Kissa-allergia

ja 2 kissaa

Voi vastatkaa kohtalotoverit! Kävin terveysk.lääkärissä koska kurkussani on palan tunne ollut n.vuoden. Lääkäri ei löytänyt mitään vikaa. Kunnes sanoin että vuosi sitten keväällä siitepölyaikaan minulle tehtiin allergiatesti (veri- ja nenän limak.), ja todettiin kissa-allergia nro. 2. Kuulema siitepöly laukaisee tämän kissa-allergian, silloin sanottiin. Viime keväänä vältyin siitepölyn oireilta histamiineilla. Silloin lääkäri ei puhunut mitään kissoista luopumisesta, mutta nyt tämä lääkäri sanoi että minun on luovuttava kissoistani. Ei siis muita oireita kuin tuo "pala" kurkussa-tunne. Onko se sitten allergiaa. Hän ei lähettänyt uusiin allergiatesteihin vaan antoi "tuomionsa" sen aiemman tuloksen perusteella. Olen itkenyt silmät päästäni. Kertokaa joilla samantyyppinen tilanne, oletteko luopuneet lemmikeistänne? Ja mistä voisin vahvistaa onko tämä lääkäri oikeassa että lemmikeistä luovuttava? Lapsuudesta asti minulla ollut aina kissa.

3

847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omark

      Voithan mennä yksityiselle teetättämään uuden allergiatestin kissan osalta. En tiedä, mitä maksaa, mutta tuskin kauheasti, jos muuta ei testeta.

      Itse olen kissalle kaikkein pahiten allerginen, 5 mm ihoreaktio. Koirasta tuli 4 mm ihoreaktio Prick-testissä. Allergiatestit eivät ole ehdottoman luotettavia, oireiden ilmeneminen voi olla vaihdella eri eläinyksilöiden välillä. Allergioiden ilmenemisessä on lisäksi yksilökohtaisia eroja. Itse tukehtuisin kissojen lähellä, mutta koirista saan "vaan" iho-oireita (mitkä invalidisoivat käsi-ihottuman muodossa ihan riittävästi).

      Sinun on itse punnittava, haluatko luopua kissoista vai et. En pitäisi lääkärisi näkemystä välttämättä ehdottoman oikeana. Kysessäähän on vähän "musta tuntuu" -juttu, kun testejäkään ei tehty. Keksi helpon ratkaisun ja pääsi sinusta nopeasti eroon. Onko kaulasi varmasti tutkittu kunnolla, kilpirauhanen ym? Onko tehty ultraäänitutkimus?

      Onko palantunne jatkuva, vai ilmeneekö joissakin tilanteissa? Liittyykö siihen limaisuutta? Joudutko kakomaan kurkkuasia? Jos olet vaikka viikon matkoilla ilman kissojasi, poistuuko palantunne? Lisääntyykö oireilu kotonasi? Miten saat nukuttua yösi, ahdistaako henkeä? Kutiaako ihosi ja silmäsi, aivasteletko...

      Vaikeasti kissalle allergisena pidän lääkärisi ratkaisua liian helppona. Hanki toisen lääkärin näkemys asiaan!

      • epäilevä tuomas?

        Mielestäni olen kyllä lukenut uusista allergian hoitosuosituksista, että eläimistä ei enää tarvitsisi luopua, jos allergia ei ole paha, eli jos pystyy olemaan oireiden kanssa. En ole varma, ovatko uudrt suositukset virallisesti tulleet jo voimaan, mutta mielestäni olen kuullut ja lukenut tällaista. Nyt on siedätys päivän sana. Itse en luopuisi kyllä, jos pystyisin olemaan eläimen kanssa. Oletko muuten kokeillut akupunktiota? Siitä pitäisi olla apua. Kannattaa kokeilla.


      • ja 2 kissaa

        Kiitos teille melemmille vastauksistanne. Hän tunnusteli kaulani ja peilillä kurkun, ei katsonut aiheelliseksi ultratutkimusta eikä hänen mukaansa kyse ole kilpirauhasesta. Ei tuohon liity muuta kuin se palan tunne ja ehkä kuin pientä painetta kaulan ympärillä. Toi tunne on myös töissä ollessa ei pelkästään kotona. Lääkärin mielestä se voi olla kuvittelua. Lieneekö sitten...No nyt on ilmanpuhdistin tilauksessa ja teen kotona karsivaa siivousta pölyä keräävien tavaroiden suhteen. Kyllä mä meinaan kokeilla kaikki konstit ensin. Ottaisin mielelläni vastaan kommentteja ja mielipiteitä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe