Mulla ei ole mitään kiinnostusta palata Huittisiin

ex-Huittislainen mimmi

En tiedä mikä siinä on, mutta en edelleenkään n. 15v. poissaolon jälkeen voisi kuvitella muuttavani Huittisiin. Siellä synnyin ja "vartuin", mutta sitä suuremmalla syyllä yhä harvemmin siellä edes käyn. Opiskelu ja mies vei minut aikanaan muualle, huomasin vasta sen jälkeen, että on olemassa muunlaisiakin ajattelu- ja toimintatapoja, kuin seläntakana kyräily, kateus, omaan napaan tuijottaminen ym. Ei voi mitään, mutta mielestäni Huittinen on niin pieni kaupunki (tai jotain), että siellä on tosi ikävä olla. Onneksi sain valinnan tehtyä jo nuorena, en voi kadehtien kuunnella elämäänsä kyllästyneitä Huittisissa asuvia oman ikäisiä kotiäitejä, joille on suuri seikkailu päästä kerran vuodessa Tampereelle. Tai peräti Helsinkiin. Ja linja-autolla tietenkin, koska "kaupunkisa on nin kamala ajjaa...) Että silleen.
Mikä saa teidät pysymään Huittisten kaltaisessa kaupungissa? Onko se työ, suku, vai mikä ihme??
En oikeasti halua moittia, mutta haluan kyseenalaistaa...

Terv. tyttönen, joka löysi tämän keskustelupalstan sattumalta :)

45

4872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä kiinnostaa

      kun kirjoitit tämän viestin. Itse olen asunut yhteensä n. 20 vuotta muualla kuin Huittisissa.

      Olen aina tullut muiden ihmisten, myös ulkomaalaisten, kanssa toimeen. En ole huomannut täällä sen ihmeempää kyräilyä kuin muuallakaan.

      Veri veti kotiseudulle ja palasinkin tänne muutama vuosi sitten vakituisesti enkä ole katunut.

      Antipatiat asuinkuntaa kohtaan voivat johtua monesta tekijästä, aika usein kuitenkin henkilöstä itsestään.

    • keskustelun aloitus

      Itselläni on työkaveri, joka on Huittislainen ja perin outo. Pitää itseään täydellisenä ja Huittisia ja sen asukkaita myöskin. Ulkopuoisten silmin koko akka on otsa rypyssä kulkeva typerys. Pitää oman päänsä asiassa, kuin asiassa, ilman perusteluja mihinkään. Valitettavasti huittisten ainoana edustajana antaa kokonaiskuvan koko "kylästä".

      • yks tuttu

        Aivan samaa mieltä tuosta että huittislaiset pitävät itseään jotenkin parempina kuin muut. Huittislaisilla nuorilla on myös todella outo tapa vitsailla kavereistaan ja muista hyvin loukkaavalla tavalla. Heistä toisten haukkuminen on hauskaa läppää eikä kukaan siitä voi loukkaantua, koska sehän on vain vitsiä.
        Itse olen nuori ja Huittisten naapurikunnasta joten minulla on tuttuja huittisista. Minulla on ollut myös hyviä ystäviä sieltä, mutta kun alituinen vitsailu toisten ja minun kustannuksellani on jatkunut, olen katkaissut välit. Kerran tuli jopa itku kun kaveri heitti vitsiä eikä tajunnut lopettaa vaikka näki miten reagoin. Selitin myös tälle asiasta, että toisesta voi heittää vitsiä, mutta rajansa kaikella.


    • huittisten

      haukkujia tuntuu löytyvän joka lähtöön, Ei se ole Huittisen vika jos itse täällä olet ratkennut ryyppäämään ja miehes on kiinnostunut muista kuin sinusta...

      • muualta tullut

        Kyllä täällä jotain (?) täytyy olla, koska niin monet tänne muualtakin tulee ja muualle joskus muuttaneetkin takaisin palaa?

        Mä olen pääkaupunkiseudulta tänne joskus muuttanut, ja olen ihastunut näihin pieniin ympyröihin. Tällä on monet asiat helpompia, asioinnit virastoissa ja kaupoissa ym. mutta on toki moni asia hankalaakin, eikä niitä vaihtoehtojakaan paljon ole, mutta kuka niitä kaipaa?

        Ehkä nuorempana kaipasin meininkiä ja muuta, mutta en enää. Huittinen on kasvukeskus (toivon ainakin) ja täällä on turvallista elää ja olla.


      • ,,kerrankin
        muualta tullut kirjoitti:

        Kyllä täällä jotain (?) täytyy olla, koska niin monet tänne muualtakin tulee ja muualle joskus muuttaneetkin takaisin palaa?

        Mä olen pääkaupunkiseudulta tänne joskus muuttanut, ja olen ihastunut näihin pieniin ympyröihin. Tällä on monet asiat helpompia, asioinnit virastoissa ja kaupoissa ym. mutta on toki moni asia hankalaakin, eikä niitä vaihtoehtojakaan paljon ole, mutta kuka niitä kaipaa?

        Ehkä nuorempana kaipasin meininkiä ja muuta, mutta en enää. Huittinen on kasvukeskus (toivon ainakin) ja täällä on turvallista elää ja olla.

        asiallinen palaute joltain, eikä pelkkää haukkumista kuten monelta muulta.


    • maailmalla tullut

      koppava typerys, joka tuntee ylemmyyttä Huittisiin jääneitä tai tänne muuttavia kohtaan.

      Ole nyt silti onnellinen onnessas.

      Pienillä paikkakunnilla ei seurantaa pakoon pääse oli paikan nimilappu mikä tahansa mutta etujakin on paljon pienissä yhteisöissä.

      Ahdistaa voi Helsingissäkin.
      t vuonna 1973 Espooseen muuttanut.

    • mulla

      Vähän sama tapaisia kokemuksia asuin monia vuosia pois huittisista ja jouduin avioeron takia muuttamaan takaisin tänne pikku kylään jossa tosiaan kyräillään toisten tekemisiä niinku se olis ainoa asia jonka täällä ihmiset osaa.Nyt pers aukisena ämmä vei rahat ja omaisuuden elelen sosiaaliturvan varassa kaupunkin vuoratalossa ja yritän luoda kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen siinä kuitenkaan onnistumatta. Kuinka täällä huittisissa voi ollakin niin koppavia naisia ei mitään isku yrityksiä sallita heti ollaan suoraan sanoen vittuilemaassa että häivy kun ei kerran ole rahhaa eikä peltoo.

      • aikuinen nainen

        mahtaakohan äijän katkera ja vihamielinen asenne haista kun ei naiset ole olleet kiinnostuneita?

        koitahan ryhdistäytyä, laita menneet roskikseen ja ala elämään uusin asentein, kyllä ne naisetkin sitten sut huomaa.


    • ex-Huittislainen

      Yllättävästi tosiaan on vastauksia tullut viestiini ja toden totta, aika monta vähän saman suuntaista.
      Joku sanoi, että kumma kun minua Huittisten asiat sen verran kiinnostaa, että viestiketjun aloitin. Kyllä minua kiinnostaa, nimenomaan siksi tämän keskustelun aloin.
      Itse en vaan todellakaan ole vakuuttunut, että sellainen ihminen voi elää kovin monipuolista mm. sosiaalista ja avarakatseista elämää, joka asuu pienessä kaupungissa, kuten Huittinen. Siinä tapauksessa, että sieltä ei poistuta ulkomaailmaan kuin pakon edessä. Ei se voi olla mahdollista.
      Itse olen lapsuuteni Huittisissa viettänyt ja muistan elämäni siellä hyvin turvallisena ja rauhallisenakin, mutta voi, niin tappavan tylsänä ja masentavana. Varmaan johtuu omasta äärihuolehtivasta perheestäni ja muusta ympäristöstäni. Uskon, että asiat olisivat voineet olla ja mennä täysin toisinkin...
      No joo, tämä nyt on tällaista pohdiskelua. Mielelläni jatkaisin vieläkin tätä antoisaa keskustelua asialinjalla...

      • kuin katiskan

        Joka paikkakunnalla lienee ihmisiä, joille riittää oman paiikkakuntansa palvelut, eivätkä näin halua lähteä merta edemmäksi kalaan. Mitä tulee toisiin ihmisiin, onhan se selvää, kun kaikki tuntee toisensa ainakin juttujen perusteella, että asioista puhutaan ja arvostellaan. Näin tekee ihmiset siellä Tampereellakin tuntemiensa ihmisten piirissä, se ei vain näy katukuvassa, kun tutut ovat riittävän harvassa.

        Huittisten keskeinen sijainti, suurempien kaupunkien ympäröimänä antaa hyvät mahdollisuudet käydä töissä tai asioilla edempänäkin. Tämä yksi syy jonka vuoksi tänne ihmisiä asettuu.

        Itse kummastelen ihmisiä, joille on tärkeää muistuttaa asuvansa suurissa kaupungeissa ja heti, kun on loma tai vapaapäivä, tullaan kuitenkin tänne takaisin mökkeilemään tai seurahuoneelle arvostelemaan landemeininkiä. Tälläisia tapauksia on lukuisia.

        Että tälläistä...


      • vanhoja kamuja ja sukua
        kuin katiskan kirjoitti:

        Joka paikkakunnalla lienee ihmisiä, joille riittää oman paiikkakuntansa palvelut, eivätkä näin halua lähteä merta edemmäksi kalaan. Mitä tulee toisiin ihmisiin, onhan se selvää, kun kaikki tuntee toisensa ainakin juttujen perusteella, että asioista puhutaan ja arvostellaan. Näin tekee ihmiset siellä Tampereellakin tuntemiensa ihmisten piirissä, se ei vain näy katukuvassa, kun tutut ovat riittävän harvassa.

        Huittisten keskeinen sijainti, suurempien kaupunkien ympäröimänä antaa hyvät mahdollisuudet käydä töissä tai asioilla edempänäkin. Tämä yksi syy jonka vuoksi tänne ihmisiä asettuu.

        Itse kummastelen ihmisiä, joille on tärkeää muistuttaa asuvansa suurissa kaupungeissa ja heti, kun on loma tai vapaapäivä, tullaan kuitenkin tänne takaisin mökkeilemään tai seurahuoneelle arvostelemaan landemeininkiä. Tälläisia tapauksia on lukuisia.

        Että tälläistä...

        mutta koskaan en jäisi tänne.kyllä Turussa on sitä jotain, eli siellä on kaikki niin IHANAA JA ISOO.
        SIIS KAIKKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • ei ole
        vanhoja kamuja ja sukua kirjoitti:

        mutta koskaan en jäisi tänne.kyllä Turussa on sitä jotain, eli siellä on kaikki niin IHANAA JA ISOO.
        SIIS KAIKKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Kuin SUURI NOKKA.


      • rappeutumassa
        vanhoja kamuja ja sukua kirjoitti:

        mutta koskaan en jäisi tänne.kyllä Turussa on sitä jotain, eli siellä on kaikki niin IHANAA JA ISOO.
        SIIS KAIKKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        kaikki pakenevat lähinkuntiin. Työpaikat poistuvat, pääkaupunkiseutu vetää.

        Lamantekijä Mauno Koivistokin pakeni Inkooseen.

        Paluumuutto Huittisiin on vasta tuloillaan


      • entinen kuntalainen

        Se murre on niiiiin oksettavaa, että tekee jo itsessään sitä puhuvista erittäin vastenmielisiä ja sivistymättömiä.. Kuulostaa kyllä aivan kauheelta, kun on sekoitus vaikka mistä murteesta. En toki pidä esim. Turun tai Porinkaan murteesta, mutta ne ovat paljon puhtaampia ja hauskoja sinänsä. Huittisten murre taas on epäonnistunut sotku kaikista junttimurteista!


      • ja tää tosi kans
        ei ole kirjoitti:

        Kuin SUURI NOKKA.

        nimim.kokemusta on.tarkoitan joka asiassa.ja on siellä housuissakin aikamoinen "jortikka"


      • luulet
        ja tää tosi kans kirjoitti:

        nimim.kokemusta on.tarkoitan joka asiassa.ja on siellä housuissakin aikamoinen "jortikka"

        Paljoko se kasvais matkalla, jos kumminkin muuttasin turkuun?


      • Anonyymi
        ja tää tosi kans kirjoitti:

        nimim.kokemusta on.tarkoitan joka asiassa.ja on siellä housuissakin aikamoinen "jortikka"

        Ai, tatinapölkylläkö.


      • Anonyymi
        ja tää tosi kans kirjoitti:

        nimim.kokemusta on.tarkoitan joka asiassa.ja on siellä housuissakin aikamoinen "jortikka"

        AI Aanolla vai.


    • että on hienoa

      että pääsimme sinusta aloittaja eroon.

      • Aloittaja

        Kaikki muiden mielipiteet tai kyseenalaistus halutaan poissulkea. "olipa hyvä, että pääsimme sinusta eroon...". No niin, juuri siksi pääsitte, kun ei sinne joukkoon mahdu kovin avarakatseisia ihmisiä. Ei vaikka kuinka haluaa nähdä asiat positiivisesti.
        Sukuni on edelleen siellä, joten tiedän mistä puhun...

        Varmaan tämä on ongelma muissakin pienissä kaupungeissa, mutta omalla kohdallani olen asiantuntija vain Huittisten touhusta.

        Ja en muuten asu missään suuressa kaupungissa, kuten jostain edeltävistä viesteistä saattoi päätellä. Olen asunut aikaisemmin.


      • vaikuta ....
        Aloittaja kirjoitti:

        Kaikki muiden mielipiteet tai kyseenalaistus halutaan poissulkea. "olipa hyvä, että pääsimme sinusta eroon...". No niin, juuri siksi pääsitte, kun ei sinne joukkoon mahdu kovin avarakatseisia ihmisiä. Ei vaikka kuinka haluaa nähdä asiat positiivisesti.
        Sukuni on edelleen siellä, joten tiedän mistä puhun...

        Varmaan tämä on ongelma muissakin pienissä kaupungeissa, mutta omalla kohdallani olen asiantuntija vain Huittisten touhusta.

        Ja en muuten asu missään suuressa kaupungissa, kuten jostain edeltävistä viesteistä saattoi päätellä. Olen asunut aikaisemmin.

        avarakatseiselta vaan pelkästään aiheetta ylemmydentuntoiselta ja valmiilta yleistäen tuomitsemaan huittislaisen "touhun".

        Miksi ólet meitä muita parempi..kerro se taas.


      • aloittaja
        vaikuta .... kirjoitti:

        avarakatseiselta vaan pelkästään aiheetta ylemmydentuntoiselta ja valmiilta yleistäen tuomitsemaan huittislaisen "touhun".

        Miksi ólet meitä muita parempi..kerro se taas.

        tai millään tavalla parempi kuin muut, olenhan alunperin Huittisista, kuten sanottu, siellä syntynyt ja kasvanut.
        Olen vain huomannut, että siellä ei ole minun hyvä olla ja olen tyytyväinen, etten tyytynyt sellaiseen elämään, vaan sain mahdollisuuden nähdä myös muunlaista elämää ja ihmisten tapoja toimia ja olla omia itsejään.


      • jo parempi.
        aloittaja kirjoitti:

        tai millään tavalla parempi kuin muut, olenhan alunperin Huittisista, kuten sanottu, siellä syntynyt ja kasvanut.
        Olen vain huomannut, että siellä ei ole minun hyvä olla ja olen tyytyväinen, etten tyytynyt sellaiseen elämään, vaan sain mahdollisuuden nähdä myös muunlaista elämää ja ihmisten tapoja toimia ja olla omia itsejään.

        Myönsit että kerroit vain omasta kokemuksestasi
        etkä hyökännyt niitä kohtaan, jotka ovat jääneet tai muuttaneet Huittisiin.

        Sillä nekin voivat olla hyvia valintoja!


      • säälin sinua
        aloittaja kirjoitti:

        tai millään tavalla parempi kuin muut, olenhan alunperin Huittisista, kuten sanottu, siellä syntynyt ja kasvanut.
        Olen vain huomannut, että siellä ei ole minun hyvä olla ja olen tyytyväinen, etten tyytynyt sellaiseen elämään, vaan sain mahdollisuuden nähdä myös muunlaista elämää ja ihmisten tapoja toimia ja olla omia itsejään.

        Mää oon ollu jo pian viiskymmentä vuatta pois Huittisista eikä mun vaan oo ikinä tullu piäneen miäleenikä alkaa arvostelleen syntymäpaikkaani.
        Ei siälä mukulana elämä ni herkkua aina ollu, mutta kyllä mää vaan lämmöllä kaikkea siälä muistelen.
        Säälin sua, ko sulla on tommonen asenne lähtökohtias kohtaan, eiks katkerana oo paha olla, vai ookko vaan ylpee ko oot siältä pois päässy?


    • tietää

      Aloittaja on aivan oikeassa kun hän toteaa että kaupunkisa on kamala ajjaa kun katsoo huittislaista liikenne kulttuuri niin ei voi muuta todeta kuin jos tämän joukon autoilijoita päästäs johonkin suurempaan kaupunkiin niin kyllä rytisis välittömästi. Isännät ja emännät ajelee miten sattuu ei päästetä suoja teillä kulkevia ylitse koska ajattelu on että tää on mun tieni kun mää oon tän veroillani maksanu.

      • maalaistollonen

        Itte mää oon paljasjalkanen huittislainen ainaki kolmen polven takkaa, nykyänsä asustelen täälä Helsinkin suunnasa, enkä ole kotiutunu, tuskin tuun koskaan kotiutumaanka. Murrettani en häppee, enkä syntymäpaikkaani, enkä tuu häppeemään koskaan. Kotopualeen ko tullee käymään ja taakse jää autojen melu ja pöly, ihmismassat ja betoniporsaat ja eresä aukee se laakee aakee savimaa, ni kyllä se tuala syränalasa kutkuttaa, ninko joku sanos, että kotiappäin oot tulosa. Huittinen on hiano paikka. Jos siälä tuntuu, että autoilla kaahataan ja torveillaan ja ollaan nokat pystysä, ni soppii koska tahansa tulla tänne Helsinkin suuntaan kattomaan mimmosta on kaahailu ja torveilu ja nokkaansa pitkin kattominen. Huano puali Huittisisa on tyäpaikkain puute, jos itte saisin ommaa koulupohjaa vastaavan tyän kotopualesta, ni alta aikayksikön olisin jo kasseja pakkaamasa. Mittään en jäisi täältä kaipaamaan---no ehkä noita lehvateattereita...
        Terve maalaisjärki on täälä niin harvinainen juttu, että se luakitellaan supervoimaksi. Sama ilmiö muisa isoisa kaupunkeisa-ikävä kyllä kotosuamen ulkopualellakin.
        MUTTA jokkainen ommaansa ja herra meitä kaikkia, sanos mummo.


      • edellinen viesti. En kyennyt
        maalaistollonen kirjoitti:

        Itte mää oon paljasjalkanen huittislainen ainaki kolmen polven takkaa, nykyänsä asustelen täälä Helsinkin suunnasa, enkä ole kotiutunu, tuskin tuun koskaan kotiutumaanka. Murrettani en häppee, enkä syntymäpaikkaani, enkä tuu häppeemään koskaan. Kotopualeen ko tullee käymään ja taakse jää autojen melu ja pöly, ihmismassat ja betoniporsaat ja eresä aukee se laakee aakee savimaa, ni kyllä se tuala syränalasa kutkuttaa, ninko joku sanos, että kotiappäin oot tulosa. Huittinen on hiano paikka. Jos siälä tuntuu, että autoilla kaahataan ja torveillaan ja ollaan nokat pystysä, ni soppii koska tahansa tulla tänne Helsinkin suuntaan kattomaan mimmosta on kaahailu ja torveilu ja nokkaansa pitkin kattominen. Huano puali Huittisisa on tyäpaikkain puute, jos itte saisin ommaa koulupohjaa vastaavan tyän kotopualesta, ni alta aikayksikön olisin jo kasseja pakkaamasa. Mittään en jäisi täältä kaipaamaan---no ehkä noita lehvateattereita...
        Terve maalaisjärki on täälä niin harvinainen juttu, että se luakitellaan supervoimaksi. Sama ilmiö muisa isoisa kaupunkeisa-ikävä kyllä kotosuamen ulkopualellakin.
        MUTTA jokkainen ommaansa ja herra meitä kaikkia, sanos mummo.

        Hyi Prkl


      • maalaistollonen
        edellinen viesti. En kyennyt kirjoitti:

        Hyi Prkl

        Voin aivan mainiosti käyttää myös kirjakieltä, mutta sydäntäni lämmittää käyttää omaa, kotoista huittisten murretta-vaikka osan siitä olen, ikävä kyllä, saattanut jo alkaa unohtaa. Sydäntäni taasen ei lämmitä kovin usein nykyisin kuulemani nuorison käyttämä stadin slangin irvikuva, jossa seikkailevat suloisesti sekaisin ruotsi-venäjä-saksa ja kirosanat. Mieluummin kuulen bussissa ihmisten puhuvan "kauheen nätistä" tai "semmosesta oikeen hianosta" kuin "vitunkivasta" tai "jättekivasta", mutta kukin taaplaa tyylillään.
        Teitille kaikille oikeen hianoo joulua!


    • Putiloff

      Auttot aijjaa jonosa ja aina joku tunkee siihen välliin. Tullee kokko aijjjaaa. Sillala, millala ja pittää olla perunnaa. Matton alla. Puukkolla.

      Hohhoijaa koko paikkaa.

    • on kotiseutu mulla..

      Ei kiinnosta, ei? Mutta tulit kuitenkin tänne rutisemaan ja nykyistä oloasi kehumaan - ihan oikeesti?! Oliko järkevää..Ei ollut! Olisit jättänyt ne kommentit vaan omaan ö-moppiisi, sinne ne kuuluvat!
      Luulen että elämä on Sinulla nyt tylsää ja YKSINÄISTÄ-ja ajattelit ruveta aikasi kuluksi etsimään muita kommentoimaan tänne, vastauksia sinulle? Siinä sulle "puhekaveria".
      Muista: Silloin kun sinulla on hätä suurin ja yrität löytää jonkun joka auttaa-saatko siellä "suuressa maailmassasi" avun ihan helpolla..tuskin. Mutta täällä, voi se kyräilijäkin olla sinulle iso apu! Näissä pienissä paikoissa sitä lämpöäkin riittää,nääs!
      Mieti ensin,ennenkuin edes kyseenalaistat ;)
      Kyllä jokaisella jokin pienikin kaipuu on synnyinseudulle-jossakin vaiheessa.

    • ootko cityKANA:(

      Sitä saa, mitä tilaa.
      Eli-jos tulisitkin, näyttäisit jo varmaan niin nyrpeeltä ja koppavalta että tiedät varmaan kohtaamasi asenteen..? Sen vaistoaa jo kilometrien päähän - joten en suosittelisikaan näyttämään naamaasi täällä.

    • asennekysymys

      Yli 20 vuotta asuin maailmalla kunnes palasin tänne kotio sukulaisten, ystävien ja tuttujen maisemien luo. Täällä on kaikki mitä mää tarvitsen.

      http://youtu.be/1v2Fwi05DiU

      "Annie aikoo palata, mä sain viestin eilen
      Kertoi olleensa jo liian kauan poissa
      Sanoi löytäneensä sen, mitä lähti hakemaan
      Vaikkei lähtiessä vielä arvannutkaan
      Että ikävän oppisi siellä, missä yöt on kovin lyhyitä
      Missä kaikki tahtoo vain unohtaa

      Että kerran elämässä kuitenkin
      Tulee aika aina jolloin, on palattava kotiin takaisin

      Kävin siellä missä on suolainen yö, tummat aallot rantaan lyö
      Missä makaa viini, eksynyttä öisin hyväilee
      Missä kuu nukkuu vuoren reunalla, ja tuuli kuiskii tarinaa
      Pienistä linnuista jotka koskaan ei enää, pesää tee
      Ja siellä jokainen tahtoo lentää, ja siellä jokainen aina lähtee
      Mutta kukaan ei koskaan pääse, mihinkään milloinkaan

      refrain:
      Koska kerran elämässä kuitenkin
      Tulee aika aina jolloin, on palattava kotiin takaisin

      Vieraiden tähtien alla, vieraiden ihmisten luona
      Minä vieraita tienviittoja seurailin
      Minä etsin, minä löysin, suljin silmät ja kuuntelin
      Kunnes viimein tunnustaa sen uskalsin:
      Sitä väsyy puhumaan vierasta kieltä, väsyy aina kysymään tietä
      Väsyy viimein yksin kahlaamaanAnnie aikoo palata, mä sain viestin eilen
      Kertoi olleensa jo liian kauan poissa
      Sanoi löytäneensä sen, mitä lähti hakemaan
      Vaikkei lähtiessä vielä arvannutkaan
      Että ikävän oppisi siellä, missä yöt on kovin lyhyitä
      Missä kaikki tahtoo vain unohtaa

      Että kerran elämässä kuitenkin
      Tulee aika aina jolloin, on palattava kotiin takaisin

      Kävin siellä missä on suolainen yö, tummat aallot rantaan lyö
      Missä makaa viini, eksynyttä öisin hyväilee
      Missä kuu nukkuu vuoren reunalla, ja tuuli kuiskii tarinaa
      Pienistä linnuista jotka koskaan ei enää, pesää tee
      Ja siellä jokainen tahtoo lentää, ja siellä jokainen aina lähtee
      Mutta kukaan ei koskaan pääse, mihinkään milloinkaan

      Koska kerran elämässä kuitenkin
      Tulee aika aina jolloin, on palattava kotiin takaisin

      Vieraiden tähtien alla, vieraiden ihmisten luona
      Minä vieraita tienviittoja seurailin
      Minä etsin, minä löysin, suljin silmät ja kuuntelin
      Kunnes viimein tunnustaa sen uskalsin:
      Sitä väsyy puhumaan vierasta kieltä, väsyy aina kysymään tietä
      Väsyy viimein yksin kahlaamaan

      Koska kerran elämässä kuitenkin
      Tulee aika aina jolloin, on palattava kotiin takaisin

      Koska kerran elämässä kuitenkin
      Tulee aika aina jolloin, on palattava kotiin takaisin"

    • kivaa elää täällä

      Olen asunut Huittisissa yli 20 vuotta. Alussa oli hirveetä kun kukaan ei tuntunut ottavan kontaktia muuten kuin uteliaisuudesta mistä olen kotoisin ja mikä muuten miehiäni.

      Tänään olen iloinen että saan asua täällä, olen muuten asunut koko ikäni Turussa. Tykkään näistä pienistä ympyröistä ja tykkään ihmisistä.

      Valitettavasti näitä vihan ja katkeruuden täyttämiä ihmisiä on näillä palstoilla, eikä ne vaikuta minusta Huittislaisilta, enemmän pikku pojilta tai oikeesti sairailta ihmisiltä. Kun menee oikein rivoksi, kannattaa ilmoittaa asiaton viesti.

      Kyllä Huittinen on ihan hyvä paikka asua, jos se sopii elämäntyyliin, toisille se on liian pieni, jollekin jopa liian iso, joo simmoisiakin on! :)

    • Hyvä/huono

      Huittississa hyvä asua mutta palveluita saa lähetee hakemaan muualta. Vaatteita, elektoniikka ja muita asioita saat lähtee hakee Porista, noh kohta matka lyhenee kun kaikki saa syksyllä Loimaalta kun ne suuret kaupat aukenee.

      • 26

        Lähtee nyt Huittisista johonkin Loimaalle, Ei tulis mieleenkään. Sinne menee huonot tietkin, se on aika nössö paikka, koko Loimaa. Ei kannata sitä mainostaa.


      • Orja Muodin

        Mä oon siirtynyt kokonaan tilaan netistä niin pysy pukeutuminen ajassa.
        Designer shopit ja nettioutletit on yks juttu, ihan nettikaupat yks.
        Joku jos haluaa kans kokeilla, niin tuossa on listaa kohtuuhyvistä rättikaupoista:

        http://vaatekaupat.com/ulkomaiset


    • IH company

      Siitä ei ole paljoa aikaa kun lähdin opiskeluiden takia pois Huittisista joten kunnan asiat ovat vielä tuoreessa muistissa. Huittisten vikoja ovat valitettavasti kyräily ja tästä seuraavien suljettujen kuppikuntien muodostuminen sekä se, että työpaikkoja korkeastikoulutetuille on varsin vähän. Hyviä puolia rakkaassa kotikunnassani on kuitenkin se, että eivät kaikki kyräile ja siitä on myös apua, että kaikki ihmiset tuntevat toisensa esim. on helpompi lähestyä jne. myös opiskelupuolen asiat on hyvin hoidettu Huittisissa paitsi ammattikorkeakoulun menettäminen... Joten mitä edellisestä pohdinnasta jää käteen? Minusta Huittisista puuttuu työpaikkoja eli sitä kehittämällä kaupungista tulisi vielä parempi paikka elää vaikka en siitäkään pahaksi pistäisi vaikka kuppikunnatkin vähenisivät :)

    • ehdotttomasti

      itse asuin vuoden huittisissa ja se riitti! ei tulisi koskaan mieleen enää muuttaa takaisin!

