oulu+itsepuolustus?

miettiväinen

mietin tässä, että minkälaisia lajeja oulussa on itsepuolustuksen saralla tarjolla, ja missäpäin oulua niitä järjestetään..?

olen mahdollisesti muuttamassa noin vuoden päästä ouluun, ja mieli tekisi aloittaa siellä käymään jonkinlaisella itsepuolustuskurssilla, tosin lähinnä kuntoilun vuoksi..

entä millaista lajia "suosittelisitte"? ikä on siinä kahdenkympin rajalla ja kuntoa kyllä pitäisi löytymän..ja vielä kiinnostaisi se, että paljonko tällainen toiminta tulee maksamaan, ja kuinka usein sitä on, ts. pari kertaa viikossa vai kuinka?

14

3536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku vaa

      Oulusta kyllä löytyy kamppailulajin harrastuksia ihan laidasta laitaan.. kannattaa kattoa oulun BUDOKESKUKSEN sivuilta hintoja..
      mutta jotain vajaa 100 euroa tuli varmaa semmonen puoli vuotta kaikkineen maksaan..

    • 1. kuy

      Niin, karatea harrastetaan Oulussa, vieläpä shotokan-tyylisuuntaa joka on mielestäni hyvä tyylisuunta.

      Muistelen, että taas keväällä joulun jälkeen Oulussa aloitettaisiin alkeiskurssi. Näin puhuivat kun kävivät täällä mustan vyön vyökoeleirillä.

    • flammee

      Onhan noita itsepuolustuslajeja. Vähän vajaa 40 erilaista. Maksaa 20-300 euroa. Suuntaa vaikka tänne:
      http://tols17.oulu.fi/~jmyllyla/

      Tuolta urheilu --> kamppailulajit osiosta löytyy enemmälti keskustelua tästä aiheesta..

    • judoka

      moi!
      olen 12 vuotias tyttö ja olen harrastanut judoa 7 vuotta ja suosittelen sitä!
      itse asun raahessa ja siellä ainakin on hyvät mahdollisuukset harrastaa kaikkia itsepuolustusta jos haluat jotain kunnon liikuntaa siihen mukaan niin kannattaa käydä tutstumassa kunto judoon oulussa sellaistakin on!
      kotisivut on oulunjudo tai joku vastaava.
      harkkoja on usein 2-3 kertaa viikossa jotka kestää 1h-1.30h
      jos haluat lisä tietoa niin voit vastata tähän viestiin!
      ps. puku yleensä 50-100€
      kurssi 50€
      vakuutus alle 15w. ilmainen yli 15w. n. 50€

    • joku

      olen 12 vuotias tyttö ja haluaisin alkaa harrastamaan jotain itsepuolustuslajia,mitä lajia suosittelisitte?monesti sitä olisi viikossa ja paljon maksaa,harjoitus määrät ratkaisevat kohdallani alanko harrastamaan sitä,koska harrastan jo tanssia 5 kertaa viikossa :)

    • henriksoni8781

      veät turpaan aian rannassa ja heinäpäässä ja asemakiadulla niin kyllä sieltä läytyy tappelijoita pulun keskustan suunnalta. puistoista baareista diskoista.

    • henriksoni8781

      karatea nyrkkeilyä voi harrastaa.

      • henriksoni8781

        mulla vähän vaativampi laji jonka periny esiisiltänis siinä on sekoitu skaratea ja tappamista.


      • henriksoni8781
        henriksoni8781 kirjoitti:

        mulla vähän vaativampi laji jonka periny esiisiltänis siinä on sekoitu skaratea ja tappamista.

        täydelinen asento mulla voi sanoa niin matkittua kaikki silti .


      • henriksoni8781
        henriksoni8781 kirjoitti:

        täydelinen asento mulla voi sanoa niin matkittua kaikki silti .

        luin kauan aikaa sitten siitä itsepuolustuslajista jossa käytettiin käsiä ja jalkoja muttei harmiittaakseen vihollista.


      • henriksoni8781
        henriksoni8781 kirjoitti:

        luin kauan aikaa sitten siitä itsepuolustuslajista jossa käytettiin käsiä ja jalkoja muttei harmiittaakseen vihollista.

        bruce lee potku ihan samanlaienn onnistuu vähän matalemmalta.


      • henriksoni871
        henriksoni8781 kirjoitti:

        bruce lee potku ihan samanlaienn onnistuu vähän matalemmalta.

        karatea se ei mun laji ole ehkä joku munkki laji karaten ja aikidon väliltä kun ei tiedä mutta ihan omat asennot siinä.


      • henriksoni8781
        henriksoni871 kirjoitti:

        karatea se ei mun laji ole ehkä joku munkki laji karaten ja aikidon väliltä kun ei tiedä mutta ihan omat asennot siinä.

        ninjojen laji


      • henriksoni8781
        henriksoni8781 kirjoitti:

        ninjojen laji

        ninjoja aina turpiin vedettiin kunnes hävittiin nille


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe