heips! mulla on 500litranen akvaario. joka on 180pitkä.mulla on siinä kaksi loistevalorunkoa.
ja ajattelin että laitan ne katosta roikkumaan,mutta mietityttää että väheneekö valoteho jos valasimet roikkuvat katosta? oon lukenu jostain että valasimet pitäs olla 50cm korkeudella akvasta? miksi niin paljon? eikö joku 20-30cm riitäisi?
kiitos avustanne=)
valaisimista
2
282
Vastaukset
- fish KING
valotehoa akvariota kohden pitäisi olla n. 0.4 Wattia/litra ja loisteputkilla on paras mitä lähemmäksi akvaariota ne saisi. Kattoon roikkumaan asentaminen on hyvä juttu mutta alemmaksi kuin 20cm olisi hyvä korkeus.
Jos akva on vielä korkean mallinen 50cm, on syytä lisätä tuota Watti tehoa 0.6 wattiin litraa kohden ja valosävyä koittaa pitää koko spektrin kaaren alueelta.
Kaikki nk. kaupan putket voi unohtaa heti, warmhite voi olla yksi neljästä sävystä mutta jos putkia on vain yksi-kolme on ainakin yhden putken oltava suurteho putki, 7000 kelviniä.
Myös kasveille olisi syytä olla oma putkensa ja perus akvaario sävyä vielä yksi putki, esim. aquastar.- kattoonn
juu..mulla on neljä loisteputkea,kaksi kasveille ja toiset päivänvalo. niissä on merkintä 10000kelviniä. (jos tuli nollia tarpeeks=)
en tiiä sit että tuleeko ihan tuota 0,5w/l
mutta kaipa sillä vähemälläkin tavalliset kasvit kasvaa?
kiiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185403MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1182808- 122530
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6012063Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1251786Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701362Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421345Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31128Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3991077Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641067