eMac+ Tiger

veli

Voiko tähän eMac G4 1GHz koneeseen saada mitenkään Tiger käyttistä?

Nyt On Pantteri 10.3.9
Yritin Tiger levyä sisään, mutta herjasi, että " ei voi asentaa tähän koneeseen"
Applen sivuilta en kyllä asia tukevaa mainintaa vielä löytänyt.

8

641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rrr

      Jos sun Tiikerin asennuslevy on jonkun toisen mallisen Macin mukana tullut asennuslevy, se ei kyllä eMaciin asennu. Valitettavasti...

      Sulla pitäisi olla "retail"-levy siittä Tiikeristä, jotta se asentuu siihen eMaciin, tai sitten esim. PowerPC-prossulla (G-sarjat) varustettu toinen Mac, jonka avulla Firewiren kautta asentaisit.

      • veli

        ...tänmä onkin tullut iBookin mukana.

        "Retail" -versio? Miten tunnistan, mistä voisi kysellä?


      • 1stMacFinn
        veli kirjoitti:

        ...tänmä onkin tullut iBookin mukana.

        "Retail" -versio? Miten tunnistan, mistä voisi kysellä?

        www.hopeinenomena.net sivujen osto/myyntipalstoilta voi löytyä. Ja tuohon eMacciin asentuu myös Leopardi, joka on uudempi. Kunhan muisti on tapissa.

        Meillä on yksi 1.25 GHz eMac, jossa on Leo ja hyvin se pelaa.


      • mika2
        veli kirjoitti:

        ...tänmä onkin tullut iBookin mukana.

        "Retail" -versio? Miten tunnistan, mistä voisi kysellä?

        ... applelta saa sen retail version 125 eurolla. Itse sain Leopardista retaillevyn niin, että ostin iMacin vasta sen jälkeen kun leopardi oli ilmestynyt tiikerillä ja tilasin applelta sitten viimeisimmän käyttiksen kahdeksalla eurolla.
        Sanoisin, että kannattaa harkita sen leopardin ostoa aika piakkoin koska tuleva lumileopardi ei välttämättä pelitä enää ppc-koneissa. Muutenhan leopardi ei vissiin vaadi sen enempää resursseja kuin tiikerikään (en ole varma, mutta muistelisin että toimisi päinvastoin tehokkaammin koneen resurssit hyödyntäen).


      • veli
        1stMacFinn kirjoitti:

        www.hopeinenomena.net sivujen osto/myyntipalstoilta voi löytyä. Ja tuohon eMacciin asentuu myös Leopardi, joka on uudempi. Kunhan muisti on tapissa.

        Meillä on yksi 1.25 GHz eMac, jossa on Leo ja hyvin se pelaa.

        ..liekö tapissa, en ole varma.
        Kumpi pelaa paremmin tässä. Leo vai Tiger?
        Taitaa Leopardi olla kalliimpi?

        Hopeisessa Omenassa näytti olevan Tigerin " Retail" -merkinnällä olevia DVD-paketteja --> Ne siis ovat oikeita versioita?
        Onko niissä sitten jokin sellainen versio, mikä ei käy ts. voinko siis ostaa minkä tahansa "Retail" -DVDn?


      • Tiikerimies
        mika2 kirjoitti:

        ... applelta saa sen retail version 125 eurolla. Itse sain Leopardista retaillevyn niin, että ostin iMacin vasta sen jälkeen kun leopardi oli ilmestynyt tiikerillä ja tilasin applelta sitten viimeisimmän käyttiksen kahdeksalla eurolla.
        Sanoisin, että kannattaa harkita sen leopardin ostoa aika piakkoin koska tuleva lumileopardi ei välttämättä pelitä enää ppc-koneissa. Muutenhan leopardi ei vissiin vaadi sen enempää resursseja kuin tiikerikään (en ole varma, mutta muistelisin että toimisi päinvastoin tehokkaammin koneen resurssit hyödyntäen).

        Itse jouduin asentamaan takaisin Tiikerin kun Leopardi ei pyörinyt kunnolla PowerBookissani. Ja muistia oli 1Gt 128Mt.


      • 1stMacFinn
        veli kirjoitti:

        ..liekö tapissa, en ole varma.
        Kumpi pelaa paremmin tässä. Leo vai Tiger?
        Taitaa Leopardi olla kalliimpi?

        Hopeisessa Omenassa näytti olevan Tigerin " Retail" -merkinnällä olevia DVD-paketteja --> Ne siis ovat oikeita versioita?
        Onko niissä sitten jokin sellainen versio, mikä ei käy ts. voinko siis ostaa minkä tahansa "Retail" -DVDn?

        Mikä tahansa Tigerin Retail versio käy.


      • iBook G4 1,2GHz / 1,25Gt
        Tiikerimies kirjoitti:

        Itse jouduin asentamaan takaisin Tiikerin kun Leopardi ei pyörinyt kunnolla PowerBookissani. Ja muistia oli 1Gt 128Mt.

        "Itse jouduin asentamaan takaisin Tiikerin kun Leopardi ei pyörinyt kunnolla PowerBookissani. Ja muistia oli 1Gt 128Mt."

        Itse en häiritsevän isoa eroa huomannut. Toki myönnän Leopardin resurssisyöpömmäksi (mutu). En oo edes harkinnu paluuta Tigeriin. Tuntuma olis että 10.5.0 jälkeen tulleet päivitykset ois hiukan optimoineet toimintaa.

        Tosin käyttö on surffailua skype mese itunes.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      241
      2288
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1525
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      72
      1301
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1245
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      159
      1144
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      88
      1075
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      86
      938
    8. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      77
      899
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      892
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      779
    Aihe