Onko kokemuksia tälleisestö moottorista:
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_ABF-moottori
miten kestää, yms.
VAG ABF- Moottori
8
1218
Vastaukset
- vaginisti
Ruma on käynti, kun kiviä murskaisi mutta ihan pirtsakka ja taatusti kestävä pannu. Sanoisin KYLLÄ!
Öljyvuodot kannataa tarkastaa paljon ajetusta. Vuodotkin saa toki korjattua mutta ainahan se teettää..- vaginisti
Niin tuolla "vikissä" puhuttiin jakajan o-renkaasta ja jakopään stefoista. Niidn lisäksi on venttiilikopan tiivisteellä taipumus kovettuaja vuotaa. Tuossa mallissa vähän ohjelmaa tuon venttiilikopan tiivisteen vaihdossakin, koska se on imusarjan alla. Vuotoja voi myös olla öljynsuodatinjalan tiivisteessä, ö-pohjan tiivisteessä ja joskus harvoin kytkimen puolen koneen päätylaipasta, tai stefasta -> paljon ohjelmaa...
Tuo konehan on tehty perus 1,8 moottorin lohkolle (vag:n tuotannossa vuodesta 74 aluksi 1,6l vuoteen 97 1,8, myös 1,9D ja TD), joten alakerta ei siis hajoa edes dynamiitilla, ellei ajella ilman öljyjä, eikä noissa 16v kansissakaan mitään vikaa yleensä ole. Kansipahvin saa toki palamaan, jos ajelee ilman nesteitä. - Anter0
vaginisti kirjoitti:
Niin tuolla "vikissä" puhuttiin jakajan o-renkaasta ja jakopään stefoista. Niidn lisäksi on venttiilikopan tiivisteellä taipumus kovettuaja vuotaa. Tuossa mallissa vähän ohjelmaa tuon venttiilikopan tiivisteen vaihdossakin, koska se on imusarjan alla. Vuotoja voi myös olla öljynsuodatinjalan tiivisteessä, ö-pohjan tiivisteessä ja joskus harvoin kytkimen puolen koneen päätylaipasta, tai stefasta -> paljon ohjelmaa...
Tuo konehan on tehty perus 1,8 moottorin lohkolle (vag:n tuotannossa vuodesta 74 aluksi 1,6l vuoteen 97 1,8, myös 1,9D ja TD), joten alakerta ei siis hajoa edes dynamiitilla, ellei ajella ilman öljyjä, eikä noissa 16v kansissakaan mitään vikaa yleensä ole. Kansipahvin saa toki palamaan, jos ajelee ilman nesteitä.Joo, eli kiikarissani on passatti kyseisellä koneella. Onko 250000 kilometriä paljon tolle koneelle?
onko siis hihna vai kejukone?
tiivisteviat ei tietysti näin vanhoissa ole mikään yllätys, mutta ilmeisesti aika kestävä motti - koneita...
Anter0 kirjoitti:
Joo, eli kiikarissani on passatti kyseisellä koneella. Onko 250000 kilometriä paljon tolle koneelle?
onko siis hihna vai kejukone?
tiivisteviat ei tietysti näin vanhoissa ole mikään yllätys, mutta ilmeisesti aika kestävä motti...ne on,niissä ei viä näy nää vag:n laadun pudotus kuurit ja säästö kamppanjat.Luja pannu,kestää turbotettuna helposti 300-400 heppaa,ekaks kyl paukahtaa loota kun kone.
- vaginisti
Anter0 kirjoitti:
Joo, eli kiikarissani on passatti kyseisellä koneella. Onko 250000 kilometriä paljon tolle koneelle?
onko siis hihna vai kejukone?
tiivisteviat ei tietysti näin vanhoissa ole mikään yllätys, mutta ilmeisesti aika kestävä mottiTuo on hihnakone ja vaihtoväli 90tkm. Ei oo kallis jakopää, eikä ole hihna helposti katkeavaa mallia, eli jos vaihdattaa remmin vaihtovälin mukaan, ei ole ongelmia. Saattaa tosin kestää vaikka vetäis tuplat mutta eihän sitä kannata kokeilla. En ole varma, onko "vapaasti" pyörivä pannu, eli "salaattia" saattaa tulla, mikäli remmi räpsähtää.
Kuten tuossa edellinen mainitsi, hajoo aski todennäköisesti ennen konetta, eikä sekään normi käytöllä ole helposti hajoavaa mallia tuossa autossa. - omistava
vaginisti kirjoitti:
Tuo on hihnakone ja vaihtoväli 90tkm. Ei oo kallis jakopää, eikä ole hihna helposti katkeavaa mallia, eli jos vaihdattaa remmin vaihtovälin mukaan, ei ole ongelmia. Saattaa tosin kestää vaikka vetäis tuplat mutta eihän sitä kannata kokeilla. En ole varma, onko "vapaasti" pyörivä pannu, eli "salaattia" saattaa tulla, mikäli remmi räpsähtää.
Kuten tuossa edellinen mainitsi, hajoo aski todennäköisesti ennen konetta, eikä sekään normi käytöllä ole helposti hajoavaa mallia tuossa autossa.Itelä Golfi tuolla padalla. On aikas luja kun kesällä purin koneen "kevyttä" tehopäivitystä varten 300tkm ajettuna ja sisukset oli käytännössä kulumattomat! Ainoa varsinainen vika oli kivikovat venttiilivarren kumit joista söi öljyä läpi reilusti.
Ei ole vapaasti pyörivä, vaikka männissä onkin kolot venttiileille eli hihnarikko on kallis.
-94 uudemmissa kannentiiviste on teräksinen eli ei varmasti pala sekään.
Tehoja tuohon saa myös kivasti muttei kyllä kovin halvalla... - vaginisti
omistava kirjoitti:
Itelä Golfi tuolla padalla. On aikas luja kun kesällä purin koneen "kevyttä" tehopäivitystä varten 300tkm ajettuna ja sisukset oli käytännössä kulumattomat! Ainoa varsinainen vika oli kivikovat venttiilivarren kumit joista söi öljyä läpi reilusti.
Ei ole vapaasti pyörivä, vaikka männissä onkin kolot venttiileille eli hihnarikko on kallis.
-94 uudemmissa kannentiiviste on teräksinen eli ei varmasti pala sekään.
Tehoja tuohon saa myös kivasti muttei kyllä kovin halvalla...Juu, jos haluaa tehoja, ehkä halvempi vaihtoehto kasiventtiilipata ja puhallin...
- vwkestääisaltapojall
huh huh. pakko tulla komentoimaan tästä ihme koneesta. Mulla on passatissa tuo uudempi malli tästä, kilsoja pasuunassa 840tkm! Ja arvatkaapa milloin on viimeeksi vaihdettu hihna..
520tkm kohdilla. Taidanmpa varailla hiljalleen ajan vaihtoon :-D
On muuten todella hyvässä kunnossa vieläkin vaikka miljoonan kilsan raja lähestyy uhkaavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo758010Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583223- 372536
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj152146Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto352104- 232060
- 131897
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151693- 601638
- 181609