Orvo Raatikainen

maisemataulu

Minulla on perintönä saatu isokokoinen Orvo Raatikaisen maalaus, jonka arvo kiinnostaa.
Myymässä en ole mutta hyvähän se on tietää minkä arvoisesta maalauksesta on kyse.
Taulu on vuodelta 1969 ja kokoluokka arviolta n.50x70cm.

Onko kenelläkään tietoa hintahaarukoista?

5

14791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai onkipojat

      maisema max n tuhat euroa.ihmisiä esim onkipojat kuvassa alkaen tuhat euroa.

      • väsyttää

        ostatko myös kun annat arvioita tai otatko hatusta kun ei edes näe maalauksia


      • popo7
        väsyttää kirjoitti:

        ostatko myös kun annat arvioita tai otatko hatusta kun ei edes näe maalauksia

        arvio on noin yleisluontoinen.suuntaa-antava.uskoisin sen kattavan kuitenkin suurimman osan orvon töistä.aikoinaan liikkui huhu,että häneltä täytyi ostaa vähintään kymmenen työtä kerralla.tapasimme tuolla oriveden ja jämsän välissä eräässä kahviossa neljäkymmentä vuotta sitten ja tiedustelin asiaa,niin hän sanoi,että ei myy yhtä työtä vähenpää kerralla.totuus kun on,että raatikaisen tasoisten taiteilijoiden työt ovat ala-arvostettuja ja vaikeita vaihtaa rahaan oikeasta arvostaan.ostan kyllä hänenkin töitään,mutta hinta on noin puolet antamastani arviosta.mitä on vuoden päästä se näkee ken elää.tänäpäivänä on paljon taiteilijoita,joiden kankaista maksettiin enemmän taiteilijalle 1970 luvun lopulla,mitä niistä saa nykyään kehystettynä.voisikin todeta,että arvioni on tämän päivän hinta-arvio,eikä taulun oikea arvo.


      • Hemmo...
        popo7 kirjoitti:

        arvio on noin yleisluontoinen.suuntaa-antava.uskoisin sen kattavan kuitenkin suurimman osan orvon töistä.aikoinaan liikkui huhu,että häneltä täytyi ostaa vähintään kymmenen työtä kerralla.tapasimme tuolla oriveden ja jämsän välissä eräässä kahviossa neljäkymmentä vuotta sitten ja tiedustelin asiaa,niin hän sanoi,että ei myy yhtä työtä vähenpää kerralla.totuus kun on,että raatikaisen tasoisten taiteilijoiden työt ovat ala-arvostettuja ja vaikeita vaihtaa rahaan oikeasta arvostaan.ostan kyllä hänenkin töitään,mutta hinta on noin puolet antamastani arviosta.mitä on vuoden päästä se näkee ken elää.tänäpäivänä on paljon taiteilijoita,joiden kankaista maksettiin enemmän taiteilijalle 1970 luvun lopulla,mitä niistä saa nykyään kehystettynä.voisikin todeta,että arvioni on tämän päivän hinta-arvio,eikä taulun oikea arvo.

        Popo7:n viesti on kyllä niin huonosti kirjoitettua, että ei mitään tolkkua. Ei tommonen kyllä saa taidettakaan kaupaksi. :)


      • Anonyymi
        Hemmo... kirjoitti:

        Popo7:n viesti on kyllä niin huonosti kirjoitettua, että ei mitään tolkkua. Ei tommonen kyllä saa taidettakaan kaupaksi. :)

        Erikoista kommenttia eli taitaa olla kateellinen porukassa, ainahan niitä on!
        Toi arviohan on yksiselitteisesti totta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe