Kiusaaminen

Prevent.

Kaikki alkoi kun menin seiskalle. Ekana koulupäivänä olin herännyt aiemmin kuin normaalisti, jotta voisin laittaa vaatteet päälle rauhassa. Ensivaikutelma koulusta oli ihan hyvä: lähellä oli kauppoja joihin pystyi menemään välkillä jne.

Löysin nopeasti oman luokkani ja astuin sisään: siellä ei ollut ketään, ilma haisi tunkkaiselta. Menin istumaan pulpetille, joka oli keskellä luokkaa. Ennen kuin huomasinkaan, ihmisiä käveli sisään - minun uusia luokkalaisia! Olin innoissani, koska halusin tutustua kaikkin mahdollisimman hyvin vaikka olinkin hieman ujo. Kaikki istahtivat pulpeteilleen ja olivat hiljaa hetken aikaa. Opettaja tuli sisään ja piti nimenhuudon minkä jälkeen oli välitunti.

Välitunnilla huomasin, että jotkut luokkalaisistani tunsivat ennestään ja he kerääntyivät yhteen. Menin heidän luokseen ja sanoin "Moi, mä oon Jere.". Kesti hetken ennen kuin eräs pojista vastasi: "mee vittuun saatanan läski, ei me sua haluta tänne posseen". Olin hämmentynyt, mitä olin tehny väärin? Olivatko he niin pinnallisia, että tuomitsivat ulkomuotoni mukaan? (Olin silloin 81kg, 169cm pitkä suunnilleen) Lähdin pois heidän luotaan näyttämättä sitä, että olin loukkaantunut. Yritin mennä puhumaan muille luokkalaisilleni, mutta hekin "häätöivät" minut pois. Loppupäivänä en puhunut kellekään.

Seuraavana päivänä kun menin kouluun ja astuin luokkaan, sama poika joka oli eilen haukkunut minua sanoi "Hei, Iiris on täällä!". Kaikki nauroivat ja heittivät paperipalloja minua päin. Suutuksissani juoksin pois ja lähdin kotiin.

Nyt olen yhdeksännellä luokalla, minua kutsutaan vieläkin samalla nimellä, "Iiris", ja itsetunto on täysin maassa. Päivät menevät periaattessa sillä tavalla, että koulusta suoraan kotiin ja koneelle iltamyöhään saakka. En ole saanut yhtään kaveria, tuntuu kuin olisin magneetista toinen puoli, ja muut ovat toinen puoli - kaikki hylkevät minua. Alan vihdoin ymmärtää misantropiaa, mutta sitä en tajua, että miten ihmiset voivat olla näin helvetin itsekeskeisiä? Mikseivät kaikki voi vain hyväksyä toisiaan vaan on pakko aina piinata? Eivätkö muut ymmärrä miten pahalta jostakusta voi tuntua, miten pahasti joku voi loukkaantua siitä kun hänelle sanotaan esim. "mee vittuun".

Jos Sinua kiusataan, älä tee samoin kuin minä. Sosiaalinen elämäni on kokonaan kuollutta lukuunottamatta perhettäni joiden kanssa en pahemmin puhu, töissä kun ovat.

Tuli pitkä teksti, mutta on pakko purkautuu jonnekin. Hyvää joulua.

-Somebody.

6

669

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neiiiti

Moi.. vituttaa sun puolesta vaikka tuskin se auttaa.. eikö oo käyny mielessä vaihtaa koulua? Kaikkialla ei sentään tollasta paskaa tarvii sietää :( etkä ole läski että... juups. kaikkea hyvää sun tulevaisuudelle :)

• tyhmiä ihmisiä.

Viestistäsi päätellen olet ok kaveri. Kyllä sinulle tulee vielä eteen kunnon porukkaa, niin tiedät eron hyvän ja huonon välillä. Jotainhan täytyy tuollaisten porukoiden sisäisessäkin vuorovaikutuksessa olla pielessä, kun se tarvitsee heijastaa ulkopuolelle. "Ulkopuolinen" yhdistää heitä ja vähentää jännitteitä porukasta putoamisesta. Etsi sinä vain muilta suunnilta ystävyyttä, ja keskity kouluun ja harrastuksiin ja mielihyvää tuottaviin asioihin. Älä muuntaudu samanlaiseksi, vaan kehity omaksi itseksesi, niin oikeat tyypit tunnistavat sinut (toivottavasti eivät ole liian ujoja.). Nimitykset voit jättää omaan arvoonsa, niitä keksivät yrittävät siirtää häpeää johonkin toiseen, mutta tulevat samalla todistaneeksi, että ovatkin häpeän ansainneet... Onpa vielä tosi omaperäistä ja vaativaa toistaa vanhoja vitsejä vuodesta toiseen, että pyh vaan.

• racsu

Ovat tosi julmia nuo kiusaajasi. Ulkopuolelle sysääminen murentaa itsetuntoasi. Sen vuoksi olisi erittäin tärkeää, että yrittäisit löytää vastapainoksi ihmisiä, jotka hyväksyvät sinut ja arvostavat sinua. Mieti, voisitko aloittaa jonkun uuden harrastuksen tai osallistua jonkun kiinnostavan järjestön toimintaan tai talkoisiin tai seurakunnan nuorten juttuihin tai johonkin muuhun, jolloin tutustuisit uusiin ihmisiin. Älä anna periksi, vaan etsi arvoisesi porukka.

• Tuollainen sattuu. Arvet voi parantaa vain hyvät ystävät.

Pinnalliset ihmiset ovat kauheita. Mutta on niitä, joille pinnallisuus on kirosana. Niitä jotka välittävät enemmän siitä millainen olet sisältä kuin ulkoa. Todella klisee tekstiä myönnän mutta totta.
      Minulla on hyviä ystäviä jotka välittävät paljon ja vihaavat kiusaajiani. He näkevät minun kauniina koska välittävät niin paljon minusta. Löydät taatusti jostain ystäviä jotka auttavat sinua ja pitävät sinua komeana ja lutuisena. :)Älä välitä kiusaajistasi. Kuinka vanha nyt olet? Ei ole myöhäistä löytää ystäviä. Aloita joku kiva harrastus. ^^ löysin parhaan ystäväni niin.

• älä välitä kommentistani "Kuinka vanha olet nyt". Koska olet ysillä, ajattele että pääset pian pois siitä koulusta :) Puoli vuotta vain jäljellä. TSEMPPIÄ ^^

• Nicoole7

Aloitin joskusehkä neljännellä luokalla pienimuotoisen kiusaamisen muutaman kaverin kanssa tietämättäni. En tajunnut että huumorilla heitetyt huudahdukset voisivat satuttaa niin paljon. Kiusaamista tapahtui ehkäpä enintään kuukausittain. Sitten tuli lomake, jossa piti sanoa kiusataanko sinua, kiusaatko ketään yms. En silloin pelännyt yhtään jääväni kiinni koska en tiennyt olevani itse kiusaaja. Olin aivan kevyin mielin koulussa kunnes opettaja pyysi mut kavereineen ja kiusatun pojan kanssa puhutteluun. Olin silleen et päästinks me johonki joukkueeseen tai koulujenvälisiin?? Olin ihan innoissani koska luulin että kyse oli koulujenvälisistä joista oli puhuttu paljon. Sitten opettaja sanoi että oltiin kiusattu. Se kyllä selitettiin ja vanhemmat tietää. Nyt nolottaa.

Vähän ajan päästä mua alettiin sanomaan kiusaajaksi. Lähes koko luokka haukkuu mua. Kun tuun luokkaan, pojat huutaa " SIELTÄ SE KIUSAAJA IDIOOTTI TULEE!!". "Eiks sul oo muuta tekemistä kun kiusata?". "HÄPEE!!". Toi on ihan päivittäistä. Aina kun muut valittaa toisista et ois pikkasen haukuttu, niin huudetaan "Se on tuo!" ja osoitetaan mua, vaik en ois mitään tehnyt. Tätä on tuplasti enemmän kun mä haukuin sitä poikaa. Mua ei enään ees sanota omalla nimelläni vaan mut nimettiin "kiusiaiseks". Mua haukutaan päin naamaa. Ja mulle näytetään keskisormea. Kotimatkalla huudetaan "mitäs äiti sanoo kun tuut kotiin, un taas oot kiusannu muita". EN mä nykyään ees enään hauku tai kiusaa ketään.

mut, kai mä se oon ansainnut haukkumalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5634
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      54
      1735
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      22
      1212
    4. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      69
      1027
    5. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1007
    6. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      989
    7. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      134
      935
    8. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      928
    9. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      57
      920
    10. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      881
    Aihe