antanut vain kirjoja lahjoiksi jouluna,,paitsi omatekoiset sinappi ja rommiruukut.
Mitäs mieltä olette alkoholin antamisesta joululahjaksi, eli rehellisesti sanoen viinapullosta joululahjana.
Olen yleensä
39
980
Vastaukset
- Virtuaalikoneistaja
täysin raittiina, paljon lukevana, olen tietysti sitä mieltä että ehdottomasti ei sitä litkua vaan kirjoja :)
Mutta,,kun pää on kertakaikkisen tyhjä. Kirjan saajat ovat taatusti kyllästyneet lahjoihinsa. Mulla on läheisille lahjat olleet kondiksessa jo kauan.
- Virtuaalikoneistaja
umalehtinen kirjoitti:
Mutta,,kun pää on kertakaikkisen tyhjä. Kirjan saajat ovat taatusti kyllästyneet lahjoihinsa. Mulla on läheisille lahjat olleet kondiksessa jo kauan.
jotkut ihmiset varmasti pitäisivät siitä.
Kyllä minäkin tuon matkoiltani vanhemmileni tai siis nykyään äidille konjakkia.
Lukijat eivät uskoakseni koskaan kyllästy kirjoihin.
Miten paljon sinä muuten luet kirjoja, ystäväni kysäisi minulta samaa viime viikonloppuna ja rupesin miettimään ja tulin siihen tulokseen että luen 80-120 kirjaa vuodessa. Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
jotkut ihmiset varmasti pitäisivät siitä.
Kyllä minäkin tuon matkoiltani vanhemmileni tai siis nykyään äidille konjakkia.
Lukijat eivät uskoakseni koskaan kyllästy kirjoihin.
Miten paljon sinä muuten luet kirjoja, ystäväni kysäisi minulta samaa viime viikonloppuna ja rupesin miettimään ja tulin siihen tulokseen että luen 80-120 kirjaa vuodessa.luen niin hirvittävästi. Yleensä kaikki vuoden mittaan ilmestyneet dekkarit, antikasta haalin lähes kaiken saatavilla olevat ennen lukemattomat dekkarit.
Luen kyllä muutakin;) Olen koko ikäni lukenut (paitsi läksyt). Isäni oli samanlainen, aina pienikin vapaa-aika nokka kirjassa kiinni.
Hyvässä lykyssä mulla menee 3 kirjaa viikossa. jos kirja on tylsä,,lopetan ja otan uuden. Kirjastossa en juurikaan käy.- Virtuaalikoneistaja
umalehtinen kirjoitti:
luen niin hirvittävästi. Yleensä kaikki vuoden mittaan ilmestyneet dekkarit, antikasta haalin lähes kaiken saatavilla olevat ennen lukemattomat dekkarit.
Luen kyllä muutakin;) Olen koko ikäni lukenut (paitsi läksyt). Isäni oli samanlainen, aina pienikin vapaa-aika nokka kirjassa kiinni.
Hyvässä lykyssä mulla menee 3 kirjaa viikossa. jos kirja on tylsä,,lopetan ja otan uuden. Kirjastossa en juurikaan käy.olen kirjaston suurkuluttaja, ilman niitä ei kyllä rahani millään piisaisi.
Minä luen keskimäärin kaksi kirjaa viikossa, kun on tarpeeksi hyvä kirja ahmin sen illassa, mutta koskaan en ole yhtäkään kesken jättänyt. Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
olen kirjaston suurkuluttaja, ilman niitä ei kyllä rahani millään piisaisi.
Minä luen keskimäärin kaksi kirjaa viikossa, kun on tarpeeksi hyvä kirja ahmin sen illassa, mutta koskaan en ole yhtäkään kesken jättänyt.kertovat viisaat ystäväni lukumaniastani,,on kaheliluokitus ja siinä olen heidän mukaansa kärkipäässä. Mitä ihminen vihulaisilla tekee, kun sillä on ystäviä;)
- Virtuaalikoneistaja
umalehtinen kirjoitti:
kertovat viisaat ystäväni lukumaniastani,,on kaheliluokitus ja siinä olen heidän mukaansa kärkipäässä. Mitä ihminen vihulaisilla tekee, kun sillä on ystäviä;)
muuten et käytä kirjastoa, siellä kuitenkin on valtavat valikoimat, minä lainaan usein myös musiikkia.
Pistätkö kirjat kiertoon kun olet lukenut?
Minä ajattelin edellisessä muutossa myydä osan kirjoistani ja kävin kirjahyllyjäni läpi ja löysin kaksi kirjaa joista olisin raskinut luopua, joten päätin etten niitäkään myy, eikä se olisi muuttokuormaani keventänyt paljoakaan. - Virtuaalikoneistaja
umalehtinen kirjoitti:
kertovat viisaat ystäväni lukumaniastani,,on kaheliluokitus ja siinä olen heidän mukaansa kärkipäässä. Mitä ihminen vihulaisilla tekee, kun sillä on ystäviä;)
kysymättä mikä on paras kirja minkä olet lukenut?
Olemme kyllä keskustelleet ennekin kirjoista, mutta en saa mieleeni sitä että olenko kysynyt sitä aikaisemmin.
viinapullo (viini, likööri, mikä tahansa...) kuuluu jouluna mun mielestä sinne viinakauppaan. Ei lahjaksi.
Aina kun ei voi tietää, syntyykö siitä perhehelvetti. Jos muuten olisikin sovittu raittiista joulusta, saattaa yks ajattelematon lahja pilata sen. Ulkopuoliset (vaikka miten läheisetkin) ei voi tietää, josko viina sittenkin on ongelma perheessä. Kaikki kun ei siitä puhu, eikä se näy päälle. Varsinkaan lapsiperheisiin ei IKINÄ alkoholia lahjaksi!!!
Oikeesti ärsyttää nuo firmojen suosimat konjakkipullot!
Ohoh...tulipahan äkäinen kommentti... ;)
Mutta oon elämän varrella nähnyt niin monta alkoholin pilaamaa joulua naapureissa ja sukulaisissa, etten missään nimessä halua olla aiheuttamassa sitä. Siks en koskaan anna kellekään viinapulloa jouluna.olen lähdössä risteilylle,,alias Piknik risteilylle erääseen kokoukseen ja siitä sain ideani tuoda sieltä sen potun lahjaksi.
- von Kukkis
Se, viinapullo, on tänä jouluna yksi lahjoista. Se on niin helppo ja varmasti mieluinenkin vastaanottajalleenkin.. :o)
pitäisikö olla konjakkia, viskyä, vai kehtaako tuoda vodkaa, tai koskenkorvaa? Saajana on mies.
- von Kukkis
umalehtinen kirjoitti:
pitäisikö olla konjakkia, viskyä, vai kehtaako tuoda vodkaa, tai koskenkorvaa? Saajana on mies.
Tässä minun tapauksessani.. se on se Koskenkorva. Mitäs se on se perinteinen... Johnny Walkers. Olisiko se tuttu ja turvallinen...
von Kukkis kirjoitti:
Tässä minun tapauksessani.. se on se Koskenkorva. Mitäs se on se perinteinen... Johnny Walkers. Olisiko se tuttu ja turvallinen...
Lahja tulee miehelle joka on auttanut meitä vuoden mittaan paljon. Hänellä ei ole perhettä eikä tietääkseni alkoholiongelmaa.
- von Kukkis
umalehtinen kirjoitti:
Lahja tulee miehelle joka on auttanut meitä vuoden mittaan paljon. Hänellä ei ole perhettä eikä tietääkseni alkoholiongelmaa.
Johnny Walkerin(kin) viskeissä on valikoimaa. On Red/Blue Labelia jne.jne. Aika vaikeata, vaikka toisin luullaan, on se lahjapullonkin valinta...
koskaan antanut enkä edes ajatellut. (tuliáisiksi olen kyllä antanut). minulle joululahjan arvo on siinä vastaanottajan persoonallisuudessa ja ostan lahjan sen perusteella.
mutta toisaalta varmaankin joku arvostaisi jotain vuosikertaviiniä baarikaapissaan.
lahjan antajan pitää ajatella mitä vastaanottaja arvostaa.- jokaisen ns.
henk.koht. asia. Itse en anna koskaan viinaa lahjaksi. Työni puolesta olen niin paljon viinan pilaamia jouluja nähnyt, että minulla on periaate, ei viinaa kenellekään joulupakettiin.
ja surullista.
vaikeaa vain miettiä lahjaa ihmiselle, joka ei ole niin läheinen että voisi esim. ostaa jonkun miehisen tuoksun. Jos annan kukkavaasin tai lahjaesineen tunnen itseni tolloksi. Suklaa on poissa kuvioista kuten karkitkin.
Joulun herkkukoria mietin myös, mutta ..umalehtinen kirjoitti:
ja surullista.
vaikeaa vain miettiä lahjaa ihmiselle, joka ei ole niin läheinen että voisi esim. ostaa jonkun miehisen tuoksun. Jos annan kukkavaasin tai lahjaesineen tunnen itseni tolloksi. Suklaa on poissa kuvioista kuten karkitkin.
Joulun herkkukoria mietin myös, mutta ..eräältä asiakkaalta mun mielestä hienon idean. Mariskooli tms. lasikippo, siihen sisälle erilaisia pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä. Sellofaani ja komea rusetti kruunaamaan komeuden. Wau! Nään jo mielessäni, miten upea se on!
Noita kuivattuja hedelmiähän on ihan joka lähtöön "snackseina" irtomyynnissäkin. Ei kun mieleinen sekoitus niitä ja pähkinöitä. Kelpais mullekkin! :)))- Pukeli 1
umalehtinen kirjoitti:
ja surullista.
Joulun herkkukoria mietin myös, mutta ..varrellinen suurennuslasi. Sitä aina tarvitaan ja aina vain entistä enemmän.
Pukeli 1 kirjoitti:
varrellinen suurennuslasi. Sitä aina tarvitaan ja aina vain entistä enemmän.
Osuit ytimeen vahingossa. Hänellä on niitä varmasti aika monta, kerää postimerkkejä ja on kerännyt kakarasta saakka vuosikymmeniä;))
- Pukeli 1
umalehtinen kirjoitti:
Osuit ytimeen vahingossa. Hänellä on niitä varmasti aika monta, kerää postimerkkejä ja on kerännyt kakarasta saakka vuosikymmeniä;))
sinun entinen sulhasmies?
Osta punainen kaulaliina. Se kertoo hänelle, että et ole sittenkään ihan kokonaan lakannut uneksimasta........ ;))))) Pukeli 1 kirjoitti:
sinun entinen sulhasmies?
Osta punainen kaulaliina. Se kertoo hänelle, että et ole sittenkään ihan kokonaan lakannut uneksimasta........ ;)))))Kuuluu samaan yhdistykseen kuin mieheni ja minä..eikä ole koirayhdistys;)
- Pukeli 1
umalehtinen kirjoitti:
Kuuluu samaan yhdistykseen kuin mieheni ja minä..eikä ole koirayhdistys;)
Tehän kuulutte työttömien yhdistykseen.
Onko Uma turussa huono työtilanne kun olet kovasti paljon ollut työttömänä? - Itärajan Iita
umalehtinen kirjoitti:
Kuuluu samaan yhdistykseen kuin mieheni ja minä..eikä ole koirayhdistys;)
tuli taa esille tuossa alapuolella.
Jatkossa huomioi Uma, etten koskaan nakerra ketään työttömyydestä.
Jos yhdis on ja yhdistys tekee tuottavaa toimintaa, tukee, edesauttaa selviytymään työttömän jakson yli, niin minusta se on hieno yhdistys. Itärajan Iita kirjoitti:
tuli taa esille tuossa alapuolella.
Jatkossa huomioi Uma, etten koskaan nakerra ketään työttömyydestä.
Jos yhdis on ja yhdistys tekee tuottavaa toimintaa, tukee, edesauttaa selviytymään työttömän jakson yli, niin minusta se on hieno yhdistys.on joskus määritellä milloin olet sinä tai valepukeli. Toivottavasti nikkisi väärinkäyttäjä saa itselleen siitä jotakin nautintoa.
Pukeli 1 kirjoitti:
Tehän kuulutte työttömien yhdistykseen.
Onko Uma turussa huono työtilanne kun olet kovasti paljon ollut työttömänä?tuskin on pahempi tai parempi kuin muualla rakkaassa Suomessa.
Minä nyt en juurikaan ole elämässäni ollut työttömänä,,olin pitkään kotona, en työttömänä. Oma valinta silloin aikoinaan. Eipä ole tullut täyteltyä työtön työtön lappuja. Omaishoitajana olo jo vei n.17 vuotta, josta yksi korvauksella.
Sinua tuntuu kovasti kiehtovan TST ry. Liittymällä jäseneksi saat parhaat tiedot.
PS kuulumme muihinkin yhdistyksiin kuin koira-tai työttömienyhdistykseen- Pukeli 1
umalehtinen kirjoitti:
on joskus määritellä milloin olet sinä tai valepukeli. Toivottavasti nikkisi väärinkäyttäjä saa itselleen siitä jotakin nautintoa.
pikkuisenkaan ivaa minun nimimerkillä sinulle kirjoitettuna, niin ohita.
Nyt on lähdettävä asioille ja huh kuinka monessa paikassa on käytävä.
Hyvää päivänjatkoa sulle. Pukeli 1 kirjoitti:
pikkuisenkaan ivaa minun nimimerkillä sinulle kirjoitettuna, niin ohita.
Nyt on lähdettävä asioille ja huh kuinka monessa paikassa on käytävä.
Hyvää päivänjatkoa sulle.iloista päivänjatkoa ja viikonloppua.
- Heloisa
riippuu lahjan saajasta. Jos tietää ihan satavarmasti ettei alkosta ole mitään ongelmaa, niin miksi ei. Ja pitää tietysti olla perillä saajan asenteista, hyväksyykö hän sellaisen lahjan.
Minä sain viime jouluna viinipullon ja se oli mieluinen lahja, on kyllä vielä avaamatta, huomasin eilen.
Mieheni sai aikoinaan työnantajaltaan joka vuosi putelin. Meille kyllä kelpasi, eipä käyty pitkäripaisessa niinä vuosina, riitti seuraavaan jouluun.
Voihan sitä antaa jotain erittäin tyyristä ja vain pienen pullon, jos sellasia on, sellaista jota ei saajakaan raatsisi ostaa.
Minä annan isälle synttärilahjaksi yleensä konjakkia. Mikäpä on antaissa, tiedän että hän ottaa iltaisin pari lusikallista, ei koskaan enempää. No,minusta riippuu ihan siitä,tietääkö sen kenelle on antamassa alkomaholin "käytöstavat".
En näe mitään ihmeellistä siinä,jos joku viini,likööri ym.annetaan,jos ei ole viinaongelmaisesta "perheestä" kyse.
Ei se itse alkoholi huono asia ole,sen käyttäjistä se huonous riippuu.
Sitä minäkin tosin olen kritisoinut,kun noita helppoja viinalahjoja on yritykset ahkeraan jaelleet.Kun ei edes tietoa,kummoiseen menee.Parempi lahja olisi vaikka joku joulukori.lahjaksi viinapullon. Meilläkin on niitä isännän saamia vuosien varrelta vielä avaamatta joitakin.
Meillä ei juurikaan kulu kuin konjakki;) Sormustillinen silloin toinen tällöin.
- serop1
Riippuu mitä viinaa annetaan ja kenelle. Itse pidän tietyn tyyppisistä viineistä. Jos sellaista saan lahajksi niin ok Eli jos teitää jonkun pitävän, miksei.
Itse suosin myös ei niin läheiselle ihmisille joululahjaksi kynttilöitä, luomutuotetteita (esim hyytelöt, hunajat ym), erikositeetä/kahvia, kun tietää kummaasta tykkäisi enemmän eli siis tavalaan tuhottavia lahjoja :) - tippa tappaa
Onko sinulla aina alkoholi mielessä, Joulunakin.
Etkö löytä maailmasta muuta joululahjaa jollekin kun alkoholia? Sääli.ei mulla ole alkoholi mielessä jouluna. Suklaa on mielessä Wiener Nougat jota minäkin saan vapaasti nauttia.
Konjakkia tarjoillaan kahvin kanssa joulupäivällisen jälkeen;)- Wiener nougat
umalehtinen kirjoitti:
ei mulla ole alkoholi mielessä jouluna. Suklaa on mielessä Wiener Nougat jota minäkin saan vapaasti nauttia.
Konjakkia tarjoillaan kahvin kanssa joulupäivällisen jälkeen;)Etkä muulloin saa syödä suklaata,tarvitaanko siihen Joulu ?
Tiedätkö, että suklaa lihottaa ? Wiener nougat kirjoitti:
Etkä muulloin saa syödä suklaata,tarvitaanko siihen Joulu ?
Tiedätkö, että suklaa lihottaa ?suklaata ja on sitä muutakin laktoositonta suklaata olemassa kuin mainitsemani. Joo suklaa lihottaa, mutta jouluna kuuluukin nauttia elämästä ja makujen maailmasta;) Aijai miten hyviä on vihreät kuulat marmuista ja itse tehty marmeladi, jota en tee enää.
Erittäin hyviä ovat pähkinät ja rusinat. Samoin erilaisista pähkinöistä tehty sekoitus.
Sovi joululahjaksi. Se sotkee monen perheen joulun muutoinkin. En usko missään perheessä ainakaan lasten toivovan isän tai äitin olevan jouluna humalassa.
- Ärrieri
paljon tilanteesta.Perheellisille ihmisille en pulloa veisi koska monet ikävät asiat pysyvät kotiseinien sisäpuolella.Pullo voi pilata puolison tai lasten joulun.Sinkkuihmisille pullo voi olla ihan paikallaan mikäli tietää jotain ihmisen juomatavoista.Mikäli ihmiselle on kertynyt jo ikääkin voi kaikkea tavaraa olla jo yllinkyllin,mieluisampi voisi olla joku hyvä itsetekemä syötävä,juotava tai vaikka lahjakortti hierontaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1885511- 1691671
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661487- 691038
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6847Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte124827- 57814
Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy192798En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66769- 76761