Wanha Volvo 264 GLE ladossa

RDpappa

Hei volvolaiset!

Maalla Pohjois-Suomessa tallissa olisi appiukkoni pojalleni kostean saunaillan jälkeen armeijakaveriltaan ostama Volvo 264 GLE vm. -79. Poika saa kohta kortin, mutta kortteliautoksi turhan kova kuluttamaan ja peltoautoksi turhan hyvä. Eikä auto ainakaan vielä kiinnosta jälkikasvuani. Auto on V6-koneella ja automaattilaatikolla joten CO-arvot kohdallaan... Alkuperäinen kattoluukku, sähköikkunat ja suhteellisen siisti vaalea plyyshisisustus. 8 kpl Volvon alkuperäisiä aluvanteita. Webastokin ollut mutta kompura irti tällä hetkellä eikä siis toiminnassa. Pohjassa ei reikiä. Väri musta. Oikea etulokari joskus kärsinyt kolhun ja kukkii. Huollettu Oulun Wetterillä kone ja ruiskut, tekniikka toimii. Akku sippi.

Jos olen ymmärtänyt oikein, kyseessä jonkun Metsähallituksen pomon entinen virka-auto. Tuotu kuulemma 4kpl Suomeen. Ajelimme autolla yhden kesän mutta vietiin kilvet pois, koska käyttöä ei ollut.

Ajattelin ensin itse kunnostaa sitä mutta aika ei tällä hetkellä riitä. Jos jotain kiinnostaa "projekti", voin hommata kuvia.

11

4670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <<<<

      VARMAAN HARVINAISUUS..ITSE EN AINAKAAN HESAN LIIKENTEESSÄ MUISTA NÄHNEENI MOISTA....

      • RDpappa

        On se aika harvinainen. Auto on uutena maksanut kahden ns. normi 240:n hinnan. Varsinkin tuolla ns. paremmalla 2,84 V6:lla autoa tehtiin vissiin vain pari vuotta. Jos jollain on aikaa ja kiinnostusta, auto kannattaisi ehdottamasti taltioida. Se on niitä autoja, jonka arvo tulee varmasti nousemaan tulevaisuudessa.


      • Volvosti
        RDpappa kirjoitti:

        On se aika harvinainen. Auto on uutena maksanut kahden ns. normi 240:n hinnan. Varsinkin tuolla ns. paremmalla 2,84 V6:lla autoa tehtiin vissiin vain pari vuotta. Jos jollain on aikaa ja kiinnostusta, auto kannattaisi ehdottamasti taltioida. Se on niitä autoja, jonka arvo tulee varmasti nousemaan tulevaisuudessa.

        Tässä aikoinaan oli vastaava peli tosin sininen ja kaikilla varusteilla.
        Todella mukava ajaa pelas joka lähtöön Ok. ainut oli kova vetää soppaa muuten ei moitteita.
        Siitä aikoinaan luovuin perheen lisäyksen takia ja kyllästy ainaiseen vaunujen purkamiseen niin sitten Volvon farkulla jatkettiin.
        Sanoinkin kun liikkeestä lähdettiin että piru vie kyllä 264.nen oli jotain verrattuna 240 farkkuun.

        Olen niitä muutaman nähnyt joissakin jenkki keula nelivalot ja yhden valkoisen vastaava.
        Tässä oli hienoa kun kaikki toimi lampunpyyhkijöitä myöten, muuten oli iskarit kompuralla ja bachkon lämmitin, myös aikalaiset erikois vanteen tietysti alkuperäiset turbiinit.


      • RDpappa
        Volvosti kirjoitti:

        Tässä aikoinaan oli vastaava peli tosin sininen ja kaikilla varusteilla.
        Todella mukava ajaa pelas joka lähtöön Ok. ainut oli kova vetää soppaa muuten ei moitteita.
        Siitä aikoinaan luovuin perheen lisäyksen takia ja kyllästy ainaiseen vaunujen purkamiseen niin sitten Volvon farkulla jatkettiin.
        Sanoinkin kun liikkeestä lähdettiin että piru vie kyllä 264.nen oli jotain verrattuna 240 farkkuun.

        Olen niitä muutaman nähnyt joissakin jenkki keula nelivalot ja yhden valkoisen vastaava.
        Tässä oli hienoa kun kaikki toimi lampunpyyhkijöitä myöten, muuten oli iskarit kompuralla ja bachkon lämmitin, myös aikalaiset erikois vanteen tietysti alkuperäiset turbiinit.

        Auto tuntuu edelleen ns. paremmalta autolta. Rekisteriotteen mukaan ensirekisteröinti onkin
        -81. Mikään bensapihi se ei ole mutta murinaa ja vääntöä riitää... Vaikka en ole itse mikään Volvo-fani, kuutoskoneen vaimea humina ja kiihtyvyys tuntuu mukavalta.

        Kuvia olisi nettiauto id:2316142. Lisääkin kuvia löytyy. Ottakaa joku auto talteen. Hintaakin voidaan tarkistaa, jos joku todella haluaa taltioida ko. auton.


      • J-Ut
        RDpappa kirjoitti:

        Auto tuntuu edelleen ns. paremmalta autolta. Rekisteriotteen mukaan ensirekisteröinti onkin
        -81. Mikään bensapihi se ei ole mutta murinaa ja vääntöä riitää... Vaikka en ole itse mikään Volvo-fani, kuutoskoneen vaimea humina ja kiihtyvyys tuntuu mukavalta.

        Kuvia olisi nettiauto id:2316142. Lisääkin kuvia löytyy. Ottakaa joku auto talteen. Hintaakin voidaan tarkistaa, jos joku todella haluaa taltioida ko. auton.

        Myy auto oikeasti sitä arvostavalle, älä millekään paljonko tehoa/paljonko kuluttaa kyselijälle. Toivon että auto saa hyvän ja arvostavan kodin. On noita tuotu suomeen enemmän kuin 4kpl tuona vuonna, mutta harvinaisia ovat. Yhtä -81 264 GLE:tä yritin pelastaa romuttamolta pois , oli vanha tummansininen diplomaattiauto, mutta hinta oli kova ja oli aika pahoin lahonnut. Jos hinta putoaisi järkevälle kolmenumeroiselle tasolle, voisin harkita ostamista, huolimatta, että kauempana asunkin. Eikä menisi teiniautoksi/jobbarille.


      • RDpappa
        J-Ut kirjoitti:

        Myy auto oikeasti sitä arvostavalle, älä millekään paljonko tehoa/paljonko kuluttaa kyselijälle. Toivon että auto saa hyvän ja arvostavan kodin. On noita tuotu suomeen enemmän kuin 4kpl tuona vuonna, mutta harvinaisia ovat. Yhtä -81 264 GLE:tä yritin pelastaa romuttamolta pois , oli vanha tummansininen diplomaattiauto, mutta hinta oli kova ja oli aika pahoin lahonnut. Jos hinta putoaisi järkevälle kolmenumeroiselle tasolle, voisin harkita ostamista, huolimatta, että kauempana asunkin. Eikä menisi teiniautoksi/jobbarille.

        Autoa ei myydä jobbareille eikä teiniautoksi vaikka tarjoaisivat pyyntöhintaa enemmänkin. Mielummin se pidetään itsellä ja museorekisteröidään joskus myöhemmin.

        Ymmärrän ko. mallin harvinaisuuden ja se myydään vaikka hieman halvemmalla, jos joku tosiaan haluaa sen taltioida/kunnostaa. Netissä Euroopassa vastaavasta autosta pyydetään jopa 3000 puntaa. Ylihintaa kieltämättä mutta osoittaa sen, että mallin ikääntyessä hinta ei ainakaan laske.
        Miten olisi kolminumeroinen hinta 999 €, ;-). Minulla on lisäkuvia autosta jos se todella kiinnostaa. Voisin lähettää sp:llä.


      • omistajana
        J-Ut kirjoitti:

        Myy auto oikeasti sitä arvostavalle, älä millekään paljonko tehoa/paljonko kuluttaa kyselijälle. Toivon että auto saa hyvän ja arvostavan kodin. On noita tuotu suomeen enemmän kuin 4kpl tuona vuonna, mutta harvinaisia ovat. Yhtä -81 264 GLE:tä yritin pelastaa romuttamolta pois , oli vanha tummansininen diplomaattiauto, mutta hinta oli kova ja oli aika pahoin lahonnut. Jos hinta putoaisi järkevälle kolmenumeroiselle tasolle, voisin harkita ostamista, huolimatta, että kauempana asunkin. Eikä menisi teiniautoksi/jobbarille.

        Osta multa mun oma 264 GLE 2,7 V6 poies.... Itellä ei oo oikein motivaatioo kunnostaa sitä ja se kulkee ihan hyvin jne.... Ja autollani hinta on kolminumeroisella tasolla ja koitan itekkin myydä autooni sille kuka sitä oikeesti tarvii... en esim.kaverilleni kuka on kyselly pelkkää konetta siittä että saa laitettua 2,7 V6 automaatin volvon 240:sen.
        Mutta jos kiinnostaa niin ottakaa yhteyttä: [email protected]


      • Anonyymi
        RDpappa kirjoitti:

        On se aika harvinainen. Auto on uutena maksanut kahden ns. normi 240:n hinnan. Varsinkin tuolla ns. paremmalla 2,84 V6:lla autoa tehtiin vissiin vain pari vuotta. Jos jollain on aikaa ja kiinnostusta, auto kannattaisi ehdottamasti taltioida. Se on niitä autoja, jonka arvo tulee varmasti nousemaan tulevaisuudessa.

        just...voi korjata myöhemmin sitten kiinalaisilla osilla...


    • vanha volvo

      Vieläkö Volvo seisoo tallissa?
      kiinnostaa kovasti jos hinta kohdallaan.
      Olisi puhdetta iltojen iloksi.
      itse ajanut Volvolla jo yli 20 vuotta.
      jos saisi muutaman kuvan.
      Sp. [email protected]

    • Anonyymi

      Moi, Vanha Volvo pappa kiinnostaa ostaa.Saisinko kuvia. Onko ilmastointi ? tv Pertti

    • Anonyymi

      Itse löysin tuossa alkuvuodesta 23 vuotta sitten varastetun yksilön ladosta ja alkuperäinen omistajakin löytyi, hyvällä hengellä saatiin kaupat aikaiseksi, ladon omistaja laittoi kylläkin hanttiin... autoa nyt puserrettu 2kk rauhaksiin ajokuntoon ja toimii hienosti ja aivan käsittämättömän hieno patina ja kunto. parin viikon päästä leimalle :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe