3.9x40 halpa ja hyvä

onko sellaista olemassakaan?

mikä olisi pianariin hyvä ja edullinen 3-9x40 tai mielellään kiinteäsuurennoksinen jotain kymmenen kertaa alle 40,koska isompi okulaari ei mahdu...

4

777

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halpa ja ... halpa!

Esmerkex tämmönen voi minun mielestä olla käypä kampe:

http://www.villenkello.fi/shop/kauppa7/products.php?&action=show&id=3287&show=all

Ehkä ko. tähtäintä ei voi sen vahingoittumatta hakata alppien vuoriston jylhiä kallioita vasten ja heitellä kirkkaana soliseviin vuoristopuroihin, sekä käyttää ikuisena pomminkestävänä henkilökohtaisena voimailuvälineenä ja aggressioiden purkautumiskanavana, mutta ... tuurilla ne isot laivatkin seilaavat!

• objektiivi > okulaari

Kiikarin isoin linssi on nimeltään objektiivi. Okulaari on kiikarin se optinen komponentti joka on lähempänä silmää.

Eli objektiivi on lähempänä tähdättävää kohdetta ("objekti") ja okulaari on lähempänä tähtääjän silmää ("okulus").

• mutta käytännöllinen

Vaatimaton 4*32 on mielestäni aivan hyvä korkeintaan 100 metrin matkoille.

• valitsisin

Valitsisin mieluiten 1-4 kertaa suurentavan. Kiinteäsuurenteinen tai säädettävä. Ehdotan etsimään käytettyjä nettihuutokaupoista ja toripalstoilta. Moni Zeissiin yms. vaihtanut saattaa myydä vanhan putkensa siellä sopuhintaan.

Parallaksin säätö olisi hyvä olla, jos päädyt 3-9 kertaa suurentavaan. Halvassa 3-9 kertaa suurentavassa parallaksi voi olla kiinteästi säädetty 100 metrille, jolloin 50 metrin päästä ampuessa tähtäyspiste liikkuu selvästi, jos pään asento ei ole joka laukauksella tarkalleen sama.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4662
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1967
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      127
      1661
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      148
      1265
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1151
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1066
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      963
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      926
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      882
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      858
    Aihe