Millaista aluetta Turun Länsinummi? Olen muuttamassa 4-vuotiaan lapsen kanssa tammikuussa Perennakadulle.
Aivan Turun ydinkeskustassa olen joskus asunut, mutta Länsinummesta ei kokemusta. Onko rauhallista seutua?
Runosmäesta olen kuullut kaikenmoista juttua, ja Länsinummi kuitenkin kuuluu käsittääkseni Runosmäen kaupunginosaan. Yltääkö Runosmäen "levottomuudet" Länsinummeen asti?
Länsinummi
12
5198
Vastaukset
- mukavaa
seutua,kaikki palvelut on ja toimii,tervetuloa..
- mihin kuuluu
Oikein rauhallista ja mukavaa täällä on asua, ei valittamista. Palvelut on lähellä ja bussiyhteydet ainakin keskustaan hyvät.
Ja metsä erottaa Länsinummen Runosmäestä, mikäs sen parempaa. En ainakaan itse laskisi kuuluvaksi Runosmäkeen.- yhdistä
aluetta Runosmäkeen, matka on niin pitkä ettei kiveä pysty heittämään Lipunkantajan alueelle.
- Runosmäkeläinen
"Runosmäesta olen kuullut kaikenmoista juttua, ja Länsinummi kuitenkin kuuluu käsittääkseni Runosmäen kaupunginosaan. "
Itse asun Lipunkantajalla (rakennettu 1990-luvun alussa), joka on ollut huhujen mukaan Turun kaikkein vaarallisin ja levottomin alue. Ehkä joskus 1970-luvulla Runosmäki on ollut levoton alue, mutta ei enää näin 2010-luvulla -täällä on mm. aluepoliisi. Olen asunut täällä n. 6 vuotta, enkä ole kertaakaan törmännyt minkäänlaisiin levottomuuksiin. Se, mitä Runosmäestä ja eritoten Lipunkantajankadusta puhutaan Turussa niin se puhe on peräisin yleensä sellaisen henkilön suusta, joka a) ei ole koskaan asunut Runosmäessä b) ei ole koskaan käynyt Runosmäessä c) on asunut silloin Runosmäessä 1970-luvulla "vanhalla puolella".
Täällä asuu paljon vanhoja ihmisiä Lipunkantajankadun kupeessa ja tuskin asuisivat täällä, mikäli kokisivat Runosmäen rauhattomaksi kaupunginosaksi tms.
Asuin ennen Haritun kaupunginosassa (toisella puolella Turkua), joka oli silloin huhujen perusteella ns. "paratiisi" ennen muuttoa sinne, mutta enemmän siellä havaitsin ilkivaltaa ja häiriötä kuin täällä Runosmäessä. Nykyisin kaverini asuu vielä Haritussa, joka on todennut että sinnekin tarvittaisi oma aluepoliisi, joten se ei ole ollenkaan rauhoittunut 6 vuoden aikana eli sama ralli jatkuu. Hämmästyttävintä on se, että suomalaiset siellä häiritsevät eniten muita vaikka Haritussa asuu tai ainakin tuolloin asui paljon maahanmuuttajia.
Kannattaa kysyä henkilöiltä, jotka asuvat ko. alueella ennen kuin perustelee kantojaan pelkkien vääristelevien huhujen perusteella!- toinen näkökulma
En ole koskaan tavannut aluepoliisia Lipunkantajankadun eli Aurinkolaakson alueella. Muita poliisiautoja likkuu jatkuvasti. Nyt ei sentään joka päivä.
Viisi vuotta olen asunut ja muuttaisin oitis jos olisi varaa. Ilkivaltaa on jatkuvasti, autoja naarmutetaan, juopot mellastavat, roskapussit heitetään parkkipaikalle ja Nostoväenkadun välinen metsä on kuin kaatopaikka. - Runosmäkeläinen
toinen näkökulma kirjoitti:
En ole koskaan tavannut aluepoliisia Lipunkantajankadun eli Aurinkolaakson alueella. Muita poliisiautoja likkuu jatkuvasti. Nyt ei sentään joka päivä.
Viisi vuotta olen asunut ja muuttaisin oitis jos olisi varaa. Ilkivaltaa on jatkuvasti, autoja naarmutetaan, juopot mellastavat, roskapussit heitetään parkkipaikalle ja Nostoväenkadun välinen metsä on kuin kaatopaikka.Ei niitä aluepoliiseja jokaisessa kadun kulmassa olekaan vaan tarkoitin että aluepoliisilla on toimisto Runosmäen kirjaston vieressä ...nuorisotalolla! kyllä ne aika usein täällä liikkuvat.
"Ilkivaltaa on jatkuvasti, autoja naarmutetaan, juopot mellastavat, roskapussit heitetään parkkipaikalle ja Nostoväenkadun välinen metsä on kuin kaatopaikka. "
Mitään tällaistä en ole havainnut? Jokatapauksessa asut missä tahansa niin siellä on lopulta täysin samanlaista. Usko tai älä! - Pulmuset
Runosmäkeläinen kirjoitti:
Ei niitä aluepoliiseja jokaisessa kadun kulmassa olekaan vaan tarkoitin että aluepoliisilla on toimisto Runosmäen kirjaston vieressä ...nuorisotalolla! kyllä ne aika usein täällä liikkuvat.
"Ilkivaltaa on jatkuvasti, autoja naarmutetaan, juopot mellastavat, roskapussit heitetään parkkipaikalle ja Nostoväenkadun välinen metsä on kuin kaatopaikka. "
Mitään tällaistä en ole havainnut? Jokatapauksessa asut missä tahansa niin siellä on lopulta täysin samanlaista. Usko tai älä!Asuin mm. Runosmäessä v. 1975-1987.suht rauhaisaa oli. Kunnes aurinkolaakso rakennettiin. Tykkäsin muuten alueesta kovin. Ja oli hyvät kulkuyhteydet. Harmittaa kun ihmiset pilaa omalla käytöksellään oman ja toisten asumisviihtyvyyden.
Nyt mietin muuttoa Länsinummeen. Olen kuullut siitä paljon ns.Pahaa, että ois levotonta. Annetaan tiettyjen sekoje pilata taas uudet talot. Pitääkö paikkaansa ? Entä ne Pennerkadun punatiiliset talot, onko jo ihan pahan vallassa. Tietysti vaihtoehtoja on, esi.Nättinummi
- kreetis
Valitse Nättinummi,ihan oikeesti,rauhallinen paikka asua,varsinkin ykkösalue-kreetankatu-markulantie.
Suosittelen lämpimästi.
Ei kauppoja eikä kapakoita.länsikeskus aivan pyöräilymatkan päässä. - RLNS
Runosmäessä ja Nättinummessa asuneena voin vain sanoa sen, että muuta sellaiseen taloon, jossa on enemmän omistusasujia kuin vuokralla-asujia. Länsinummessa sama ongelma, kuin Runosmäessä. Jos valtaosa asumiskustannuksista katetaan muuten, kuin omalla työllä ja samalla ollaan työikäisiä, niin pelkästään ongelmia tiedossa. Muuta Nättinummen puolelle, jos haluat asua ilman hörhöjä naapurissa. Runosmäessäkin hyviä kohteita. Toki täytyy tuntea alue hieman paremmin.
- Länsinummen asukas
Länsinummi on rauhallista aluetta. Asunut olen täällä vuosia, enkä pois meinaa aivan heti muuttaa :)
- Anonyymi
En tiedä miks luen näitä nyt, oon asunut länsinummi-liljanlaakso alueella nyt vuodesta 2008 lähtien. Voin sanoa et todella rauhallinen paikka, leikkipuistoja löytyy lapsiperheille, ja paljon muita lapsiperheitä kaveriksi. Iso urheilukenttä alueen keskellä on loistava paikka viedä lemmikki. En ole koskaan kokenut tai kuullut jonku kokevan minkäänlaista ahdistelua/epämielyyksiä. Asuntoja on monenhintaisia ja soveltuu moneen budgettiin.
Palveluiden määrä ympärillä on iso plussa! Loistavat bussiyhteydet keskustaan(15min bussilla) ja keskustasta takaisin.
Jos mietit hankkivasi täältä seuraavan kodin, niin suosittelen lämpimästi. - Anonyymi
Ainkin iiriskujan ympäristö rauhallinen omakotialue ja rivitalot
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078