Kovin musta vyö?

Missä lajissa?

Parin kaverin kanssa väiteltiin siitä, missä lajissa mustan vyön saaminen on kovin saavutus. Toinen kaverini sanoi, että Kaspinissa. Ja se toinen väitti, että Titan Fistissä. Itse kannatin Combat karatea. Auttakaa ratkaisemaan, kuka oli oikeassa!

- Sifu

35

5622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sininen Vyö

Hokuto-ryu jujutsussa vaaditaan eniten, moni on lajia kokeillut mutta puntit ei ole riittäneet, eräskin Andy-hujoppi potkunyrkkeilijä yritti jujutsua mutta ei kovuus ja koordinaatio riittäneet ja sai selkäänsä harjoituksissa, nykyisin potkunyrkkeilee ja kehuu lajiaan.

• roomalaisessa

painissa! Pitää olla SM, PM, EM, MM ja OV ennenkuin heruu jos sittenkään...

• no tiedä sitä sitten

kaikki vyöhät ovat melko kovia tai jäykänoloisia kun ne kaupasta ostaa. tuo potkunyrkkeilijä jonka mainitsit yleensä on kehunut niitä lajeja mitä ei ole harrastanut itse, ja muut on sitten ihan "paskoja" olet varmaan huomannut saman?

• titaaninyrkki
        no tiedä sitä sitten kirjoitti:

kaikki vyöhät ovat melko kovia tai jäykänoloisia kun ne kaupasta ostaa. tuo potkunyrkkeilijä jonka mainitsit yleensä on kehunut niitä lajeja mitä ei ole harrastanut itse, ja muut on sitten ihan "paskoja" olet varmaan huomannut saman?

on kyllä samoilla linjoilla!vyöllä pidetään perinne yllä!mutta se ei saa olla pääasia.vaan mulle se on elämäntyö!.2dan

• titaaninyrkki
        no tiedä sitä sitten kirjoitti:

viestin piti mennä markiisin kohdille ketjussa
        en oikei osaa käyttää

Tuolla Andy-hujopilla ei taida olla yhtäään korkempaa vyöarvoa tuossa paljon kehumassaan potkunyrkkeilyssäkään.

• Skibanatzsi
        *** kirjoitti:

Tuolla Andy-hujopilla ei taida olla yhtäään korkempaa vyöarvoa tuossa paljon kehumassaan potkunyrkkeilyssäkään.

Anttihan mokas edellisen vyökokeensa ja haluttu seuraava vyö jäi saamatta. Taitaa edelleen olla oranssilla tai vihreellä.

• mpij§§

miyagi-do karate

• sdffsdsdf

Judossa. Siinä on pakko olla mestari molski matolla ja voittaa mestaruuksia

• analysaattori

bjj.

• MarkiisiDeFuckingÅmÅl

Mustan vyön saaminen ei pitäis olla se tavoite, eikä sitä mielestäni pitäis tehdä ylivaikeaksi... Japanissa ja Koreassa yleensä karaten, TKD:n tai minkä lajin tahansa harrastus jatkuu sen jälkeenkin kun on ensimmäisen mustan vyön saanut, länsimaissa se monesti tehdään niin vaikeaksi että 1.danin mustan vyön saatuaan henkilö luulee jo saavuttaneensa kaiken ja lösähtää sohvalörtsyksi

• aloittelija3

Tottahan tuo on. Joissakin lajeissa saa tosin helpommin vöitä kuin toisissa. En nytten kuitenkaan alkaisi arviomaan kamppailulajien osaamista vöiden värien perusteella. Itselläni on noita erivärisiä vöitä joilla lähinnä pidän housut jalassa. Sekin että siellä nippon maassa, ja muissa noissa kamppailulaji maissa saa helpommin vöitä kuin muualla pitää paikkansa.

Jonkinlainen hierargia tottakai pitää olla. Tunnen muutamia elämäntapa harrastajia, voin ehkä itsekin mainita olevani sellainen. Minulle sillä vyön värillä ei ole niinkään merkitystä. Joillekin se on joku pakkomielle, mutta ei onneksi kaikille. Surullinta katsottavaa on se kun se 1.dan todellakin kokee jo osaavansa kaiken.

• titaaninyrkki

itse titan fisti lajin kehittäjä.mutta en usko että on vain yhtä oikeaa lajia!kunnioitan kaikkia lajeja!ennen kaikkea perinnettä!siksi vyö ja kova testi

• KNLL

Mitens titan fisuilussa sitten menee noiden mustan vyön saaminen? Pidätkö tf mustaa kovempana kun esim bjj?.
        Luuletko että tämä rohmu joka sai mustan alle vuodessa olisi kovas vastus jonkun muun lajin mustalle vyölle

• titaaninyrkki

kaikki on varmasti oikeassa?se riippuu mitä kovuutta tarkoittaa!kunnon mättöö!katoja!jne..titan fist on mättö osastoo!mutta tekniikat
      ja mitä päässä liikkuu on myös tärkeitä!en ota reenaajia ilman taustatietoja enään ollenkaan!mu
      tta pitää oppilaissa näkyä henkistä kasvua!

• rassukkaparka

edes mitä olet aiemmin kirjoitellut.
        Toki eihän sitä aina muista, mitä on tullut
        kännissä uhoiltua.
        T. Hyvää Joulua

• titaaninyrkki
        rassukkaparka kirjoitti:

edes mitä olet aiemmin kirjoitellut.
        Toki eihän sitä aina muista, mitä on tullut
        kännissä uhoiltua.
        T. Hyvää Joulua

ensinäkin!oon ollut apsolutisti yli neljä vuotta!tietokonnetta osannu käyttää noin puoli vuotta!kirjoittaa n,1v.sairaus on estänyt oppimisen!mutta rohmun kans reenattiin joka paivä!n.6-8h.
        ja rohmu voitti suomen sm-kiilpailujen mustan vyön sarjassa voiton kotiin hakenee..rohmu menetti arvonsa!enempää en tästä puhu!ittellä on voittoja uskon ettei voi hävitä kuin itselleen!tää on eka sivusto mihin oon kirjautunut!en oo muihin osannu!mun viestit ei oo menny oikeisiin kohtiin! TITAN FIST!on aikuisilla kolmen värivyön järjestelmä alkeet,sininen,ruskee,musta!meillä perinteisesti,kun katson tai joku jolla on lupa!mutta koska kaikki kehittyy eri nopeudella!käy yksityis tunneilla!portsarit on
        yleisintä porukkaa! reenaajille ilmoittaa haluavatko seuraavan (natsan)joita 2kpl.tai vyö kokeeseen!on tekniikat!matseja,ei sinisellä,elle nyt oo joku huippu potku nyrkkeiliä! .mutta ei kaikki oo saanut,edes sinistä!toiset on tullut muista lajeista!mutta esim.bjj.on ihan eri asia!TITAN FIST!on suoraviivainen itsepuolustus laji,ei kamppailu!mutta,bbj,on kova laji!ufc:n tärkeimpiä osa alueita niiden tekniikat päättää eniten matseja!kova laji!TITAN FIST!on selviämistä varten!katu osastoo paljon!matto on ehkä näitä?oon reenannu,lukkopainioiden kans,bjj,jonkun pinian(muksut on pärjänny painissa) mut eniten krav maga tyyppistä?tai millasta,se oli 99-01 on menny sekasin,nää käsitteet?vertaus kuviks!maga alkeet nykyään käyneet,ei tunnistanu,mitkä mulla oli ehkä 2-3 reenit? edes mennyt shoot ottelia kari v.opetti mulle shoot otteiita!mää opetin sille,ase tekniikoita!oon reenannu ammatti ottelioiden kans!sillon 99-o1 krav maga!oli kovin ja uskon että on viäkin!lopetin itte!tajusin käyttäytyneeni typerästi!harmeja ei seuralle tai näin!mutta hakkasin muutamia tyyppejä!mut yritettiin ryöstää!vedin pahasti överiks!en vaan menny salille!tajusin, että oma moka enkä ansaitse oppia!!!

• tämä on kuultu ennenkin
        titaaninyrkki kirjoitti:

ensinäkin!oon ollut apsolutisti yli neljä vuotta!tietokonnetta osannu käyttää noin puoli vuotta!kirjoittaa n,1v.sairaus on estänyt oppimisen!mutta rohmun kans reenattiin joka paivä!n.6-8h.
        ja rohmu voitti suomen sm-kiilpailujen mustan vyön sarjassa voiton kotiin hakenee..rohmu menetti arvonsa!enempää en tästä puhu!ittellä on voittoja uskon ettei voi hävitä kuin itselleen!tää on eka sivusto mihin oon kirjautunut!en oo muihin osannu!mun viestit ei oo menny oikeisiin kohtiin! TITAN FIST!on aikuisilla kolmen värivyön järjestelmä alkeet,sininen,ruskee,musta!meillä perinteisesti,kun katson tai joku jolla on lupa!mutta koska kaikki kehittyy eri nopeudella!käy yksityis tunneilla!portsarit on
        yleisintä porukkaa! reenaajille ilmoittaa haluavatko seuraavan (natsan)joita 2kpl.tai vyö kokeeseen!on tekniikat!matseja,ei sinisellä,elle nyt oo joku huippu potku nyrkkeiliä! .mutta ei kaikki oo saanut,edes sinistä!toiset on tullut muista lajeista!mutta esim.bjj.on ihan eri asia!TITAN FIST!on suoraviivainen itsepuolustus laji,ei kamppailu!mutta,bbj,on kova laji!ufc:n tärkeimpiä osa alueita niiden tekniikat päättää eniten matseja!kova laji!TITAN FIST!on selviämistä varten!katu osastoo paljon!matto on ehkä näitä?oon reenannu,lukkopainioiden kans,bjj,jonkun pinian(muksut on pärjänny painissa) mut eniten krav maga tyyppistä?tai millasta,se oli 99-01 on menny sekasin,nää käsitteet?vertaus kuviks!maga alkeet nykyään käyneet,ei tunnistanu,mitkä mulla oli ehkä 2-3 reenit? edes mennyt shoot ottelia kari v.opetti mulle shoot otteiita!mää opetin sille,ase tekniikoita!oon reenannu ammatti ottelioiden kans!sillon 99-o1 krav maga!oli kovin ja uskon että on viäkin!lopetin itte!tajusin käyttäytyneeni typerästi!harmeja ei seuralle tai näin!mutta hakkasin muutamia tyyppejä!mut yritettiin ryöstää!vedin pahasti överiks!en vaan menny salille!tajusin, että oma moka enkä ansaitse oppia!!!

Opettele kirjoittamaan. ja lisäksi älkää aloittako tuota pelleilyä naurettavasta lajistanne.

Titan Fist on kaikkien pätkien mukaan todella huonotaitoisten laji, sillä opettajatkin ovat aloittelijan tasolla. 6-8 tuntia päivässä? Mitä järkeä, varsinkaan jos se ei kehitä, ei ole kehittänyt taitoja yhtään.

• krav magaa
        tämä on kuultu ennenkin kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan. ja lisäksi älkää aloittako tuota pelleilyä naurettavasta lajistanne.

Titan Fist on kaikkien pätkien mukaan todella huonotaitoisten laji, sillä opettajatkin ovat aloittelijan tasolla. 6-8 tuntia päivässä? Mitä järkeä, varsinkaan jos se ei kehitä, ei ole kehittänyt taitoja yhtään.

Missä seurassa, tarkistetaan.

• ´0gjerjhoåsdkh
        krav magaa kirjoitti:

Missä seurassa, tarkistetaan.

VAikka en Titan Fistissä mukana olekkaan, niin näitä juttuja seuranneena olen siinä käsityksessä, että Chitaladassa. Silloiset Chitaladan maga vetäjätkin ovat hänet noilta ajoilta muistaneet.

• aikaa
        ´0gjerjhoåsdkh kirjoitti:

VAikka en Titan Fistissä mukana olekkaan, niin näitä juttuja seuranneena olen siinä käsityksessä, että Chitaladassa. Silloiset Chitaladan maga vetäjätkin ovat hänet noilta ajoilta muistaneet.

Ei ole siellä treenannut.

• pjioejieieiejf´0f4390jg
        aikaa kirjoitti:

Ei ole siellä treenannut.

AIkaa en tiedä, mutta todistetusti on siellä kuitenkin treenannut, Ko. seuran entiset vetäjät ovat hänet tunnistaneet potkussa.

• voi olla
        pjioejieieiejf´0f4390jg kirjoitti:

AIkaa en tiedä, mutta todistetusti on siellä kuitenkin treenannut, Ko. seuran entiset vetäjät ovat hänet tunnistaneet potkussa.

Monilla hieman erilaiset käsitykset. Kuinka kauan sitä tekee ja kuinka usein ja millä tavalla.

• ´0jgksklksks´´e´
        voi olla kirjoitti:

Monilla hieman erilaiset käsitykset. Kuinka kauan sitä tekee ja kuinka usein ja millä tavalla.

Onko sulla jotain henkilökohtaista tietoa Hammerin treenauksesta tuolla salilla vai heitteletkö vain arvauksia? Itse en tiedä. Tiedän vain sen, että kyseisen salin silloiset opettajat ovat kertoneet hänen treenanneen kyseisellä salilla.

• et näin

Kyl Brassi ju-jutsu musta vyö on yks vaikeimmista hankkia. Harrastajia on paljon, mutta suomessa on alle 5 mustavyötä.

Miten ratkaset kiistasi kunnolla
      Laske se

"Mustan vyön haltia" jaettuna "Harrastajat (sanotaan että vaikka 2. vyöstä alkaa laskee)"
      =Joku numero
      --->alin numero=kovin laji

• gurgelo

Meni pikkasen pieleen eli Mansessa on alle 5 bjj-mustavyötä eli 4, kok Suomessa niitä asustelee toinen mokoma lisää.

• KovaKakka

Eli nyrkkeily on kovin laji kun mustia vöitä ole tietääkseni vielä yhtään.
        Miekkailu?
        Jooga?
        Tai Chi?
        Kahvakuulailu?

• gsgsgsg

Hapkido Sin moo

• khlhjöljhöjö

Käsittääkseni lajissa ei edellytetä kisaamista tai muutakaan kovaa sitoutumista. Periaatteessa kaikki, jotka harrastavat tarpeeksi kauan (5-10), pääsevät mustan kokeeseen. Itse koe on kuulemma kova.

• Otavan tähti
        khlhjöljhöjö kirjoitti:

Käsittääkseni lajissa ei edellytetä kisaamista tai muutakaan kovaa sitoutumista. Periaatteessa kaikki, jotka harrastavat tarpeeksi kauan (5-10), pääsevät mustan kokeeseen. Itse koe on kuulemma kova.

Hokuto ryu jujutsun musta vyö on pitkä ja kivinen tie. Hokuto on karu kamppailulaji, lyö, potki, heitä, kurista, lukota, kamppailussa ei ole sääntöjä ja vain yksi voittaja.
        Hokuton musta vyö on varmasti vaikea saada, koska tuhansien tekniikoiden taitamisen ohella,vaaditaan kovat kontaktiottelut.
        Tämä laji ei ole pelleilyä vaan täyttä työtä.

• judoka123456
        Otavan tähti kirjoitti:

Hokuto ryu jujutsun musta vyö on pitkä ja kivinen tie. Hokuto on karu kamppailulaji, lyö, potki, heitä, kurista, lukota, kamppailussa ei ole sääntöjä ja vain yksi voittaja.
        Hokuton musta vyö on varmasti vaikea saada, koska tuhansien tekniikoiden taitamisen ohella,vaaditaan kovat kontaktiottelut.
        Tämä laji ei ole pelleilyä vaan täyttä työtä.

Judossa saa mustan vyön keskimäärin 10 vuodessa. Sitten on "peruskurssi" vasta käyty ja alkaa tajuamaan lajia. Oon reilu 20 vuotta treenannut aktiivisesti ja nyt vasta tunnen että ymmärrän omien lempitekniikoideni periaatteet hyvin. Mutta vyö on vain vyö, sillä ei vastustajia voiteta. Esim painissa tai nyrkkeilyssä ei mitään vöitä jaeta.

• jutsuka

Olen paria lajia kokeillut ja menettänyt sokean uskon yhden lajin paremmuuteen.

Vähän helpommaksi homma muuttuu jos tarvitsee työkseen kamppailla (, poke, vartija, poliisi?) niin sitten on tavoitteet selvät ja jos taas hakee kisamenestystä niin tavoitteet on selvät ja suoritus oikeudenmukaisesti mitattavissa.

No, sitten on aika vaikea sanoa jos hakee sisäistä kasvua tai haluaa ylläpitää pitkää ja arvokasta perinnettä. Niitä on aika monta jotka ei yleensä, tai koskaan, joudu tappeluun eikä hae sitä "vastustaja nopeimmin vaarattomaksi"-juttua ihan pelkästään vaikka se tietty onkin itsepuolustuksen päätarkoitus.

• reino reisseli

munanlutkutus on kanssa kova lähitaistelulaji. pelkästään vihreän vyön saavuttamiseen menee aikaa yli 8 minuuttia. Pinkistä sitten puhumattakaan. tunnen henkilön joka sai violetin treenattuaan lutkutusta 4 ja puoli vuotta.

• Judo

Judossa, muuta kysyttävää ?

• Fosfaatti

Olen sitä mieltä, että aivan huipulla judo on vaativinta ja tehokkainta. Harrstelija-
      asteella se voi olla mikä tahansa kamppailulaji. Judon huippuosaajat voivat
      voittaa vaikkapa karhun tai gorillan. Kuitenkin on muistettava, että vapaaotteluis-
      sa on hallittava kaikki mahdollinen. Uskon, että judon, nyrkkeilyn ja taekvondon
      ydistelmällä pärjää pitkälle. Riippuen tietysti siitä, miten pitkälle kutakin lajia
      on harrastanut ja miten niissä on pärjännyt. Mustavyö on merkkinä siitä, että
      hallitsee tiettyjä tekniikoita ja on fyysisti ja henkisesti suhteellisen kokealla ta-
      valliseen kansaan nähden. Kuitenkin kovuus taisteluun tulee harjoittelun li-
      säksi ottelemalla. Suomalaiset ottelijat eivät pärjää koskaan esimerkiksi ju-
      dossa,jos he eivät mene harjoittelemaan ulkomaille. Pitäisi treenata maailman
      eri kolkissa ja mitä korkeammalla on, sitä kovempia vastustajia vastaan. Olen
      sanonut monta kertaa, että hakekaa Japinista perustaidot, Ranskasta luovuut-
      ta ja tekniikka, itäplokinmaista kovuutta ja voimaa, etelä-ameriikasta matto-
      painiin aivan uudenlaista tekniikkaa ja otteita jne--Olen myös sitä ieltä, että
      judokan pitää oppia myös jotain vapaapainista, kuten jalkoihin ja vartaloon
      kiinnimenoa ja jopa reikkalaisroomalaisilta painijoilta matossa olevia tek-
      niikoita, kuten vyörytystä, nostoja, voiman oikeaa käyttöä jne..Judossa voi to-
      teuttaa kaikkia painin osa-alueita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      274
      4967
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      110
      2543
    3. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      117
      1550
    4. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      101
      1100
    5. Mahtavaa, Trump pelasti lentäjän, Irania nöyryytettiin

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011917601.html Taas osoitus kuinka ylivertainen maa USA on Trumpin johdolla.
      Maailman menoa
      335
      1011
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      139
      936
    7. Keskiviikkona 8.4.2026 se tapahtuu

Nimittäin tulevana keskiviikkona 8.4.2026 Donald Trump ilmoittaa Naton pääsihteerille että Yhdysvallat eroaa Natosta. N
      NATO
      273
      903
    8. Rakastin sua niin paljon ettei löydy sanoja sille tunteenpalolle mitä silloin koin

Sellaista tunnetta ei koe kuin ehkä kerran elämässä. Tuntui, että sekoaa, että menee järjiltään. Tuntui että räjähtää si
      Ikävä
      33
      807
    9. Hitto mulla

On sinua ikävä ihana.
      Ikävä
      39
      775
    10. IS Viikonloppu 4.-6.4.2026

Nyt on Viitamäeltä pääkuvaton ristikko. Nimimerkki happonen kehui kovasti "On kyllä laadukas pahis, iso kiitos tästä ja
      Sanaristikot
      78
      765
    Aihe