Laitetaanpa hintatietoa jakoon. Pitäisi jakaa enemmänkin näillä palstoilla. Tai jos joku perustaisi palvelun Vertaahuoltohintoja.fi ?
Automaa Herttoniemi, Helsinki
Laaja kuntohuolto marraskuussa -08 yksi lisätyö (jarrunesteen vaihto).
Auto: TDCI 2.0 STW -02
Hinnat sis. ALV
Kuntohuolto 126 EUR
Mobil Super FE Special 5W30 75 EUR
Öljynsuodatin EFL914 14,05 EUR
Tuulilasin pesuneste 0,60 EUR
Raitisilma- ja hajusuodatin 23,88 EUR
Suodatinpanos ilmanpuhdistin 18,71 EUR
Polttoainesuodatin 64,53 EUR
Lisätyö:
Jarrunesteen vaihto työ 36 EUR
Jarruneste 6,45 EUR
--------------------------
Työt yhteensä 162 EUR
Osat yhteensä 206,22 EUR
Tarveaineet 7,61 EUR
==========================
Kaikki yhteensä 375,83 EUR
Laaja kuntohuolto
11
3876
Vastaukset
- juma mitä
hintoja,kun teen itse huollot niin näköjään säästän 270€ ja tiedän et tosiaankin on kaikki tehty oikein
- mahdollisuuksia
omatoimihuoltoja tekisi paljon useampikin. kaikilla ei vain mahkuja. aika pian tullaan tilanteeseen, että tarvitaan tallia ja syvempää osaamista. on paljon ihmisiä, joilla ei ole edes autokatosta. saatikka remonttireiskaverkostoa, jota vaivata autonsa kanssa.
- tuo ole
Eihän nyt tuollainen 1 kertaa/100 000 km:llä tehty laaja kuntohuolto ole kallis, jos alle 400 euron selviää lisätöineen. Joihin automalleihin tehdään jakohihnanvaihto 60 tkm:n välein/3 vuotta ja hintaa yli 1000 euroa. Eli pelkkää jakohihnaa joutuu maksamaan n. 350 euroa/vuosi riippumatta että ajaako vaikka 15 tkm:ä/vuosi. Lisäksi joku maksaa (luettu Renaultin palstalta) 8 vuotta vanhan Renault Clion huoltosopimuksesta n. 100 euroa/kk eli 1200 eur/vuosi. Siinä on ihmettelmistä kun reilun parin tonnin autoon maksetaan vapaaehtoisesti 1200 euroa vuodessa huoltosopimusta. Volkkariin tuskin saa mitään huoltoa alle 300 euron, kun Mondeon perushuolto on 200 euroa.
Ja Focuksen laajssa kuntohuollossa avataan ja puhdistetaan mm. takajarrurummut ja tarkastetaan hihnat. Harvalla meistä on mahdollisuus kotona avata rumpuja, sillä se rumpu ei välttämättä irtoa ihan helpolla. Tuskin tuo 100 tkm:n matkalle kerran tehtynä on ihan kauhea kustannus.
Ja itse Fordin ruostekorjausten takia pidän Fordinin huoltokirjat leimoissaan. Ei tartte tapella ruostekorjauksissa. Ja jos joku on saanut ruostekorjauksen takuuseen ilman huoltomerkintöjä, niin se ei tarkoita että kaikki saa, varsinkaan 10 vuoden kohdalla. Jos koritakuu ei tartte huoltokirjan leimoja, niin mä haluan sen kirjallisena. Sitä tuskin saa.
- zöf
Aika kallista tuo huollattaminen.
Itse tekemällä olen säästänyt aikamoisia summia, mutta kaikilta itse tekeminen ei suju.
Se vatii tietynlaista harrastuneisuutta ja kiinnostusta autojen sielunelämästä.
Autona Mondeo on aika helppohuoltoinen ja selkeä.
Juuri vaihdoin lootaöljyt ja tarkistelin muitakin asioita, itse värkkäämällä on jatkuvsti tietoinen auton tilasta, ei tule kalliita yllätyksiä.- yllätyksiä
"ei tule kalliita yllätyksiä" perusteli työkaveri aina ennen ja huolsi ja korjasi itse Passattiaan. Kerran se vaihto alatukivartta tai jotain työpaikan hallilla. Keula yläällä auto sieltä sitten vietiin hinurin perässä. Se lienee makuasia mitä kukin pitää kalliina ylläyksenä.
- kuntohuolto
Meitsin tallista löytyy UV-lamput ja hinta on ainoastaan 199,99 EUR =D
- hintaesimerkki
suunnilleen samanikäiseen jarrut ns. nyrkkipajalla, mutta pätevällä sellaisella ja vielä kuitin kanssa:
palat (Ferodo): 58
levyt: 124
jarruletkut taakse 2 kpl: 32
pikkutarpeet: 10
työt: 80
yht. 304 EUR
ei siis ihan täysi jarruremppa,mutta mielestäni ihan kohtuuhinta, kun kyseessä pääkaupunkiseutu. - Mondeonisti
"Mobil Super FE Special 5W30 75 EUR
Miten voi maksaa tuo öljy noin paljon, jos on koneeseen laitettu vain se hiukan reilu 4L? Eihän tommonen 4L purkki tuota öljyä maksa kuin n,25-30€!!- tukkuhinta
Työkaluketju.fi verkkokaupassa suuressa 208 litran "pänikässä":
MOBIL SUPER FE SPEC.5W-30 208L MB125902
Hinta: 1189 EUR (sis. ALV)
...eli n. 5,7 EUR/L
Jos viisikin litraa uppoaisi, jäisi hinta silti alle kolmen kympin. - automaassa
katsokaa hintoja vaihtotöineen, esim.
http://www.pikahuolto.com/hinnasto.html
(säiliöstä):
Mobil Super FE Special 5W-30 13,50 € / l
automaan hinta on törkeä, kun laajan kuntohuollon hinnassa vielä näköjään napataan vaihtotyökin. - töööt
Dieseliin menee kuusi litraa, kun vaihtaa suodattimen myös. Ilman suodatinta 5,8 litraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502244Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82932Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖24909Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11904- 68863
Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt52842Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me120828Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10763Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22743