Tulehduksellinen rintasyöpä

Tosi huolestunut

Kävin lääkärissä kun toinen rintani on viikon verran ollut kipeä ja välillä kova. Oikeastaan kipua ei tunnu muuten kuin koskiessa, lähinnä rinnan päällä ja ulkosivulla. Rintaa olen iltaisin lämmitellyt kauratyynyllä ja rinnan kovuus onkin helpottanut sillä. Lääkäri epäili lievää rintatulehdusta ja määräsi antibioottikuurin. Jos oireet ei helpotu tai pahenevat kuurin aikaan, pitää mennä uudestaan ja sitten mammografiaan.
Olen 37-vuotias, muutaman vuoden ikäisen lapsen äiti. Suvussani on rintasyöpää. Viittaako nämä minun oireeni tulehdukselliseen rintasyöpään?

15

20543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei pahinta heti

Uskoisin, että hormoonit ovat kipeyttäneet rinnan tai jokin isku, paha asento yöllä tai
      kylmettyminen ja tulehdus. Ei heti pahinta ole syytä epäillä.

• tulehduksellinen rintasyöpä

En halua pelotella sinua, mutta onhan se kuitenkin mahdollista.Jos oireet ei helpota niin pyydä kunnon tutkimusta. Minulla oli rinta, niinkuin imettävällä äidillä ja sitä hoidettiin alkuun rintatulehduksena. Sain antibioottikuurin ja kävin mammossa ja ultrassa terveyskeskuksessa eikä mitään löytynyt. Oireet ei muuttuneet ja sain uuden kuurin ja lähetteen isoon sairaalaan. Siellä mammossa näkyi heti jotain ja ultrassa otettiin neulanäyte josta selvisi viikon kuluttua et syöpäähän se oli. Näiden kahden tutkimuksen väli oli alle kuukauden joten ei se tauti siinä ajassa tullut mutta pienessä tk:ssa laitteet ei olleet ainakaan silloin vielä niin hyviä kuin isossa sairaalassa.

• Alkuperäinen kirjoittaja

Perjantaista saakka olen nyt syönyt antibioottia ja välillä tuntuu että rinta on parempi ja välillä taas ei. Kova pahkura siinä on mikä liukenee lämpimän kauratyynyn avulla pois. Kuumetta ei ole ollut kokoaikana, eikä rintaa särje. Ainoastaan silloin on arka ja tuntuu kipeälle kun sitä koskee tai joku painaa siihen. Lääkäri sanoi että ti-ke lääkäriin jos vaiva ei ole helpottunut, mutta mietin tässä että pitäisikö jo huomenna mennä vai odottelenko vielä tehoaako antibiootit?
        Kovasti kyllä huolettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

Perjantaista saakka olen nyt syönyt antibioottia ja välillä tuntuu että rinta on parempi ja välillä taas ei. Kova pahkura siinä on mikä liukenee lämpimän kauratyynyn avulla pois. Kuumetta ei ole ollut kokoaikana, eikä rintaa särje. Ainoastaan silloin on arka ja tuntuu kipeälle kun sitä koskee tai joku painaa siihen. Lääkäri sanoi että ti-ke lääkäriin jos vaiva ei ole helpottunut, mutta mietin tässä että pitäisikö jo huomenna mennä vai odottelenko vielä tehoaako antibiootit?
        Kovasti kyllä huolettaa.

Minä en oikein osaa vastata tuohon kun ei minulla ole koskaan ollut rintatulehdusta niin en tiedä miten pian se paranee. Minulla ei ollut silloin myöskään muita oireita ja minua "hävetti" alkuun soittaa neuvolaan ja kysyä voiko näin vanhalla (39v silloin) olla rintatulehdus. Meillä suvussa ei ole ollut rintasyöpää niin ettei minulle edes tullut mieleen sitä mahdollisuutta.

tulehduksellinen rintasyöpä kirjoitti:

Minä en oikein osaa vastata tuohon kun ei minulla ole koskaan ollut rintatulehdusta niin en tiedä miten pian se paranee. Minulla ei ollut silloin myöskään muita oireita ja minua "hävetti" alkuun soittaa neuvolaan ja kysyä voiko näin vanhalla (39v silloin) olla rintatulehdus. Meillä suvussa ei ole ollut rintasyöpää niin ettei minulle edes tullut mieleen sitä mahdollisuutta.

Miten sinulla sitten oireili kun aloit epäillä että jotain on vialla? Oletko parantunut syövästä hyvin?
        Minä juuri muistin että rinta alkoi tuntua oudolle viikko sitten perjantaina puolenpäivän jälkeen. Aamun olin ollut siivoamassa kylmää varastoa ja valittelinkin sitä että on niin kylmä ja sen jälkeen rinta alkoi oireilla. Nyt kun kävin saunassa, rinta on ihan pehmeä, mutta vielä jonkun verran arka.

Miten sinulla sitten oireili kun aloit epäillä että jotain on vialla? Oletko parantunut syövästä hyvin?
        Minä juuri muistin että rinta alkoi tuntua oudolle viikko sitten perjantaina puolenpäivän jälkeen. Aamun olin ollut siivoamassa kylmää varastoa ja valittelinkin sitä että on niin kylmä ja sen jälkeen rinta alkoi oireilla. Nyt kun kävin saunassa, rinta on ihan pehmeä, mutta vielä jonkun verran arka.

Ei minulla ollut kipuja enkä tuntenut olevani mitenkään huonossa kunnossa, mutta huomasin et toinen rinta oli jotenkin arka , ehkä vähän turvonnut ja "lämmin". Minulle tuli semmoinen tunne et rinta oli niinkuin imettävällä äidillä. Minun sairauden alkamisesta on yli neljä vuotta ja sinä aikana on ehtinyt olla hyviä ja huonompiakin aikoja, tällähetkellä olen ihan hyvässä kunnossa. Sinä olet varmaan saanut kylmyydestä tulehduksen, toivotaan ainakin niin. Toivottavasti en saanut sinua turhaan huolestumaan.

tulehduksellinen rintasyöpä kirjoitti:

Ei minulla ollut kipuja enkä tuntenut olevani mitenkään huonossa kunnossa, mutta huomasin et toinen rinta oli jotenkin arka , ehkä vähän turvonnut ja "lämmin". Minulle tuli semmoinen tunne et rinta oli niinkuin imettävällä äidillä. Minun sairauden alkamisesta on yli neljä vuotta ja sinä aikana on ehtinyt olla hyviä ja huonompiakin aikoja, tällähetkellä olen ihan hyvässä kunnossa. Sinä olet varmaan saanut kylmyydestä tulehduksen, toivotaan ainakin niin. Toivottavasti en saanut sinua turhaan huolestumaan.

Et saanut minua sen enempää huolestumaan mitä olin jo ollut :) kiitos kovasti kun jaksoit vastailla. Tulen kertomaan täällä menikö tämä vaiva kuurilla ohi vai mitä tämä on. Taas saunassa kun olin niin kipeät patit lähtivät kokonaan pois ja rinta oli aivan pehmeä, mutta hieman arka.
        Mukavaa joulun odotusta sinulle ja terveyttä!

Et saanut minua sen enempää huolestumaan mitä olin jo ollut :) kiitos kovasti kun jaksoit vastailla. Tulen kertomaan täällä menikö tämä vaiva kuurilla ohi vai mitä tämä on. Taas saunassa kun olin niin kipeät patit lähtivät kokonaan pois ja rinta oli aivan pehmeä, mutta hieman arka.
        Mukavaa joulun odotusta sinulle ja terveyttä!

Kiitos samoin sinulle!

• tyttönen72

Kirjoitin tuohon jo allekin yhteen ketjuun, mutta nyt siis sinullekin tähän. Itselläni vastaavat oireet olivat lähtöisin tension neckistä joka säteili jo rintalihaksiin asti joten oireita oli juuri vas rinnan kipuilu rinnan ulkosyrjältä sekä kainalosta. Olin jo ihan varma, että tämä on rintasyöpää, mutta ultrassa kaikki olikin normaalia ja lääkäri kysyi heti että onkos minulla niskat jumissa.Että tälläistäkin siis voi olla.
      Mutta kyllä tuo rinnan ultraaminen on ihan ok juttu ja edullinenkin, itselle jäi maksettavaa vain 55 euroa, eikä tarvinnut edes lääkärin lähetettä.

Minulla itse asiassa on tension neck :O mutta minulla on selvä kipeä pahkura rinnassa, tosin nyt tämän päivän aikana rinta ei ole enää niin kipeä ollut. Parin tunnin päästä olen menossa ultraan, jännittää kyllä ihan hirveästi.

Minulla itse asiassa on tension neck :O mutta minulla on selvä kipeä pahkura rinnassa, tosin nyt tämän päivän aikana rinta ei ole enää niin kipeä ollut. Parin tunnin päästä olen menossa ultraan, jännittää kyllä ihan hirveästi.

Niin siis eilen tosiaan kävin lääkärissä joka vaihtoi antibiootit toisiin ja kirjoitti lähetteen. Paikka johon sain maksusitoumuksen antoi minulle ajan tammikuussa! Soitin toiseen paikkaan ja sinne pääsin heti tänään, tosin sen joudun nyt kustantamaan itse.

Niin siis eilen tosiaan kävin lääkärissä joka vaihtoi antibiootit toisiin ja kirjoitti lähetteen. Paikka johon sain maksusitoumuksen antoi minulle ajan tammikuussa! Soitin toiseen paikkaan ja sinne pääsin heti tänään, tosin sen joudun nyt kustantamaan itse.

Rinnat ultrattu ja katsottu mammografialla. Kaikki oli kunnossa. Lääkäri sanoi että edes tulehdusta ei näy, että todennäköisesti rintalihas on revähtänyt kun olen nostellut laatikoita ja sitä myöten rintakin kipeytynyt.

• tulehduksellin rintasyöpä

Rinnat ultrattu ja katsottu mammografialla. Kaikki oli kunnossa. Lääkäri sanoi että edes tulehdusta ei näy, että todennäköisesti rintalihas on revähtänyt kun olen nostellut laatikoita ja sitä myöten rintakin kipeytynyt.

Hienoa, olen tosi iloinen puolestasi.

• Anonyymi

Minulla diagnosoitiin inflamatorinen rintasyöpä ja onneksi tyoterveyslaakari laittoi asian eteenpäin.Nyt takana sytostaatit,rinnan poisto ja kainaloevakuaatio sekasadehoito jahormonihoito.Kaikkien hoitojen loputtua on hyvä tietää,että tämä syöpä on pahanlaatuinen ja viiden vuoden jälkeen elossaoloprosentti on 22/ 35.

• Anonyymi

Ikävää, että olet sairastunut. Olen tuolla aiemmin kirjoittanut nimimerkillä tulehduksellinen rintasyöpä. Minun sairaudestani on siis jo 18 vuotta. Olin silloin alle 40 vuotias. Toivon sinulle parantumista ja kaikkea hyvää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3465
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1868
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1178
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe