Sisu C600

sisua..

Tervehdys! Kuinkas muilla on pelannu noi c15 catit? Mulla ei ole pelannu kun muutaman päivän ihan alussa. Sen jälkeen onkin ollu vaan pellkkää ongelmaa, jälipoltin ei toimi, jäähdytysnesteet vuotaa millon mistäkin pellolle, toisina päivinä ahtaa normaalisti ja toisina ei yhtään, polttoainetta menee aivan tolkuttomia määriä, akut tyhjenee itsestään muutamassa tunnissa jne jne. Eli toisinsanoen aivan paska vehje.

54

15339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelannu

      Samoja kokemuksia myös muilla. Paska mikä paska.

      • ihan,,,

        kaikilla, minulla pelannut aika hyvin, polttoaineenkulutus riippuu ajotavasta, saa todella menemään jos ei tarkkaile ajotapoja, mutta normaaliajossa kilpailukykyinen mille autolle tahansa. ps. toivottavasti pelaa edelleen yhtähyvin sitä kun ei tiedä.


      • sisua..
        ihan,,, kirjoitti:

        kaikilla, minulla pelannut aika hyvin, polttoaineenkulutus riippuu ajotavasta, saa todella menemään jos ei tarkkaile ajotapoja, mutta normaaliajossa kilpailukykyinen mille autolle tahansa. ps. toivottavasti pelaa edelleen yhtähyvin sitä kun ei tiedä.

        ei ole mitään väliä ajaako lyhyttä vai pitkää matkaa. aina menee ainetta. Ja mitä ajotapaan tulee niin se on kunnossa kun ihan sisun heppu on se todennu. Toivottavasti ne sais vaan sen pelaamaan mutta sitä on vaan jo puoli vuotta rukattu ja ei ole muuksi muuttunut. Ihmetyttää vaan kun samojen asioiden takia joutuu käymään pajassa monta kertaa ja sittenkään ei tule kuntoon.


      • Karjalainen AIV
        sisua.. kirjoitti:

        ei ole mitään väliä ajaako lyhyttä vai pitkää matkaa. aina menee ainetta. Ja mitä ajotapaan tulee niin se on kunnossa kun ihan sisun heppu on se todennu. Toivottavasti ne sais vaan sen pelaamaan mutta sitä on vaan jo puoli vuotta rukattu ja ei ole muuksi muuttunut. Ihmetyttää vaan kun samojen asioiden takia joutuu käymään pajassa monta kertaa ja sittenkään ei tule kuntoon.

        Mulla se lähti lentoon ja lauloi laulua "Olen pääministeri ja hoidan huonot vitut tekstiviestillä vain pois pois Ruusunen pois vaivoistain.
        Oon pääministeriä mä vain, isä on rasitsti mut mää haluu kolmikymppis pilluu vain isäproffan vain vain..


        Loppua en kuullut kun se oli jo 800 metrin korkeudessa.


      • sun....
        sisua.. kirjoitti:

        ei ole mitään väliä ajaako lyhyttä vai pitkää matkaa. aina menee ainetta. Ja mitä ajotapaan tulee niin se on kunnossa kun ihan sisun heppu on se todennu. Toivottavasti ne sais vaan sen pelaamaan mutta sitä on vaan jo puoli vuotta rukattu ja ei ole muuksi muuttunut. Ihmetyttää vaan kun samojen asioiden takia joutuu käymään pajassa monta kertaa ja sittenkään ei tule kuntoon.

        tarvii sitä sisunhepulta kysellä onko ajotapa oikea, vaan seuraa sitä kulutusmittaria ahkeraan ja heitä se vakionopeudensäädin huuthelkkariin, on kokeiltu kuskien välillä ero yli kymmenenlitraa per satku.


      • sisua..
        sun.... kirjoitti:

        tarvii sitä sisunhepulta kysellä onko ajotapa oikea, vaan seuraa sitä kulutusmittaria ahkeraan ja heitä se vakionopeudensäädin huuthelkkariin, on kokeiltu kuskien välillä ero yli kymmenenlitraa per satku.

        No ne sisulla väitti, että ajotyyli on väärä ja samalla kun ne ite kokeili niin sanoin että kattoo onko meidän ajotyylissä jotain vikaa mut kun ei ole. Sitä on moni kokeillu ja aina se vaan vie sitä ainetta ja vakionopeudensäädintä en käytä. volvoon tai scaniaan se on vaihdettava. Eipä se näy tuo 15l pata olevan yhtään sen kummempi moottori kun mitä 18l ei edes kulje läheskään niin hyvin, ja ainetta vie kuitenkin enemmän. Se jälkipoltto on liian monimutkanen systeemi. kusipurkki olis paljon viksumpi systeemi, mutta jenkit ei taas hyväksy sitä.


      • se,...
        sisua.. kirjoitti:

        No ne sisulla väitti, että ajotyyli on väärä ja samalla kun ne ite kokeili niin sanoin että kattoo onko meidän ajotyylissä jotain vikaa mut kun ei ole. Sitä on moni kokeillu ja aina se vaan vie sitä ainetta ja vakionopeudensäädintä en käytä. volvoon tai scaniaan se on vaihdettava. Eipä se näy tuo 15l pata olevan yhtään sen kummempi moottori kun mitä 18l ei edes kulje läheskään niin hyvin, ja ainetta vie kuitenkin enemmän. Se jälkipoltto on liian monimutkanen systeemi. kusipurkki olis paljon viksumpi systeemi, mutta jenkit ei taas hyväksy sitä.

        jenkeille kuuluu millä se täällä tehdään euroneloseksi.


      • sisua..
        se,... kirjoitti:

        jenkeille kuuluu millä se täällä tehdään euroneloseksi.

        No ei se varmaan kuulukkaan. periaatteessa ne jälkipolttimet ja yms härvelit vois heittää menemään ja täällä laittaa ite kusipurkki, mutta ne testit missä se sitten todettais, että se on varmasti euro4 niin on niin kalliit, että ei kuulemma tule kysymykseenkään.


      • Kuitulainem

        Hyvin toimii kun poistaa jälkipolttimen, kulutuslin muiden tasoa


    • pääs eroon

      Onneks ei tarvinnu sekaantua tähän 15-litraseen Cattiin, kun jo 18-litranen opetti sen että pillari ei oo hyvä kone. Murheet ja korjaamolla käynnit loppu ku seinään ku ajelee vaan Volvolla.

      • nytkö...

        ikiliikkuja on sitte keksitty?


    • R500

      Täytyy kommentoida omaa Sisuamme. Kaikki piti vuosi sitten hulluna, kun päädyimme R500 malliin. Ureaa täytyy tankata ja heppojakin on pikkuisen Cattia vähemmän, mutta tämä pelaa hyvin. Jotain tietenkin on ollut vuoden aikana, mutta ei mitään suurta. Ja mitä tulee verrattuna ruotsalaismerkkeihin, niin kyllä Sisu on metsässä parempi kulkemaan.

      • sisua..

        niin ne viissataset on kait pelanneet ihan hyvin, vaikka niissäkin oli alussa ongelmia. minäkin ehdotin, että oltais otettu toi r500 kun isä väkisin sisun halus, mutta kun sitä ei vielä saa fullerilla ja senkin isä halus. no tässä sitä nyt ollaan ton catin reuhkan kanssa.


      • sisumies r500hv
        sisua.. kirjoitti:

        niin ne viissataset on kait pelanneet ihan hyvin, vaikka niissäkin oli alussa ongelmia. minäkin ehdotin, että oltais otettu toi r500 kun isä väkisin sisun halus, mutta kun sitä ei vielä saa fullerilla ja senkin isä halus. no tässä sitä nyt ollaan ton catin reuhkan kanssa.

        osti tuolla dxi 13 koneella,hyvin on kuulema pelittänyt!paikallinen volvo huolto tekee
        öljy,ym huollot.sama kone kuin fh:ssa.


      • volvovolvovolvo
        sisumies r500hv kirjoitti:

        osti tuolla dxi 13 koneella,hyvin on kuulema pelittänyt!paikallinen volvo huolto tekee
        öljy,ym huollot.sama kone kuin fh:ssa.

        Se 13 litranen R500 on volvo / renault kone.

        C500 on sit pikku pillari.


      • hyvinkin,,,,
        volvovolvovolvo kirjoitti:

        Se 13 litranen R500 on volvo / renault kone.

        C500 on sit pikku pillari.

        ja niin vääntämätön kone ku vaan volvo voi olla.


      • Actrosmies
        hyvinkin,,,, kirjoitti:

        ja niin vääntämätön kone ku vaan volvo voi olla.

        Kaverilta meni Catin kone vaihtoon 15 tuhannen kilometrin jälkeen. Meikäläisen mersukin kesti kauemmin, 300 tkm


      • joo..,,
        Actrosmies kirjoitti:

        Kaverilta meni Catin kone vaihtoon 15 tuhannen kilometrin jälkeen. Meikäläisen mersukin kesti kauemmin, 300 tkm

        moniko catti on kestänny pitempään?


      • päivää vaan
        joo..,, kirjoitti:

        moniko catti on kestänny pitempään?

        ite oon ajanu 18 litrasella pillarilla jo 600 000 km ja öljyt oon välillä vaihtanu ei muuta tehty


    • !!!

      Kyllä sisu on vaan paras auto, väittäkööt muut ihan mitä vaan!

      • moderni auto kuin

        Einarin ensimmäinen Ponsse, samalla kehiytysasteella. Toisten hylkäämistä romuista kasattu "auto" Sisu on.


      • ne...
        moderni auto kuin kirjoitti:

        Einarin ensimmäinen Ponsse, samalla kehiytysasteella. Toisten hylkäämistä romuista kasattu "auto" Sisu on.

        osat on hyljänny?


      • sisua..
        ne... kirjoitti:

        osat on hyljänny?

        Kyllä sisu tekis viisaasti kun lopettais kokonaan sen siviili"autojen" tekemisen. Ei tulis kenellekkään pahaa mieltä enempää!


      • E15
        sisua.. kirjoitti:

        Kyllä sisu tekis viisaasti kun lopettais kokonaan sen siviili"autojen" tekemisen. Ei tulis kenellekkään pahaa mieltä enempää!

        Älä mesoo jos olet saanut sen rikki, meillä on 18 ajettu 600000km ja 15 ajettu 200000 km, ei mitään mainittavaa vikaa kummassakaan, se on käyttäjästä kiinni.


      • syö..
        E15 kirjoitti:

        Älä mesoo jos olet saanut sen rikki, meillä on 18 ajettu 600000km ja 15 ajettu 200000 km, ei mitään mainittavaa vikaa kummassakaan, se on käyttäjästä kiinni.

        pillari pensaa, pölliauto ja viikon keskikulutus sekalaisessa ajossa, 46,5 litroo saalle. sekalainen ajo tarkoottaa 40-280km.n ajomatkoja.


      • mie-2
        syö.. kirjoitti:

        pillari pensaa, pölliauto ja viikon keskikulutus sekalaisessa ajossa, 46,5 litroo saalle. sekalainen ajo tarkoottaa 40-280km.n ajomatkoja.

        mikään auto mee tuon vähemmällä,sekalaisessa pölliajossa!


      • sisua..
        E15 kirjoitti:

        Älä mesoo jos olet saanut sen rikki, meillä on 18 ajettu 600000km ja 15 ajettu 200000 km, ei mitään mainittavaa vikaa kummassakaan, se on käyttäjästä kiinni.

        hmm jos se kerran on käyttäjästä kiinni niin miksi sisun myynti on laskenu sitten niin paljon? Ja kuten olen jo sanonu meillä kävi sísun ukot katsomassa ja kuuntelemassa ja renaamassa ja sanoivat, että ei ole todellakaa auton käsittelystä kiinni! mutta eivät saaneet paskojaan toimimaan.


      • siinä..
        sisua.. kirjoitti:

        hmm jos se kerran on käyttäjästä kiinni niin miksi sisun myynti on laskenu sitten niin paljon? Ja kuten olen jo sanonu meillä kävi sísun ukot katsomassa ja kuuntelemassa ja renaamassa ja sanoivat, että ei ole todellakaa auton käsittelystä kiinni! mutta eivät saaneet paskojaan toimimaan.

        teidän sisussa ei toimi?


      • sisua
        siinä.. kirjoitti:

        teidän sisussa ei toimi?

        No käytännössä siinä ei toiminu yhtään mikään. ja kaikkei pahin asia siinä oli polttoaineen kulutus mikä oli 70 satasel ajoi sitten lyhyttä tai pitkää matkaa. Ja muka oli 625hp mut vitut, kun se ei menny yhtään mihkään! No onneks ei ole sitä autoa enään.


      • outoa...
        sisua kirjoitti:

        No käytännössä siinä ei toiminu yhtään mikään. ja kaikkei pahin asia siinä oli polttoaineen kulutus mikä oli 70 satasel ajoi sitten lyhyttä tai pitkää matkaa. Ja muka oli 625hp mut vitut, kun se ei menny yhtään mihkään! No onneks ei ole sitä autoa enään.

        jos lyhyellä ja pitkällä matkalla sama kulutus, kerro jotain joka on totta.


      • sisua..
        outoa... kirjoitti:

        jos lyhyellä ja pitkällä matkalla sama kulutus, kerro jotain joka on totta.

        No se siinä autossa juuri oli outoa, että kulutus ei pudonnu vaikka ajoi pitkää matkaa.. eikä syytä saatu selville ikinä.


      • karaperunamiehiä,
        sisua.. kirjoitti:

        No se siinä autossa juuri oli outoa, että kulutus ei pudonnu vaikka ajoi pitkää matkaa.. eikä syytä saatu selville ikinä.

        jos ajat viiskytkilsaa tai kakssataaviiskytkilsaa keskimatkaa, niin ei voi olla sama kulutus.


      • Sisu C600 6x4 vm2008
        karaperunamiehiä, kirjoitti:

        jos ajat viiskytkilsaa tai kakssataaviiskytkilsaa keskimatkaa, niin ei voi olla sama kulutus.

        Kyllä se pojat pitää paikkansa. Ja se johtuu tuosta saatanan ACERT-puhdistus jutusta. Senhän on Sisu-päällikötkin julkisuudessa myöntäneet et toi CAT:in ACERT-järjestelmä on täysi susi. Sama tyyppinen kulutus ongelma oli aikanaan näissä turbocompound-Volvoissa/Scanioissa. Erona se, Volvoissa/Scanioissa kulutus oli lähes sama oli kuormaa tai ei.

        Meillä on tuo nicissä mainittu Sisu ja pitkän matkan ajossa kulutus on 57-62/100km ja lyhyessä ajossa 60-65L/100km. Ja nyt, miksi se kulutus ei tipu: Johtuu siitä että se ACERT-järjestelmä ei toimi kunnolla lyhyen matkan ajossa, eli se ns "lämpeä" tarpeeksi. Pitkällä matkalla se taas toimii oikein. Sisulta ovat itse sanoneet sen meille ja eräässä Ajolinjassa oli juttua silloin ku ilmoitettiin ettei CAT ole enää sisun moottoritoimittaja.

        Tuosta turbocompoundista, niin sehän toimi parhaiten kantavuuskuormilla, kun taas tyhjänä ajossa siitä ei ollu ku haittaa ja kulutus oli korkea. Tiedän ku edellinen Volvo oli FH12-500 vm 2003.


      • tuo on,,
        Sisu C600 6x4 vm2008 kirjoitti:

        Kyllä se pojat pitää paikkansa. Ja se johtuu tuosta saatanan ACERT-puhdistus jutusta. Senhän on Sisu-päällikötkin julkisuudessa myöntäneet et toi CAT:in ACERT-järjestelmä on täysi susi. Sama tyyppinen kulutus ongelma oli aikanaan näissä turbocompound-Volvoissa/Scanioissa. Erona se, Volvoissa/Scanioissa kulutus oli lähes sama oli kuormaa tai ei.

        Meillä on tuo nicissä mainittu Sisu ja pitkän matkan ajossa kulutus on 57-62/100km ja lyhyessä ajossa 60-65L/100km. Ja nyt, miksi se kulutus ei tipu: Johtuu siitä että se ACERT-järjestelmä ei toimi kunnolla lyhyen matkan ajossa, eli se ns "lämpeä" tarpeeksi. Pitkällä matkalla se taas toimii oikein. Sisulta ovat itse sanoneet sen meille ja eräässä Ajolinjassa oli juttua silloin ku ilmoitettiin ettei CAT ole enää sisun moottoritoimittaja.

        Tuosta turbocompoundista, niin sehän toimi parhaiten kantavuuskuormilla, kun taas tyhjänä ajossa siitä ei ollu ku haittaa ja kulutus oli korkea. Tiedän ku edellinen Volvo oli FH12-500 vm 2003.

        ettei lyhyellä matkalla kerkiä polttamaan, mutta sitten pitkällä matkalla 20-30min poltto kestää ja sen jälkeen saa ajaa 300-400kilsaa ilman polttoa, niin jo pitäis kulutus tippua.


      • sie-4
        tuo on,, kirjoitti:

        ettei lyhyellä matkalla kerkiä polttamaan, mutta sitten pitkällä matkalla 20-30min poltto kestää ja sen jälkeen saa ajaa 300-400kilsaa ilman polttoa, niin jo pitäis kulutus tippua.

        Cat 18 moottorisen Sisun,sanoin,että nyt pojat tais tulla väärä motti sisuun.
        Niin virityksen näkönen kone jo päältäpäinkin.Johdot ym putken roikku miten sattuu.Ihanko Harkovissa olis tehty!.C 15 taas niin erikoinen kaksoisturboineen,
        ettei luottamusta syntynyt.Ja kuin kallis korjata? ja kuka osaa?
        Ei ainakaan härmäläiset sällit pajoilla!"Isolohkoista"volvon D 16,ja scanian
        15,8L v8 ainoat toimivat moottorit!Sanokaat mitätahansa.Näin se vaan on.


      • nyt..
        sie-4 kirjoitti:

        Cat 18 moottorisen Sisun,sanoin,että nyt pojat tais tulla väärä motti sisuun.
        Niin virityksen näkönen kone jo päältäpäinkin.Johdot ym putken roikku miten sattuu.Ihanko Harkovissa olis tehty!.C 15 taas niin erikoinen kaksoisturboineen,
        ettei luottamusta syntynyt.Ja kuin kallis korjata? ja kuka osaa?
        Ei ainakaan härmäläiset sällit pajoilla!"Isolohkoista"volvon D 16,ja scanian
        15,8L v8 ainoat toimivat moottorit!Sanokaat mitätahansa.Näin se vaan on.

        ei piä paikkaansa hurrit oo sen kummempia kuin jotkut taffit tai ivecot tai varsinkaan catit.


      • nääs...
        nyt.. kirjoitti:

        ei piä paikkaansa hurrit oo sen kummempia kuin jotkut taffit tai ivecot tai varsinkaan catit.

        Toisessa viestiketjussa kyselin kokemuksia Ivecoista. Kun itsellä vanha"kunnon" sm Sisu jolla yli 2 miljoonaa ajettu, joten jossain vaiheessa vaihtokin tiedossa. Sisua nääs parhaana vaihtoehtona itselle aina pitäny, mutta ny kuullu pillari Sisuista niin paljon huonoa että ruvennu katteleen sille vaihtoehtoja. Ivecosta kiinostuin edullisen hinnat takia eikä siitä niin paljon pahaakan ole puhuttu.


      • mie-2
        nääs... kirjoitti:

        Toisessa viestiketjussa kyselin kokemuksia Ivecoista. Kun itsellä vanha"kunnon" sm Sisu jolla yli 2 miljoonaa ajettu, joten jossain vaiheessa vaihtokin tiedossa. Sisua nääs parhaana vaihtoehtona itselle aina pitäny, mutta ny kuullu pillari Sisuista niin paljon huonoa että ruvennu katteleen sille vaihtoehtoja. Ivecosta kiinostuin edullisen hinnat takia eikä siitä niin paljon pahaakan ole puhuttu.

        laitat,niin kattele viimesiä E14 sisuja,475 tai 530. ne on varma toimisia autoja! -02 tais tulla viimeset,jos en ihan väärin muista?


      • r500 dxi12
        mie-2 kirjoitti:

        laitat,niin kattele viimesiä E14 sisuja,475 tai 530. ne on varma toimisia autoja! -02 tais tulla viimeset,jos en ihan väärin muista?

        pakottanut ostamaan autoon kaivinkoneen moottorin kun sen saa auton moottorillakin.Joo tiedän,vain 12 litraa ja vain480 heppoa eli ei ole parhaimmillaan aapeeceen pöydässä mut kertaakaan en ole mistään myöhästynyt siksi ettei auto kulje.


      • auton,,
        r500 dxi12 kirjoitti:

        pakottanut ostamaan autoon kaivinkoneen moottorin kun sen saa auton moottorillakin.Joo tiedän,vain 12 litraa ja vain480 heppoa eli ei ole parhaimmillaan aapeeceen pöydässä mut kertaakaan en ole mistään myöhästynyt siksi ettei auto kulje.

        moottorilla saat uuden sisun, et millään.


      • volvoa
        auton,, kirjoitti:

        moottorilla saat uuden sisun, et millään.

        volvon 13litrasellahan sitä nyt saa, ainoastaan kun pillari jäi maaliskuussa pois.


      • nin,,
        volvoa kirjoitti:

        volvon 13litrasellahan sitä nyt saa, ainoastaan kun pillari jäi maaliskuussa pois.

        elikkä ei o konetta.


      • sisua..
        nin,, kirjoitti:

        elikkä ei o konetta.

        Mutta ne on sentään kestäneet kasassa ja pelanneetkin jotenkin. kansissa on kuulemma jotain pientä ollu. catin mieluummin jätän moottoreiden listalta pois. sisu on ollut ilman moottoria cumminssin pois jäännin jälkeen...!


      • mie-2
        sisua.. kirjoitti:

        Mutta ne on sentään kestäneet kasassa ja pelanneetkin jotenkin. kansissa on kuulemma jotain pientä ollu. catin mieluummin jätän moottoreiden listalta pois. sisu on ollut ilman moottoria cumminssin pois jäännin jälkeen...!

        ollaan,niin volvossa ja sisussa on renun moottori! koskapa renu se ne volvon 13l moottoritkin tekee!


      • faktaa hommaaaaaaa
        mie-2 kirjoitti:

        ollaan,niin volvossa ja sisussa on renun moottori! koskapa renu se ne volvon 13l moottoritkin tekee!

        D13 on volvon kone,jota kasataan myös Ranskassa Renaultin trucks(volvo
        omistama):in tehtaalla!Volvossa Sködvessä valmistetut moottorit!


      • res.korppi
        auton,, kirjoitti:

        moottorilla saat uuden sisun, et millään.

        siviili sisuja saa enää millään moottorilla ,ostettava armeijan väreissä


      • sisua2
        res.korppi kirjoitti:

        siviili sisuja saa enää millään moottorilla ,ostettava armeijan väreissä

        varmaan parempi kun lopettaisivatkin kokonaan ton siviili "autojen" tekemisen! ei tuli niin paljon mielipahaa. paskaa paketissa ollu viimesen 10v


      • tukkirekka
        sisua2 kirjoitti:

        varmaan parempi kun lopettaisivatkin kokonaan ton siviili "autojen" tekemisen! ei tuli niin paljon mielipahaa. paskaa paketissa ollu viimesen 10v

        se alahuuli on lerpallaan sisuntakia, älä hyvä veli vaivu synkkyyteen.


      • cat lady
        tukkirekka kirjoitti:

        se alahuuli on lerpallaan sisuntakia, älä hyvä veli vaivu synkkyyteen.

        jos ei osaa ajaa sisua niin kannattaa vaihtaa idiootti varmaan volvoon tai scaniaan. Cat C15 ei ole mikään kierroskone. Jos on päättänyt panostaa vähäiset euronsa kotimaisen autoteollisuuden tuotteeseen jota tehdään muuta kymmenen kappale vuodessa, verrattuna esim. ruotsalaisiin, ei voi odottaa että se toimii heti ajatuksen lailla. Takana 120 000 km ilman mitään suuria ongelmia, kaikki viimeiset kampanjat kautta ohjelmat asennettuna catin toimesta. Kasetti ajossa keskikulutus n. 52 l/100 km pääkaupunkiseudulla.


      • Last but fast
        cat lady kirjoitti:

        jos ei osaa ajaa sisua niin kannattaa vaihtaa idiootti varmaan volvoon tai scaniaan. Cat C15 ei ole mikään kierroskone. Jos on päättänyt panostaa vähäiset euronsa kotimaisen autoteollisuuden tuotteeseen jota tehdään muuta kymmenen kappale vuodessa, verrattuna esim. ruotsalaisiin, ei voi odottaa että se toimii heti ajatuksen lailla. Takana 120 000 km ilman mitään suuria ongelmia, kaikki viimeiset kampanjat kautta ohjelmat asennettuna catin toimesta. Kasetti ajossa keskikulutus n. 52 l/100 km pääkaupunkiseudulla.

        Savossa ja keskikulutus 72l, eikä laske vaikka kaikki on tehty mitä voi. Nyt viimeksi softalla yritettiin, eli tehoa pitäisi olla 700-720hv, ja Mack tekee samat työt 18 litraa pienemmällä...


      • tukkirekka
        Last but fast kirjoitti:

        Savossa ja keskikulutus 72l, eikä laske vaikka kaikki on tehty mitä voi. Nyt viimeksi softalla yritettiin, eli tehoa pitäisi olla 700-720hv, ja Mack tekee samat työt 18 litraa pienemmällä...

        pitkä ajomatka, tietty jos samalla matkalla mack noin paljon vähemmällä, niin huono homma, mutta meillä pöllinajossa 18 ja 15 catit samoilla lukemilla ja mack 3-4l itraa vähemmällä.


      • Cat 15 515hv
        tukkirekka kirjoitti:

        pitkä ajomatka, tietty jos samalla matkalla mack noin paljon vähemmällä, niin huono homma, mutta meillä pöllinajossa 18 ja 15 catit samoilla lukemilla ja mack 3-4l itraa vähemmällä.

        Meillä on -08 cat 15l euro4 jolla pääasias ajetaa pitkää sivua silloin renegointi onnistuu niinku pitääki. Viimeisessä päivitykses marraskuu 2009 vaihtovat sisulla poltinpään toisen malliseen jonka jälkeen ei ole murheita ollu nyt on ajettu yli 315000km. Kulutus n.650km matkalla (toinen sivu tyhjänä) kuivalla kelillä n.42l/100km todellista tietokone näyttää n.2l alakanttiin. Joskus on menny 40. Toki eka 80000km vei reilusti enempi koska paikat oli niin tiviit. Sen huomas selvästi kun ei rullannu alamäes niinku edellinen auto. Kyllähän sen pitääs tietää jos on rekkaa ajanu, 100tkm jälkeen on aivan eri peli vetääki huomattavasti paremmin. Toimii myös kovilla pakkasilla toisin ku ureavehkeet joista pumput yms muut muoviosat halkee ku se urea jäätyy, merkistä riippumatta. Eikä öljy ole laskenu vaihtovälin aikana (30tkm) ylämerkistä. Vanha e11 ajettu yli 1 150 000km konetta ei ole avattu ei suuttimia, venttiiliä, laakereita, turboo ei oo tarvinnu edes termostaattia tarvinnu vaihtaa eikä öljynsyöntiä. Kytkin on 3 kertaa vaihdettu joskus ollu liika kovilla, aina levyn pala tai jousi katkennu. Ja jarrut avattu ekan kerran kun oli ajettu yli 800tkm. Kulutus pohjat oon ajanu n34,5l/100 toinen sivu tyhjänä toinen 61tn. Kesällä kuivalla kelillä menee helposti alle 37l/100km. Heikoin lenkki on sähköt muttei mitää pahempaa ole ollu vakkari ja hätävilkut ei toimi mitä sitte. Aika helposti sisuja moititaan, ei taida olla tietämystä sen tekniikasta ja hyvistä ominaisuuksista ne huomaakin vasta sitte ku on joutunu vittumaiseen paikkaan ja selvinny ominavuin pois. Muis merkeis ei 2vetoisina ole juuri minkäänlaisia maasto/talvikeli ominaisuuksia. Siksi ei otettu volvoa ja kaniasta ei tarvi haaveillakkaa hyvä sillä on kesällä tiellä ajaa mutta pitääs vähä muutaki..


    • sisulla 17 vuotta

      jälkipoltin pois niin pelaa c600 hyvin

      • Nautiskelija:

        Eikä maksa paljoa uus ohjelma.. Kyl se vaan on semmonen juttu että se monarkia "king of the road" on taaksejäänyttä aikaa. Polarin myötä tuli uusi johtaja maantielle :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1867
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1757
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1353
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      70
      1158
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      909
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      815
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      47
      795
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      769
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      755
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      747
    Aihe