Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lonkkakipu

vaivaa......

Onko paljon muita kanssakärsijöitä? Minulla ajoittain tosi kipea oikea lonkka, kipu säteilee ja haittaa kävelyä, olisin muuten kova lenkkeilemään mutta kipu rajoittaa aika paljon liikuntaa.
Ajattelin että tämän on pakko johtua vv- oireista koska kipu tuntuu joskus hellittävän ihan pitemmäksikin aikaa.
Muutaman vuoden jo ollut ajoittain kipeä myös yöllä esim. ei voi nukkua oikealla kyljellään lonkan takia.
Olen 57 ja käytän Estrogel geeliä ja Primolut Nor

24

17634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monet naiset

      valittavat samaa vaivaa. Lonkkaa särkee toisinaan öisin. Minulla lonkkakipu tulee aina muidenkin, kuten hikoilu ja painajaiset, oireiden pahetessa. Tosin sain yhtä äkkiä toiseen polveeni rivelrikon ja tulehduksen, yli puolen vuoden nilkuttaminen lienee rasittanut lonkkaa liikaa. Kyllä nämä niveloireet tuntuvat tulevan tai ainakin pahenevan vaihdevuosissa. Ainakin ne tulevat yllättäen. 49 - vuotiaana on pirteä ja terve, vuotta myöhemmin ei enää "tervettä päivää näe".

    • sama vaiva

      Ystäväni, jolla on laastari ja keltarauhashormoni, valittaa myös ajoittain, että joka askeleella tekee kipeää siinä oikean kankun kohdalla. Luulen, että hän ottaa sen takia buranaa päivittäin ainakin silloin kun se eniten vaivaa.

    • minusta..

      kipusi vaatii lääkärin tutkimusta. Niillä henkilöillä, jotka eivät käytä mitään korvaushoitoa on kaiken näköistä kipua ja kolotusta. Hormoonikorvaushoidonhan pitäis auttaa kaikkiin nivel ym. vaivoihin. Voihan se olla vanhuuden kulumaa ja siihen on eri rohdot, kuin vv-vaivoihin. Käyppä kuvauttamassa lonkkasi.

      • voisko olla?

        Tai sitten on niin, että kun ihoon vuosikaudet imeytetään hormoneita, niin syntyy kudosvaurioita jotka ilmenee kipuna? Geelit ja laastarit on niin uusia asioita, että tällaiset asiat huomataan vasta myöhemmin. Ne menee ensin kauan aikaa muiden mahdollisten syiden piikkiin.


      • allekirjoittaa
        voisko olla? kirjoitti:

        Tai sitten on niin, että kun ihoon vuosikaudet imeytetään hormoneita, niin syntyy kudosvaurioita jotka ilmenee kipuna? Geelit ja laastarit on niin uusia asioita, että tällaiset asiat huomataan vasta myöhemmin. Ne menee ensin kauan aikaa muiden mahdollisten syiden piikkiin.

        mulla ei ole vuosiin ollut mitään hormonivalmistetta käytössä, enkä ole muutenkaan nahkaani hölvännyt mitään lääkkeitä. Suun kautta olen ottanut ibuprofeenia jo pitkään, nivelkipuihin.
        Kipuja siis on, vaikka mitään ulkoisesti aiheutettuja kudosvaurioita ei olekaan. Mä olen kallistumassa sen vaihtoehdon puoleen, että vaihtari-ongelmaa kipuilu on.

        Jännä piirre vaan, mä olen nyt vuoden kärsinyt kivuista, tällä hetkellä jopa omasta työstä poissa niitten takia, eikä yksikään lääkäri ole edes henkässyt että saattaisi olla aiheellista tarkistaa hormonitaso. Ikää mulla ei ole vielä hirmusesti, ehkä se on johtanut ajatusta harhaan, mutta kuitenkin nivelrikkoa löydetty.

        Nyt kuunnellaan millaista vastetta hormonikorvaushoito antaa. Toivottavasti ne parhaat mahdolliset, ja alkaisi elämä taas maistumaan ja löytymään muitakin värejä kuin musta ja harmaa.


      • näitä
        allekirjoittaa kirjoitti:

        mulla ei ole vuosiin ollut mitään hormonivalmistetta käytössä, enkä ole muutenkaan nahkaani hölvännyt mitään lääkkeitä. Suun kautta olen ottanut ibuprofeenia jo pitkään, nivelkipuihin.
        Kipuja siis on, vaikka mitään ulkoisesti aiheutettuja kudosvaurioita ei olekaan. Mä olen kallistumassa sen vaihtoehdon puoleen, että vaihtari-ongelmaa kipuilu on.

        Jännä piirre vaan, mä olen nyt vuoden kärsinyt kivuista, tällä hetkellä jopa omasta työstä poissa niitten takia, eikä yksikään lääkäri ole edes henkässyt että saattaisi olla aiheellista tarkistaa hormonitaso. Ikää mulla ei ole vielä hirmusesti, ehkä se on johtanut ajatusta harhaan, mutta kuitenkin nivelrikkoa löydetty.

        Nyt kuunnellaan millaista vastetta hormonikorvaushoito antaa. Toivottavasti ne parhaat mahdolliset, ja alkaisi elämä taas maistumaan ja löytymään muitakin värejä kuin musta ja harmaa.

        Kyllä mullakin on polvet tukossa, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Voi johtua vaihtareista tai iästä, tätä polvien tukkoisuutta kun on miehilläkin. Jos sulla on todettu nivelrikkoa, niin sehän on kai ihan selvä tauti?

        Mutta jos lonkka kipuilee oikealta puolelta, eikä lääkäri löydä mitään vikaa, syyttelee vaan huonoja istuma-asentoja, vaikka ei töissä paljon ehdi istuakaan, niin tulee mieleen että siihen oikeaan lonkkaan se laastari helpoiten tulee laitettua ja geeli levitettyä. Eikä tunnu mahdottomalta, että estrogeeni kudoksiin kerääntyessään aiheuttaisi kudosmuutoksia. Toivotaan silti, että hormonikorvaushoito auttaa sun vaivaan!

        Osteoporoosi taitaa olla ihan eri sairaus kuin nivelrikko, mutta kerron tässä kuitenkin, että musta oli mielenkiintoista lukea Valituista Paloista, että hiirikokeissa pieniannoksinen asperiini vahvisti luustoa ja kasvatti jopa uutta luuta. Ja bikarbonaatista (joku soodan tapainen aine) saadaan ehkä tulevaisuudessa tehokas lääke osteoporoosia vastaan. Sillä aikaa kannattaa syödä hedelmiä ja vihanneksia koska ne muuttuvat ruuansulatuksessa bikarbonaatiksi.


    • paumake

      Minä olen 50v ja olen syönyt Progynova lääkettä nyt pari purkkia. Ajoittain on lonkka kuin jumissa ja kipu sanoin kuvaamaton. Nukkuminen oikealla kyljellä tuskaa, mutta kun pistää tyynyt jalkojen väliin ja polvet koukkuun niin pystyy nukkumaan. Sisarellani joka on 10v vanhempi kuin minä on myös lonkka kipua, hän ei syö mitään hormooneja ja elää muutenkin terveellisesti.Ihme etteivät gynegologit ole alkaneet tutkia tätä kipua lonkassa. Ajattelin että olen ainoa joka siitä kärsii.. Teen muuten seisoma työtä, eli en istu huonosti..

    • Hanneani

      Hei kohtalotoveri ! Itselläni on oikean lonkan kipu hiipunut kuvioihin huomaamatta.olen ollut neljässä selkäleikkauksesa ja viimeisen jälkeen aloin huomaamaan rasituksen tai istumisen jälkeen vaikeuksia liikkeelle lähdössä. NYt kahden vuoden jälkeen on tuskaa nousta vuoteesta,mutta kun aamupäivä menee vielä jotenkin, niin sitten lonkka on liikearka, myös nivunen ja reiden etuosa. Kipu on tällä hetkellä 10 luokkaa ja odottelen huhtikuussa pääseväni mt:n. Sitä enne menen vielä kipukl:lle. Mielestäni olen joutunut näiden kipujen kanssa odottelemaan tutkimuksia kohtuuttoman paljon, enkä enää juuri pysty poistumaan kotoani saatika hoitamaan sitä. Minua on alkanut askarruttamaan se, että kuinka kauan lonkkaleikkauksesta toivutaan ja tehdäänkö se nukutuksessa vai spinaalipuudutuksessa?Vastaustasi odotellen....
      Terveisin
      Hanneanni

    • ¨Creeperx12 youtube

      ' ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ TROLLOLOLOLLLLLLLL '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ö¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ö¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ö¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ö¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ö¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ö¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ö¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨eikö ookki hienosti mitattu:D Creeperx12'''''''''''''''''''''''''''''¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

      • Creeperx12 Friend :D

        v c c c c c c cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ c c aasccxzc cdcdxcc c cccccc ccc c c c ccccccccccccccccccccccccccccccccccccx xcxc xc xcc xz xc czxcx xc cxxc xccx cx xccx xccx xc ccx cx c xx c cx ccx cx xcc x cc x xc ccx c cxc xc xc xc cxcx cc x cx c r bhub bnhjui bnhj bnh bhui bvngh bvgh bnh bnhj bnhjui bvnhjui8 bnhjui8 bnhjui88 bnhju ni bnhji nj n ä nhj nbhjkilopölokjuhygtfr


    • yksi mahdollisuus?

      Tiedän yhden naisen jolla lonkkakivun syyksi paljastui pitkälle edennyt munasarjasyöpä.

    • entinen sairas

      mulla oli kohdussa adenomyoosi ja kohtu painoi jotakin hermoa niin että särkyä oli melkein aina. Ei tosin järkyttävää, mutta kumminkin olin jatkuvasti niin kipeä just takaa alaselästä, en voinut nukkua vasemmalla kyljellä, enkä kävellä pitkiä matkoja, alas eteen taivutus teki kyllä aivan h....tin kipeää. Luultiin ensin ties miksi välilevyjutuksi, muttei selässä ollut mitään vikaa. Kodunpoiston jälkeen selkä on ollut kuin uusi. käyn jumpalla, salilla, uimassa ja vaikka mitä, eikä kipuile ollenkaan.

      • miuttiia

        Jos lonkkakipu pahentuu yöllä ja liikunta pahentaa myös, niin voi myös miettiä onko se limapussintulehdus, joka on melko yleinen viiskymppisillä.. Poden sitä itsekin, kohta kolmatta vuotta.. on kuvattu lonkka rtg, ultra, sitten taas lanneranka rtg, viimeksi mri ja fysiatri tutkinut.. kortisonipiikki lihakseen on ihan turvallinen, välillä auttaa ja ei..sitä voidaan pistää kolme kertaa noin kuukauden välein.. sitten puoli vuoden tauko.. kipu säteilee mulla polveen, välillä nivuseen jne.. Kun on pahin vaihe, ei voi nukkua kipeän lonkan puoleisella kyljellä ja kun ihan kunnolla pahenee, säteilee jo toisellekin puolelle. "vaaraton vaiva" mutta kipeä ja elämää rajoittava..

        Käykää lääkärillä.. ja kysykää voisiko olla limapussintulhedus, niin osaavat sitten tutkia sen.. se oikein kipeä kohta löytyy, jos osaa tutkia, sekä ultrassa se näkyy hyvin nesteturvoituksena..


      • Anonyymi
        miuttiia kirjoitti:

        Jos lonkkakipu pahentuu yöllä ja liikunta pahentaa myös, niin voi myös miettiä onko se limapussintulehdus, joka on melko yleinen viiskymppisillä.. Poden sitä itsekin, kohta kolmatta vuotta.. on kuvattu lonkka rtg, ultra, sitten taas lanneranka rtg, viimeksi mri ja fysiatri tutkinut.. kortisonipiikki lihakseen on ihan turvallinen, välillä auttaa ja ei..sitä voidaan pistää kolme kertaa noin kuukauden välein.. sitten puoli vuoden tauko.. kipu säteilee mulla polveen, välillä nivuseen jne.. Kun on pahin vaihe, ei voi nukkua kipeän lonkan puoleisella kyljellä ja kun ihan kunnolla pahenee, säteilee jo toisellekin puolelle. "vaaraton vaiva" mutta kipeä ja elämää rajoittava..

        Käykää lääkärillä.. ja kysykää voisiko olla limapussintulhedus, niin osaavat sitten tutkia sen.. se oikein kipeä kohta löytyy, jos osaa tutkia, sekä ultrassa se näkyy hyvin nesteturvoituksena..

        Ja limapussintulehdukseen auttaa venyttely. Etsi Googlesta ohje tai kysy fyssarilra


    • Hilenaama

      Itse olen 44-v. siivooja, ja oikea lonkka kipuilee aina homman rankentuessa. ei öisin, aamujäykkä kyllä olen sekä käsistäni, että kävelystä- minulla oli 3 kk Terolut, myoomia on, ja vuosi liki jatkuvasti. Nyt olo on pirteempi, mutta viime vuotokin antoi jo merkkejä, että ns. palataan entiseen, eli vuodot tihenee ja pitkittyy, runsastuukin.

      Lonkka... Nyt on joku päivä ollut kipuilua, nimenomaan kävellessä, joka askeleella, työkaveri joskus huomauttaa, että linkutan. Kävele siin sitte, asiakasta miellyttäen, kun kipu viiltää.
      Työterveys ei oikein ole reagoinut. pitänee uusiksi mennä- vuotoasiat kyllä tutkittiin, ja sai apua, mutta raskaissa siivouksissa esim. teollisuudessa hitautta on-
      Johtuukohan vv-oireista tuo lonkka? Hikoilukohtauksia on, herään öisin että karpaloina valuu, yläkroppa on kuuma. Myös jalkaterät hikoilee että menee useita sukkapareja per päivä. (Asiakkaan lattioille hikijälkiä)Onko tähän hikoiluun mitää helpotusta? Kahvia vältän jo, ei niin tule kesjken päivää helposti hikikohtaus. Työolot pitää jo usein lämpimästä huolen, ja jossain joutuu haalariasuisena tekeen, että on suojassa metallisiruilta, kemikaaleilta, metallipölyiltä.
      Koen itse nää vv asiat hankaliksi kun ammatti on likainen keskiraskas työ. siteen vaihtokin- siivooja joka käy useemmin kuin kertapv vessassa tekee sen joutuisuuden kustannuksella. liekö sidettä, joka imppaa runsaasti verta- ja pitää olon siistinä, itse en ole löytänyt.

    • tinen adenomyoosi

      Itselläni oli myös kohdussa adenomyoosia, joka piti selkää takavasemmalta tosi kipeänä. Ei löytynyt mitän hyvää nukkuma-asentoa ja kipua oli lähes päivittäin. Kipu loppui kohdunpoiston jälkeen, eikä nyt ole mitään selkäkipuja. Minäkin kävin kaikenlaisissa selkäkuvissa, eikä vikaa löytynyt.joskus voi tosiaan kohtu, jossa on jotain kavaimia, painaa hermoja niin, että elämä on yhtä tuskaa.. Kipulääkkeitäkään ei voi kyllä ihan jatkuvasti käyttää. Taiu voi, mutta ei kai sekän ihan terveellistä ole.

      • ---

        up.


    • lonksutin

      Hei rouvat!

      Jostain syystä hormoonit vaikuttaa lonkkakipuihin. Raskaanahan monella naisella on lonkkakipuja, jotka liittyvät kai rakenteellisiin muutoksiin eli liitoskipuihin, mutta itse kuulun siihen suureen joukkoon nuorempia naisia, joilla imetysaikana tuli aivan hirveät lonkkakivut. Tuolilta ei meinannut päästä jalkeille, sängyssä kääntyminen oli tuskaa. Imetin kuitenkin pitkään. Yhtäkkiä noin vuosi imettämisen lopettamisen jälkeen tajusin, että lonkkakivut olivat poissa. Uskon, että hormooneilla on osansa näissä asioissa. Toki muitakin syitä lonkkakivuille voi olla, joten joskus lääkäriinkin on syytä suunnata.

    • 54v

      Olipas yllättävää infoa tämä! Minä kun olen luullut että olisi jokin hermojumitus koska harrastan hölkkäämistä vaikka olen aika raskastekoinen (170cm/ 73kg). Täytyykin alkaa seurata tilanettani, aloitin ekat hormonit syyskuun alussa. Se muutos minkä heti huomasin, oli yöunien saaminen! Pitkästä aikaa sain yöni nukuttua yhden pissakäynnin vain häiritessä ja unet; jösses miten upeaa nähdä taas unta!
      Mitähän kivaa sitä uskaltaa vielä odottaa sillä hormoniton vaihtarijakso kesti 3 kurjaa vuotta.

    • Elossa,,,,,

      Juokseminen voi pahentaa niveltesi kipuilua, koska juoksu on kuormittavaa. Painosi ei ole ylipainoa. Kuulostaa siltä, että sinulla voi olla nivelrikkoa. Käy yleislääkärillä ja pyydä lähete röntgeniin. Jos kuvissa ilmenee merkkejä nivelrikosta, pyydä lähete ortopedille, joka katsoo kuvat (yleislääkäri ei ole asiantuntija ortopediassa).

      Itse menin osapuilleen tämän kaavion mukaan. Liikkuminen tuli todella vaikeaksi. Yhtä sujuvaksi kuin yhden saranan varassa roikkuvan oven avaaminen ja sulkeminen. Pitkitin tekonivelleikkaukseen menemistä (lonkat). Lopulta ei ollut muuta vaihtoehtoa. Usko seuraava: sain uuden elämän! Tämä tuntuu ihmeeltä!

    • kipuiita

      on lonkkakipua vaikka en käytä näitä estrogeelejä enkä geenejä, huoah!

    • SamaaKremppaaMinulla

      Aloittajan vaiva ei taida johtua vaihdevuosista. Kuulostaa SI-nivelen oireilulta. Suosittelen fysioterapeutille menoa.

    • Anonyymi

      Kyllä on, juuri näin.Täytin 56.v juuri. Estrenageeli oli käytössä mutta jätin sen pois n. 4kk sitten myoomien vuoksi. Aiemmin kipuili vain oikea lonkka, mutta nyt molemmat. Kesällä kävin magneetissa jossa näkyi oikean lonkan limapussin tulehdus (bursiitti) - kannattaa googlettaa. Työssäni kävelen myös n. 10-15 km päivässä kivilattialla joten mene ja tiedä mistä johtuu. Veikkaan vaihdevuosia osasyyksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe