Elikkäs jos itse epäilee imusolmukesyöpää ja käy ultraäänessä, niin voiko ultralääkäri varmuudella sanoa ettei ole mitään erikoista?
Kun pari näitä patteja kuitenkin on, kuulemma imusolmukkeita.
ultraääni
18
10950
Vastaukset
- Niin....
Sama ongelma minullakin. En käsitä, miten imusolmukkeen tavallisuuden voi nähdä ultran avulla... noh, minulla sanottiin että se on imusolmuke, vaan eipä ole minnekään kadonnut.
- täysin varmasti
diagnosoida vain ja ainoastaan biopsiassa.
Iselläni ultrattiin, röntgen kuvat otettiin, magneettikuvat ja kaikki sanoi että on hyvänlaatuista mutta tadaa eksyi fiksu lääkäri kohalle ja määräsi biopsiaan - SYÖPÄ. onneksi ei ollut kerennyt levitä.
Eli jos itseäsi epäilyttää pyydä biopsiaa.ultralääkärini sanoi että: "joiltain on jopa täytynyt ottaa neulanäytteitä ja koepaloja, mutta yleensä eivät ole mihinkään vakavaan viitannut" ja sanoi minulle myös "sinun imusolmukkeesi ovat niin pieniä ettei niistä voisi neulanäytettä edes ottaa".. Liekköhän totta? Miksi lääkäri valehtilisi?
- ottaa aika pienestäkin
pelokaspoika kirjoitti:
ultralääkärini sanoi että: "joiltain on jopa täytynyt ottaa neulanäytteitä ja koepaloja, mutta yleensä eivät ole mihinkään vakavaan viitannut" ja sanoi minulle myös "sinun imusolmukkeesi ovat niin pieniä ettei niistä voisi neulanäytettä edes ottaa".. Liekköhän totta? Miksi lääkäri valehtilisi?
Paikasta- että sinänsä ihmettelen. Joh ohut neulanäytteen ottaa niin se näpsäsee hyvinkin pieneltä alalta. Koska eihän syöpäpatit aina välttämättä isoja olekkaan.
Jos sinua asia vaivaa niin pyydä lausunto toiselta lekurilta tai vaadi sitä biopsiaa. Mutta imusolmukkeet turpoaa kyllä monista muistakin syistä ja nythän on esimerkiksi mononukleoosia liikkeellä sun muita flunssia..
- uässäravattu
Moikka! jos uän tekee röntgenlääkäri ja sanoo ettei syytä huoleen-minä ainakin uskosin..yleensä jos uässä näkyy jotakin niin röntgenlääkäri ottaa tarvittaessa ohutneeulanäytteen epäilyttävästä patista.Usein meillä ihmisillä tuppaa patteja olemaan eikä kaikki ole mitenkään vaarallsia.Oman lapsen kaulapatit olivat kananmunan kokoisia ja ne olivat kaulan molemmilla puolilla.Lapsella ne olivat virustaudin aiheuttamia (ei ollut sikotautia)ja lääkäri sanoi niiden pienevän ajan saatossa-näin kävikin.Ole huoletta!
minä yritän. :) mutta vielä jotenkin vaivaa kun joillain ihmisillä sanottu uä ja magneettikuvauksen jälkeenkin ettei syytä huoleen ja sitten neulanäytteessä syöpä sitten ollut. :s aivan kamalaa, luulin että pääsisin tästä pelosta pois tuon ultraäänen kautta mutta näköjään toisin kävi..
- sanolääkäri.....
Parkanossa päivystäjä sanoi, ettei ultrassa pehmyttä tutkita. Sanoi myös että jos on vaivoja niin pitää mennä lääkäriin. Kukahan kumma tyyppi se päivystyksessä sitten oli joe ei lääkäri? Oliko siivooja? Eikö kukaan valvo Parkanon kaupungin terveyskeskusta ettei kuka tahansa kadulta voi istua lääkärin paikalla ja ottaa vastaan potilaita?
tarkoitatko pehmyttä pattia? varmaan tutkitaan jos niitä on paljon.. itsellä vain yksi kova ja pari pehmyttä (ja ne pehmeät vasta ilmaantuneita, varmaan jatkuvasta hiplaamisesta).
Minulle ultralääkäri sanoi että jos on jotain pahanlaatuista niin patteja on "joka puolella", esim pernana alueella on yleensä patteja jos imusolmukesyöpää ajatellaan, ja imusolmukesyövässä patit yleensä kaulan alaosassa ja soliskuopissa.
Toivotaan nyt ettei tarvi pelätä, että uä-lääkäri oli tosissaan kun sanoi ettei nyt tarvitse huolehtia, vaan antaa pattejen olla. Pelottaa vieläkin aivan kamalasti :s- sanolääkäri........
pelokaspoika kirjoitti:
tarkoitatko pehmyttä pattia? varmaan tutkitaan jos niitä on paljon.. itsellä vain yksi kova ja pari pehmyttä (ja ne pehmeät vasta ilmaantuneita, varmaan jatkuvasta hiplaamisesta).
Minulle ultralääkäri sanoi että jos on jotain pahanlaatuista niin patteja on "joka puolella", esim pernana alueella on yleensä patteja jos imusolmukesyöpää ajatellaan, ja imusolmukesyövässä patit yleensä kaulan alaosassa ja soliskuopissa.
Toivotaan nyt ettei tarvi pelätä, että uä-lääkäri oli tosissaan kun sanoi ettei nyt tarvitse huolehtia, vaan antaa pattejen olla. Pelottaa vieläkin aivan kamalasti :sEi sinulla mitään syöpää ole. Hienoa jos olet päässyt tutkittavaksi. Itse en päässyt päivystävää toheloa pidemmälle. Olisin halunnut ultraan tai röntgeniin, mutta asettui melkein poikkiteloin eteeni tuo tollo.
Sinä pääsit tutkimuksiin ja usko nyt vaan ettei ole syöpää. Älä anna turhaan mielesi vaivautua vaan iloitse, että olet terve. sanolääkäri........ kirjoitti:
Ei sinulla mitään syöpää ole. Hienoa jos olet päässyt tutkittavaksi. Itse en päässyt päivystävää toheloa pidemmälle. Olisin halunnut ultraan tai röntgeniin, mutta asettui melkein poikkiteloin eteeni tuo tollo.
Sinä pääsit tutkimuksiin ja usko nyt vaan ettei ole syöpää. Älä anna turhaan mielesi vaivautua vaan iloitse, että olet terve.kiitos viestistä, mutta syövänhän voi varmasti diagnosoida vasta koepalasta tai biopsiasta..
toivotaan nyt että lääkäri oli oikeassa sanoessaan että "annetaan niiden pattejen nyt vain reakoida rauhassa" jne. Miksi hän sanoi ettei minulta voisi edes ohutneylanäytettä ottaa?
Huoh, niin paljon kysymyksiä.. Toivotaan nyt vaan parasta. :s ahdistava olo jatkuvasti.- sanolääkäri...........
pelokaspoika kirjoitti:
kiitos viestistä, mutta syövänhän voi varmasti diagnosoida vasta koepalasta tai biopsiasta..
toivotaan nyt että lääkäri oli oikeassa sanoessaan että "annetaan niiden pattejen nyt vain reakoida rauhassa" jne. Miksi hän sanoi ettei minulta voisi edes ohutneylanäytettä ottaa?
Huoh, niin paljon kysymyksiä.. Toivotaan nyt vaan parasta. :s ahdistava olo jatkuvasti.paljon suurempi mahdollisuus on, että olet terve. syöpä on pienempi mahdollisuus ja voihan nuo patit olla vaikka mitä rasvapatteja jotka ovat harmittomia. tiedän monia joilla on siellä ja täällä patteja ja eivät ole vaarallisia.
usko vain, että olet terve. sanolääkäri........... kirjoitti:
paljon suurempi mahdollisuus on, että olet terve. syöpä on pienempi mahdollisuus ja voihan nuo patit olla vaikka mitä rasvapatteja jotka ovat harmittomia. tiedän monia joilla on siellä ja täällä patteja ja eivät ole vaarallisia.
usko vain, että olet terve.vaan on se hankalaa kun tuommoinen mahdollisuus on eikä ultran perusteella sitä voi oikein sanoa. Kai sitä on vain elettävä siinä uskossa että on terve, kuitenkin välillä käy pelko.. Aivan kamalaa tää
- esimerkkitapaus
Olet todella peloissasi. Olen itse sairastanut ns. nuorten aikuisten lymfooman eli Hodgkinin taudin. Vaadi imusolmukkeen poisto! Mitenkään muuten ei voida tautia todeta!
Vaisto kertoo jotain, jos sinulla on huomattavaa väsymistä niin se jo riittää vaatimaan poistoa.
Itse olin vuosikausia väsnyt, mutta en edes ajatellut että syöpä väsyttää. Kaikki veriarvot olivat viitteiden sisäpuolella, mutta verenpaine huiteli parhaillaan 118/220. Liekkö johtunut välikarsinan 8,5x11 cm kasvaimesta joka tukki rintaontelon laskimot. Vaikka sinulla lymfooma todettaisikin ei tämä tauti välttämättä henkeä vie, koska on niin hyvin hoidettavissa vaikka levinneenäkin. Itselläni oli välikarsinassa bulk-tauti eli iso massa ja solisuopat täynnä tavaraa. Hengissä ollaan ja toivottavasti to. kontrollikuvat näyttävät samaa.Minulla ei kuulemma ollut hirveän isoja solmukkeita, varsinkaan soliskuopissa eikä pernan alueella, keuhkokuvien tulokset saan tietää ehkä vasta ens vuoden alussa. Mutta kannattaako minun huolestua? Olen löytänyt itsestäni hypokondrisen puolen ja pelkään kuollakseni, loppujen lopuksi tämä tauti pahempaa kuin se itse sairaus, ja tietenkin sitä oman mielen avulla tulee kaikki oireita, lihasnykimisiä, joka paikka kipeänä ja turvonnut ym.. OLEN AIVAN PANIIKISSA JATKUVASTI
- Hm..
pelokaspoika kirjoitti:
Miten isoja sinulla ne patit oli ja missä niitä enimmäkseen oli? =P
Eiköhän hänellä se "patti", eli kasvain, ollut aika monia senttejä suuri. Imusolmukkeet ovat yleensä pitkiä, joten jos sinulla on sellainen soikea papumainen patti, niin imusolmuke mikä imusolmuke.
Niin tuota, eiköhän hänellä ollut sellainen vähän pallomainen? Kovakin? - mä vaan
Hei..
Löysin tänne kun hain hodgkinin tautia.
Joka olet sairastanut hodgkinin tautia, voitko kertoa oireistasi ja minkälainen pattisi oli?
jos oli...
Mä oon käyny lääkärissä, veriarvot katsottu ja oireita mulla: Järjetön väsymys aamusta iltaan vaikka nukun hyvin yöt. Kutina vartalolla, välillä pahempi ja välillä lievempi, en kuitenkaan verille ole itseäni raapinut. Rinnassa tuntuu painetta yleensä istuessa, välillä makuuasennossa, palelen jatkuvasti ja välillä taas hikoilen. Omituisia luukipuja, vihloo varsinkin jalkoihin ja käsiin ja syvältä.
Tunsin n. puoltoista kuukautta sitten niskaa tunnustellessa pyöreän patin niskassa, korvan alapuolella leukaluun kohdalla. Tämä on kova, ei arista yhtään eikä myöskään liiku (siis mulju) eli tuntuu kiinteältä. Silloin tällöin on myös korvien ilkeää vihlomista ja tykyttää takaraivossa ja niskarangassa. Patti on ainakin 1cm halkaisijaltaan, jatkuu hieman leukaluun alla joten varmaksi ei voi sanoa. Luin jonkun lääkärin vastauksen yhdeltä palstalta että imusolmuketta pidetään suurentuuneena vasta kun on vähintään 2cm.. Ihmettelin..?
Verikokeet on katsottu, hieman oli vain leukosyytit koholla. Hyvin vähän. Verenpaine on minulla aina ollut alarajoilla, alapaine 60 ja nyt terveystarkastuksessa alapaine 80-90, mistäköhän lie johtuu. Ahistaa ja pelottaa lääkäriin meno, sinne kuitenkin menen koska patista en aiemmin maininnut mutta olisi mukava kuulla kaikilta mahdollisislta hodgkinin tautiin sairastuneilta siihen liittyneitä oireita...
Kiitän! - Anonyymi
mä vaan kirjoitti:
Hei..
Löysin tänne kun hain hodgkinin tautia.
Joka olet sairastanut hodgkinin tautia, voitko kertoa oireistasi ja minkälainen pattisi oli?
jos oli...
Mä oon käyny lääkärissä, veriarvot katsottu ja oireita mulla: Järjetön väsymys aamusta iltaan vaikka nukun hyvin yöt. Kutina vartalolla, välillä pahempi ja välillä lievempi, en kuitenkaan verille ole itseäni raapinut. Rinnassa tuntuu painetta yleensä istuessa, välillä makuuasennossa, palelen jatkuvasti ja välillä taas hikoilen. Omituisia luukipuja, vihloo varsinkin jalkoihin ja käsiin ja syvältä.
Tunsin n. puoltoista kuukautta sitten niskaa tunnustellessa pyöreän patin niskassa, korvan alapuolella leukaluun kohdalla. Tämä on kova, ei arista yhtään eikä myöskään liiku (siis mulju) eli tuntuu kiinteältä. Silloin tällöin on myös korvien ilkeää vihlomista ja tykyttää takaraivossa ja niskarangassa. Patti on ainakin 1cm halkaisijaltaan, jatkuu hieman leukaluun alla joten varmaksi ei voi sanoa. Luin jonkun lääkärin vastauksen yhdeltä palstalta että imusolmuketta pidetään suurentuuneena vasta kun on vähintään 2cm.. Ihmettelin..?
Verikokeet on katsottu, hieman oli vain leukosyytit koholla. Hyvin vähän. Verenpaine on minulla aina ollut alarajoilla, alapaine 60 ja nyt terveystarkastuksessa alapaine 80-90, mistäköhän lie johtuu. Ahistaa ja pelottaa lääkäriin meno, sinne kuitenkin menen koska patista en aiemmin maininnut mutta olisi mukava kuulla kaikilta mahdollisislta hodgkinin tautiin sairastuneilta siihen liittyneitä oireita...
Kiitän!Moi, oireesi ovat täysin samanlaiset kuin minun. Millainen lopputulos tässä oli?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525280- 813870
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3222275Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2661912Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1171788Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain561362Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951290- 701232
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331197Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951172