Eli kun soitatte Delta-autoon kerrotaan sieltä että huolto-ohjelmaan kuuluu softapäivitykset ja jos huoltoa ei tehdä delta autossa ei takuu säily.
Väärin!
Huolto ohjelmaan eivät kuulu softapäivitykset.
5v tehtaan antama takuu on voimassa ja huollon voi tehdä missä vaan kunhan sen tehdään huolto-ohjelma mukaisesti.
deltan huolto-ohjelma ja takuun säilyminen
22
4509
Vastaukset
- tehdas antanut
Tehdastakuu 5v.? Tarkistappa asia. Mikään tehdas ei anna 5v. takuita.
- Tietoinen 2008
Kia cee'd -malleihin myönnetään 7 vuoden tai 150 000 km:n takuu. Kansainvälisesti Kia cee'din 7 vuoden takuu kattaa ensimmäiset 5 vuotta koko auton ja seuraavat 2 vuotta vielä voimansiirron. Suomessa Delta-konserni päätti laajentaa 7 vuoden takuun koskemaan koko autoa.https://www.op.fi/op?cid=150600357
Eli Kian tehdas kattaa. Tarkistapa tietosi. - nyt tulkaat
Tietoinen 2008 kirjoitti:
Kia cee'd -malleihin myönnetään 7 vuoden tai 150 000 km:n takuu. Kansainvälisesti Kia cee'din 7 vuoden takuu kattaa ensimmäiset 5 vuotta koko auton ja seuraavat 2 vuotta vielä voimansiirron. Suomessa Delta-konserni päätti laajentaa 7 vuoden takuun koskemaan koko autoa.https://www.op.fi/op?cid=150600357
Eli Kian tehdas kattaa. Tarkistapa tietosi.Kia-mallien takuut
Kia on noussut menestyneimpien autonvalmistajien joukkoon myös Euroopassa. Kia tarjoaa asiakkailleen hieman enemmän: osaavan ja palvelevan huoltoverkoston, jatkuvan tuotekehityksen sekä tavallista paremman takuun.
7 vuotta / 150 000 km takuu
Euroopan ainutlaatuinen seitsemän (7) vuoden tai 150 000 km takuu myönnetään Kia cee'd -, Kia Sportage - ja Kia Carens -malleille.
"3 2 vuotta / 150 000 km takuu
Kian Sorento, Carnival, Magentis, Cerato, Rio ja Picanto-malleille myönnetään kolmen (3) vuoden tai 150 000 km sekä moottorille ja voimansiirrolle peräti viiden (5) vuoden tai 150 000 km takuu."
Tämä maahantuojan sivulta. - takuuehdot
nyt tulkaat kirjoitti:
Kia-mallien takuut
Kia on noussut menestyneimpien autonvalmistajien joukkoon myös Euroopassa. Kia tarjoaa asiakkailleen hieman enemmän: osaavan ja palvelevan huoltoverkoston, jatkuvan tuotekehityksen sekä tavallista paremman takuun.
Euroopan ainutlaatuinen seitsemän (7) vuoden tai 150 000 km takuu myönnetään Kia cee'd -, Kia Sportage - ja Kia Carens -malleille.
Kian Sorento, Carnival, Magentis, Cerato, Rio ja Picanto-malleille myönnetään kolmen (3) vuoden tai 150 000 km sekä moottorille ja voimansiirrolle peräti viiden (5) vuoden tai 150 000 km takuu."
Tämä maahantuojan sivulta.muuttuvat ainakin kerran vuodessa.
Minun reilun vuoden vanhassa autossani takuun antajana on myyjäliike.
Takuu on viisi vuotta tai 150000 km ilman muita ehtoja tai lisäyksiä. - pietro
nyt tulkaat kirjoitti:
Kia-mallien takuut
Tämä maahantuojan sivulta.itepähän takuusi maksat,jos yleensä pystyy 150000 kilsaa ceed dieselillä ajamaan niin huollot on maksanu yli kolmetuhatta euroa,eli suunnilleen sen mitä siitä silloin vaihdossa saat.
- puhuu paskaa!
pietro kirjoitti:
itepähän takuusi maksat,jos yleensä pystyy 150000 kilsaa ceed dieselillä ajamaan niin huollot on maksanu yli kolmetuhatta euroa,eli suunnilleen sen mitä siitä silloin vaihdossa saat.
2 senttiä / kilometri huolloista takuuaikana on halpaa lystiä.
Saksan poikien priimiumeja on vastaavana aikana huollettu ehkä parilla tonnilla ja korjattu kuudella tonnilla. - muista
pietro kirjoitti:
itepähän takuusi maksat,jos yleensä pystyy 150000 kilsaa ceed dieselillä ajamaan niin huollot on maksanu yli kolmetuhatta euroa,eli suunnilleen sen mitä siitä silloin vaihdossa saat.
merkeistä joudu huolloista takuu aikana ja takuuajan jälkeen joudu huolloista maksamaan mitään.Minä ainakin olen joutunut 15 auton omistamisen kokemuksen perusteella,joka autosta maksamaan.
- näin:
nyt tulkaat kirjoitti:
Kia-mallien takuut
Tämä maahantuojan sivulta.http://www.kiapress.com/index.php?PHPSESSID=d80d8c03aeb5d329d44034ffcd72267e&storyid=793&kategorie=154&story=1&autocontentid=12
* Revolutionary Kia 7-Year warranty is a ´first´ for the auto industry in Europe*
* 7-Year / 150,000 kilometre warranty for every new Kia cee´d
*)´Europe´ means the markets for which Kia Motors Europe is responsible -- the 25 countries of the EU, plus Norway, Switzerland, Iceland and Gibraltar - sei sen
näin: kirjoitti:
http://www.kiapress.com/index.php?PHPSESSID=d80d8c03aeb5d329d44034ffcd72267e&storyid=793&kategorie=154&story=1&autocontentid=12
* Revolutionary Kia 7-Year warranty is a ´first´ for the auto industry in Europe*
* 7-Year / 150,000 kilometre warranty for every new Kia cee´d
*)´Europe´ means the markets for which Kia Motors Europe is responsible -- the 25 countries of the EU, plus Norway, Switzerland, Iceland and Gibraltarvitsin murjastit.Mulla ainakin on takuu ehdot selvästi suuomeksi jan eikös me eletä suomemessa .Miks sä noita älyyttöömyksisä koitat keksisiä,taidat olla 2 vuoden vanhan "premiun"auton omistaja,josta on jo vaihteisto levinnyt.
- mitä Ruotsissa
takuuehdot kirjoitti:
muuttuvat ainakin kerran vuodessa.
Minun reilun vuoden vanhassa autossani takuun antajana on myyjäliike.
Takuu on viisi vuotta tai 150000 km ilman muita ehtoja tai lisäyksiä.rinnakaismerkin Hyundain osalta tapahtuu 1.1.2009: maahantuoja lopettaa edellisvuodesta myöntämänsä 9 vuoden takuun ja siirtyy 3 vuoden takuuseen. Syynä: tullut liian kalliiksi, uusien autojen ostajia kohtaan epäoikeuden mukainen hehän maksavat sen hinnassa koko ajalta, ei ole ollut vaikutusta myyntiin niin kuin arvioitiin ja koska huollot voi nykyisin teettää myös muualla maahantuoja ei voi kontrolloida riittävän hyvin huoltojen laatua.
http://www.automotorsport.se/news/16414/hyundai-avslutar-sin-9-årsgaranti/
Ilmaisia lounaita ei siis edelleenkään ole olemassa vaan ne maksetaan jossakin muodossa. - pietro
puhuu paskaa! kirjoitti:
2 senttiä / kilometri huolloista takuuaikana on halpaa lystiä.
Saksan poikien priimiumeja on vastaavana aikana huollettu ehkä parilla tonnilla ja korjattu kuudella tonnilla.päivitä nyt itsesi 2000 luvulle,jokainen uuden priimiumin ostaja tekee huolenpito sopimuksen ja maksaa siitä samanverran kuin kian huolot,sillä erolla kuitenkin että se on ehdoiltaan parempi.
- muuten ihan
pietro kirjoitti:
päivitä nyt itsesi 2000 luvulle,jokainen uuden priimiumin ostaja tekee huolenpito sopimuksen ja maksaa siitä samanverran kuin kian huolot,sillä erolla kuitenkin että se on ehdoiltaan parempi.
varma, että huolenpitosopimus olisi sama asia, kuin jatkettu takuu??? Ne huolenpitosopimukset, joista minä olen kuullut, kattavat huollot ja vain kuluvat osat esim. polttimot, pyyhkijät, jarrupalat jne. eivät usein esim. renkaitakaan. Tälläisen huolenpitosopimuksen saa jo aika moneen merkkiin, mutta eivät ne kata mitään normaalisti takuun piiriin kuuluvia rikkoutuvia osia. Onhan olemassa myös kattavampi huolto-leasing, jolloin jo renkaatkin taitanevat kuulua sopimukseen mutta autohan ei tuolloin ole edes oma. Kiaankin muuten saa huolenpitosopimuksen, itselläni on otettu sellainen pariksi vuodeksi, tosin ei ehkä näin vähän ajavalla ole siitä juurikaan hyötyä.
Noiden ylikalliiden Premium-vehkeiden kanssa tuntuu aika typerältä yrittää lisämaksuilla ja konsteilla jatkaa säälittävän lyhyttä takuuta - pitkä takuu tuon hintaluokan autoissa tulisi jo kuulua hintaan ilman mitään lisävippaksia. - siun
muuten ihan kirjoitti:
varma, että huolenpitosopimus olisi sama asia, kuin jatkettu takuu??? Ne huolenpitosopimukset, joista minä olen kuullut, kattavat huollot ja vain kuluvat osat esim. polttimot, pyyhkijät, jarrupalat jne. eivät usein esim. renkaitakaan. Tälläisen huolenpitosopimuksen saa jo aika moneen merkkiin, mutta eivät ne kata mitään normaalisti takuun piiriin kuuluvia rikkoutuvia osia. Onhan olemassa myös kattavampi huolto-leasing, jolloin jo renkaatkin taitanevat kuulua sopimukseen mutta autohan ei tuolloin ole edes oma. Kiaankin muuten saa huolenpitosopimuksen, itselläni on otettu sellainen pariksi vuodeksi, tosin ei ehkä näin vähän ajavalla ole siitä juurikaan hyötyä.
Noiden ylikalliiden Premium-vehkeiden kanssa tuntuu aika typerältä yrittää lisämaksuilla ja konsteilla jatkaa säälittävän lyhyttä takuuta - pitkä takuu tuon hintaluokan autoissa tulisi jo kuulua hintaan ilman mitään lisävippaksia.no voe tokkeensa,siehän oot pihalla kuin lumiukko.
- EU:ssa?
sei sen kirjoitti:
vitsin murjastit.Mulla ainakin on takuu ehdot selvästi suuomeksi jan eikös me eletä suomemessa .Miks sä noita älyyttöömyksisä koitat keksisiä,taidat olla 2 vuoden vanhan "premiun"auton omistaja,josta on jo vaihteisto levinnyt.
Voi vitsi.
Linkki tietoon oli viestissä. Sen verran voin valaista, että tieto on peräisin valmistajalta. Jos ei ymmärrys riitä, niin paljastettakoon vielä sekin tosiasia, että valmistaja myöntää tehdastakuun.
Onnea sulle vaihdelaatikkoremonttiin.
- AJJJJJJJJJ
Kyllä huoltoon ainakin minun autoni mukana tulleissa takuehdoissa on softapäivitys mukana.Onhan selvää, että jos softapäivityksiä ei tehdä niin esim pakokaasujen puhdistusjärjestelmän toiminta voi kärsiä, autosi saastuttaa ihan hirvees lopulta snne saattaa mennä esim, 4000€:n ohjainyksikkök siinåpå ihmettelet pöljä sitte
- voi teettää
paljon halvemmalla boschilla
- magentisman...
-Päivitykset voi teettää Deltalla tai esim Bochilla takuun siitä kärsimärrä
-päivitykset eivät kuulu automaattisesti huolto-ohjelmaan joten niihin on Deltan turha vedota koskien määräaikaishuoltoja.
-Huollot voi teettä missä vaan normaalissa huoltoliikkeessä takuun kärsimättä jossa yleensä aina halvemmat hinnat kun Deltalla.
Myykää Kioja mutta kuviteltu huolloilla rahastaminen ei sitten onnistunutkaan.- Karvas kokemus
Itse en ainakaan sitä riskiä parin kympin takia ottas, että menisin jonnekin nyrkkipajalle huoltoon ja sitten syttyy valo mittariin, Deltassa sanovat, joo huollon virhe, testeri ilmoittaa vikakoodin xxx, ohjainyksikkö uusittava, maksaa vain 2985 euroa. Ei takuu, koska päivitykset tekemättä. Mites tällänen tavallinen pulliainen todistaa, kun ei ole testereitä väiteen vääräksi. Vain hullu ottaa tälläisen riskin.
- HarmittaaTuokin
Karvas kokemus kirjoitti:
Itse en ainakaan sitä riskiä parin kympin takia ottas, että menisin jonnekin nyrkkipajalle huoltoon ja sitten syttyy valo mittariin, Deltassa sanovat, joo huollon virhe, testeri ilmoittaa vikakoodin xxx, ohjainyksikkö uusittava, maksaa vain 2985 euroa. Ei takuu, koska päivitykset tekemättä. Mites tällänen tavallinen pulliainen todistaa, kun ei ole testereitä väiteen vääräksi. Vain hullu ottaa tälläisen riskin.
Kuulostaa heikolta, mutta jos softa rikkoo ohjausyksikön (kuten käsitin viestistäsi), niin korjauksen kustantaa myyjä/valmistaja. Tuotteessa silloin on valmistusvirhe. Se on eri asia, jos ns. nyrkkipaja omalla toiminnallaan aiheuttaa ohjausyksikön hajoamisen. Niin vastaavasti lasku sinne kyseiselle pajalle. En ole Kia:n omistaja, mutta eiköhän tämänkin merkin huoto toimi samalla tavalla kuten muutkin. Ensin pitää kieltää ja pitkin hamppain loppujen lopuksi korjataan takuuseen, jos asiakas jaksaa pitää kiinni oikeuksistaan.
- swceed
Kyllä minulla ainakin lukee huolto-ohjelmassa omana kohtanaan:
-moottorinohjausjärjestelmän ohjelmaversion tarkastus ja päivitys tarvittaessa - cerato
swceed kirjoitti:
Kyllä minulla ainakin lukee huolto-ohjelmassa omana kohtanaan:
-moottorinohjausjärjestelmän ohjelmaversion tarkastus ja päivitys tarvittaessaYmmärrätköhän itsekään mitä tarkoittaa tarvittaessa???
Jos auton co...ym on muuttunut niin asia korjataan,mutta ei sitä päivitetä!!! Kiioissa on onneksi niin vanhaa tekniikkaa,ettei hommaan tarvita kalliita laitteita.Tarkoitan vanhalla tekniikalla sähköjä,jotka eivät ole can-väylä ohjattuja.
En ole kiia fani,mut mielesyäni autot ovat luotettavimpia mitä suomesta löytyy,ei ole sitä turhaa,tarpeetonta tietotekniikkaa(elektroniikkaa),jota muissa autoissa on.Itse olen autoalan "ammattilainen",kokemusta useista merkeistä,ja kuitenkin huolissaan,koska kiioihinkin on tulossa tuota turhaa sähköhommaa liikaa.
Kaikkihan juontaa juurensa näissä sähkö hommissa turvallisuuteen,mikä on väärin.
Koska kuskinhan ne ratkaisut pitää tehdä,eikä tietokone!!! - mielestäni n.s. amatööri
cerato kirjoitti:
Ymmärrätköhän itsekään mitä tarkoittaa tarvittaessa???
Jos auton co...ym on muuttunut niin asia korjataan,mutta ei sitä päivitetä!!! Kiioissa on onneksi niin vanhaa tekniikkaa,ettei hommaan tarvita kalliita laitteita.Tarkoitan vanhalla tekniikalla sähköjä,jotka eivät ole can-väylä ohjattuja.
En ole kiia fani,mut mielesyäni autot ovat luotettavimpia mitä suomesta löytyy,ei ole sitä turhaa,tarpeetonta tietotekniikkaa(elektroniikkaa),jota muissa autoissa on.Itse olen autoalan "ammattilainen",kokemusta useista merkeistä,ja kuitenkin huolissaan,koska kiioihinkin on tulossa tuota turhaa sähköhommaa liikaa.
Kaikkihan juontaa juurensa näissä sähkö hommissa turvallisuuteen,mikä on väärin.
Koska kuskinhan ne ratkaisut pitää tehdä,eikä tietokone!!!Vai olet oikein "autoalan ammattilainen". Anteeksi vain, mutta kirjoitustyylistä päätellen ("...mut mielesyäni autot ovat luotettavimpia...") olet mielestäni vain asentajatasoa ja täysin n.s. "amatööri". Ei siis kannattaisi noteerata sun kommenttejasi millään tavalla kovinkaan korkealle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841646Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691551Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2711288Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691262- 56877
- 66854
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em65843Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40831- 40817
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44791