Avaimen patterin vaihto

omatoimi vai liike

Onnistuuko 2004-malliseen Avensiksen avaimeen vaihtaa patteri itse ? Tarviiko yhteenlinkittämistä auton kanssa vai vaiko vain patterin vaihto. Onko kinkkinen purkaa / kasata ?
Vielä jos joku muistaisi mikä patteri on sisällä.

27

22832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koko juttu

      sinulla liian paljon avoimia kysymyksiä. Tiedätköhän edes millainen paristo siihen tarvitaan?

      • omatoimi

        Kiitoksia asiantuntevista neuvoista.


    • Kysyn vain

      Jos et itse pysty päättelemään avaimesta, miten se avataan, taidat todellakin olla väärä henkilö vaihtamaan paristoa.

      Paristossa on kyllä jokin koodilitania.

      Itse olen löytänyt nappiparistoja kyseisen koodin avulla Biltemasta eikä vaihto ole ollut sen kummempi asia kuin taskulampun pariston vaihto.

      Autoni ei kylläkään ole Toyota (eikä tunnu todennäköiseltä että Toyotaa koskaan minulle tulisikaan).

      • omatoimi

        Kiitos asiantuntevista neuvoista. Velipoikasi taisikin jo vastailla aiemmin.


      • vai mikä
        omatoimi kirjoitti:

        Kiitos asiantuntevista neuvoista. Velipoikasi taisikin jo vastailla aiemmin.

        kyllä ne Tojoliikkeessä sen muutamalla eurolla vaihtaa. Voit tietenkin etsiä halvinta paristoa ympäri Suomen ja vaihtaa itse, jos onnistut.


      • Varsinainen Chinaski

        Uskomattomia vastauksia. Voisitteko purkaa (varmasti aiheellisia) itsetunto-ongelmianne jossain muualla, kiitos?


      • Anonyymi

        On ihan hyvä ettet Toyotaa edes hanki. Renaultit ja wolkkarit ovat yksinkertaisia varten valmistettu. Rahalle ei ole niissä vastinetta.


      • Anonyymi
        Varsinainen Chinaski kirjoitti:

        Uskomattomia vastauksia. Voisitteko purkaa (varmasti aiheellisia) itsetunto-ongelmianne jossain muualla, kiitos?

        Tyhmiin kysymyksiin tyhmät vastaukset 🤓


    • ...

      Kyllä sen pariston voi itse vaihtaa, ei tarvita koodauksia tms.

      Esim. Corollassa Sol Plus Keyless Entry -avaimessa (Tokai Rika) paristo on litiumparisto. Olen katsonut mielenkiinnosta. Tuokaan systeemi ei mitenkään seonnut vaikka paristo on ollut poissa avaimesta vaikka on kompleksinen kehittynyt avainjärjestelmä.

      Avaimenperät lähtevät yleensä auki varovasti sivusta saumasta kampeamalla. Pariston tyypin näkee kun avaa sen avaimen. Luulisi tuon manuaalissakin lukevan.

    • corolla verso d4d

      Muistaakseni käyttöohjekirjassa on selostus asiasta, eiköhän Aven avainkuori ole kiinni pienellä ruuvilla.

    • ohje

      patterin vaihto avaimeen.

    • roskapostirobotti II

      Ainakin 2003 avensikseen onnistuu - vaihdoin juuri.
      2004 avensiksessa täysin samanlainen avain, joten varmaan onnistuu siihenkin.

      Kyseessä siis Valeon avain (joissain toyoissa varmaan muitakin);
      ristipääruuvi auki, avain halki ja uusi 3V CR2016 litiumpatteri sisuksiin.

      Noita saa kaikista alan liikkeistä ja melkein nykyään ruokakaupoistakin.

      Tee itse niin tiedät miten vehkeet toimii.

      • alkuperäinen kysyjä

        ole saanut hoidettua homman kuluneen kahden vuoden aikana...


      • toyotatyttö
        alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

        ole saanut hoidettua homman kuluneen kahden vuoden aikana...

        Se on kuule ihan kiva, että joku viitsii edes joskus vastata näihin kysymyksiin asiallisesti.. niin sitten nämä muut tyhmät (kuten minä) voi lukea ja oppia niistä nyt, kun aihe on itselle ajankohtainen.. :)


      • on varmaan
        toyotatyttö kirjoitti:

        Se on kuule ihan kiva, että joku viitsii edes joskus vastata näihin kysymyksiin asiallisesti.. niin sitten nämä muut tyhmät (kuten minä) voi lukea ja oppia niistä nyt, kun aihe on itselle ajankohtainen.. :)

        myös apua.


      • No_huh_huh

        Onko Tojossa tosiaan Valeon avain? Siis Ranskalainen. Ei ihme että patteri loppui ennen auton paalausta.


    • Corolla d4d 2004

      Pienellä ristipäämeisselillä ruuvi auki, avaimen kansi liuttamalla pois. Sisältä paljastuu kauko-ohjaimen piirikotelo, jonka suojakansi pitää avata (varovasti vaikka tasapäämeisselillä) Sisällä on todella CR2016 paristo. Samalla kannattanee vaihtaa myös vara-avaimesta.

    • Aviisi

      Omassa keyless avessani paristona CR1632. Aukeaa kun ottaa metalliavaimen ulos "kotelosta" niin reunassa näkyy pieni pitkulainen kolo josta ruuvarilla vääntäen napsahtaa auki.

    • WanhaAvet22 EI POIKA

      Avasin perän 2 c kolikolla. Huom. kortti ei ole millään kiinni, kiepauta kämmenelle ja siinä on hakasen alla Panasonic cr1620. En ottanut sitä irti. Avain luultavasti toimii vielä, Kelloseppä ottaa saman kuin kellon patterinvaihdosta.

    • Karavaanari2013
    • tebi1981

      Ave 2004 (uudempi) avain valeo 736670-a

      patteri cr2016

      ulkokuori auki ph1 ruuvilla

      sisäosa irtoaa irralleen jossa esimvtalttameisselillä kammettava kansi auki ja patteri on siinä.

    • CR2016

      Toyota Avensis -01 on avaimessa CR2016 paristo. Pienelllä ristipäätaltalla kotelo auki ja sisällä oleva rasia lähtee kolikolla auki.

      Kun pariston vaihtaa nopeasti, niin mitään "opettamista" ei tarvitse tehdä.

      • Anonyymi

        Ei siinä mitään nopeutta tarvita. Tänään paristo esiin ja huomenna kauppaan hakemaan uusi.


      • Anonyymi

        Ei muutenkaan, nääs kun äly ei asu avoimessa vaan auton kompuutterissa.


    • typical

      Jos noin "kädetön" kannattaaviedä huoltoon, kyllä ne siellä korj... sori huoltavat sen.

    • kaikkitietävienvihaaja

      pitääkö asialliseen kysymykseen melkein aina löytyä joku näsäviisas, koettakaa muista että
      se joka ei kysy on tyhmä, asiallisia kommentteja ja neuvoja, lapsille ja lapsenmielisille löytyy
      varmaan omat tinterit ja vasepuukit!

    • CoroIIapappa

      Jos avain kastuu kosteus kannattaa "lyötättää" pois sähkönavulla. Eli patterin kontakknapoihin auton akusta suorat johdot. Alussa se salamoi vähän ja höyryä tupsahuttaa mutta hyvä tulee.
      Lopuksi vanha kunnon uretaanikylpy joka tehoaa tunnetusti tojotaan. Suihkuta (ehtottomasti keltainen purkki) uretaaniu vaahtoa vaikka kiven päälle ja pyrittele avainta vaahdossa ja lopuksi pyyhi liian pois talouspaperilla. Meillä avain kestänyt käsittelyn jälkeen yli 5 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe