Tulin kotiin asioilta(enin osa vaimon asioita). Keittiö oli kuin pommin jäljiltä. Huonossa kunnossa jo useamman päivän (vaimo kotona). Ajattelin jo tullessani siivota koko morskän(talon).
Otin perjantaipullon(0.22cl)avuksi. Siivosin keittiön ja käytin tolua. Sohvalta kuului että pidä pinempää ääntä, ei kuulu tv.
Koitin lotrata hiljaisesti.
Kun kaikki tasot sähköhellat kiilsi, niin yritin ruveta imuroimaan huushollia(siinä vaiheessa oli jo pullosta puolet juotu), rouva ilmoitti sohvalta että hän jus ottaa torkuja, ei imuria käyntiin. Kuulema homenna aamupaivällä sopisi imuroida. VITTU sanon minä.
En imuroinu enkä tiedä imuroinko huomennakaan. Rouva sanoi että häviä näkyvistä sinne omaan huoneesesi, äläkä häiritse häntä. Täällä naputtelen ja funtsailen että onko tässä mitään järkeä elää näin?
Ei ole mitään yhteisiä hommia tai harrasteita, mutta työtä kyllä piisaa.
Tykkään tehdä kotitöitä, mutta kohtuullisesti, kaverin kanssa, yhdessäoloa haluan töissä ja vapaa-aikana.
Vielä yksi asia minua rassaa kovasti, nimittäen se että valoja ei saa olla päällä missään huoneessa. Vaimo sammuttaa kaikki valot, oh,keittiö, vc, makkarit, ja oh. Hän itse polttaa kynttilöitä joka huoneessa ja sanoo että ne luo tunnelmaa ja riittää. En pysty lukemaan sanomalehteä siinä valossa. En kuulema tarvitse minäkään lisää valoa.
Arvailempa teidän kommentteja:
Eihän tuollaista voi olla.
Perseestä koko homma.
Eroa äkkiä.
Mitä pahaa olet vaimollesi tehnyt?
Miksi sinä juot?
Oisit jättänyt perjantaipullon ostamatta.
Olet juoppo.
Olet sitä ja tätä ja syy on sinussa, miehessä.
Jumala ja minä tietää sen että kaikkeni olen yrittänyt.
Ei taho järki ennää kestää!
Kylläpähän taas vitutuskäyrä nousi korkealle.
43
1952
Vastaukset
- pakkaa sen
kimpsut ja kampsut ja osta joululahjaksi lippu itä-timoriin.
Pelkkä meno.
Sillä aikaa vaiha lukot.- mies vaan!
siellä itä-timorissa tien?
- mee kuule
mies vaan! kirjoitti:
siellä itä-timorissa tien?
katsomaan?
Ei voi tuon surkeempaa olla? - Hellämieli
Ei noin aggressiivinen käyttäytyminen ole soveliasta.
- henrii
hermot rautaa, ei paljon kalakatus hetkauta. Teen niin kuin hyvä on, ja avaan hajulukonkin, jos se haittaa, tai sitten meen nukkumaan jos huvittaa.
sanoisin että ,eihän sulla mitään torellisia murheita ole,kaik murhees pystyt itte fiksaamaan.
vaimoas voi vaan ihailla,on pätevä kouluttaja.- henrii
vai missä se nyt oli, jossain turussa, oli mies mennyt puuvajaan, ja nököttänyt sielä päivätolkulla, että etsimään oli jo alettu, niin kk, ekana tuli miälehen.
henrii kirjoitti:
vai missä se nyt oli, jossain turussa, oli mies mennyt puuvajaan, ja nököttänyt sielä päivätolkulla, että etsimään oli jo alettu, niin kk, ekana tuli miälehen.
vähän hymyilytti,oli äijällä kova luonto.
mahtoko pirättää henkitystä samalla kun mökötti siel.- mies vaan!
ihan käsissä pyörii. En mää oo semmonen väkivaltanen tyyppi, kun mä vaimolle lupasin vuonna -78 että kopsuttele ketään.
Koulutan itsekin ihmisiä, mutta en liittäisi sitä tähä'n. mies vaan! kirjoitti:
ihan käsissä pyörii. En mää oo semmonen väkivaltanen tyyppi, kun mä vaimolle lupasin vuonna -78 että kopsuttele ketään.
Koulutan itsekin ihmisiä, mutta en liittäisi sitä tähä'n.en kehota naista lyömään ,mut mul on muutamii hyvii vinkkei millä pomon pasmat saa sekasin.
Jos sää noi hommat kiltisti teet niin on sut koulutettu sillai hienosti ohimennen.
Jutut on saatu näyttämää sun omilta mielipiteilt,naiset osaa.
- Kersantti Karoliina
että meillä ei polteta jatkuvasti kynttilöitä, ei tehdä huushollista savusaunaa.
- mies vaan!
kun lastenlapset tulevat kylään niin mummu se on ovella ekana halia hakemassa , mutta siihen se innostus sitten loppuu. Ukki tekee ruuat ja hoitaa keittiön (lapsi käsivarrella) ja siivoaa.
Saan kyllä olla lasten kanssa niin paljon kun haluan. Se on kyllä plussaa tähän hommaan. Pikku tytöt sanookin olevansa ukin kavereita.
Lasten vilpitön rakkaus kannustaa jaksamaan ainakin jonkin aikaa. - JudgeCooper
Imurointi on perseestä. Jaa vaimosi harrasteet ja lopeta ruikuttaminen!
- miesvaan!
vuoden päästä?
ajattelin että olipa hyvä provo. :)
- mies vaan!
semmosta se on totuus.
mies vaan! kirjoitti:
semmosta se on totuus.
tuolla jossain, mutta aloituksesi on uskomaton.
- miesvaan!
Nittaminax kirjoitti:
usko kukaan. Niin se vaimokin sanoi että sulla ei ole kuulijoita.
Nittaminax kirjoitti:
elämä on joskus uskomatonta.
Kerrompa minäkin noin viidentoista vuoden takaisen tapauksen.
Oli viikonloppu ja erään perheen 'miesjäsen' oli käymässä verstaalla aivan vaan juttelemassa ajankulukseen.
Noin vartin päästä hänen vanhempi tytär saapui myös paikalle kevarilla ja kertoi käskevällä äänellä: "äiti käski tulla keiyttämään kotio kahvia".
Tämän perheen molemmat tyttäret olivat 15 ja seitsemätoista vee, ja äiti ainakain ukopuolisen silmissä hyväkuntoinen, joskaan ei kovin herttaisen oloinen alle nelikymppinen nainen!
Samainen nuori naisenalku vastasi puhelimeen, kun vaimoni soitti heille meidän rakennustöihin liittyvästä asiasta.
Vaimo kysyi, oliko "M...." kotona ja kerkeisikö hän puhelimeen. Kohta kuului luurista: " isä, joku ämmä soittaa ja kysyy sua puhelimeen".
Että näinkin, ja vielä meitä jää asemillekin pilvin pimein.- myös mies
Naisten on tietty vaikea uskoa tollasta kun yleensä
asia on toisinpäin. Ei kaikki naisetkaan välitä kotitöistä ja siisteydestä. Ja mieskin voi haluta siistin kodin. Ja kun on vielä vittumainen luonne ja jokin asia suhteessa mättää niin tollastahan se on.
- T-muna
Ryhtyväsi mieheksi?
- PAKKASAKKA
Tehdäänkö vaihtokaupat ; tuu Sie tänne , niin mie panen tuon turjakkeen tuosta soffalta sinne. Tuntuu , että niin hyvin sopisivat yhteen , samoja lauluja(virsiä) laulavat!Ps, meinasikko koko pullon yhen illan aikana siemasta napanterriin(kihertää ja hymylee)?VOIMIA SINULLE!
- miesvaan!
samaa nimi merkkiä?
- no nyt olen pihalla
miesvaan! kirjoitti:
samaa nimi merkkiä?
ko lumiukko ? miten niin , miksi käytin samaa nimi merkkiä? kenen....
- Tonttu Tallukka
ja milloin asiat ajautuivat tähän pisteeseen?
Tuskin näin oli alusta alkaen?- Mies vaan!
Ne vaan on 32 avioliittovuden aikana kulkeutuneet( lue ajautuneet niin). Alussakin oli jo sitä määrätietoisuutta vaimon taholta.
- mies myös
Mies vaan! kirjoitti:
Ne vaan on 32 avioliittovuden aikana kulkeutuneet( lue ajautuneet niin). Alussakin oli jo sitä määrätietoisuutta vaimon taholta.
samoin asioita. Ei ollut hyvä kuinkaan päin teit tai et? Nyt ei tarvitse, kun kerroin missä ovi on.
Viinaa tai kaljaa, en kuulemma juonut siksi kun olen niin pihi? Että kyllä ne syyt todellakin löytyy naisen päistä ja suusta,..? Ja parasta tässä on nyt se että ei ole tarvinnut tapella turhasta, ja saa tehdä mitä tekee. Kun ei ole turhanpäiväistä vahtia ylläpidettävänä. - mies vaan!
mies myös kirjoitti:
samoin asioita. Ei ollut hyvä kuinkaan päin teit tai et? Nyt ei tarvitse, kun kerroin missä ovi on.
Viinaa tai kaljaa, en kuulemma juonut siksi kun olen niin pihi? Että kyllä ne syyt todellakin löytyy naisen päistä ja suusta,..? Ja parasta tässä on nyt se että ei ole tarvinnut tapella turhasta, ja saa tehdä mitä tekee. Kun ei ole turhanpäiväistä vahtia ylläpidettävänä.perikatoon. Kai se parasta on että laittaa eri osotteet, niin näkee sitten sen kulutuksenkin.
- Tonttu Tallukka
Mies vaan! kirjoitti:
että vaimosi ja sinä istuisitte saman pöydän ääreen, ja puhuisitte, puhuisitte, puhuisitte asiasta?
Monesti pitkän avioliiton aikana tulee monenlaisia tapoja ja rooleja, ihan kuin huomaamatta.
Kai vaimosikin haluaa hyvää sinulle? Kuin myös sinä hänelle?
Antakaa jouluna puheaikaa toisillenne! - mies myös
mies vaan! kirjoitti:
perikatoon. Kai se parasta on että laittaa eri osotteet, niin näkee sitten sen kulutuksenkin.
Kolme vuotta on nyt pian oltu yksin ja maksettu toistamiseen "hänen" osuutta talosta. Jonka kyllä maksoin aiemminkin..mutta se tavallinen tarina. Tosin minulla ei ole enää kovinkaan paljoa tästä velkaa kun oli omia säästöjä.
Nyt tuntuu oikeasti jo hyvältä tuo päätös minkä tein. Olisi vaan pitänyt tehdä paljon paljon aikaisemmin, mutta sitä kun toivoo toisesta sitä sun tätä, näinhän se menee tämä elämä.
33 vuotta oltiin myös samankaton alla.
- kutriina : )
Sua kohdellaan just niin, kuin annat itseäsi kohdella :)))
- tilanne olis
vice versa, mites sitten?
- miesvaan!
Alistaisin akkaani ja terrorisoisin kotielämää?
Kommentit olisivat ihan jotain muuta.
Meillä se valitettavasti on toisin päin. Minä pöljä kun tykkään siitä alkuperäisestä vaimostani ja en raskisi ja haluaisi luopua hänestä, vaikka se hänen persoonansa on muuttunut.
Välillä tuntuu vain että en jaksa ymmärtää.
Olen mies kaikilta ominaisuuksiltani, jopa konservatiivinen. haluaisin vaan selkeitä esimerkkejä avioeroista ja niiden vaikutuksista myöhempään elämään? Välillä tuntuu että, ei ole muuta mahdollisuutta.- Pirre*
että epäilin aloitustasi provoksi.
Tuntuu vain ettei tämmöistä VOI tapahtua missään huushollissa..sori.
- katos...
Ei se vaimosikaan komentele, kun siivoa vessasta
sun paskoja.- mies vaan!
mä siivoon omat paskani.
- kutriina : )
mies vaan! kirjoitti:
mä siivoon omat paskani.
Ja vaimos :))))))
- vaimosi...
mies vaan! kirjoitti:
mä siivoon omat paskani.
Veikkaan että vaimosi on sinun hyväksikäyttämä.
Viitit alkaa vittuilla ja hosua imurien kanssa
kun vaimosi tarvii lepoa.
asioiden tilaan et vaikuta. Mikset siis tee jotain asian hyväksi. Yksi asia tuosta antamastasi vastaajien kommenttien listasta puuttui. Nimittäin asiasta puhuminen vaimosi kanssa, ja vakavasti ja tosissaan.
Jos tuo on ihan arkipäivää, niin eihän tuollaista vitutusta kukaan kestä pidemmän päälle.- ei oo
Vai on sulla Martta vaimona vai onko vaimosta tullut Martta. Nosta kytkintä ja pidä kunnon loma. Niin minä tekisin. Takaisin tulosta ei olis mitään varmuutta
- Otan osaa
Käyrä on korkealla.
- ent.tehtaantyttö
arki-ilta, ihan sovussa yrittäisit vaimosi kanssa rauhassa keskustella. Sano että, sinä et tästä meininkistä nyt pidä! Eikä sinusta ole mukavaa kotiin tulla, kun keittiö on pommin jäljiltä. Näinkin pitkä avioliittokin kun teillä kuitenkin on jo takana. Niin sääli tuo olisi, jos ero kotitöiden vuoksi tulisi.
Yrittäkää jakaa tämä työt osapuilleen tasan. Kun kumpikin tietää "hommansa", niin ei siinä kahden aikuisen ihmisen kyllä luulisi sitten riitaa saavan aikaiseksi. Ja ainahan se toinen voi syystä tai toisesta väsynyt olla...minunkin mieheni väsähtelee nykyisin aika usein, kun sairastui no minä hänelle sanon, että mene kulta nukkamaan, vielä peittelemään hänet pehmoisella peiteellä menen ja suukon otsalle annan. En vaadi jaksamista. Kun toinen ei jaksa.. Tv:n hiljaiselle säädän...hän taas aamulla pirteänä meille aamukahvit keittää.. kun on aina tottunut aikaisin nousemaan ylös.
Minä en laita miestäni siivoamaan, koska hän ei pidä siivoamista, sitten aina kauniisti kyllä minulle muistaa sanoa, että, kiva katsoa kun sinulta tuo homma nopeammin käy, häneltä kun menisi pelkkien tavaroiden siirtelemiseen aikaa, no, minua taas "pyöryttää" jos, vaikka noita verhoja tuonne verotankoon joutuu laittamaan, mies meillä nuo verhot ja lamput aina vaihtaa...Sitä minä vaan että, kun kokemusta minullakin on myös aikaisemmista yhdessä olemisen kuvioista. Niin, kyllä se rauhallinen sopiminen asioista on paras tie. Mitä sitä niistä numeroa tekemään: jos, toinen ei jostain kotihommasta pidä, niin toinen sitten tekee..
Pojastakin minulla on kovasti apua hän kun nuo painavat ruokakassit aina kotiin tuolta parkkipaikkalta kantaa. Voimakas nuorimies kun on...ja minulla nämä kädet ovat mitä ovat.
Sitä kun on itse kasvanut perheessä joissa kumpikin vanhempi oli työelämässä, niin tasa-arvoisesti meilläkin molemmat vanhemmat näihin kotitöihin aina osallistui taitojensa ja mielymystensä mukaan...enpä muista että, siitä aiheesta olisi jotain ihme tasa-arvokysymystä tai keskustelua tai riitelyä koskaan lapsuudenkodissanikaan syntynyt.
No, helppo sanoa tietenkin ulkopuolisena; mutta tsemppiä tuohon keskusteluun kuitenkin toivon sinulle; ja sitä kotirauhaa...
ja sitä muuta riitaa, kyllä sitä sitten syntyy jos on syntyäkseen parisuhteessa.
t.ent.tehtaantyttö
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4139112Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893710- 202173
- 861367
- 271125
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661122- 751100
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791095- 1081084
- 551053