Paras teholastu MB:n

CDI:hin??

Teholastuissa eli chipeissä näkyy riittävän valinnanvaraa, esim. Demec, T.Muukkonen ja moni muu firma markkinoi noita. Onko kokemusta, mikä on paras valinta E 220 CDI-Meseen (W210),ja soveltuvin maamme talvisiinkin oloihin? Joissakin lastuissahan on ollut ongelmana mm. kovilla pakkasilla huono käynnistyvyys (ohjelmoitu keski-euroopan oloihin).

Entä koneen / voimansiirron kestävyys? Vääntöähän pitäisi tulla reilusti lisää, nyt jo yli 300 Nm ja automaattivaihteisto; kestäneekö paljoa lisää? Tarkoitus olisi tyytyä kohtuuteen myös tehonlisäyksessä, eikä repiä kaikkea irti. Tuo Demec www.demec.fi) tehopaketti kiinnostaisi...kokemuksia?

22

7839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Andy McGoljat

      Eikö puukaasutin sovellu paremmin ottomoottoriin?
      Parasta polttoainetta, koivupilkettä, saa Takahikiän Pilke&Pelletti Oy:stä. Samasta paikasta saa myös virityslastuja ja savustuspuruja.

      • sama

        Painu saatanan kusipää lasten leikkihuoneeseen, mars.


      • uusi

        eipä nimimerkillä ole ainakaan nimimerkin mukaiset aivot!!!!


      • Andy McGoljat
        uusi kirjoitti:

        eipä nimimerkillä ole ainakaan nimimerkin mukaiset aivot!!!!

        .. mutta toisin kuin tämän foorumin pääkirjoittelijoilla, minulla on oma auto.
        Merkkihuollettu, ruostesuojattu, verotkin täysmääräisenä maksettu. Kulkee riittävsti ilman puruja ja lastuja, kunhan 98E:tä antaa, tarvittaessa kulkee 95E:lläkin. Vakiovarusteitakin on valaistuja meikkipeilejä, sisävaloautomatiikkaa ja istuinlämmityksiä myöten.


      • sitäsaajotatilaa
        sama kirjoitti:

        Painu saatanan kusipää lasten leikkihuoneeseen, mars.

        >saatanan kusipää...

        Mikäs se SINÄ sitten olet?

        ???


    • kokemus

      ALÄ OSTA!!! Et saavuta mitään niillä lastuilla paitsi savuavan koneen ja ongelmia katsastuksessa. Tehon ja väännön lisäystä ei edes kunnolla erota paitsi jos lastu ohjelmoidaan siten, että koko risteys täyttyy mustalla savulla kiihdyttäessä. Kokemusta sekä C- että E-sarjan mersusta(mm. T.Muukkosen lastuista). Vaikka on useaan eri otteeseen uudelleen ohjelmoituja niin mikään lastu ei tullut edes tyydyttävän hyväksi. ÄLÄ OSTA!!!

      • cdi

        Mulla on saksalaisten tekemä ohjelma koneessa, eikä mikään "mulkkunen".

        Autoon tuli 25% lisää vääntöä ja 30% heppoja. Jos joku väittää, ettei se tunnu, niin ei tiedä asiasta yhtään mitään. Kiihtyvyydessä sekä 0-100 että 80-120 parani noin 30%.

        Kestävyys on ongelma jo tehtaankin tehoilla, joten lisäteho ei ainakaan helpota tilannetta. Savutusta ei ole yhtään enempää ja kulutus on entinen, jopa hieman pienempi.


      • E 220 CDI
        cdi kirjoitti:

        Mulla on saksalaisten tekemä ohjelma koneessa, eikä mikään "mulkkunen".

        Autoon tuli 25% lisää vääntöä ja 30% heppoja. Jos joku väittää, ettei se tunnu, niin ei tiedä asiasta yhtään mitään. Kiihtyvyydessä sekä 0-100 että 80-120 parani noin 30%.

        Kestävyys on ongelma jo tehtaankin tehoilla, joten lisäteho ei ainakaan helpota tilannetta. Savutusta ei ole yhtään enempää ja kulutus on entinen, jopa hieman pienempi.

        Kyseessä siis mikä lastumerkki? Ja missä asennettu? Olen itsekin kuullut hiukan negatiivista Muukkosen virityksistä.

        Kestääköhän siis automaattiloota tuota lisätehoa?


      • cdi
        E 220 CDI kirjoitti:

        Kyseessä siis mikä lastumerkki? Ja missä asennettu? Olen itsekin kuullut hiukan negatiivista Muukkosen virityksistä.

        Kestääköhän siis automaattiloota tuota lisätehoa?

        ei ole vaihdettu osia, vain ohjelma sisään...


      • E320cdi
        cdi kirjoitti:

        ei ole vaihdettu osia, vain ohjelma sisään...

        Olen kuullut että saisivat tosiaan cd:ltä siirrettyä uuden, pirteämmän softan koneeseen...
        Mistä näitä "ohjelmia" sitten saa, lähinnä uusi 320cdi kiinnoistaa! Suomessa on kuulemma jo jollain tämä uusi 265hv:n softa-cd...


      • 200cdi
        E320cdi kirjoitti:

        Olen kuullut että saisivat tosiaan cd:ltä siirrettyä uuden, pirteämmän softan koneeseen...
        Mistä näitä "ohjelmia" sitten saa, lähinnä uusi 320cdi kiinnoistaa! Suomessa on kuulemma jo jollain tämä uusi 265hv:n softa-cd...

        Itse asiassa ei mahdollisesti tarvi edes mitään romppua, Itselläni oli jotain hämppää cdi ohjainlaitteessa joten ei "syöttänyt" ihan täysiä tehoja, kun valitin tarpeeksi ja vein tehopenkin lukemat mb-huoltoliikkeeseen. Tekivät joitakin temppuja ja soittivat johonkin call centteriin tai johonki vastaavaan, josta saivat jonku salasanan cdi ohjainlaitteen sisälle ja tehoja rupes löytymään.

        Kesällä näin sen ns.265hv w211 320cdi elegance, ainakin jotain rompusta höpisi, mutta tiedä häntä. Kulkee paljon kiihdytys kisoissa(ainakin katsojana) Oli kuulemma kokeillutkin varttimailia jotain korkeita 14 oli pistelly tai jotain. Meinas laittaa 400cdi, ei kuulemma riitä 320cdi... =)


      • E320cdi
        200cdi kirjoitti:

        Itse asiassa ei mahdollisesti tarvi edes mitään romppua, Itselläni oli jotain hämppää cdi ohjainlaitteessa joten ei "syöttänyt" ihan täysiä tehoja, kun valitin tarpeeksi ja vein tehopenkin lukemat mb-huoltoliikkeeseen. Tekivät joitakin temppuja ja soittivat johonkin call centteriin tai johonki vastaavaan, josta saivat jonku salasanan cdi ohjainlaitteen sisälle ja tehoja rupes löytymään.

        Kesällä näin sen ns.265hv w211 320cdi elegance, ainakin jotain rompusta höpisi, mutta tiedä häntä. Kulkee paljon kiihdytys kisoissa(ainakin katsojana) Oli kuulemma kokeillutkin varttimailia jotain korkeita 14 oli pistelly tai jotain. Meinas laittaa 400cdi, ei kuulemma riitä 320cdi... =)

        No jos nyt joku kuiten tietää tämän 320cdi:n ja rompun omistajan niin yhteystiedot olisi kyllä kiva saada...
        Tuota samaa herraa kyllä tarkoitan, kuulin myös jotain että kiihdytys-kisoissa on autollaan käynyt ja jätättänyt jopa bensa-turbojakin...
        Itse asiassa en uskonut tuota romppu-hommaa ennenkuin kuulin siitä Veholta mutta sielläkään eivät tienneet mista kyseisen rompun sais. Saksasta olisi kuulemma mahdollista saada mutta rompun hinta taisi olla 800€ joten minulle kyllä riittäisi halvempi kopiokin... =)
        Mutta tuosta "salasanasta" en ole kuullut kyllä mitään, tosin voihan olla että kun saa "tavallisen" ohjaussofta cd:n käsiinsä niin siinä on tismalleen tuo sama sófta mutta mukana tulee joku "salasana" millä pääsee nostamaan paineita ja syöttöjä...


      • Jere
        E320cdi kirjoitti:

        No jos nyt joku kuiten tietää tämän 320cdi:n ja rompun omistajan niin yhteystiedot olisi kyllä kiva saada...
        Tuota samaa herraa kyllä tarkoitan, kuulin myös jotain että kiihdytys-kisoissa on autollaan käynyt ja jätättänyt jopa bensa-turbojakin...
        Itse asiassa en uskonut tuota romppu-hommaa ennenkuin kuulin siitä Veholta mutta sielläkään eivät tienneet mista kyseisen rompun sais. Saksasta olisi kuulemma mahdollista saada mutta rompun hinta taisi olla 800€ joten minulle kyllä riittäisi halvempi kopiokin... =)
        Mutta tuosta "salasanasta" en ole kuullut kyllä mitään, tosin voihan olla että kun saa "tavallisen" ohjaussofta cd:n käsiinsä niin siinä on tismalleen tuo sama sófta mutta mukana tulee joku "salasana" millä pääsee nostamaan paineita ja syöttöjä...

        kyse samasta henkilöstä/autosta jonka tiedän en siis tunne. Voisin udella vähän asiasta enemmän. jos saisin esim rek nro:n niin vois kysäistä omistaja tietoja jne.. niin eiköhän selviä rompun arvoituskin samalla. Jos on kyse semmosesta vaalean metallivärisestä E 211 320cdi.


      • E320cdi
        Jere kirjoitti:

        kyse samasta henkilöstä/autosta jonka tiedän en siis tunne. Voisin udella vähän asiasta enemmän. jos saisin esim rek nro:n niin vois kysäistä omistaja tietoja jne.. niin eiköhän selviä rompun arvoituskin samalla. Jos on kyse semmosesta vaalean metallivärisestä E 211 320cdi.

        Olisi kyllä kiva jos saisit sen jostain selville!


    • Läski

      Itse lastutin koneen turbotecillä. Auto on w202 korinen 200cdi ja vakiona koneessa onnettomat 102 heppaa ja 235 nm. Nyt 150 heppaa ja 350 nm. Auto Muuttui täysin. Kulutus on pysynyt aivan samana ja ei mitään ongelmia. Itselläni on manuaali laatikko ja tehoa oli ennen niin vähän, että pitkistä välityksistä johtuen vääntö ei riittänyt pitämään vakionopeudensäädintä päällä jyrkissä ylämäissä 90 kmh nopeudessa. Ja huh, miten paljon helpommaksi ohitukset on muuttuneet.
      Mersu käyttää samaa automaattia ilmeisesti kaikissa dieseleissä, joten varmasti kestää väännön noston.

      Täyttä paskaa on kaikki ne hyhupuheet, että kone ei kestäisi tai toimisi.

      • testattu!

        Mistä tiedät tehot ja väännöt! Myyjä kertoi eikö niin? Täyttä bullshittiä!


      • mese

        Ainakin 320CDI samalla laatikolla kuin ässä mersu,entäs 270CDI? Pienemmissä ainakin eri laatikko joka virittäessä riskialtis.
        320 laatikko kestää muttei välttämättä kone. Uskalla kokeilla ja vedot riittää vakionakin.


      • Läski
        testattu! kirjoitti:

        Mistä tiedät tehot ja väännöt! Myyjä kertoi eikö niin? Täyttä bullshittiä!

        Hyvä että sinä tiedät, miten minun auto kulkee... Ero entiseen on todella huomattava!

        Niistä kestävyyksistä. 200 cdi kone ja laatikko kestää vähintäänkin 220 cdi: tasolle noston huoletta, joten ainakaan siinä suhteessa mitään. Manuaaliahan ei mersulta taida saada ollenkaan 270 cdi:hin tai 320CDI:hin, joten siitä voi päätellä, että ihan älyttömiä ei kannata käydä tuunailemaan...


      • tieto
        Läski kirjoitti:

        Hyvä että sinä tiedät, miten minun auto kulkee... Ero entiseen on todella huomattava!

        Niistä kestävyyksistä. 200 cdi kone ja laatikko kestää vähintäänkin 220 cdi: tasolle noston huoletta, joten ainakaan siinä suhteessa mitään. Manuaaliahan ei mersulta taida saada ollenkaan 270 cdi:hin tai 320CDI:hin, joten siitä voi päätellä, että ihan älyttömiä ei kannata käydä tuunailemaan...

        270cdi:n kyllä saapi vielä manuaali laatikon, muttei enää siitä isompiin....


    • pikkumersu

      mulla mese 190e vuosmallii -85 ja siinä 599e mersun 326heppanen pannu! voin sanoa notta poistuu:)

    • pikkumersu

      siis 500E mesen kone:)

    • Anonyymi

      Lastuttajilla on lastuja myös korvien välissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      187
      11448
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5459
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2717
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2365
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1851
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1815
    7. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      29
      1584
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      41
      1460
    9. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1406
    10. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      37
      1379
    Aihe