Niin elikkä, olen syönyt 7 kuukautta sepramia ja huomenna olisi serkkuni syntymäpäivät joita haluaisimme juhlistaa. En vain tiedä uskallanko juoda alkoholia koska syön sepramia 20mg? Eli miten tää sepram nyt vaikuttaa alkoholin kanssa? Onko vaarallinenki?
Sepram ja alkoholi??????
5
1496
Vastaukset
- tytysy
Ei ole vaarallista.Sen kun juot vaan...Minä olen ainakin juonut silloin tällöin eikä mitään ole tullut
- T.A.
Juo vaan, mutta älä juo paljon. Pari lasia viiniä tai pari pulloa siideriä/olutta riittää. Alkoholi liuottaa aivojen keräämän seratoniinin ja tällöin paniikkikohtausten riski kasvaa.
- Hollyday in Cambodia
Kun itse aikoinaan söin sepramia lääkäri sano että alkoholin kanssa kannattaa kokeilla rauhallisesti,eli mitään täys kietoa ei antanut.Itse huomasin ainakin että minulla sepram vahvisti alkoholin vaikutusta,jo 4-5 kaljan jälkeen rupes olemaa aika tuiskeessa.Mutta ei ole mitenkään vaarallista ottaa kohtuudella alkoholia sepramin kanssa,toki alkoholin käyttöön liittyy aina riskinsä,käytti lääkkeitä tai ei!
- neutre
Olen syönyt sepramia ja sen rinnakkaisvalmisteita noin 6 vuotta. Ekoja kertoja lääkkeen ja alkoholin vaikutus tuntui voimistuvan, mutta sanoisin tämän johtuneen liiasta itsetarkkailusta eli sitä tulee koko ajan sitten tarkkailtua et apua, mähän oon enemmän kännis ku ennen.
Ei se lääke vaikuta alkoholin kanssa, mutta se päävamma minkä takia sitä syö, voi vahvistaa alkoholin vaikutusta...
- voi olla myös
Mieheni on alkoholisti ja hänelle on nimenomaan määrätty sepramia. Hän on ollut hoidossakin ja lääkärit tietävät alkoholinkäytöstä ihan varmasti, silti sitä lääkettä pidetään. Joten eipä se ainakaan taida kovin vaarallista olla, vaikka kyllä tuollainen minuakin ihmetyttää. En tiedä voiko se hänen kohdallaan olla hyväksikään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi423047Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs452867100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502495Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo472297Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks302081Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581840- 451749
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä381600- 461525
- 261361