pitääkö arvokkaan postimerkin olla käyttämätön vai voiko arvokas olla sellainen joka on kuoressa tai kortissa kiinni? jos se on kuoressa kiinni, pitääkö kuoren olla kokonainen vai voiko se olla irti leikattu jos leima on kokonainen? entäs sellaiseen keräilykirjaan ilmeisesti joskus liotetut ja liimatut käytetyt merkit?
Postimerkeistä
7
1535
Vastaukset
- kysymyksiisi
Ensimmäinen kysymys: sekä että. Riippuu merkistä, jotakin voi olla käytetty paljon ja käyttämättömiä jäänyt vähän jäljelle ja päinvastoin.
Toinen kysymys:Kokonaisilla postilähetyksillä saattaa olla arvoa enemmän kuin leikkeillä.
Kolmas kysymys:toivottavasti merkkejä ei ole liimattu kansioon... - ei todellakaan
liimata merkkejä suoraan, vaan käytetään ns. postimerkkiliimakkeita (ohuita paperisuikaleita, jotka on taitettu kahdenkerran). Niitä saa esim. kirjakaupasta ja alan liikkeistä.
- arvokkaalla
merkillä, kun et sen arvoakaan tiedä? todella arvokkaita on esim. zeppeliinit ja 1860-luvun merkit.
- ovat tosiaan
arvokkaampia, jos ne ovat paikallaan alkuperäisissä kuorissa tai korteissa, jos leiman päivämäärä tai paikkakuntatiedot ovat luettavissa.
- aarteittesi todellisen
arvon, kannattaa hankkia postimerkkiluettelo, josta selviää leimattujen ja leimaamattomien suomalaisten luettelohinnat. Esim. Lape-luettelo on erittäin tarpeellinen.
- kysyvä ei eksy
aarteittesi todellisen kirjoitti:
arvon, kannattaa hankkia postimerkkiluettelo, josta selviää leimattujen ja leimaamattomien suomalaisten luettelohinnat. Esim. Lape-luettelo on erittäin tarpeellinen.
se on vaan kumma ku asiantuntijoille soittaa ja kertoo millasia merkkejä on niin kaikki vaan sanovat että eeeei niillä ole mitään arvoa, luettelohinnat kertoo ihan muuta ja samoin huutokauppojen hinnat, joku asiantuntija sanoi että hän tarjoaa 5€/kilo, hah, märäntyköön kaapissa
- Vilitarylisti
Juu mulla on varmaan 10000-50000 posti merkkiä aika jaksolla noin1950-82 on jotain ihme leimojakin mutta kukaan ei viitsi auttaa kun yrittää selvittää mitä ne pitää sisällään... ja vaikka myyvät samoja 0,4- ylöspäin niin mitään ei kukaan halua maksaa.. myisi kaikki läpi maksimissaa 10 senttiä /kpl tai halvemmalla mutta eipä kukaan halua alkaa tutkinut onko jotain aarteita joukossaan. Itse kun en osaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191702
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991538Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37993Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29899Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38861Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50826Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43768Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37760Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56758Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37730