Itsenäisyytemme !

Lippu sinivalkoinen yllä
armaan synnyinmaamme liehu-liehu

salossa niin korkealla
sinitaivaan tuulen alla riehu - riehu

maa vapaa esi-isien taisteltu on
maahan jäljet jätetty veljien kohtalon

ei vieras valta kajota saa
tähän maahan niin rakkaaseen

tahto menneen historian raskaan
käy nyt jo aikaan tulevaan

tartu voimaas henkeen niin vahvaan
joka kerran lunnain pelasti maan

rajaas itsenäisyyttäs kalleintas
suojaa rauhaas aattein kalliin

haudoilla vainajat kalleimpansa antoi
yhden hengen verellään kantoi
puolesta oman isänmaan

sukupolven uuden tään
puolesta tämän maan
on jälleen
lunastaa !

Itsenäisyytemme Kunniaksi ja
sotaveteraaneja muistaen:

Dolan

12

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      tämä kunnianosoitus veteraaneille.
      Kokonaisuus kuvaa vahvoin ja isänmaallisin säkein
      sen mitä he tekivät meidän kaikkien puolesta.

      Kiitos !

      • Kiitos linda - tämä oli yksi
        yli vuosikymmenen vanha
        kirjoitukseni,jota korjasin
        tähän yhtenäisemmäksi,ainakin
        omasta mielestäni.
        Aikoinaan herätti pikku
        huomiota.

        Hyvää pyhän jatkoa
        Sinulle.


    • runo64-1

      ...alkaa ja kantvasti kulkee runosi.
      ei voi muuta sanoa että todella
      kauniisti sanot
      ja se on hyvän sydämen merkki.
      hyvä dolan!!!

      • Kiitos hyvä harrasteystäväni
        kauniista sanoistasi,jota
        osoitit runoani kohtaan.
        Vanhasta korjasin
        tähän päivään.

        Toivotan hyvää pyhän
        jatkoa Sinulle.


    • mertenprinsessa

      heidän verellään lunastettuin rajoin,
      oikeus itsenäisyyteen ja vapauteen.

      Kumpa yksilöinä ja kansana osaisimme
      ja ymmärtäisimme rakastaa perintöämme.

      Kiitos sinulle.

      • Hei m-p ja Kiitos
        kommentista,joka
        on sisällöltään
        arvokas meille
        kaikille.

        Hauskaa illan viettoa
        Sinun huoneeseesi.


    • padme_amidala

      ..kauniista runosta isänmaan itsenäisyyden kunniaksi...kyllä ne kylmät sotavuodet monen elämää koskettivat kovasti : )

      Kunnioittaa täytyy kotisuomen perusrakentajia : )

      Juhlavia tunnelmia toivotan : )

      • Tuo sukupolvi on itsenäisyytemme
        takuu meille ja tälle kuin uusille
        sukupolville ... jotenkin tämä
        nykyisyys on eräänlaista
        sekamelskaa ... jos seuraava
        sukupolvi osaisi rakentaa

        kaiken kattavampaa
        yhteiskuntaa kaikille.

        Kiitos Sinulle ja hyvää
        pyhän jatkoa.


    • Isöisäni kuvaa katsellen ja muistellen. Kiitos D!!
      Tarkkis

      • Kiitos Sinulle ja hyvin ymmärrän
        tunteesi muistoja,ilman heitä
        olisi moni asia tosi kurjasti
        monille.

        Kaikkea hyvää Sinulle.


    • Mysteriet

      Siinä on jotain hyvin perinteistä josta pidän!

      • Juuri sitä tällä aikoja sitten
        yritin tavoittaa ja joka
        huomioitiinkin...silloin vaan
        raaka versiona.

        Kiitos Sinulle ja hyvän
        pyhän jatkoa Sinulle
        kuin perheellesi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe