Vittu kun pää ei kestä!

Vihaan opiskelua

Mihin tahansa yritänkin kouluttautua, niin pää ei vaan kestä. Masennun koulunpenkillä ja vituttaa opiskelu, vihaan opiskelijaelämää ja muita opiskelijoita muutenkin yli kaiken. Yliopisto, ammattikorkeakoulu ja ammattiopisto keskeytyivät kun pää ei vaan kestä sitä paskaa. Ja kun tässä porvarimaassa töitä ei saa kuin homehduttamalla persettä koulun penkillä 10 vuotta, niin pakko kai alkaa ryöstämään mummoja!?!

9

3867

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikein...

En oikein ymmärrä - miten tämä on porvarimaa? Onhan asiat jo ollut noin pitkään ennen porvarihallitusta. Sitä paitsi, voihan sitä aina siivota (ei mitään erikoissiivousta, tietty) tai jotain jos ei jaksa opiskella itseään ammattiin.

• että..

siivoojaltakin vaaditaan ammatillista pätevyyttä eli sen 4 vuotta koulun penkillä jota aloittajalla ei tietääkseni ole?

• saija123

Mene johonkin paskaduuniin, kyllä alkaa vituttaa niin paljon että mikä tahansa opiskelu on parempaa kuin se.

• linjoilla

Rupea vaikka siivoojaksi tai kaupan kassaksi tai superyksitoikkoiseen tehtaan liukuhihnaduuniin. Vitutus on pian niin ankaraa, että olet valmis opiskelemaan vaikka urdun kieltä päästäksesi eroon paskaduunista. Believe me!

• joku...

Hienoa et jollakin on samanlaisia tuntemuksia :) heh heh..... no itsekkin etsin vaihtoehtoa....kun tuntuu et mulla ei oo mun vapautta....taidan yrittää vaihtaa koulua, jos se jotain auttaa...

• muh!

Itse vähän samoilla linjoilla. Ei sille mitään mahda jos pää ei kestä, vaikka se paskaduuni motivaatiota ehkä hetkellisesti luokin niin ihan samalla tavalla se pää hajoo kun taas opinnot alkaa.

Ootko miettinyt oppisopimusta? Pääsisit töihin ja saisit palkkaa ja ne siinä samalla kouluttaisivat sulle siitä ammatin.

• *äidillinen neuvo*

Tilanteessasi fiksuinta olisi mennä vuodeksi-pariksi ulkomaille töihin; esim. jonkun työnvälitysohjelman kautta (Allianssi tai Work/Holiday Australia jne.). Saisit jtn kivaa hommaa, mutta koulutusvaatimuksia ei juurikaan ole ja ulkomailla olo piristäisi mieltä ja kohentaisi puolihuomaamatta kielitaitoa. Esim. Iso-Britanniassa pääsee ihan kivoihinkin Työkokemuksen kautta voi löytyä sellainen alakin, jota voisi sitten myöhemmin opiskella enemmän, jos vielä raaskit palata takaisin synkkään koti-Suomeen.

• *äidillinen neuvo*

Teksti katkesi tuossa; siis muualla pääsee yleensä ihan hyviinkin hommiin ilman muodollista koulutusta tai työkokemusta. Suomi on harvinaisen ahdasmielinen poikkeus tässä asiassa, joten älä huoli... Ulkomailla olo voisi piristää muutenkin.

• hölmöööö

Tää on tosi vanha keskustelu, mutta aihe on omalla kohdalla ajankohtainen, joten haluan ottaa osaa. Olen neljän vuoden aikana opiskellut yhtä ja samaa alaa eri puolilla Suomea ja eritasoisissa oppilaitoksissa - ja nyt alkaa tuntua että ehkä tämä ei kuitenkaan ole se, mitä haluan tehdä. En oikein tiedä kenelle opiskelen ja miksi. AMK-opiskelu on PASKAA. En pidä ryhmätyöskentelystä, vaan haluaisin päntätä yksikseni kotona. Miksiköhän edes lähdin yliopistolta. Idiootti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1227
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe