moron..alotin roa-kuurin 2vk sitten,ja muutamana päivänä on tuntunut pientä kipua/turvotuksen tunnetta tms maksan seudulla.onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? oon 80kg/187 jannu,ja kuvittelin ettei tuo lääke muhun noin paljo vaikuttaisi..niin ja annostus on 40mg/päivä.
roaccutanista maksakipuja yms?
dosentti veijo hietala
3790
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
tiedät, että kipu tuntuu juuri maksassa? En usko, että tunnet elimistösi niin hyvin, että osaat epämääräisen vatsakivun, joka voi vielä säteillä eri paikkaan, takia paikantaa kivun juuri johonkin tiettyyn elimeen. Vatsakipu voi johtu todella monesta eri syystä.
Itse olen vajaa 50kg painava nainen ja Roan annostus oli 30mg päivässä ekat kuusi kuukautta. Sain pahenemisvaiheen ja vikat kaksi kuukautta söin samaa annosta kuin säkin eikä ollut mitään vatsakipuun viittaavaa.
Jos nyt pahasti häiritsee, niin ota lääkäriin yhteys. Lääkäri voi sitten laittaa lähetteen verikokeisiin. Onko sulta testattu maksa-arvot ennen kuurin alkua? Miä verikokeissa käymisestä sovittiin kuurin edetessä?
juuri maksaongelmia tulee roasta,mutta seuraa vielä,ja mene maksakokeisiin viikon parin päästä,kokeista näkee kyllä,onko aihetta huoleen
Lopeta roan syöminen välittömästi ja ota yhteyttä lääkäriisi. Juuri nuo oireet ovat niistä vaarallisimmista päästä mitä voi sattua roa kuurin aikana.