2,4 vai 2,66GHz

IMac harkinnassa

Olen Mac- noviisi ja kaipaan hieman kokeneenpien vinkkejä. Ensinnäkin olen pohtinut miten ratkaiseva tehon parannus koneelle saadaan jos hertsit nostetaan maallikon mielestä piirun verran vain, eli 2,4:tsä 2,66 HGz:n.Onko satsaus hintansa arvoinen.

Onko niin, että muistin vaihto 4Gt:n onnistuu kotikonstein? Mac People ottaa vaihdosta 139€. Mihin rahaan se onnistuu kotikonstein ja mistä kannattaa ostaa?

Teen koneellani järeitä kuvatöitä, joissa tiedostokoot saattavat ylittää jopa 1 Gt:n. Tämän vuoksi kaipaan tehokasta konetta ja mielessäni on iMac 20. Isompi versio ei tule kyseeseen.

Minkälaisia mietteitä herättää?

2

754

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mika2

.... ainahan se kellotaajuus on kotiinpäin, mutta en tiedä nyt minkälaisesta hintaerosta on kyse. Kannattaa katsoa muuten sekin, että siinä piirun verran nopeammassa voi olla muutakin eroa raudassa joka voi vaikuttaa.

Muistin lisäys onnistuu kotikonstein. Koneen pohjassa on kahdella ruuvilla luukku, jonka alla muistit ovat. Suunnilleen yhtä mutkikasta kuin patterin vaihto. Tuo toimenpide on myös suunniteltu itse tehtäväksi joten mitään riskiä ei siihen liity.

Muutenhan tuo suunnitelmasi kuvatöihin vaikuttaa ihan käypäseltä, mutta 20 tuumaisen iMacin näyttöpaneeli on vähän vaatimattomampi kuin 24 tuumaisessa. Itsehän sen räknäilet mimmonen näyttö riittää ja saahan siihen toisaalta toisen näytön kiinni jos haluaa käyttää jotain tiettyä.

Itse en ole noin isojen kuvien kanssa operoinut joten en tiedä meneekö kone kyykkyyn niiden kanssa, mutta omassa käytössä videoeditointi onnistuu kuin tyhjää vain joten kyllä siinä luulisi potkua piisaavan paikallaanpysyvienkin kuvien vääntöön.

• hv30

videoeditointia itse olet harrastanut? Onko Hd editointia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2508
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      2435
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1830
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82