APUA ULOSOTOSTA

KYMYSYS

minulla on ulosotossa saatavia ja voitin lotossa muutamia tuhansia euroa ja pyysin rahat suoraan tililleni! joten käykö ulosottomies tilejäni läpi ja vetää omansa välistä vai onko minun velvollisuus ilmoittaa voitostani ja jos en ilmoita ulosottomies ei saa sitä selville muuten?eihän pankit ilmoita talletuksista ulosottoon?
Kiitos vastauksistanne!!!

22

3921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuten kyseessä velallisen ...

      jonka perusteella voidaan ulosottoa jatkaa sen 10 vuotta 15 vuoden lisäksi jos vittumaisia ovat.miksi et pyytänyt postiin maksua????

      • YMMÄRTÄNYT

        eli tarkoitatko että ulosotto ei saa talletuksia selville mistään?
        ja jos saavat on kyseessä petos jos ei maksa voittamiaan rahoja sinne?


    • kyssäri____

      "vie omansa välistä"???

      Eihän kukaan ole sinänsä velkaa ulosottomiehelle. Ulosottomies on vaan velkojan ja sinun välissä oleva viranomainen.

      Mikä sinua siis estää maksamasta niitä ulosotossa olevia velkojasi voittamillasi rahoilla? Sinullahan on nyt rahaa.... ja kysymys ei siinä maksamisessa taida muusta kuin rahasta ollakaan.

      Sinun tappioksi ne siellä korkoa juoksevat ne velat. Pyydät vaan tilinumeron ja summan ulosottomieheltä ja saat velat hoidettua.

      Ei ulosotto ole mikään kissa ja hiiri-leikki. Ja jos näet sen sellaisena, niin se tulee sinulle vielä kalliiksi. Joudut ne velat maksamaan joka tapauksessa. Mikset maksaisi, kun kulut ja korot ovat vielä siedettävät? Esim 5000 euron velat on yli 8000 euron velat viiden vuoden kuluttua... mieti sitä.

      Täällä on välillä todella vaikea ymmärtää ihmisten ajatuksen juoksua, kun yhdessä mietitään, että miten saisi hommattua itselleen mahdollisimman pahan velkaongelman.

      • velkavanki

        Miten niin joutuu maksamaan joka tapauksessa?

        "Ei ulosotto ole mikään kissa ja hiiri-leikki. Ja jos näet sen sellaisena, niin se tulee sinulle vielä kalliiksi. Joudut ne velat maksamaan joka tapauksessa."

        JOs ei maksa, niin millä konstilla ne joutuu maksamaan joka tapauksessa.
        Korkeintaa eläkkeestä voi UO napsia, mikäli eläke on riittävän iso, mutta kun ei ole.

        Jaa, että milläkö elän sitten eläkkeellä? No en eläkään, vaan lähden komeasti jo ennen sitä...


    • lähtevät..

      varmasti tililtäsi jos vouti saa asian selville, joten nyt kipin kapin pankkiin ja nostat rahat ja talletat ne sukanvarteen tai jonkun luottomiehen tilille. Muutama tonni on tosin niin pieni summa, että sen voi hyvin säilyttää kotonakin.

      Eikä sinua voida mistään syyttää, älä usko noiden mielipuolien valheita. Ne ovat tämän palstan vakiovalehtelijoita, jotka tarkoituksella levittävät valheellista infoa. Ovat todennäköisesti jonkun perintämafian loisia.

      • velkoja joka saa oikeuden p...

        10 vuotta lisää.itse kokenut.en silti maksa.


      • fibihbiei
        velkoja joka saa oikeuden p... kirjoitti:

        10 vuotta lisää.itse kokenut.en silti maksa.

        olet kerennyt saamaan omakohtaista kokemusta tuosta 10v lisäajasta. Kerropa lisää kun taidat olla suomen ensimmäinen tässä prosessissa


      • On tehty___
        fibihbiei kirjoitti:

        olet kerennyt saamaan omakohtaista kokemusta tuosta 10v lisäajasta. Kerropa lisää kun taidat olla suomen ensimmäinen tässä prosessissa

        On niitä lisäaikoja jo saatu, mutta vain todellisille talouskonnille. Ei tuo lainsäädäntö ole edes tarkoitettu tavallisen velallistallaajan tapauksia varten. Velkaa pitää olla pitkälle toistasataa tonnia...


      • perusteella

        tuli 10 v. lisää kakkua?


    • Ulosoton painajainen

      Sinulla ei ole mitään ilmoitusvelvollisuutta ulosotolle! Velallisen petos syyte astu voimaan ainostaan jos sinut on kutsuttu ulosmittaus tarkistukseen ja siellä pimität olevassa olevia varoja. Jos saat seuraavana päivänä 10 tuhatta euroa niin voit törssätä ne niinkuin tahdot, se ei ole laitonta. Se on ulosottomiehen työ jahdata velallisten varoja. Velallisen ei kannata koskaan ilmoittaa mitään lisä tuloja. Mutta katso ettäj os sinut kutsutaan ulosotto tutkimukseen olet hävittänyt rahat. Anna vaikka veljelle tai siskolle. Puhut vain totta eli minulla ei ole mitään.

      • Puhu soopaa

        Ulosottokaaressa kyllä sanotaan, että ensinnäkin velallisella on ilmoitusvelvollisuus muuttuneista olosuhteista, joka tarkoittaa myös esim. lottovoittoa.
        Samoin uo:lla on oikeus saada vaikkapa pankista tilitiedot:

        ....Viranomaisen ja sen, joka hoitaa julkista tehtävää, on pyydettäessä ilmoitettava ulosottomiehelle kaikki tiedossaan olevat:

        1) velallisen omaisuutta ja varallisuutta, tuloja, velkoja ja muuta taloudellista asemaa sekä maksuyhteyksiä koskevat tiedot;....


      • ei.........
        Puhu soopaa kirjoitti:

        Ulosottokaaressa kyllä sanotaan, että ensinnäkin velallisella on ilmoitusvelvollisuus muuttuneista olosuhteista, joka tarkoittaa myös esim. lottovoittoa.
        Samoin uo:lla on oikeus saada vaikkapa pankista tilitiedot:

        ....Viranomaisen ja sen, joka hoitaa julkista tehtävää, on pyydettäessä ilmoitettava ulosottomiehelle kaikki tiedossaan olevat:

        1) velallisen omaisuutta ja varallisuutta, tuloja, velkoja ja muuta taloudellista asemaa sekä maksuyhteyksiä koskevat tiedot;....

        velallisen tarvitse ilmoittaa mitään.


      • Olisi...
        ei......... kirjoitti:

        velallisen tarvitse ilmoittaa mitään.

        Eikö se olisi velallisen, eli itsensä, etu, että jos tulee jostain ylimääräistä, laittaisi sen rahan niihin ulosotossa olevien velkojensa maksuun. Ulosotossa oleva "laina" on melkoisen kallista rahaa, ja mitä nopeammin sen saisi maksettua pois, niin sitä halvemmaksi tulee.
        En oikein ymmärrä palstan "henkeä", kun täällä jatkuvasti kysellään, että miten saisi tulojansa pimitettyä ulosotolta. Eikö ole oma etu, että ne velat saisi maksettua mahdollisimman nopeasti pois?


      • että jos mulla on
        Olisi... kirjoitti:

        Eikö se olisi velallisen, eli itsensä, etu, että jos tulee jostain ylimääräistä, laittaisi sen rahan niihin ulosotossa olevien velkojensa maksuun. Ulosotossa oleva "laina" on melkoisen kallista rahaa, ja mitä nopeammin sen saisi maksettua pois, niin sitä halvemmaksi tulee.
        En oikein ymmärrä palstan "henkeä", kun täällä jatkuvasti kysellään, että miten saisi tulojansa pimitettyä ulosotolta. Eikö ole oma etu, että ne velat saisi maksettua mahdollisimman nopeasti pois?

        eli jos mulla on 300tuhatta eroa korvauksia ulosotossa ei niitä kannata ees koittaa maksaa pössikkä koska korkoki on tonni tolkulla paina kaaleen sama ootella vaan että vanhenee heh vitut mie en maksa mitään ku mut on vääryydellä tuomittu maksamaan ne korvaukset vaikka en teheny mitään ko entinen kaveri särki kaikki en mie ollu puikoissa ku olin vieressä olin rikos kumppani ja siksi joudun maksaan ne korvaukset ja yhteisvastuullinen maksu elikkä jos toinen ei maksaniin siltä toiselta viiään koko summa.. väärin tällänen sääntö vitun suomi poliisi valtio


      • oikeassa..
        että jos mulla on kirjoitti:

        eli jos mulla on 300tuhatta eroa korvauksia ulosotossa ei niitä kannata ees koittaa maksaa pössikkä koska korkoki on tonni tolkulla paina kaaleen sama ootella vaan että vanhenee heh vitut mie en maksa mitään ku mut on vääryydellä tuomittu maksamaan ne korvaukset vaikka en teheny mitään ko entinen kaveri särki kaikki en mie ollu puikoissa ku olin vieressä olin rikos kumppani ja siksi joudun maksaan ne korvaukset ja yhteisvastuullinen maksu elikkä jos toinen ei maksaniin siltä toiselta viiään koko summa.. väärin tällänen sääntö vitun suomi poliisi valtio

        Mullakin on 200 000 euroa ulosotossa eikä pienintäkään aikomusta lyhennellä sitä koska pelkät korot ovat vuositasolla enemmän kuin keskivertoduunarin nettopalkka.


      • V.K.H.PP
        oikeassa.. kirjoitti:

        Mullakin on 200 000 euroa ulosotossa eikä pienintäkään aikomusta lyhennellä sitä koska pelkät korot ovat vuositasolla enemmän kuin keskivertoduunarin nettopalkka.

        Mulla on pankissa rahaa 200 000€,mitä minä teen?


      • Naikkone08
        V.K.H.PP kirjoitti:

        Mulla on pankissa rahaa 200 000€,mitä minä teen?

        kun voittosi tulevat tilille nosta ne heti sieltä pois. Ulosotto ei sinänsä syynäile kenenkään tilejä mutta jos maakuutat varojasi tilillä ja sanot olevasi varaton teet petoksen. Nosta rahat pois jos et halua niillä velkojasi lyhentää. Ulosotto ei näin tule saamaan mitään tietoa voitostasi.


      • ulosottomiehet
        Naikkone08 kirjoitti:

        kun voittosi tulevat tilille nosta ne heti sieltä pois. Ulosotto ei sinänsä syynäile kenenkään tilejä mutta jos maakuutat varojasi tilillä ja sanot olevasi varaton teet petoksen. Nosta rahat pois jos et halua niillä velkojasi lyhentää. Ulosotto ei näin tule saamaan mitään tietoa voitostasi.

        syynäilee aktiivisesti ihmisten tilejä ! siitä voitte olla varmoja.


      • Anonyymi
        V.K.H.PP kirjoitti:

        Mulla on pankissa rahaa 200 000€,mitä minä teen?

        Voit antaa köyhille👍


    • heidi1985

      Mielen kiintoista lukea teidän kaikkien mielipiteitä.. Ymmärrän itte kyllä "molemmin" puolin ajattelijoita.. ittellä ulos otos 17 tonnia.. Neljälle eri velkojalle.. Haluaisin saada ne toki maksetuksi mutta onhan tuossa hauskaa sekin että kk tulot noin 800e ja siitä suojaosuusreipas 600 e ja loput ottaa UO.. Sitte sillä parilla sadalla lyhennetään tuota summaa joka kuitenkin on kuukauden kuluttua sama kun ei niin pienellä summalla mitään oikeastaan tehdä..
      Toki ymmärrän et jos kenolla voittaa 5000e ja velka on 300,000 tonnia niin se on sama kun yrittäis 100 lainaa maksaa 1e takas.. Haluaisin mäki siinä tilantees rahat pitää.. Mulla tosin ulosottoon on hommat menny omien mokien kautta ja mielelläni haluaisin ne sieltä pois maksaa mutta milläs maksat kun ei oo..

    • sekin on pelkkä velka

      Mulla on ollut tapana kyllä laittaa voittorahat suoraan sellaiselle henkilölle jolta ne otan hyvään tarkoitukseen ulos. Poijjalle pyörää yms.
      Jos sulle tuosta jotain sanktiota tulee sekin on vaan rahaa. Jos voittamasi summa on kuitenkin velkoihisi nähden yli 40 prossaa teet typerästi, jos teet toisinaan töitäkin. Jos olet entinen kriminaali ja sairaseläkkeellä psyykevaivojen takia, kuten minä juokse rahojesi kanssa karkuun nauraen.
      Meitä velallisia on moneen junaan. Kuka velkaa mistäkin syystä, kuka enenmpi ja kuka vähempi. Mun velat kasvaa korkoa 60.ooo euroa sen 20 vuoden aikana. Ja sitten koko summa lakkaa olemasta ja vaikka ei lakkaisi. En minä siltikään töihin pääse.(ja joka väittää että töihin vain mennään. sanokoon työpaikkansa osoitteen, niin me tullaan kaveriiksi sulle sinne ((me kaikki pitkäaikaistyöttömät.))
      En vaurastu, enkä saa rahaa mistään sen enempi kuin nyt. Jos minä pimitän 1000-2000 euroa vuodessa rahaa jotka jotenkin eritein hankin. Se ei lyhennä velkojani eikä edes vuoden korkoa.
      Mut sillä skidit saa sen mitä ne tarvitsee. Ja minulla on siihen oikeus. Ei minun ole pakko pelata ja seurata pelejä, niistä ainakin omat ja silloin tällöin ekstraa saadakseni. Ei minun ole pakko kerätä maasta tyhjiä pulloja ja käydä marjametsästäkään rahaa. Mutta minä käyn saadakseni jotain mitä muuten en saisi.

      Sitä joskus miettii saako köyhä olla itsekäs, saako velallinen olla itsekäs tai miljonääri. Pitäisikö minun mennä töihin rahan takia, pitääkö miksi???

      En minä astunut vankilasta ulos pyhimyksen panta otsallani. Ei siellä ole hyvää haltijatarta joka tekisi minusta täydellisen, ei. Minä elän köyhän elämää lopunelämän ajan tietäen sen. toiset menevät töihin kiusattavaksi ja eivät voi lopettaa koska talous murtuu. Uskomatonta mille ihminen itsensä myy vaikka se antaa paskan olon ja murtaa lopulta koko psyykkeen.
      Eikö velallinen saa elää onnellista elämää, olipa hänen velkansa syntyneet mistä vain. Ei kuollut ja sairaseläkkeellä oleva pysty maksamaan.ja silti me ei saataisi ottaa mitää itsellemme, eikä perhelle. Moralisointikaan ei tee minusta kilttiä haltiakummia. mikä tekisi???...

    • Anonyymi

      Nordeassakin haetaan muitten säästöihin töihin kuten useimmat arvannevatkin.
      Keijo Votkin

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe