikas altaassa koska satavarmaa on että kun platyt alkavat poikimaan, niitä tulee sitten jatkuvasti.
      Ennemmin alkaisit miettiä sitä minne noita "ylimääräisiä" poikasia saat heivattua sillä niitä on jo akvaliikkeet tulvillaan.

      Sentin mittainen poikanen jo selviääahneilta suilta akvassa hengissä... toivottavasti, kalat eivät olekaan samaa mieltä kanssasi lisääntymis ideasta, mutta toisin silti taitaa käydä :/

      • perheen lisääntymisestä

        että ystävättärenikin saisi poikasia omaan akvaarioonsa, joka on jo muutaman viikon ollut valmiina kypsytettynä poikasia vailla vaan kun nämä ahmatit heti hotkii poikaset kun niitä syntyy:(, sen vuoksi olin ajatellut koittaa pyydystää niitä tuohon pikku altaaseen. Meinaatkos ettei enempää mahtuis kun kolme mun omaan akvaarioon ,olin aatellut että yhden uroksen ja neljä naarasta,niin olisi sellanen kiva parvi siinä koossa. Todellako sentin pitunen jo pärjää, eihän sellanen ole varmaankaan kun muutaman hassun viikon ikänen. Voiko sen ikäsiä myös kuljettaa jo, siis ystävättärelleni?


    • Naaaraita voisi lisätä 3ja uroksia 1
      Platy naaras siirretää poikas altaaseen synnyttämään
      Ja synnytyksen jälkeen heti pois .
      Kuullemma kuukauden ikäsinä luovutetaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3047
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2886
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2068
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1795
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1761
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1492
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1247
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1198
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe