Eli onkon konsteja laskea hemoglobiinia esim ruokavaliolla?
Verta pitäisi saada ohennettua kun veri sen verta paksua ettei pumppaudu aivoihin enää kunnolla ollessani pystyasennossa. Lääkitystä en saanut vaivaan koska verenpainelääkitys aloitettiin juuri.
Ruokavalioni on terveellinen kaikinpuolin mutta onko vielä jotain tiettyä ruoka-ainetta mikä auttaisi ohentamaan verta?
Veren luovutus ei ole vaihtoehto, koska en ole terve ja luovutuksessa aivojen hapenpuute lisääntyy huomattavasti ja menetän tajuntani.
Kiitän etukäteen vastauksista.
hemoglobiinin laskeminen
10
14556
Vastaukset
- Valmentajat
Hemoglobiinia on mahdollista laskea liikunnalla. Raskaassa liikunnassa veriplasman tilavuus eli veren tilavuus lisääntyy rajummin kuin itse hemoglobiinin, josta seuraa hemoglobiiniarvon lasku. Liikunta myös parantaa veren virtausta hiussuonissa että lisää itse hiussuonten määrää.
- 163145
tarvitaan aika kovaa liikuntaa jos meinaa sillä konstilla hemoa laskea ,tuskin tavallinen tallaaja siihen jaksaa ryhtyä... Primaspanilla vähän veri ohentuu jos käyttää säännöllisesti ja onhan niitä verenohennus hemohessejäkin olemassa
- aivot tarvii verta
veren ohentamista vai hemogobiinia? eiväthän ne suoraan ole samat asiat. Hemoglobiinia saat alas, kun jätät ruokavaliostasi kaikki terveelliset osat pois, esim. veri- ja maksaruoat sekä tummut kokojyväleivät. Siirryt siis vain valkoisen pullan mössöttäjäksi, esimerkkinä.
Jos taas tarkoitat veren ohentamista, jota varten esim. varfariinia käytetään, niin jospa yrittäisit välttää kaikkea sellaista ravintoa, josta saa K-vitamiinia, yleensä vihreät kasvikset taitavat olla sellaisia, joissa K-vitamiinia on paljon, esim. pinaatti.
Mutta voiskohan sulla olla esim. nuo kaulavaltimot niin tukossa, että siitä johtuu huono verenkierto päässä?
Minä muuten itse syön verenpainelääkityksen lisäksi Asasantin Retard lääkitystä verenkierto-ingelmiin, aiemmin söin Primaspania. Että en ymmärrä mikset verenpainelääkityksen kanssa voisi jotain verenkiertoa hoitelevaa syödä. Mitä lääkäri selitti syyski?
Ja en siis ole mikään asian ammattilainen, eli ihan omia ajatuksiani kerron. - jepjepjepp
Hemoglobiinia saa laskettua nauttimalla lisää nesteitä -----> veri "laimenee" ja täyttö verisuonissa lisääntyy ---> verta on "enemmän" jolloin sitä riittää myös päähän asti.
Jos sydämen vajaatoiminta ja nesterajoitus niin sitä ei tietenkään kannata ylittää mutta "perusterveellä" korkea hemoglobiini voi johtua ihan siitäkin että elimistö on kuiva.. - ABRHplus
Täällä myös huolestuttaa korkea hb. arvo eli 168,tänään aloitin primaspanin, mut jänskättää miten vatsa reagoi. Olen ollu aktiivinen veren luovuttaja, mutta nyt lääkitysten takia en voi verta luovuttaa. Olikin apteekissa puhetta, että olisi paikka jossa sais luovuttaa pois tätä sakeeta verta sillä kyllä se helpottaa oloa kovasti.
- Anonyymi
Minulla myös hb 168 ei vielä tehdä mitään seurataan.
- pohdiskelija
minä pohdiskelen tätä samaa asiaa vaikka onkin vanha keskustelu...
- Anonyymi
Sain myös korkean hemoglobiini arvot 168 varmaan seurataan nyt.
- Anonyymi
Samaa oon miettinyt, hb nyt 192, jotenki pitäs laskea
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3127272Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662136- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81213Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009