Itse olen koko elämäni kärsinyt ylipainosta. Ja teinivuosien tullessa, painoni vain nousi ja nousi :(
Nyt tällä hetkellä painan 85kg ja pituutta ei ollekkuin 154cm.
Voinko turvautua lääkäriin?
Voinko pyytää lääkäriltä laihutuspillereitä?
Koska olen yrittänyt laihduttaa parantamalla ruokavalioo, mutta sei auta!
Nyt tällä hetkellä painan 85kg ja pituutta ei ollekkuin 154cm.
Voinko turvautua lääkäriin?
Voinko pyytää lääkäriltä laihutuspillereitä?
Koska olen yrittänyt laihduttaa parantamalla ruokavalioo, mutta sei auta!
Vastaukset 16
Vanhimmat
ihan varmasti
Kuinka jollakulla voi olla niin heikko itsekuri että lihoo tuollaisiin mittoihin ? Itse en söisi mitään viikkoihin tai kuukausiin jos olisin tuossa kunnossa.
Tosi älykäs vastaus. Mistähän näitä siunaantuu?
sitten saako! Oletko kokeillut jo ENE-dieettiä? Jos olet perusterve niin sinulle taidetaan ennen mahd.lääkitystä ehdottaa sitä.
Markkinoillahan on kaksi laihdutuslääkettä, kolmas vedettiin juuri pois, eli jäljellä on yksi rasvasieppari ja yksi PKV-lääke
Kun olin mitoissa 155 cm/ 77 kg, sisätautilääkäri ehdotti leikkausta ja kieltäydyin. Nyt on muutama kilo lähtenyt kovalla hikoilulla. Käytän yhtä aikaa kahta lääkettä, joilla on ruokahalua lisäävä sivuvaikutus :-( Laihdutuslääkkeitä ei suostuttu määräämään, koska käytän psyykenlääkkeitä ja rasvasiepparit puolestaan eivät ravitsemusterapeutin mukaan sovi kasvissyöjälle.
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/2/57232.shtml
Tuolla on tietoa Reductilista ja myös vasta-aiheet eli syyt, jotka estävät kyseisen lääkkeen käytön.
Tuskin siis saisin, koska syön masennus & mielialaa tasaavaa lääkettä :(
Mielialantasaaja viittaa kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön, lääkärit pelkäävät manian puhkeamista -> ei onnistu. Onko painosi noussut psyykenlääkkeiden käytön sivuvaikutuksena?
käytössäsi antidepr. Vaarana kun on serotoniinisyndrooma.
Xenicalia voisit toki saada, mutta onko se sitten hintansa väärti.
Oletko huomannut ovatko lääkkeet lisänneet ruokahalua, keränneet nestettä tms.?
Itselläni oli indikaatiolla unettomuus Seroguel 25-50 mg iltaisin ja jo noinkin alhainen annos sitä aiheutti nesteen kertymistä, joten lääke meni vaihtoon (tosin bipoa sairastava ystäväni käyttää samaa lääkettä 900 mg/vrk turpoamatta laisinkaan...) Minulle ei sopinut edes 25 mg:((( Unen se kyllä toi, harmi kun piti se vaihtaa.
Oletko koskaan kokeillut Topimaxia? Monihan on kys.lääkkeen aikana laihtunut kovasti.
Oletko käynyt psykiatrin kanssa lääkityksiäsi lävitse, voisiko syy ylipainoon, osasyy, löytyä sieltä?
Tsemppiä!
Topimax on tarkoitettu epilepsian tai migreenin hoitoon. Yleisenä haittavaikutuksena on painon lasku, mutta niin on myös anemia, päänsärky, pahoinvointi, masennus, koordinaatiovaikeudet, tärinä, ummetus...ei siis missään tapauksessa laihdutuslääke!
ja aiheuttaa todella pahanolon!!!! kokemusta on.
tiedoksesi, Topimaxilla on muitakin indikaatioita kuin epilepsia=) Kuin myöskin muilla tasaavilla.
Ei tietenkään ole laihdutuslääke, mutta jos tällä hetkellä on käytössä jokin kovasti painoa lisäävä tasaaja, voisi kokeilla Topimaxia...
Etkö tosiaan ole aiemmin tiennyt että lääkkeillä on useita eri indikaatioita? Ja että moni kaksisuuntaisessa käytettävä lääke, monen sellaisen lääkkeen PÄÄindikaatio on nimenomaan epilepsia.
Ja kaikissa lääkkeissä on sivuvaikutuksia...
Työni puolesta olen n. 20 v ollut lääkkeiden kanssa tekemisissä joten uskallan jo sanoa tietäväni asioista jotain.
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/6/123636.shtml
Lääkkeen tuoteseloste ei mainitse muita käyttötarkoituksia kuin epilepsian ja migreenin. Olen lukenut yleistä lääketiedettä lyhyeksi sivuaineeksi ja tiedän, että monilla lääkkeillä on useita käyttötarkoituksia (kuten Propral paniikkihäiriöön tai verenpainetautiin, Triptyl masennukseen tai krooniseen kipuun).
Eikö laihdutuslääkkeenä pitäisi käyttää lääkettä, jonka pääasiallinen vaikutus on ruokahalun vähentyminen? Topimaxin tapauksessa se on vain mahdollinen sivuvaikutus.
todennäköisesti saa Reductilia koska hnellä jo on PKV-lääkkeitä, MUTTA jos niissä jo olevissa on sellainen/sellaisia lääkkeitä jotka edesauttavat painonnousua, niin voisi ajatella lääkevaihtoa, SIKSI TOIN ESILLE TUON TOPIMAXIN, eli sillä voi korvata toisen tasaajan=)
Käsisit nyt hieman väärin mitä ajoin takaa. EN tarkoittanut että Topimax tulisi LAIHDUTUSLÄÄKKEEKSI VAAN KORVAAMAAN MAHD.PAINOA LISÄÄVÄÄ TASAAJAA! Ok?!
Toki se painoasia olisi vain mahdollinen sivuvaikutus, mutta eikö se olisi HYVÄ sivuvaikutus? Jos, siis jos nykyinen tasaaja aiheuttaa painonnousua?
Ja kyllä Topimaxia käytetään kaksisuuntaisen hoidossa, on kokemus, ei oma mutta hyvin läheinen.
Mielenterveyteen on omat lääkkensä, mutta laihduttamiseen tarvitaan vain itsekuria!
Syö vähemmän kuin kulutat, niin laihdut!
Depressioon tarvitaan lääkket, mutta laihduttamisen ei!
topimax on tarkoitettu migreenin estoon tai epilepsiaan. Se aiheuttaa painonlaskua mutta ei ole laihdutuslääke! Itse käytän topia epilepsiaani ja olen laihtunut 7kg (ihan kivaa vaihtelua kun kaikki muut lääkkeet on lihottanut) muitakin sivuvaikutuksia topimaxilla kyllä on...
jo aiemmin tuolla toisella palstalla, kun ei susta mitään kuulunut pitkään aikaan. Sanoisin, että älä luovuta vielä vaan jatka ruokavalio ja liikunta linjalla. Kyllä se paino alkaa pikkuhiljalleen tippua. Eihän se voi hetkessä lähteä kun ei oo hetkessä tullutkaan. Älä aseta itsellesi liiansuuria vaatimuksia vaan etene pienin välitavoittein. Lääkkeissä on yleensäkin aina jotain sivuvaikutuksia,jotka aih. pahemmassa tapauksessa jotain vielä pahempaa... Masennuslä'äkkeet tunnetusti turvottaa, sille ei voi mitään. Voisitkohan saada lääkäriltä reseptin nesteenpoistolääkkeestä?? sillä saisi ainakin liikaa kudosnestettä pois. Itselläni oli melkein kaksivuotta kortisoni lääkitys ja jouduin siihen syömään nesteenpoistolääkettä ja siitä oli huomattava hyöty...
Voimia sinulle ja kaikkea hyvää. Toivon todella sydämmestäni, että jaksat yrittää ja että pääset tavoitteeseesi.
Hyvää Joulun odotusta!! ;=)