tavallinen työtakki kastuu aika äkkiä kun lumet tippuu olkapäille ja sulaa. nii mites käy nuilla oikeilla metsuintakeilla? vai pitäskö sadeviitan kanssa lähtee hommii näi talvellakin?
metsurintakki ja lumi
18
3908
Vastaukset
- oikea..
metsurin takkikin imee vettä. Ennen ekaa pesua saattaa vähän hylkiä mutta eipä se muuten juuri takeista eroa. Kyllä se on sadeasu lyötävä päälle. Nimimerkillä en muista koska viimeks olen tehnyt töitä ilman ahdistavaa kortonkia päällä. Kiitos 2008 vuoden monsuunisateista.
- se..
aika paljon pakkasen määrästä,olen huomannu että kun menee alle -10 niin pysyy vaatteet kuivana,vaan eipä sellaisia pakkasia useinkaan enää ole.
- myytävänä
kyllästys ainetta sprayna, tarkoitettu kengille ym.
toimii aika hyvin normaali metsurin takissa
- joka edestä
reilusti auki.Ei ole tukalan kuuma hiostava.
Hihat jatkettuna, samalla kankaalla ,reilusti kämmenselästä ,niin että hiha reilusti aina hanskan päällä.
Ei kastu ranteet eikä käsineet.- Tiellä se vain on
Miten sitä töitä tehdään sadeviitan kanssa ?
Sellainen vain hartioille tuleva poncho vois olla toimiva, mutta mitää viittaa en kyllä päälle laita ! - kukaan koskaan
Tiellä se vain on kirjoitti:
Miten sitä töitä tehdään sadeviitan kanssa ?
Sellainen vain hartioille tuleva poncho vois olla toimiva, mutta mitää viittaa en kyllä päälle laita !Olleetkaan metsätöissä. Oikeesti ensin kastutaan ja sitten kuivatellaan ja evästetään nuotiolla ja sama uudelleen. Tauolle aina kuivaa ja lämmintä päälle.
- aikaa
kukaan koskaan kirjoitti:
Olleetkaan metsätöissä. Oikeesti ensin kastutaan ja sitten kuivatellaan ja evästetään nuotiolla ja sama uudelleen. Tauolle aina kuivaa ja lämmintä päälle.
nuotioita sytytellä.. liian vähän valoisia tunteja ja pitäis muutakin keretä tehä kuin retkeillä.
- Ex-Metsuri
aikaa kirjoitti:
nuotioita sytytellä.. liian vähän valoisia tunteja ja pitäis muutakin keretä tehä kuin retkeillä.
Miksi ette käytä vedenpitäviä metsuritakkeja? Hiostavat kyllä normaalia takkia enemmän, mutta ei kastu ulkoapäin märälläkään ilmalla. Suosittelen!
- ei hyvä
Ex-Metsuri kirjoitti:
Miksi ette käytä vedenpitäviä metsuritakkeja? Hiostavat kyllä normaalia takkia enemmän, mutta ei kastu ulkoapäin märälläkään ilmalla. Suosittelen!
Sadetakit ja coretexit ovat työnteossa ja liikunnassa täysin turhia, koska hikoilu kastelee niissä kuitenkin.
- Ex-metsuri
ei hyvä kirjoitti:
Sadetakit ja coretexit ovat työnteossa ja liikunnassa täysin turhia, koska hikoilu kastelee niissä kuitenkin.
Niin kyllähän kalvopuku hiostaa enemmän, mut ei sen kans ainakaan kylmä tule. Ja kalvopuvun alle sitten kunnon urheilukerrasto ja väliasu, niin ei iho ole märkänä koko aikaa. Moni tekee kalvopukujen kanssa sen virheen, et on sellainen aluspuku, mikä imee hien itseensä ja iho on koko aika märkä. Ainakin itse pidin kalvopukua parhaana ratkaisuna syys/talvikeleillä.
- kyllä siltä
Ex-metsuri kirjoitti:
Niin kyllähän kalvopuku hiostaa enemmän, mut ei sen kans ainakaan kylmä tule. Ja kalvopuvun alle sitten kunnon urheilukerrasto ja väliasu, niin ei iho ole märkänä koko aikaa. Moni tekee kalvopukujen kanssa sen virheen, et on sellainen aluspuku, mikä imee hien itseensä ja iho on koko aika märkä. Ainakin itse pidin kalvopukua parhaana ratkaisuna syys/talvikeleillä.
että et ole metsurin töitä tehnyt. Coretex on sama kun vetäis sukeltajan kumipuvun päälle ... mitään töitä pysty tekemään.
Ps. Vaihda Ex-metsuri ainakin nimimerkkiä jos jatkat samasta aiheesta. - 242/254
aikaa kirjoitti:
Juuri näin!Talvipäivänä ei työaikaakaan jää liiaksi pimeyden takia.Mikäli töitä tehdään niin AIVAN SAMA mitä on päällä,kylmä ei tule vaikka vaatteet oliskin märkinä.Eväät ehtii syödä tankkaustauolla.Kokeilkaa vaikka:sahatkaa kombikannullinen kevättalven päivänä tyhjäksi...
- juur
kyllä siltä kirjoitti:
että et ole metsurin töitä tehnyt. Coretex on sama kun vetäis sukeltajan kumipuvun päälle ... mitään töitä pysty tekemään.
Ps. Vaihda Ex-metsuri ainakin nimimerkkiä jos jatkat samasta aiheesta.on exmetsuri kun ei kukaan ota metsään töihin vain goretekseissä istumaan ainakaan rengiks
- minun
242/254 kirjoitti:
Juuri näin!Talvipäivänä ei työaikaakaan jää liiaksi pimeyden takia.Mikäli töitä tehdään niin AIVAN SAMA mitä on päällä,kylmä ei tule vaikka vaatteet oliskin märkinä.Eväät ehtii syödä tankkaustauolla.Kokeilkaa vaikka:sahatkaa kombikannullinen kevättalven päivänä tyhjäksi...
ei tarvii koettaa, on sahattu oikei ryneikössäkin kannu/päivä, eikä saha ole stilhli.
- 242/254
minun kirjoitti:
ei tarvii koettaa, on sahattu oikei ryneikössäkin kannu/päivä, eikä saha ole stilhli.
No tuliko kylmä missään vaiheessa..?:)
Kilpalaulantaa:kombi kallellaan täyteen tankattu sahan tankki tyhjäksi päivällä niin että on bensa vielä kesken loppunut,useasti.On toki sitten ollut takkikin aikas tyhjänä iltasella...Mut mikäpä ois estäny ottamasta isompaa tonkkaa polttoainetta matkaan. :)
Enää ei tuota tahtia jaksa,onneksi ei tarvikaan! - Ex-metsuri
242/254 kirjoitti:
Kilpalaulantaa:kombi kallellaan täyteen tankattu sahan tankki tyhjäksi päivällä niin että on bensa vielä kesken loppunut,useasti.On toki sitten ollut takkikin aikas tyhjänä iltasella...Mut mikäpä ois estäny ottamasta isompaa tonkkaa polttoainetta matkaan. :)
Enää ei tuota tahtia jaksa,onneksi ei tarvikaan!Itse ainakin pidin märällä kelillä lämpimimpänä asuna kalvopukua hyvää urheilukerrastoa ja välipukua. Hiostaa se kyllä, mutta mielestäni sekin parempi, kuin kylmä ja märkä. Se nyt on vain minun mielipiteeni.
Työparini teki hommia normitakissa ja näytti tuo tarkenevan sekin kelillä kuin kelillä. Tankatessa kumpikin oli varmasti kylmissään.
PS: 10 vuotta ehdin tehdä metsurin hommia, mut terveydellisistä syistä hommat jouduin lopettamaan. Joten jonkinlaista kokemusta niistä hommista on. Enkä ollut kuukausipalkalla. - meni päivässä
242/254 kirjoitti:
Enää ei tuota tahtia jaksa,onneksi ei tarvikaan!Toissa keväänä tuli pistettyä noin 200 m3 haavikko nurin ja ei paikallisille sahureille kelvannut niin tehtiin polttopuiksi. 2 kannullista päivässä meni kun pätkin niitä, useampana päivänä. Eivät mahtuneet halkokoneseen. Koko projektissa meni pari viikkoa mutta tais tulla 10 vuoden polttopuut kahteen taloon.
Itse käytän metsurin viittaa näillä keleillä, se on etupuolelta avonainen eikä selkä kastu ulkopuolelta. - ex-metsuri miekin
kyllä siltä kirjoitti:
Ps. Vaihda Ex-metsuri ainakin nimimerkkiä jos jatkat samasta aiheesta.Viittisitkö kertoa miulle minkämerkkinen Gore-tex takki on ollut käytössä ?
(Huom !Gore-tex on Gore-tex, muut "airtexasit" ym. sitten erikseen...)
Ainoo miinuspuoli Gore-texissä on hinta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733