Tämmöistä vielä yritetään

Seeking a boat

24

3965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hintatietoinen

      Tuossa Ruotsin veneessä on hinta kohdallaan, jopa edullinen, Tuusulan veneen hintapyyntö ELTA (=erittäin lapsellista toiveajattelua). Olen seuraillut kyseisen tyyppisten veneiden hintoja aktiivisesti lähes päivittäin noin 4 vuotta, joten uskon tietäväni mistä puhun.

      • ----------

        että ostaisin tuon Ruåtsin paatin.


      • seuraillut kanssa

        ...niin tuo ruotsin vene on kyllä edullinen, joku melkein mättää tossa. Toi suomen pyyntö on pitkällä. On tosin toinen pyyntö saman tyyppisestä 68t pari vuotta uudempi, mutta se on mielestäni myös pitkällä. 50-t60t riippuen koneesta ja kunnosta on tyypillinen...


      • hintoja
        seuraillut kanssa kirjoitti:

        ...niin tuo ruotsin vene on kyllä edullinen, joku melkein mättää tossa. Toi suomen pyyntö on pitkällä. On tosin toinen pyyntö saman tyyppisestä 68t pari vuotta uudempi, mutta se on mielestäni myös pitkällä. 50-t60t riippuen koneesta ja kunnosta on tyypillinen...

        ei välttämättä mätä mikään, Blocketin hintoja seuranneena.
        Ruotsissa voidaan myydä veneitä halvallakin, jos tilanne niin vaatii.


      • hintatietoinen
        hintoja kirjoitti:

        ei välttämättä mätä mikään, Blocketin hintoja seuranneena.
        Ruotsissa voidaan myydä veneitä halvallakin, jos tilanne niin vaatii.

        Sea Ray on Suomessa hintatasossa yliarvostettu, mikä johtunee merkin vahvasta markkina-asemasta ja vahvasta maahantuonnista Suomessa. Blocketin tarjonnasta näkee että Sea Ray on vain yksi merkki muiden joukossa, koska siellä myydään yleisemmin myös muita jenkkiveneitä. Sama ilmiö on muunkin euroopan käytettyjen hinnoissa. Itseäni ei Sea Ray niin erityisesti veneenä viehätä, vaikka nimenomaan käytettyä jenkkivenettä olen ostamassa ja edellinen vene oli Sea Ray, eikä siitä ole pahaa sanottavaa. Muilla merkeillä on tuossa kokoluokassa mielestäni kiinnostavampia malleja, esim. Rinker, Monterey, Crownline. Toki venettä ostaessa täytyy ajatella myös jälleenmyyntiarvoa Suomessa, mikä Sea Rayssa on kyllä hyvä, kuten jo edellä tuli todettua.


      • hintatietoinen
        hintatietoinen kirjoitti:

        Sea Ray on Suomessa hintatasossa yliarvostettu, mikä johtunee merkin vahvasta markkina-asemasta ja vahvasta maahantuonnista Suomessa. Blocketin tarjonnasta näkee että Sea Ray on vain yksi merkki muiden joukossa, koska siellä myydään yleisemmin myös muita jenkkiveneitä. Sama ilmiö on muunkin euroopan käytettyjen hinnoissa. Itseäni ei Sea Ray niin erityisesti veneenä viehätä, vaikka nimenomaan käytettyä jenkkivenettä olen ostamassa ja edellinen vene oli Sea Ray, eikä siitä ole pahaa sanottavaa. Muilla merkeillä on tuossa kokoluokassa mielestäni kiinnostavampia malleja, esim. Rinker, Monterey, Crownline. Toki venettä ostaessa täytyy ajatella myös jälleenmyyntiarvoa Suomessa, mikä Sea Rayssa on kyllä hyvä, kuten jo edellä tuli todettua.

        Kiinnostavampia malleja kun luettelin niin yksi unohtui, mielestäni Bayliner 265 on yllättävän viihtyisän ja toimivan tuntuinen vene tuossa kokoluokassa.


      • Nimetön
        hintatietoinen kirjoitti:

        Sea Ray on Suomessa hintatasossa yliarvostettu, mikä johtunee merkin vahvasta markkina-asemasta ja vahvasta maahantuonnista Suomessa. Blocketin tarjonnasta näkee että Sea Ray on vain yksi merkki muiden joukossa, koska siellä myydään yleisemmin myös muita jenkkiveneitä. Sama ilmiö on muunkin euroopan käytettyjen hinnoissa. Itseäni ei Sea Ray niin erityisesti veneenä viehätä, vaikka nimenomaan käytettyä jenkkivenettä olen ostamassa ja edellinen vene oli Sea Ray, eikä siitä ole pahaa sanottavaa. Muilla merkeillä on tuossa kokoluokassa mielestäni kiinnostavampia malleja, esim. Rinker, Monterey, Crownline. Toki venettä ostaessa täytyy ajatella myös jälleenmyyntiarvoa Suomessa, mikä Sea Rayssa on kyllä hyvä, kuten jo edellä tuli todettua.

        Tarkoitatko että suomessa yleensä veneet ovat tuon Blocketin veneen hintaisia ja tuo autoliikkeen vene on oikean hintainen, kun se on arvostettu, ehkä väärin, Sea Ray?


      • hintatietoinen
        Nimetön kirjoitti:

        Tarkoitatko että suomessa yleensä veneet ovat tuon Blocketin veneen hintaisia ja tuo autoliikkeen vene on oikean hintainen, kun se on arvostettu, ehkä väärin, Sea Ray?

        Mielestäni autoliikkeen Sea Ray on hinnoiteltu liian kalliiksi myös Suomen hintoihin verrattuna. Ruotsissa ei merkkien väliset erot ole käytetyissä niin suuria kuin Suomessa. En tarkoittanut että Suomessa veneet olisivat tuon Blocketin esimerkin hintaisia, vaan näyttää siltä että Ruotsissa hintataso on yleisestikin alhaisempi kuin Suomessa.


    • Veneen ostaja?

      Mitä kuvioita vaatii veneen tuonti ruotsista? Onko noissa jenkeissä CE-merkit oltava myös ruotsissa? Joutuuko maksamaan jotain tullille tai verottajalle?

      Hinnat tuntuu aika houkuttavilta tuolla...

      • merkit

        Ruotsikin on EU maa...


      • Veneen ostaja?
        merkit kirjoitti:

        Ruotsikin on EU maa...

        Toihan olikin täysin uus tieto...


    • omastaan

      Ei ole myyjän vika, jos joku tuonkin hinnan maksaa. Sehän on bisnestä, ostaja ostaa jos hinta on mielestään kohdallaan.
      Kauppa perustuu aina vähän huijaukselle.

    • Scandibar

      Ei ole varmaan tuo(kaan) CE -merkitty - Ruotsin markkinoilla pääosin kaikki käytetyt jenkit uitettu USA:sta. Kysyin kerran myyjältä ja hän sanoi "no one cares" ja kertoi että ainakin Alandia antaa näihin jopa vakuutuksen - ongelma tuleekin vasta vahingon satuttua kun he eivät korvaakaan. Myönnän kyllä että käytetyt ovat kautta linjan edullisempia Ruotsissa..

      • Nimetön

        täältäkin saa vakuutuksen, mutta tullista et saa niin helposti kuin ruotsista.
        Minkä takia ei korvaisi? Ihan sama jos suomessa ei autovakuutus korvaisi jos olisi tuontiauto...


      • asiantynkää
        Nimetön kirjoitti:

        täältäkin saa vakuutuksen, mutta tullista et saa niin helposti kuin ruotsista.
        Minkä takia ei korvaisi? Ihan sama jos suomessa ei autovakuutus korvaisi jos olisi tuontiauto...

        Eihän venevakuutukset muutenkaan mitään korvaa! karilleajokin korvataan vaan merkityllä väylällä (!?) -Kukahan idiootti semmosenkin on menyt keksimään ettei merkityn väylän ulkopuolella karilleajoa korvata?

        Takakuomulla varustetussa veneessä jossa ei ole erikseen lukittava hytti, venevakuutus ei korvaa elektroniikkavarkautta!

        Yleensäkään venevakuutukset ei taida tositilanteessa korvata yhtään mitään! Turha lihottaa kuppaaja-verenimijä-vakuutusyhtiöitä. Trossi on ainoa järkevä vakuutus jota kannattaa edes ajatella!


      • Scandibar
        Nimetön kirjoitti:

        täältäkin saa vakuutuksen, mutta tullista et saa niin helposti kuin ruotsista.
        Minkä takia ei korvaisi? Ihan sama jos suomessa ei autovakuutus korvaisi jos olisi tuontiauto...

        Tuontiauto on hyväksytty Suomen liikenteeseen mutta CE -merkitsemätön vene ei. Kun vahinko tapahtuu voi vakuutusyhtiö vedota tähän.


      • olit
        Scandibar kirjoitti:

        Tuontiauto on hyväksytty Suomen liikenteeseen mutta CE -merkitsemätön vene ei. Kun vahinko tapahtuu voi vakuutusyhtiö vedota tähän.

        oikeassa. Veneily.fi sanotaan näin:
        Ongelmia saattaa syntyä viimeistään siinä vaiheessa, kun tulevaisuudessa venettä myydään edelleen tai tapahtuu onnettomuus, jossa ko. vene on osallisena. Tällöin selviää, että vene ei ole CE-merkitty, ja näin ollen laiton. Vastuu on veneen maahan tuoneella.

        Mikäli vene on alun perin saatettu markkinoille (eli myyty) EU:n ulkopuolella, se tulee CE-merkitä kun se tuodaan Suomeen.

        Vaaikuttaisi ihmeelliseltä jos Ruotsissa ei vaadittaisi CE-merkintää?


      • saa teetettyä
        olit kirjoitti:

        oikeassa. Veneily.fi sanotaan näin:
        Ongelmia saattaa syntyä viimeistään siinä vaiheessa, kun tulevaisuudessa venettä myydään edelleen tai tapahtuu onnettomuus, jossa ko. vene on osallisena. Tällöin selviää, että vene ei ole CE-merkitty, ja näin ollen laiton. Vastuu on veneen maahan tuoneella.

        Mikäli vene on alun perin saatettu markkinoille (eli myyty) EU:n ulkopuolella, se tulee CE-merkitä kun se tuodaan Suomeen.

        Vaaikuttaisi ihmeelliseltä jos Ruotsissa ei vaadittaisi CE-merkintää?

        Suomessakin saa CE-merkinnän teetettyä käytettyyn veneeseen, katsokaa www.cview.fi
        Tietysti joitain muutoksia voi joutua tekemään, eikä merkintää välttämättä saa kovin vanhaan veneeseen jonka esim. moottori on vanhaa tekniikkaa.


      • Kalle K...

        tosiaan ruotsin veneessä ei näy missään CE merkintää. Eli Scandibarilta hyvä komentti eikä turhaa spekulointia. Ruotsissa myös veneet pidetään pidempään vedessä kuin suomessa ja suomalaiset huoltavat veneensä paremmin.Uskon että ruotsin veneessä on määräaikaishuollot tekemättä.
        Tämä suomen vene ei selvästikkään ole uitettu koska on noin kallis. Tosin senki CE merkki näkyy hieman epäselvästi.
        Vakuutusyhtiö voi rajata korvausvastuutaan siinä tilanteessa että vahingon katsotaan johtuneen puuttuvasta CE merkinnästä (eli siihen liittyvistä turvavaatimuksista).


      • mikäli vene on ostettu
        Kalle K... kirjoitti:

        tosiaan ruotsin veneessä ei näy missään CE merkintää. Eli Scandibarilta hyvä komentti eikä turhaa spekulointia. Ruotsissa myös veneet pidetään pidempään vedessä kuin suomessa ja suomalaiset huoltavat veneensä paremmin.Uskon että ruotsin veneessä on määräaikaishuollot tekemättä.
        Tämä suomen vene ei selvästikkään ole uitettu koska on noin kallis. Tosin senki CE merkki näkyy hieman epäselvästi.
        Vakuutusyhtiö voi rajata korvausvastuutaan siinä tilanteessa että vahingon katsotaan johtuneen puuttuvasta CE merkinnästä (eli siihen liittyvistä turvavaatimuksista).

        ns. "viralliselta" merkin myyjältä uutena, eli se CE-merkintä on itsestäänselvyys.


      • Suomi vene
        Kalle K... kirjoitti:

        tosiaan ruotsin veneessä ei näy missään CE merkintää. Eli Scandibarilta hyvä komentti eikä turhaa spekulointia. Ruotsissa myös veneet pidetään pidempään vedessä kuin suomessa ja suomalaiset huoltavat veneensä paremmin.Uskon että ruotsin veneessä on määräaikaishuollot tekemättä.
        Tämä suomen vene ei selvästikkään ole uitettu koska on noin kallis. Tosin senki CE merkki näkyy hieman epäselvästi.
        Vakuutusyhtiö voi rajata korvausvastuutaan siinä tilanteessa että vahingon katsotaan johtuneen puuttuvasta CE merkinnästä (eli siihen liittyvistä turvavaatimuksista).

        "Ruotsissa myös veneet pidetään pidempään vedessä kuin suomessa"

        Aivan päinvastaista ole kokenut ruotsalaisissa veneissä. Yleensä ruotsalaiset pitävät paremmin huolta venenistään ja ovat poikkeuksetta paremmin varusteltuja kuin suomalaiset vastaavat. Tässä vertailussa olevat veneet näyttäisivät molemmat olevan n.s. eurooppaveneitä varustuksesta ja sähköjärjetelmästä päätellen.

        Jokatapuksessa tuo ruotsin searay on tasan puolet halvempi kuin vastaava suomalalien. OK tuusulanvene on 2 vuotta nuorempi mutta ruotsin veneessä on parempi moottori ja varustus.

        Mutta näinhän se aina mennyt suomessa. Ensin mennään sellaisella vauhdilla että oksat pois ja sitten tullaan samaa vauhtia alas. Ruotsissa ei yjtä kovaa hinnat heilu.


      • veneistä, on osoittanut
        Kalle K... kirjoitti:

        tosiaan ruotsin veneessä ei näy missään CE merkintää. Eli Scandibarilta hyvä komentti eikä turhaa spekulointia. Ruotsissa myös veneet pidetään pidempään vedessä kuin suomessa ja suomalaiset huoltavat veneensä paremmin.Uskon että ruotsin veneessä on määräaikaishuollot tekemättä.
        Tämä suomen vene ei selvästikkään ole uitettu koska on noin kallis. Tosin senki CE merkki näkyy hieman epäselvästi.
        Vakuutusyhtiö voi rajata korvausvastuutaan siinä tilanteessa että vahingon katsotaan johtuneen puuttuvasta CE merkinnästä (eli siihen liittyvistä turvavaatimuksista).

        että Suomalaiset ovat pohjolan heikoimmin veneitään huoltavia ja varustelevia. Eli taas yksi "suomalainen" turhanpäiväinen kuvitelma, joka selvästikin on amatöörin ja täysin asiaa tuntemattoman esittämä.


      • näyttää
        veneistä, on osoittanut kirjoitti:

        että Suomalaiset ovat pohjolan heikoimmin veneitään huoltavia ja varustelevia. Eli taas yksi "suomalainen" turhanpäiväinen kuvitelma, joka selvästikin on amatöörin ja täysin asiaa tuntemattoman esittämä.

        tuo Tuusulan vene tuontiyksilöltä, Ruotsalaisesta en osaa sanoa..


      • Tuli mieleen..
        näyttää kirjoitti:

        tuo Tuusulan vene tuontiyksilöltä, Ruotsalaisesta en osaa sanoa..

        Onko siinä ruotsin veneessä ce-kilpi? Tossa Blocket.se om myös mahdollisuus lähettää sähköpostilla kysymys myyjälle mieltä vaivaavista kysymyksistä. Jos on edelleen myymättä uskoisin et varmaan kaveri vastaa ja kertoo oli sitten kysyjä suomesta tai ei. Varmaan kertoo myös huolto- ja omistushistoriaakin. Ihan vinkiksi vaan...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5153
    2. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      4984
    3. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4064
    4. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3550
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3128
    6. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2751
    7. Kerro kolme huonoa ja

      kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2277
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      45
      1837
    9. Rakastatko mua

      Vielä?
      Ikävä
      38
      1730
    10. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1598
    Aihe