satuin löytämään saksasta orgikkeksen volkkarin ja vielä turbolla. mittarissa on vaivaiset 44tkm ja on kuin uusi. ainoa ongelma on tehon puute voiko turboa ruuvata? myyjä sanoi että tämä volkkari on erittäin harvinainen ja olin pitkään etsinyt sellaista, onko kellään myydä varaosia tai turboja? kumi muuten palaa aika hyvin tosin yhdellä gummiloilella!
vw kleinbus tdi -69
12
1354
Vastaukset
- Kalle
Mitä osia tarvitset??
Meillä on siihen aika paljon osia, löytyy esim. vaihtomoottori sekä lisäksi ylinmääräinen kansi. Turboja saa tuohon hyvin uutenakin, sekä kunnostettuna. Täälläkin pyörii käyttöajossa yksi -69, myös turbodieseli, joten ei tuo nyt niin harvinainen ole. Tehon puutetta ei pitäisi mielestäni esiintyä, tuossa turbomoottorissa on vakiona sen verran kuin mitä auton ajo-ominaisuudet ja jarrut antaa myöden. Turboa voit ruuvata vähän, mutta jos kierrät paljon, niin letkut eivät enään yllä paikoillensa. Kysele vaikka ATB:ltä virityslastua, josko niiltä löytyisi -69 lastu. Tässä meilläpäin liikkuvassa on myös välijäähdytin, se auttaa hieman.- mako
meikä palaa halusta päästä tunaa vokkeloo, mut ei tiällä pohjanmaalla oo mitää tuninki paikkoo! ai miten se ruuvi porautuu sinne turboo? onko vaikeuksia ahtaa turboo?
- jorma
TOTTA...tollasen vokkelon oon aina halunnut!
- Kalle
Juu, tuo on siitä hyvä, että koska se on dieselillä, niin kulutus on pieni ja luotettavuus huomattavasti parempi kuin niillä bensa puhallinmoottoreilla. Kuitenkin voi nauttia ajosta vanhalla autolla, sen antamalla tunnelmalla. Bensa-moottorisella ei tahdo kukkaro kestää ajaa ja näissä kun on nestejäähdytys, niin lämmityskin toimii paremmin.
- jallu
Kalle kirjoitti:
Juu, tuo on siitä hyvä, että koska se on dieselillä, niin kulutus on pieni ja luotettavuus huomattavasti parempi kuin niillä bensa puhallinmoottoreilla. Kuitenkin voi nauttia ajosta vanhalla autolla, sen antamalla tunnelmalla. Bensa-moottorisella ei tahdo kukkaro kestää ajaa ja näissä kun on nestejäähdytys, niin lämmityskin toimii paremmin.
tosissaan, minusta tässä ei ole mitään järkevää! mikä on vokkelo kun te sitä jauhatte?
- Kalle
jallu kirjoitti:
tosissaan, minusta tässä ei ole mitään järkevää! mikä on vokkelo kun te sitä jauhatte?
Niin kyse on Volkswagen Tyyppi T2-2, eli kakkoskorin Volkkarin pakettiautosta, joita on valmistettu kuusikymmentäluvun loppupuolella ja seitsemänkymmentäluvun loppupuolelle. Kleinbus- on kyseisestä autosta tehty ns. pikkubussimuunnos, rekisteröity useammalle kuin kolmelle ihmiselle. Meilläpäin liikkuva -69 T2-2 on taasen pakettiauto, joka on kylläkin rekisteröity 1 2 5 hlö, eli kahdeksalle. Siitä seuraa se mukavuus, että dieselvero on alle 100 Eur. vuodessa.
Vokkelo on kutsumanimi Volkswagenille...
PS.tosissaan ollaan vaikka aina ei siltä vaikuta. - VW-Man
Kalle kirjoitti:
Niin kyse on Volkswagen Tyyppi T2-2, eli kakkoskorin Volkkarin pakettiautosta, joita on valmistettu kuusikymmentäluvun loppupuolella ja seitsemänkymmentäluvun loppupuolelle. Kleinbus- on kyseisestä autosta tehty ns. pikkubussimuunnos, rekisteröity useammalle kuin kolmelle ihmiselle. Meilläpäin liikkuva -69 T2-2 on taasen pakettiauto, joka on kylläkin rekisteröity 1 2 5 hlö, eli kahdeksalle. Siitä seuraa se mukavuus, että dieselvero on alle 100 Eur. vuodessa.
Vokkelo on kutsumanimi Volkswagenille...
PS.tosissaan ollaan vaikka aina ei siltä vaikuta.Missäpäin muka tuollainen on, Ei se Diesel sinne mahdu mitenkään, eikä vaihteisto kestä niitä huimia vääntöjä joita 1.6:n turbo kykenee tuottamaan. Ja eihän tuollaista saa edes kilpiin Suomessa. Ettei vaan olisi kyseessä tavallinen volsu jossa venttiilit kolisee hitusen normaalia enemmän.
- Kalle
VW-Man kirjoitti:
Missäpäin muka tuollainen on, Ei se Diesel sinne mahdu mitenkään, eikä vaihteisto kestä niitä huimia vääntöjä joita 1.6:n turbo kykenee tuottamaan. Ja eihän tuollaista saa edes kilpiin Suomessa. Ettei vaan olisi kyseessä tavallinen volsu jossa venttiilit kolisee hitusen normaalia enemmän.
Volkkarin diesel mahtuu sinne oikein hyvin, kaikkinensa tykötarpeinensa. Yllätys kyllä vaihteisto kestää sen hyvin, jopa revityksen, alkuperäinen 200mm kytkin sen sijaan ei kestä noita vääntöjä, mutta siihenhän on olemassa paljonkin erillaisia vaihtoehtoja. Kilpiin saamisessa ei ole mitään ongelmaa, ei tarvittu edes lupia. Tosin, rekisterikatsastuksessakin, kun ajettiin halliin, niin inssi myös epäili venttilivälyksiä... Ilme oli melkoinen, kun kerroin dieselin siellä nakuttavan...
Jäähdytyksen ja muutaman muun asian kanssa oli hiukka miettimistä, ja kokeilemista, mutta nyt sillä on ajettu jo monta vuotta, ja on ollut vaivan arvoinen. Auto on aivan päivittäisessä kaytössä, koska on luotettava, taloudellinen ja hauska vanha auto ;-)
Eikö se ole vain hyvä, että myös talviliikenteessä näkyy päivittäin vanhoja volkkareita?
Niin, auto on otsikon mukaisessa maakunnassa... - jeppe
Kalle kirjoitti:
Volkkarin diesel mahtuu sinne oikein hyvin, kaikkinensa tykötarpeinensa. Yllätys kyllä vaihteisto kestää sen hyvin, jopa revityksen, alkuperäinen 200mm kytkin sen sijaan ei kestä noita vääntöjä, mutta siihenhän on olemassa paljonkin erillaisia vaihtoehtoja. Kilpiin saamisessa ei ole mitään ongelmaa, ei tarvittu edes lupia. Tosin, rekisterikatsastuksessakin, kun ajettiin halliin, niin inssi myös epäili venttilivälyksiä... Ilme oli melkoinen, kun kerroin dieselin siellä nakuttavan...
Jäähdytyksen ja muutaman muun asian kanssa oli hiukka miettimistä, ja kokeilemista, mutta nyt sillä on ajettu jo monta vuotta, ja on ollut vaivan arvoinen. Auto on aivan päivittäisessä kaytössä, koska on luotettava, taloudellinen ja hauska vanha auto ;-)
Eikö se ole vain hyvä, että myös talviliikenteessä näkyy päivittäin vanhoja volkkareita?
Niin, auto on otsikon mukaisessa maakunnassa...äijä lopeta tollanen jauhaminen...ei niissä pönttiksissä ole mitään hienoa, eihän ne edes ole autoja vaan isoja maitokärrejä joista lähtee savua koko tehtaan tarpeisiin!
- Kalle
jeppe kirjoitti:
äijä lopeta tollanen jauhaminen...ei niissä pönttiksissä ole mitään hienoa, eihän ne edes ole autoja vaan isoja maitokärrejä joista lähtee savua koko tehtaan tarpeisiin!
Niinpä, ja dieselillä niihin maitokärreihin saadaan vielä reilusti lisää mustaa savua!!
- Mobilisti
Suosittelen välittömästi vaihtamaan tilalle alkuperäisen moottorin ja muut laitteet. On todella häpeällistä mennä muuttelemaan ja "tunaamaan" vanhaa autoa.. Rakennelkaa jotain japsipaskoja mutta älkää pilatko saksan helmeä !!! Tuollaiset väsääjät pitäisi laittaa linnaan. Halosessa olisikin rangaistusta kylliksi.
- Kalle
On se vaan niin kauhiaa, ovat niin harvinaisia helmiä, varmaan viimeiset maailmassa. Niitä vanhoja volsuja ei missään nimessä saa menä muuttamaan!!!
En suosittele edes tarvikevaraosien käyttöä, ostettava alkuperäisiä osia, ettei vain laskettaisi tuunaamiseksi...
( nyt mua viedään linnasta linnaan... )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu705737Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti274797Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett182976- 1772387
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1772045- 172036
- 1031491
- 681184
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171156Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o771048