    • Kyllästynyttälläisee

      Synnyin Huittisissa, mutta muutimme naapurikaupunkiin kun olin vuoden. Isäni sukulaiset asuvat Huittisissa, ja olenkin pienestä saakka vieraillut täällä paljon. Reilu vuosi sitten muutin tänne takaisin työn perässä. Olen ollut tyytyväinen elämääni täällä. En ole huomannut mitään kyräilyä tai paskanpuhumista. Tokihan täällä kauppoja on rajoitetusti, mutta olen koko ikäni muutenkin tilannut suurimman osan vaatteistani yms. netistä, joten se ei ole ongelma. Tampereelle on vain tunnin ajomatka, jos haluaa paikan päälle sovittelemaan ja katselemaan. Okei, onhan täällä murre, mutta olen huomannut sen vain iäkkäämpien asukkaiden kohdalla. Täytyy olla katkeria ihmisiä, kun niin paljon vihaavat kotikaupunkiaan (tai entistä)
      Joten on erittäin tyhmää yleistää, että KAIKKI huittislaiset ovat samanlaisia, koska ihmiset kuitenkin ovat erilaisia... HUOH!
      En tiedä että miksi edes vaivaudun osallistumaan tälläiseen keskusteluun :--D

    • Muuttolintuna pois

      > itse asuin vuoden huittisissa ja se riitti! ei tulisi koskaan mieleen enää
      > muuttaa takaisin!

      Näitä samanlaisia purkauksia löytyy pikavilkaisulla joka toiselta Suomi-24:n kunta-aiheisilta palstoilta.
      Tyylinä stoorissa on aina se että "Asuin jonkin aikaa kunnassa XX. Siellä oli paha asua, muutin pois, enkä koskaan enää palaa sinne."

      Koskaan kyseinen pois muuttanut ei mainiste kuntaa tai kaupunkia jonne on muuttanut, ja joka on se hyvä kunta asua, kaikin puolin. Uutta asuinpaikkaa ei mainita nimeltä koskaan.

      Kirjoittaja on vain lähtenyt pois nimenomaan TÄÄLTÄ, ja muuttanut toisaalta JONNEKIN hyvään kuntaan asumaan.

      Vähän niinkuin muuttolinnut. Nekin lähtevät loskasta pois, ihanaan ikuiseen kesään. Jonnekin, kauas pois, nimeltä mainitsemattomaan maahan ja paikkaan. Onnelaan.

      _ _
      Todennäköisesti tämäkin juttutyyppi on Suomi-24:n konttoristien ihka omaa käsialaa. Samalla tavalla kuin on myös joka ikiseen kuntaryhmään lähetetty Taru Annelin kirppisviestin kopio:

      "Taru Anneli
      Hei! Olemme perheen kanssa tulossa Huittisiin loppuvuodesta... "

    • Paikallinen nro X

      Jos joku ei halua täällä asua, hän saa tehdä valinnan ja muuttaa pois. Kaikkien kaupunkien kohdalla on niitä, jotka eivät niissä halua asua. Se, että lähtee haukkumaan sitä paikkaa, mistä on muuttanut pois, kertoo lähinnä kirjoittajasta/puhujasta itsestään, eikä varmaan kovin hyvää. Itseään ei myöskään pääse pakoon muualla ;)

      Jokaisessa kaupungissa on tiettyjä samoja asioita, jos haluaa tulla toimeen, pitää käydä töissä ja ruokaa pitää ostaa / laittaa. Jos tuntee ihmisiä, on hyvin todennäköistä että joukossa on sekä huippuja että niitä toisia ääripäitä. Tosiasia on, että ihmiset ovat esim. sosiaalisuudeltaan erilaisia täällä eteläisessä osassa Suomea, kuin esimerkiksi Pohjoisessa. Mutta on sielläkin niitä ääripäitä...

      Ja niistä työpaikoista, on tosi että tiettyjä aloja täältä vähemmän löytyy, mutta voi ehkä myös muistaa vaihtoehdon alkaa itse työllistämään itseään. Joku ne työpaikat kuitenkin luo, eivät ne tyhjästä ilmesty.

      Ainiin, en tiedä olenko vaan vahingossa päätynyt juttuihin mukaan, mutta minulla ei ainakaan ole ollut tylsää täällä. Tai varmasti olisi, jos istuisin pelkästään neljän seinän sisällä varjoni kanssa. Pitkälti omien valintojen ansiota, miten missäkin viihtyy.

      Melko positiivinen kirjoitus, jotain varmasti tämäkin ärsyttää. :D

      • kuin myös

        HYVÄ,KIITOS positiivisuudestasi! ;)


    • Palmroos
    • pitsiii

      Niin ,mitä voi raamalaaselta oottaakaan kuin jaarituksia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1699
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1618
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      1185
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1144
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1112
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      8
      1030
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      991
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      975
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    10. 6
      960
    Aihe