Tuo kun toteutuu, niin jokaiselle riittää jotakin.. on työtä ja toimeentuloa itse kullakkin.. me olemme kaikki ihmisiä.. ottakamme toinen toistamme kädestä kiinni.. ja tehkäämme sitä laadukasta hyvää yhteistyötä yli kuntarajojen..
Oulun eteläisen alueen kokonaisvaltainen yhteistyö
20
1253
Vastaukset
- Omilla ajatuksilla
Kyllä yhteistyötä rakennettaessa joudutaan arvioimaan yhteistyöstä maksettava hinta.Kuin myös riskittömyys oman kuntatalouden hoitoon kumppaneita valittaessa.Oulun eteläisellä alueella yhteistyö epäonnistuessaan syöksee koko alueen valtion holhoukseen.Meidän tulee tilannetta arvioitaessa ottaa huomioon omien kuntalaisten etu ja tulevaisuus yhteistyössä.Toistemme kädestä kiinni pitäminen ei riitä,tarvitaan myös rahaa.Huonossa tapauksessa taluttajana on valtiovallan käsi.Käytännön esimerkki tästä löytyy ihan naapurista Kallion kuntayhtymä.
- otto-ville
ensimmäiseksi kaikki ylimääräiset kuntarajat pois.
- hölömöukko
Kaikki maat, talot ja omaisuus valtiolle.Sitten kun kaikki on sosialisoitu voimme aloittaa omaisuuden kirouksesta vapaan neuvostotoveri elämän yhteisessä kolhoosissamme.Ah niin ihanoo!!! KIrkot muistakaa muuttaa elokuvateattereiksi tai viljavarastoiksi.
- tapauksessa
Tuo on taas höpinäpuhetta. Meidän pitää säilyttää oma kunta- siinä se palvelujen salaisuus. Alueen kaikki kunnt ovat aivan kuralla. Mitä se meitä hyödyttäisi, jos hullumpaan menisimme. Mennään omillamme niin kauan kuin se suinkin on mahdollista. Antaa valtiovallan hoitaa sitten, jos on pakko. Mutta ei vielä.
- otto-ville
tapauksessa kirjoitti:
Tuo on taas höpinäpuhetta. Meidän pitää säilyttää oma kunta- siinä se palvelujen salaisuus. Alueen kaikki kunnt ovat aivan kuralla. Mitä se meitä hyödyttäisi, jos hullumpaan menisimme. Mennään omillamme niin kauan kuin se suinkin on mahdollista. Antaa valtiovallan hoitaa sitten, jos on pakko. Mutta ei vielä.
kuntarajat ovat ajalta, jolloin liikuttiin hevosella tai jalan.
- asian ydin
otto-ville kirjoitti:
kuntarajat ovat ajalta, jolloin liikuttiin hevosella tai jalan.
Kuntataloudessa ei niinkään enää päde rajat (siis kunnan maastossa / maantieteellisesti olevat rajat), vaan hyvin paljon tärkeämpää on perusyksikkö eli itse palvelurakennekunta.
Perusyksikkö eli itsenäinen kunta, koosta riippumatta, huolehtii kuntalaisiltaan perimällään verolla kaikki tarvittavat palvelut mahdollisimman laadukkaasti.
Kuntarajoja kaatamalla, yhdistelemällä kuntia yhdeksi, ei voiteta mitään. Hävitään sen sijaan aivan varmasti. Vallankin kun yhteenliittymisessä kun on täysin eri-arvoisia tai asteisia kuntatalouksia.
Kun neljä köyhää (tai kymmenen) menee /joutuu yhteen, siitä ei tule yhtä rikasta, ei edes yhtä kohtuullista, siitä tulee niin heikko kuin kuntakavereista on se heikoin lenkki. Selänteessä se olisi / on Haapajärvi.
Itsenäinen, taloutensa kurissa pitävä, kehittymishaluinen-ja kykyinen kunta sen sijaan pitää pintansa maailman lamasta ja valtiovallan ohjauksesta irrallaan, kuitenkin niin, että yhteistyössä haetaan ne kumppanit toimintojen vakauttamiseen, mikä kullinkin on tarpeen.
kirjoitti valtuutettuna aloittava - rajat se
asian ydin kirjoitti:
Kuntataloudessa ei niinkään enää päde rajat (siis kunnan maastossa / maantieteellisesti olevat rajat), vaan hyvin paljon tärkeämpää on perusyksikkö eli itse palvelurakennekunta.
Perusyksikkö eli itsenäinen kunta, koosta riippumatta, huolehtii kuntalaisiltaan perimällään verolla kaikki tarvittavat palvelut mahdollisimman laadukkaasti.
Kuntarajoja kaatamalla, yhdistelemällä kuntia yhdeksi, ei voiteta mitään. Hävitään sen sijaan aivan varmasti. Vallankin kun yhteenliittymisessä kun on täysin eri-arvoisia tai asteisia kuntatalouksia.
Kun neljä köyhää (tai kymmenen) menee /joutuu yhteen, siitä ei tule yhtä rikasta, ei edes yhtä kohtuullista, siitä tulee niin heikko kuin kuntakavereista on se heikoin lenkki. Selänteessä se olisi / on Haapajärvi.
Itsenäinen, taloutensa kurissa pitävä, kehittymishaluinen-ja kykyinen kunta sen sijaan pitää pintansa maailman lamasta ja valtiovallan ohjauksesta irrallaan, kuitenkin niin, että yhteistyössä haetaan ne kumppanit toimintojen vakauttamiseen, mikä kullinkin on tarpeen.
kirjoitti valtuutettuna aloittavaasian ydin, koskapa haluat Pyhäjärven olevan itsenäinen, näivettyvä kunta.
""Itsenäinen, taloutensa kurissa pitävä, kehittymishaluinen-ja kykyinen kunta sen sijaan pitää pintansa maailman lamasta ja valtiovallan ohjauksesta irrallaan,""
Kyllä maailmantalous vaikuttaa myös täällä Suomessa ja rajusti. - jänkättäjä
rajat se kirjoitti:
asian ydin, koskapa haluat Pyhäjärven olevan itsenäinen, näivettyvä kunta.
""Itsenäinen, taloutensa kurissa pitävä, kehittymishaluinen-ja kykyinen kunta sen sijaan pitää pintansa maailman lamasta ja valtiovallan ohjauksesta irrallaan,""
Kyllä maailmantalous vaikuttaa myös täällä Suomessa ja rajusti.Vaikuttaa tottakai.
Kun vilikasee takautuvaan ajanjaksoon, siellä päätäjät jankkasivat joka vuosi laatiessaan budjettia (aina 2000-vuodesta asti) tulevasta laman ja talouden kiristymisestä.
Sen "näkynsä" innoittamana alkoivat hämmentää kuntalaisten mielet ja kukkarot sekaisin.
En ole nyt ihan "eilisen teeren tekele", joka elää pää pilvissä, vaan olen arkisankari, maksan velkani itse, enkä maksata naapurilla. - suoraselkäinen
jänkättäjä kirjoitti:
Vaikuttaa tottakai.
Kun vilikasee takautuvaan ajanjaksoon, siellä päätäjät jankkasivat joka vuosi laatiessaan budjettia (aina 2000-vuodesta asti) tulevasta laman ja talouden kiristymisestä.
Sen "näkynsä" innoittamana alkoivat hämmentää kuntalaisten mielet ja kukkarot sekaisin.
En ole nyt ihan "eilisen teeren tekele", joka elää pää pilvissä, vaan olen arkisankari, maksan velkani itse, enkä maksata naapurilla.Se on ihan noin.
Mikäli pyhäjärvellä olisi käytetty poliittinen energia elinkeinojen kehittämiseen, eikä muuhun (selänne) voohkamiseen, niin meillä olisi kyllä velkaa, mutta olisi myös toimintaakin.
Nythän kuntataloutta on lillutettu likaisessa vedessä luvattoman kauan! onkohan neuvotteluilta maltettu edes kääntää sen vertaa asiakirjapinoja, että alimmat hoitamattomat kehitysasiat olisivat nouseet päällimmäisiksi?
Voin arvata; ei ole.
Meillä (PYHÄJÄRVI) on ollut hyvin sivistynyt sekä valveutunut valtuusto, hallitus, lautakunnat ja virakamieshenkilöstö.
Pääsosin ovat kuunnelleet ihan muita kuin kuntalaisiaan, kuntaministeriä, naapurinpoikia ja tyttöjä.
Yleistys on raakaa siinä mielessä, koska onhan valtuutetuissa ollut muutamia realistisiakin ja harkitseviakin henkilöitä. Näille henkilöille sanon kiitokseni.
Velasta sen verran, että kyllä maailman läpi on ollut vallalla sellainen talouden pitotaito, että se joka velalla elää se velkansa syököön. - teerentekele
jänkättäjä kirjoitti:
Vaikuttaa tottakai.
En ole nyt ihan "eilisen teeren tekele", joka elää pää pilvissä, vaan olen arkisankari, maksan velkani itse, enkä maksata naapurilla.näivettyminen on jatkunut 1990-luvun alun lamasta saakka.
sama täällä, en ole eilisenteerentekele, lisäksi olen asunut pjärvellä liki 60 vuotta ja nähnyt kehityksen. - samat sävelet
teerentekele kirjoitti:
näivettyminen on jatkunut 1990-luvun alun lamasta saakka.
sama täällä, en ole eilisenteerentekele, lisäksi olen asunut pjärvellä liki 60 vuotta ja nähnyt kehityksen.Kurkastaanpa luottamusmiehiin ja naisiin sieltä 1990-luvun lamasta lähtein..moniko naama pyörii mukana yhä? Vielä istuvassa valtuustossa?
MM:tikanmäki, leskinen, matilainen, karvonen, kauranen, siimekselä, ......
ovat näitä vahvoja mielipidevaikuttajia nämä.
olen jopa kiitollistakin kiitollisempi etten ole ollut ko. aikakautena "gloonautumassa vain mieleiseksi joo tai ei- linjalle" - epäillä sopii
samat sävelet kirjoitti:
Kurkastaanpa luottamusmiehiin ja naisiin sieltä 1990-luvun lamasta lähtein..moniko naama pyörii mukana yhä? Vielä istuvassa valtuustossa?
MM:tikanmäki, leskinen, matilainen, karvonen, kauranen, siimekselä, ......
ovat näitä vahvoja mielipidevaikuttajia nämä.
olen jopa kiitollistakin kiitollisempi etten ole ollut ko. aikakautena "gloonautumassa vain mieleiseksi joo tai ei- linjalle"ihmeitä tekevä valtuusto ja päättäjät on löytynyt?
- vielä.
epäillä sopii kirjoitti:
ihmeitä tekevä valtuusto ja päättäjät on löytynyt?
Eihän asiaa vielä tiedä. Kunhan on eletty yksi valtuustokausi korjaillen edellisten virheitä :) niin aloitetaan toisella nelivuotiskaudella kehittyminen.
Entisistä päättäjistä on jo näytöksi asti sanottavaa, hyvää ja heikkoa, uusista päätääjistä ei voi vielä mennä vuolemaan ihoa kuin vasta ajan päästä. - jäpättäjä
jänkättäjä kirjoitti:
Vaikuttaa tottakai.
En ole nyt ihan "eilisen teeren tekele", joka elää pää pilvissä, vaan olen arkisankari, maksan velkani itse, enkä maksata naapurilla.pieniä, kiikunkaakun toimivia kuntia. Kuinka ne nyt yhtäkkiä Pyhäjärvellä asiat olisivat paremmin.
Tähän ei usko erkkikään. - Erkki...
jäpättäjä kirjoitti:
pieniä, kiikunkaakun toimivia kuntia. Kuinka ne nyt yhtäkkiä Pyhäjärvellä asiat olisivat paremmin.
Tähän ei usko erkkikään.Kuka ihmeen Erkki.
- nastapelle
Erkki... kirjoitti:
Kuka ihmeen Erkki.
ei tunne sitä erkkiä, kaikki vaan puhuu siitä.
- ole mitään tuonut
itse se on pyhäjärvisten puurrettava- hyvä pirre!Turha sitä suur-suomee on rakentaa! onhan tuo nähtynä.
- tyttö, kun ei
Missäs meidän Pirre-tyttö häärii, kun ei kuulu eikä' näy. Onko joulukiireitä mummillakin.
- tyttö häärii
Mites se Pirre tyttö ei ota asioihin kantaa?
- Pirre-tyttö piilottelee
tyttö häärii kirjoitti:
Mites se Pirre tyttö ei ota asioihin kantaa?
Rupeapa Pirre-tyttö esittämään uusia visioitasi tuleva varten. Odotellaan!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017453
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815057- 794869
- 1324278
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522699
- 402606
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102231Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850