Hei ja apua.
Osaisiko joku auttaa. Meillä on rekisteröity opettajayhdistys ja olemme järkänneet leirin johon jäseniltä kului suhteettoman paljon aikaa. Haluaisimmekin nyt palkita nämä osallistuneet jäsenet kuinka voimme nostaa jokaiselle palkkion/korvauksen tehdystä työstä tililtä jotta se olisi mahdollisimman lain mukaista. palkkana emme pysty maksamaan sillä kulut olisivat liian kovat ja matkakorvussumma jää alle ajatellun summan. Voimmeko antaa esim: lahjakorttina palkkion ja minkälaiset seuraukset siitä tulee? Jos jollain on tietoa mistä kysyä asiasta tai omakohtasia kokemuksia vastaavasta olisin iki onnellinen :)
rekisteröity yhdistys
3
1525
Vastaukset
- verotta
Todelliset kulukorvaukset ovat verottomia mutta lahjakortit ja palkkiot kuuluvat verotuksen piiriin. Verottaja on se. joka sanoo viimeisen sanan, siis ottakaapa yhteys verotoimistoon.
- Rahattomuudenhoitaja.
Vaikka ei vastaakaan kysymykseen, niin minä olen huomannut, että verottajan saa pidettyä kauempana, kun tällaisia palkkioita ei makseta ollenkaan rahana.
Suorat kulut voitte toki korvata, mutta tuota korvausta menetetystä vapaa-ajasta (eli palkkaa, heh-heh) ei oikein voi maksaa ilman veroseuraamuksia. Verottaja tulkitsee kaiken maksetun vastikkeen palkaksi tai työkorvaukseksi, samoin lahja on suomi - vero-sanakirjan mukaan palkkaa.
Mikään ei estä tietysti yksityishenkilöä antamasta toiselle yksityishenkilölle lahjaa kokonaan yhdistystoiminnan ulkopuolella, jos joku jollekulle haluaa osoittaa kiitollisuutta ystävänä. Luulisin. Kysykää tätäkin verottajalta. Olen jo säästänyt joululahjapaperit, kun verottaja niitä kuitenkin kysyy kolmen vuoden päästä... - ope minäkin
Rahakorvausta ei voi maksaa, mutta monissa yhdistyksissä on tapana järjestää erilaisia kiitostapahtumia aktiivitoimijoille.
Voitte käydä syömässä, järjestää saunaillan, mennä elokuviin tms. Oleelleista on se, että teette sen yhdessä ja yhdistyksen toimintana. Tuolloin pääpaino on tekemisellä, ei kulutetulla rahalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641506Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281379Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201041Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että285956- 76954