Koiralla nenäontelo syöpä

apua!!!

Mikä olisi kaikkein järkevin ratkaisu??
Leikkaus maksaisi 2000€
koira oireilee nyt että sen toisesta sieraimesta vuotaa verta ja se kakoo ja aivastelee sekä pitää samanpuoleista silmäänsä kiinni.
Kannattaisko leikata?
Siltä avattaisi kuono ja sieltä poistettaisi kudosta seka kasvain ja kuonoon tulisi levy parantumis toden näköisyys olisi 100€ 15€
Leikkauksen jälkeen hän saisi solunsalpaaja lääkettä viikon välein.
Koirani on minulle todella rakas.
Mutta päätöstodella vaikea.

10

7917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedonhaluinen,,

minkä ikäinen koira on. Summa tuntuu melkoiselta. Itse tiedät parhaiten mitä teette.

• "parantumis toden näköisyys olisi 100€ 15€ " ?

• aloittaja

Leikkattaisiin summaan on laskettu sairaalassa olo aika parantumis todennäköisyys on 100€ noin 15€
        Koska ei vielä tiedetä että uusiko syöpä.
        Koira on nyt 8 vuotias uros poika rodultaan
        Japaninpystykorva.
        Lopetus vain tuntuu niin julmalta.
        Syöpö on soluja syövyttävä.

• aloittaja kirjoitti:

Leikkattaisiin summaan on laskettu sairaalassa olo aika parantumis todennäköisyys on 100€ noin 15€
        Koska ei vielä tiedetä että uusiko syöpä.
        Koira on nyt 8 vuotias uros poika rodultaan
        Japaninpystykorva.
        Lopetus vain tuntuu niin julmalta.
        Syöpö on soluja syövyttävä.

en tiedä näkyykö minulla nyt kaikki merkit oikein täällä - siis onko parantumistodennäköisyys vain 15 prosenttia?

• No, järkevin ja järkevin. Kun oikein rakastaa, niin ei sitä pelkällä järjellä osaa ajatella. Ulkopuolisena voi olla suht helppo ajatella, että ehkä "järkevin" ratkaisu olisi säästää koira kärsimykseltä. Mutta en tiedä onko se sinulle paras ratkaisu, ja vaikka se olisi paras ratkaisu, tuntuuko se oikealta ratkaisulta. Minäkin mietin, että minkähän ikäinen se koirasi on? Et varmasti ajattele ensisijaisesti kustannuksia, mutta kyllähän tuo on myöskin todella kova hinta, eikä parantuminen ole taattua. Raskasta se tulee joka tapauksessa olemaan sekä sinulle että koiralle jos päätät se leikkauttaa. Jos päätät päästää ystäväsi sateenkaarisillalle... niin se on raskasta sinulle. Koira ei siitä silloin etukäteen tiedä mitään, silloin sinun ei tarvitse murehtia muuta kuin omaa suurta kaipaustasi, koira ei enää tunne ikävää eikä kipua.

Tuo on varmasti ihan hirveä tilanne, jossa järki ja tunteet riitelevät. Voimia sinulle päätöksentekoon.

• tyttö täällä

Meidän pikkuinen lähtee sateenkaarisillalle. Koiralla on autoimmuumisairaus, jonka lääkehoito rasittaa elimistöä liikaa ennusteeseen nähden. Eläinlääkäristä aiheutuvat kustannukset todellakin ovat toissijainen asia päätöstä tehdessä.

Nyt on toisaalta helpottunut olo kun päätös on tehty. Silti samaan aikaan suru on järjetön. Suosittelen ajattelemaan koiran parasta, eikä itsekkäästi vain sitä ettei pysty luopumaan rakkaasta ystävästä.
        Jos koira kärsii, te molemmat kärsitte.

• Pukeli 1

jätettäisiin sivuseikaksi ja ajateltaisiin mikä olisi koiran kannalta paras ratkaisu.
      Miksi aiheuttaa koiralle kärsimyksiä rankoilla hoitotoimenpiteillä?
      Koira ei pysty ymmärtämään, että sitä nyt tässä yritetään pelastaa elämälle.
      Uskon, että oleminen koirasi rinnalla kipujen ja rankkojen hoitojen ajan sekä epätietoisuus siitä paraneeko koira pysyvästi tuottaa sinulle yhtä suurta tuskaa, kun luopuminen, irti päästäminen silloin, kun koiran aika on täysi.

• Siis....tuo,
      tuo niiiiin raskaat ikävät muistot mulle. mun tytön rottiksella oli aivan sama sairaus
      joskus montavuotta sitte. oma eläinlääkärimme sanoi
      tytölle heti kun sairaus oli todettu, että jos olisi hänen ratkaisu, niin hän päästäisi koiran kivuistaan heti...no eihän tyttö sitä uskonut vaan vei toiselle lääkärille, joka sanoi ettei leikkauksesta ole apua, mutta suositteli alottaa koiralle solumyrkky lääkityksen, ja siihenhän tyttö suostui..
      se oli niin kamalaa aikaa ettei usko kukaan, siis mä kärsin varmaan lähes yhtäpaljon kun se koirakin.
      tyttö asui siihenaikaan meijän yläkerrassa, ja mä sitä koiraa päivät hoidin...sen koiran kunto ei niistä myrkyistä parantunut yhtään, päinvastoin..

tytön kanssa käytiin oikeen kunnon riita siitä tuskaisen koiran armahtamisesta...
      sitte jossainvaiheessa alko tulemaan sitä veristä limaa silmistä ja sieraimista, koira ei enään pystynyt rappuja kävelemään alas, mun piti sitä neljäkymmentäkiloista koiraa kantaa ulos...viimein sain tytön järkiinsä ja tyttö vei koiran meijän omalle eläinlääkärille
      viimeiselle matkalle....

tuo solumyrkkyhoito tuli tytölle maksamaan noin 2000mk. ja tuskaisaa lisäaikaa koira sai noin kolmekuukautta....

mä ymmärrän sen kuinka vaikea on siitä rakkaasta ystävästä luopua....mutta...pitää
      aatella sitä sairasta kärsivää ystävää eikä vaan itseään..

Minun neuvo on, päästä irti siitä rakkaasta ystävästäsi..

• Virtuaalikoneistaja

inhimilistä ettei siitä ystävästään haluaisi luopua, mutta kuten sanoit se on itsekkyyttä.

Ystäväni koiralla todettiin imusolmukesyöpä ja jo ensimmäisellä kerralla lääkäri varoitteli että se vaikuttaa hyvin agressiiviselta ja antoi lääkityksen, koepala otettiin ja tuloksia odotellessa ystäväni teki päätöksen että mikäli se on syöpää hän ei pidemmälle jatka lääkkeillä, ja oikeastaan jo odottelun aikana oli aika selvää ettei mitään ole tehtävissä koska koepalan haava ei parantunut.

Kun lääkäri soitti tulokset ja kertoi reaaliteetit ystäväni varasi samantien ajan lopetukseen, kunnioitin hänen ratkaisuaan, vaikka se oli hänelle vaikeaa, vielä vaikeampaa oli seurata koiran huononemista ja kärsimyksiä.

• Olen sitä mieltä, että eikö olisi aika tehdä raskas päätös ja päästää koira sateenkaarisillalle.
      Nuo hoidot syövän hoitamiseen ei välttämättä tuo paranemista. Ne ovat rankkoja koiralle itselleen ja henkisesti rankkoja sinulle.
      Sanotaan aina... on toivoa, kun on elämää. Ratkaisun teet itse ja se ei ole helppo,,päätit sitten mitä tahansa.
      Voimia sinne teille.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      2545
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1101
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66