Minulla on perintönä saatu isokokoinen Orvo Raatikaisen maalaus, jonka arvo kiinnostaa.
Myymässä en ole mutta hyvähän se on tietää minkä arvoisesta maalauksesta on kyse.
Taulu on vuodelta 1969 ja kokoluokka arviolta n.50x70cm.
Onko kenelläkään tietoa hintahaarukoista?
Orvo Raatikainen
5
14791
Vastaukset
- vai onkipojat
maisema max n tuhat euroa.ihmisiä esim onkipojat kuvassa alkaen tuhat euroa.
- väsyttää
ostatko myös kun annat arvioita tai otatko hatusta kun ei edes näe maalauksia
- popo7
väsyttää kirjoitti:
ostatko myös kun annat arvioita tai otatko hatusta kun ei edes näe maalauksia
arvio on noin yleisluontoinen.suuntaa-antava.uskoisin sen kattavan kuitenkin suurimman osan orvon töistä.aikoinaan liikkui huhu,että häneltä täytyi ostaa vähintään kymmenen työtä kerralla.tapasimme tuolla oriveden ja jämsän välissä eräässä kahviossa neljäkymmentä vuotta sitten ja tiedustelin asiaa,niin hän sanoi,että ei myy yhtä työtä vähenpää kerralla.totuus kun on,että raatikaisen tasoisten taiteilijoiden työt ovat ala-arvostettuja ja vaikeita vaihtaa rahaan oikeasta arvostaan.ostan kyllä hänenkin töitään,mutta hinta on noin puolet antamastani arviosta.mitä on vuoden päästä se näkee ken elää.tänäpäivänä on paljon taiteilijoita,joiden kankaista maksettiin enemmän taiteilijalle 1970 luvun lopulla,mitä niistä saa nykyään kehystettynä.voisikin todeta,että arvioni on tämän päivän hinta-arvio,eikä taulun oikea arvo.
- Hemmo...
popo7 kirjoitti:
arvio on noin yleisluontoinen.suuntaa-antava.uskoisin sen kattavan kuitenkin suurimman osan orvon töistä.aikoinaan liikkui huhu,että häneltä täytyi ostaa vähintään kymmenen työtä kerralla.tapasimme tuolla oriveden ja jämsän välissä eräässä kahviossa neljäkymmentä vuotta sitten ja tiedustelin asiaa,niin hän sanoi,että ei myy yhtä työtä vähenpää kerralla.totuus kun on,että raatikaisen tasoisten taiteilijoiden työt ovat ala-arvostettuja ja vaikeita vaihtaa rahaan oikeasta arvostaan.ostan kyllä hänenkin töitään,mutta hinta on noin puolet antamastani arviosta.mitä on vuoden päästä se näkee ken elää.tänäpäivänä on paljon taiteilijoita,joiden kankaista maksettiin enemmän taiteilijalle 1970 luvun lopulla,mitä niistä saa nykyään kehystettynä.voisikin todeta,että arvioni on tämän päivän hinta-arvio,eikä taulun oikea arvo.
Popo7:n viesti on kyllä niin huonosti kirjoitettua, että ei mitään tolkkua. Ei tommonen kyllä saa taidettakaan kaupaksi. :)
- Anonyymi
Hemmo... kirjoitti:
Popo7:n viesti on kyllä niin huonosti kirjoitettua, että ei mitään tolkkua. Ei tommonen kyllä saa taidettakaan kaupaksi. :)
Erikoista kommenttia eli taitaa olla kateellinen porukassa, ainahan niitä on!
Toi arviohan on yksiselitteisesti totta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483