... muistan kuinka lapsena pelkäsin. Sanoin sille
Ahjon tytölle, että pelkään, Hän kertoi minulle, että minulla ei ole mitään pelättävää, koska Jumala päättää kaikesta. Kysyin häneltä: Pääättääkö hän myös minusta?
KYLLÄ, ole hiljaa! Hän näkee ja tietää kaiken! Minä HUUSIN JUMALAlle silloin, että TAPA MINUT NYT tai anna minunun OLLA!
Kaikki katosivat ja joskus olen tuon olotilani ja jatkoelämäni...
Pelosta...
30
1033
Vastaukset
- tankavaara
ottakaa huomioon ikäni: 6v.
... saa tietysti ottaa huomioon ykyisenkin ikäni...
en vaan huuda... vai huutaisinko itseäni, tai ryhtyisinkö peräti "älykkääksi ateistiksi" , laittaisinko profiliini kuvan itsetäni vuodelta -77
vai ryhtyisinkö vain tarkkailemaan.
Voisin tietysti täytää seuraavasti vaikka 54-v...
OLisiko se jotain?- Heikunkeikku
.. eri syistä, kuitenkin.
Syytä oloosi en kysy, en tohdi. Mutta, rohkenen, aidosti, ymmärtää.
Ajattelevuus asioissa on -joskus- pahasta(kin), jos se ei johda mihinkään. Siis parempaan oloon.
Taidan itsekin olla 6v.
Minusta hyvä.
On hyvä olla Aito.
Huutaminen ei auta.
Mutta.............. jos tahdot, kerro.
Poista aloituksesi, myöhemmin. - halusitkaan
sanoa? Meni vähän ohi.
- PAKKASAKKA!
Heikunkeikku kirjoitti:
Ajattelevuus asioissa on -joskus- pahasta(kin), jos se ei johda mihinkään. Siis parempaan oloon.
Taidan itsekin olla 6v.
Minusta hyvä.
On hyvä olla Aito.
Huutaminen ei auta.
Poista aloituksesi, myöhemmin.Asia vakava , mutta nakratti , ilosta , ko tulin aivan koe mielessä laaramaan tänne , ja HUPS täällähän on muitakkii , vaikka kello ties mitä!Miks niin huutaminen ei auttais ? Ajattelen näin , että ko oikkee kovasti huutaa , niin sielusta karkaa pahamieli ulos samalla kertaa. Olen kokeillut , kun on oikkee ketuttannu! Kokeiles joskus, ai , että tullee hyvä olo!
- Heikunkeikku
PAKKASAKKA! kirjoitti:
Asia vakava , mutta nakratti , ilosta , ko tulin aivan koe mielessä laaramaan tänne , ja HUPS täällähän on muitakkii , vaikka kello ties mitä!Miks niin huutaminen ei auttais ? Ajattelen näin , että ko oikkee kovasti huutaa , niin sielusta karkaa pahamieli ulos samalla kertaa. Olen kokeillut , kun on oikkee ketuttannu! Kokeiles joskus, ai , että tullee hyvä olo!
Asia vakava, mutta vastaan, ilosta, ko tulin aivan koemielessä katsomaan, mitä täällä tapahtuu.
Huutaminen........ joo, sanotaan niin, että se auttaa. En väittele vastaan, jos kokemusta immeisillä on. Minulle huutaminen ei auta. Siksi, koska se ei auta. Kuinka voisi.
Mulle auttaa muut jutskarit.
Ei ole pahoja mieliä sisällä, joita huutelis. Voisin huudella iloja, Vaan niitä ei voi, koska se kuulostaisi omituiselta. Näin olen ymmärtänyt. - tankavaara
Heikunkeikku kirjoitti:
Taidan itsekin olla 6v.
Minusta hyvä.
On hyvä olla Aito.
Huutaminen ei auta.
Poista aloituksesi, myöhemmin.käyttää kieltä.......
ihminen joka
epäilee sanojansa
sanoo vain sanan - Heikunkeikku
tankavaara kirjoitti:
käyttää kieltä.......
ihminen joka
epäilee sanojansa
sanoo vain sanan...että en todellakaan osaa käyttää kieltä kirjoittamalla. Kirjaimet ovat vain kirjaimia, ilman tunteita, eleitä, läsnäoloa....
Jää paljon sanomatta, koska ei voi, kun ei osaa.
Se ei Välttämättä ole niin, että ihminen joka epäilee sanojansa, sanoo vain sanan...
Mietin nimittäin poikaani, joka todella vähin sanoin sanoo todella Paljon. Enkä nyt puhu nyt Äitinä, joka poikaansa kehuu. En nimittäin enää ole äiti, varsinaisessa merkityksenä. Luojan kiitos. Ja luojan kiitos, että suhteeni poikaani on Kaveruus, Ystävyys jne.... Vaikea selittää, ehkei tarvitsekaan :)
Sanojani en kuitenkaan koskaan epäile, koska sanon juuri niin, kuin ajattelen. Ei merkitystä, mitä muut niistä ajattelee. - tankavaara
Heikunkeikku kirjoitti:
...että en todellakaan osaa käyttää kieltä kirjoittamalla. Kirjaimet ovat vain kirjaimia, ilman tunteita, eleitä, läsnäoloa....
Jää paljon sanomatta, koska ei voi, kun ei osaa.
Se ei Välttämättä ole niin, että ihminen joka epäilee sanojansa, sanoo vain sanan...
Mietin nimittäin poikaani, joka todella vähin sanoin sanoo todella Paljon. Enkä nyt puhu nyt Äitinä, joka poikaansa kehuu. En nimittäin enää ole äiti, varsinaisessa merkityksenä. Luojan kiitos. Ja luojan kiitos, että suhteeni poikaani on Kaveruus, Ystävyys jne.... Vaikea selittää, ehkei tarvitsekaan :)
Sanojani en kuitenkaan koskaan epäile, koska sanon juuri niin, kuin ajattelen. Ei merkitystä, mitä muut niistä ajattelee.tarkoitin, eli oiastät itsesi "likoon"......
- Pirre*
kuvasi olekin jotain seiskyt luvulta..ainakin tuo paidan kaulus kertoo jotain semmoista.:)
- T-muna
Minä jäin tuohon hetkeksi kiini ja ryhdyin oikein pohtimaan kuinka paljon siinä todella onkaan perää. On jotenkin nurinkurista, että tosiaan ateistin täytyy olla se älykkäämpi osoittaakseen ja todistaakseen näkemyksensä.
- PAKKASAKKA!
Kappas vaan (on muuten Budes Vaanin veli) , träällä muitakin yön kulkijoita! Mukava yllätys! Minä en pelkää mittään , inhoan vain yksinäisyyttä! Mottoni onkin . parempi olla yksin yksin , kui kaksin yksin. Silti on tuossa kaverikin , silloin kun muistaa , että miekkii olen olemassa. Sattui tässä päivänä muuan : mie olin työ huneella(teen töitä yksin) , hän käväsi siellä ja lähtiessä pani oven lukkoon ulkoa päin , ovi ei aukea sisältä. Siinä meni reilu tunti ennenkuin hän huomasi ; kas jotakin puuttuu! Oli raukkanen unohtanut kokonaan minut sinne!1 Hah , kyllä mulle naurua piisas!ja puhumattomuutama tiima! Ai niin , pelkää silloin kun pelottaa , mutta älä anna pelolle ylivaltaa , taivuta se!MOIPS!
- tankavaara
sanomat kannattaa jakaa "osioiksi" ja näitä merkkrjä
: " eli hipsukoits ei lainkaan.
- PAKKASAKKA
NO NYTKÖ SITÄ PITI MENNÄ NUKKUMAAN? OLIKO AIVAN PAKKO? MIE EN ALA! MITÄS PELIÄ SE TÄLLÄINEN OIKKEE ON? NYT HETI SIELTÄ PORISEMMAAN! MIE MENEN KAAKAOTA KEITTÄMMÄÄN!PALAJAN PIAN(SORRENTOON?)MOIPS.
- Heikunkeikku
..mietin nukkumaan menoa. Noh.... keitä se kaakaos. Odotan hetkosen :) Pelaamaan voisin kyllä alkaa, jos keksis sopivan pelin. Kävin pelaamas pari peliä illalla ja voitinkin :)
- ilmiselvä
ikäneuroosi. Siksi se siellä itkee ja kitisee.
- tankavaara
ilmiselvä kirjoitti:
ikäneuroosi. Siksi se siellä itkee ja kitisee.
jos näin... olen pelkästään ilahtunut.
- Lisbet*
Eli kilvoitteletko jotenkin omantuntosi kanssa? Toinen tahtois - toinen ei?
Jumala /pyhähenki/hyvyys millä nimellä sitä kukin kutsuu, on meidän sydämessä.
Ei tarvitse olla minkään seurakunnan /lahkolaisten jäsen, vaan kuunnella itseään, niin paljon antaa kun edes hetkeksi pysähtyy, ja kuuntelee sisimpäänsä.
Pahinta maailmassa tiedän nämä uskon sodat, ja se jatkuu vieläkin.
Kun kaksi kukkoa erehtyy samaan yhteisöön alkaa nokkiminen, sit hajotaan ja perustetaan ikioma jne...- tankavaara
T: M
- tankavaara
jokainen yöuni on maailman yöuni.
Hyvää yötä.- Heikunkeikku
... :)
En osaa lisätä yhtikäs mitään.
Menen minäkin nukkumaan. Kello herättää 7:13, lupasin pojalle varmistaa, että herää tärkeään palaveriin.
Voi ja voi ja voi, omena ei kauas putoa. Toivoton poika mulla.
Öh.....ja toivoton äiti.
Vaan...haitanneeko tuo mittää.. :)
Hyvää yötä sinulle. - tankavaara
Heikunkeikku kirjoitti:
... :)
En osaa lisätä yhtikäs mitään.
Menen minäkin nukkumaan. Kello herättää 7:13, lupasin pojalle varmistaa, että herää tärkeään palaveriin.
Voi ja voi ja voi, omena ei kauas putoa. Toivoton poika mulla.
Öh.....ja toivoton äiti.
Vaan...haitanneeko tuo mittää.. :)
Hyvää yötä sinulle.ei pahenna tai pahentaa, vaan ei murhaa:)
- Maasoutaja
Olisin halunnut mennä äidin sänkyyn,
mutta pelkäsin panna jalat lattialle, jos hiiri puree.
Kun kauhun vallassapääsin äidin sänkyyn,
hänen lämpöönsä ja tuoksuunsa,
sitten oli kaikki hyvin,
olin päässyt perille - Pirre*
nukkumaan ruvetessani, enkä lapsena muutoikaan kuin ukkosta, - onneksi isämme lopetti alkon käytön kun olin elle kouluikäinen.
Jumalaa pelkäsin, koska siihen aikaan käytettiin lasten kasvatus- so. hallintakeinona Jumalalla peloittelu, tyyliin: Jumala viskaa ison kiven taivaasta jos ette ole niin ja niin..
Aika tehokas- ja pirullinen keino muuten..
Sitten pelkäsin, siihen aikaan vallalla olleita maailman lopun ennusteita joita lahkot harjoittivat, radiosta niitä kai kuuntelin niistä..meillä ei oltu lahkolaisia.- viivi-amaldiina
myös ukkosta,ja pelkään vieläkin.
Joskus pienenä ollessani salama tuli kotiini sisälle, onneksi kiersi niin et säilyimme hengissä.
Maalit vei sieltä missä kulki ja kaikki neljä ovea räiskähti auki, se oli hirveä kokemus, ja se ukkosen pamaus on vieläkin korvissani.
Joulupukkia pelkäsin lapsena, odotin kädet hioten hänen saapumista joulupukit oli niin rumia ulkonäöltään siihen aikaan, muistan kuinka aina toivoin et lähtis jo pois.
Meillä oli myös tuo Jumalalla pelottelu,jos puhui rumia sanottiin et Jumala pudottaa kuumankiven päähän, jos ette lopeta. viivi-amaldiina kirjoitti:
Joskus pienenä ollessani salama tuli kotiini sisälle, onneksi kiersi niin et säilyimme hengissä.
Maalit vei sieltä missä kulki ja kaikki neljä ovea räiskähti auki, se oli hirveä kokemus, ja se ukkosen pamaus on vieläkin korvissani.
Joulupukkia pelkäsin lapsena, odotin kädet hioten hänen saapumista joulupukit oli niin rumia ulkonäöltään siihen aikaan, muistan kuinka aina toivoin et lähtis jo pois.
Meillä oli myös tuo Jumalalla pelottelu,jos puhui rumia sanottiin et Jumala pudottaa kuumankiven päähän, jos ette lopeta.joulupukkia, siihen tilanteeseen liittyi vain sellaista ihanaa kihertävää jännitystä...se alkoi sillä hetkellä kun isä puhalteli kynttilöitä sammuksiin.
Yleensä kuuseen jäi yksi tai kaksi kynttilää..ja voi miten joulupukki valitti kun ei tahdo näillä vanhoilla silmillä nähä lukea paketeissa olleita nimiä hi.. :))
Isompana arvailtiin, että kukahan se joulupukki tällä kertaa oli, - yleensä isä, äiti tai naapurikin jonkun kerran..
On se jouluaatto hieno kokemus kaikkiaan, kyllä siitä kannattaa tehä lapsille hyvä muisto.:)- esikoinen*
viivi-amaldiina kirjoitti:
Meillä oli myös tuo Jumalalla pelottelu,jos puhui rumia sanottiin et Jumala pudottaa kuumankiven päähän, jos ette lopeta.Oli monta lapsuuden aikaista pelkoa,ukkonen,joulupukki myöskin,hiihtäminen pimeässä järven jään yli,mutta vaikuttavinta oli pelko isän olemassaolosta.
Hän oli Harald Hirmuinen,vain katse ja penskat,me kaksi jäykistyimme kuin patsaat,sydän hakkas,emme uskaltaneet tuskin hengittää vaikka nauru kupli suupielissä...
Isäni on aina ollut herra ja hidalgo,hänen sanansa ja olemassaolonsa on ollut kirjoittamaton laki,se mitä Hän sanoo,ssitä ei tingitä.
Jollain tavalla olen sotinut sitä tunnetta vastaan läpi elämäni,että miksi yksi ihminen saa jyrätä muut?
Kaikki hauska oli kiellettyä lapsena,sydän kurkussa hiivin tansseista salaa kotiin aamuyöstä,etten vaan olisi herättänyt isää,koska lähdin tansseihin ja illanviettoihin salaa,koska muuten ei päästetty.
Voi kuinka olisinkaan halunnut istua isän polvelle ja kertoa,kuinka hauskaa ja viatonta kaikki oli ja että hän olisi ollut onnellinen tyttärestään.
Nyt isäni on loppusuoralla.......sairaalan vuodeosastolla,muistamattomana kaikesta.
Sekin on surullista. - tankavaara
tuo pelottelu oli mennyt "läpi" tuolle Ahjon tytölle. Aika monet kärsivät tiedostamattaan tuosta "vammasta" lopun ikäänsä.
Kirjoitin pienen novellin Jumalan vallasta omaan itseensä ja se suhteutettuna luomiinsa olentoihin... siinä kirjoittaessani tekstiä heräsi monia ajatuksia...
... uskaltavatko ihmiset aidosti ajatella moraalisesti ja varsinkin niin, että olet itse tuon moraalin "luonut"? Kun pelaat itsesi kanssa shakkia... niin mitä oikeastaan teet? tankavaara kirjoitti:
tuo pelottelu oli mennyt "läpi" tuolle Ahjon tytölle. Aika monet kärsivät tiedostamattaan tuosta "vammasta" lopun ikäänsä.
Kirjoitin pienen novellin Jumalan vallasta omaan itseensä ja se suhteutettuna luomiinsa olentoihin... siinä kirjoittaessani tekstiä heräsi monia ajatuksia...
... uskaltavatko ihmiset aidosti ajatella moraalisesti ja varsinkin niin, että olet itse tuon moraalin "luonut"? Kun pelaat itsesi kanssa shakkia... niin mitä oikeastaan teet?pelaamaan itseni kanssa mitään, kaik aika menee toisille, ja hyvä niin..ei tarvia ajtella itseään.
Mitähän mahdoit pelätä enemmän kuin kuolemaa, sitäkö jos kuitenkin elät?
- tankavaara
pitäen mukautumista "muiden pelkoihin".
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5191598- 641176
- 61872
- 62861
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18847Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101766- 76751
- 30707
- 63695
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691