Tuifly Nordic

Näkemiin

Tuli mitta täyteen. Niin kauan kun Finnmatkat lentää näillä rupisilla koneilla katsotaan toista matkanjärjestäjää.
Marraskuun alussa lento Tukholmasta Maldiiveille myöhästyi lastiluukun vian takia. Saapuminen Maleen meni niin myöhään että pimeyden takia jatkolento määränpäähän oli mahdoton. Eikun porukka veneseen ja pilkkopimeässä puolentoista tunnin matka saaren.
Matka Mauritiukselle 26.11 alkoi kangerellen. Sovitusta aikataulusta lento siirrettiin ensin alkavaksi klo 02.15. Matkalla kentälle klo 21.00 tuli viesti: lähtö siirretty, uusi aika klo 07.20.
Ei muuta mahdollisuutta kun jatkaa kentälle. Pitkin aamuyötä tuli lisäviestejä uusista siirroista. Lähtö olikin sitten klo 10.23.
Korvaus oli ruhtinaallinen, lasi shamppanjaa Al Ainin jälkeen missä porukkaa ei päästetty koneesta ulos tupakalle. Säiliöauton hajoamisen takia pysähdysaika venyi yli tunnin. Pitkä aika istua kuumassa koneessa.Perillä hotellissa klo 05.00. Hukkaan meni sekä maksettu illallinen että aamiainen.
Kotiinpaluu 10.12. Lähtöaika 21.20. Aamupäivällä tuli viesti, lähtö myöhästyy 11 tuntia. Siinä sitten junaileman majoitusta seuraavaksi yöksi. Tuli huoneen vaihto, onneksi oli vapaita.
Herätys klo 02.00, bussi kentälle 03.30 ja kone lähti klo 07.06.
Lentoyhtiö ei korvaa viikon matkan myöhästymisiä alle 8 tuntia ja kahden viikon matkan alle 12 tuntia. Eli eka päivä siinä menee hukkaan omasta pussista.
Lentokalusto on niitä 70 luvun Boeing 767-300 koneita joita pidetään huoltamalla liikkeellä.(Tekisi mieli sanoa rumemmin)
Lähtömyöhästymisen syy oli rikkinäinen ohjaamon ikkuna jota piti vaihtaa Tukholmassa.
Paluun myöhästyminen johtui siitä että moottoria oli vaihdettu, mutta vaihdon jälkeen ilmenikin että moottori oli viallinen.
Näkemiin Tuifly!
Mauritius on hyvä matkakohde, sinne mennään uudestaan. Lennetään Finnairilla Frankfurtiin ja siitä Air Mauritiuksella perille.

59

11409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä

      meillä nuo lennot aina toimineet ihan hyvin!

    • olipa hauskaa luettavaa

      Taas joku vyölaukku charter juntti itkee.....
      Noin fiksuna sinulla varmaankin oli matkavakuutus joka korvaa myöhästymiset yms.
      Tiedoksesi,ensimmäiset Boeing 767 koneet otettiin käyttöön vuonna 1984 ja ne olivat lyhyempää B 767-200 mallia. B 767-300 ja B 767-400 ovat uudempia.
      Kaikki lentoyhtiöt maailmanlaajuisesti korvaavat myöhästymisestä yleisten ilmailumääräysten mukaisesti,poikkeuksen tekevät EU maissa rekisteröidyt ja EU maista lentävät yhtiöt.
      Lopuksi kerron,en ole TUI`lla töissä.
      Olen ollut lentoyhtiöissä töissä 26 vuotta,ja seitsemässä eri lentoyhtiössä kaikilla mantereilla ja nähnyt sekä kokenut kaikenlaista......ja pitää sanoa että se suomalainen charter matkustaja on se kaikista kamalin matkustaja joita olen urani aikana nähnyt.

      • koomi

        pahin charter matkustaja? Mielestäni mentiin kyllä taas hieman toisen ääreen. On harmittavaa jos koneet myöhästyy ja niin kävi kyllä TUIn koneelle tällä viikolla, lähtö olisi ollut 2,10 yöllä ja todellisuudessa kone lähti 12. Siis 10 tuntia myöhässä. Seurasin sitä mielenkiinnosta, koska olen lähdössä Mauritiukselle tammikuussa ja tarvitsen jatkolentoa. Syytä myöhästymiseen tosin en tiedä, mutta tiedän, että koneet ovat kovassa käytössä, mutta huolletaan asiaan kuuluvasti. Olen itse käynyt noin sata lomamatkaa suurimmalta osin tilauslentoina mutta myös reittilentoina.Olen aikoinani myös itse lentänyt ja ymmärrän myös niitten päälle jotain. Mitä suomalaisiin matkustajiin tulee, eivät he ole missään tapauksessa pahimpia ja ihmettelenkin vähättelyä. Kaikkiin kansalaisuuksiin riittää monenlaista mopoa ja sanoisin pahimmat kyllä löytyy muualta. Voi sanoa, että näiden yli 35 vuoden (Keihäsestä eteenpäin) kokemuksesta, että matkalla pärjää kun asennoituu oikein. On ollut 1 tähden hotellista 5 tähden hotelliin ja lentoyhtiöitä monenlaisia ja kaikkea on sattunut mutta kaikista matkoista nauttinut. Avartavaa katsetta ja hyvää mieltä.


      • Reimars.

        Ikäviähän nämä myöhästymiset ovat. Tätähän tapahtuu ympäri maailmaa eri lentoyhtiöillä.
        Meillä oli majoitus La Pirogue hotellissa. Matkanjärjestäjä huolehti ylimääräisestä vuorokaudesta ruokailulla ja saatiin pitää huone loppuun saakka. Meilläkin oli lähtö klo. 03.30, ja yllätyksenä hotellilla oli aamiainenkin valmiina siihen aikaan, tosi hyvä palvelu.


      • Kaveri kentällä
        Reimars. kirjoitti:

        Ikäviähän nämä myöhästymiset ovat. Tätähän tapahtuu ympäri maailmaa eri lentoyhtiöillä.
        Meillä oli majoitus La Pirogue hotellissa. Matkanjärjestäjä huolehti ylimääräisestä vuorokaudesta ruokailulla ja saatiin pitää huone loppuun saakka. Meilläkin oli lähtö klo. 03.30, ja yllätyksenä hotellilla oli aamiainenkin valmiina siihen aikaan, tosi hyvä palvelu.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/200812138766422_uu.shtml


      • so what
        Kaveri kentällä kirjoitti:

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/200812138766422_uu.shtml

        ...niin ja ketä hei oikeesti kiinnostaa,matkustajillehan oli ilmoitettu asiasta,
        mitä väliä jos lento on myöhässä.....ja toihan oli taas iltapäivälehden ISO uutinen,kun ei niiden pissis- ja hinttaritoimittajat muusta osaa kirjoittaa ja uutisoida kun jostain lentojen myöhästelystä.....hankkikaa runkkarit elämä


      • Kuten kerroin
        so what kirjoitti:

        ...niin ja ketä hei oikeesti kiinnostaa,matkustajillehan oli ilmoitettu asiasta,
        mitä väliä jos lento on myöhässä.....ja toihan oli taas iltapäivälehden ISO uutinen,kun ei niiden pissis- ja hinttaritoimittajat muusta osaa kirjoittaa ja uutisoida kun jostain lentojen myöhästelystä.....hankkikaa runkkarit elämä

        Heitin kaverini kentälle aamulla 3.45 kun ei ollut tietoa myöhästymisestä. Olisi voinut muutakin tehdä sillä aikaa.


      • kiinnostaako ketään
        Kuten kerroin kirjoitti:

        Heitin kaverini kentälle aamulla 3.45 kun ei ollut tietoa myöhästymisestä. Olisi voinut muutakin tehdä sillä aikaa.

        Ei ketään kiinnosta jos olet heittänyt kaverisi aamulla kentälle,ehkä ihmisillä on muuta ajateltavaa ja aika penestä asiasta teet noin ison ongelman.
        Itse varmaankin teit päätöksen että heität kaverisi kentälle,miksi sitten kitiset täällä että olisi ollut muutakin tekemistä silloin....olisit tehnyt sitä muuta.


      • Matkustaja
        kiinnostaako ketään kirjoitti:

        Ei ketään kiinnosta jos olet heittänyt kaverisi aamulla kentälle,ehkä ihmisillä on muuta ajateltavaa ja aika penestä asiasta teet noin ison ongelman.
        Itse varmaankin teit päätöksen että heität kaverisi kentälle,miksi sitten kitiset täällä että olisi ollut muutakin tekemistä silloin....olisit tehnyt sitä muuta.

        Taidettiin olla alkuperäisen kirjoittajan kanssa osittain samaan aikaan Mauritiuksella. Oma lentomme oli mennessä vain kaksi tuntia myöhässä eikä lainkaan takaisin päin tullessa.

        Tarjosimme kyllä eräälle pariskunnalle omaa bungalowia suihkun ja sängyn tarpeeseen, kun huone oli pitänyt luovuttaa jo kello 12 ja lähtö heillä oikeasti joskus yöllä kahdentoista jälkeen.
        Korvauksena he saivat ylimääräisen illallisen (sama kaikille) pizzeriassa, mutta ei tietysti juomia.

        (Ise saimme Vantaalla kahden tunnin myöhästymisestä kahvilipukkeet, joiden arvolla ei maksettu edes kahvia ja sämpylää.)

        Jotenkin soisi matkanjärjestäjän reagoivan myöhästymisiin, koneen rikkoutumisellehan ei kukaan voi mitään. Matkatavaroita ei oikein voinut jättää edes respaan, kun se ei ollut vartioitu koko ajan. Sitä paitsi päivän aikana alkaa joitain tavaroita jo kaivata, jos ei ole osannut varautua ajoissa.

        Itse seuraavalla viikolla lähtiessä muutimme päiväksi naapuribungalowiin ja maksoimme huoneiston ylimääräisistä tunneista puoliksi. Siltä varalta, että myöhästyy... Ja siksi myös, että pääsimme suihkuun ja vaatteiden vaihtoon ennen matkaa.

        Matkanjärjestäjää Finnmatkoja voisi moittia myös siitä, että oppaita ei näkynyt kahden viikon aikana, tullessa bussissa opas kävi jakamassa kuoret ja sanoi vastaavansa kysymykseen, jos kysymys on nopea, saamamme infopaketti oli ruotsinkielistä... No, mitäpä me oppaista. Mutta miksi niitä yleensäkään on?


      • juntti varmaan
        Matkustaja kirjoitti:

        Taidettiin olla alkuperäisen kirjoittajan kanssa osittain samaan aikaan Mauritiuksella. Oma lentomme oli mennessä vain kaksi tuntia myöhässä eikä lainkaan takaisin päin tullessa.

        Tarjosimme kyllä eräälle pariskunnalle omaa bungalowia suihkun ja sängyn tarpeeseen, kun huone oli pitänyt luovuttaa jo kello 12 ja lähtö heillä oikeasti joskus yöllä kahdentoista jälkeen.
        Korvauksena he saivat ylimääräisen illallisen (sama kaikille) pizzeriassa, mutta ei tietysti juomia.

        (Ise saimme Vantaalla kahden tunnin myöhästymisestä kahvilipukkeet, joiden arvolla ei maksettu edes kahvia ja sämpylää.)

        Jotenkin soisi matkanjärjestäjän reagoivan myöhästymisiin, koneen rikkoutumisellehan ei kukaan voi mitään. Matkatavaroita ei oikein voinut jättää edes respaan, kun se ei ollut vartioitu koko ajan. Sitä paitsi päivän aikana alkaa joitain tavaroita jo kaivata, jos ei ole osannut varautua ajoissa.

        Itse seuraavalla viikolla lähtiessä muutimme päiväksi naapuribungalowiin ja maksoimme huoneiston ylimääräisistä tunneista puoliksi. Siltä varalta, että myöhästyy... Ja siksi myös, että pääsimme suihkuun ja vaatteiden vaihtoon ennen matkaa.

        Matkanjärjestäjää Finnmatkoja voisi moittia myös siitä, että oppaita ei näkynyt kahden viikon aikana, tullessa bussissa opas kävi jakamassa kuoret ja sanoi vastaavansa kysymykseen, jos kysymys on nopea, saamamme infopaketti oli ruotsinkielistä... No, mitäpä me oppaista. Mutta miksi niitä yleensäkään on?

        Olin tuolla noin 8 tuntia myöhässä 26.11. lähteneellä lennolla ja otti todella päähän odotella konetta. Kyllähän se tietysti onnistuu etelä-suomalaisilta, mutta ajatelkaas, jos joku tuli esim. liitymälennolla Helsinkiin jo edellisenä iltana ja jäi mahdollisesti odottelemaan "muutamaksi tunniksi" kentälle. Nukkuminen oli kyllä sitä sun tätä, kun koko ajan pukkasi uutta tietoa myöhastymisestä. Ja liian aikaisin sitten jouduttiin lähtemään kentälle, kun asutaan sen verran kehäkolmosen ulkopuolella. Matka Mauritiukselle on niin pitkä, että viivästymiset harmittavat jo muutenkin aikaa vievällä lennolla. Mutta sitä minä ihmettelen, miksi oppaat eivät nykyisin osaa pyytää anteeksi. Ei pienintäkään pahoittelua paikan päällä tapahtuneesta. Tai kun kotiin lähtiessä tietokoneet paukahtivat kentällä ja sitten seistiin ja odoteltiin. Voisiko Finnmatkat opettaa oppailleen, että noissa tapauksissa vilpitön pahoittelu olisi todella paljon parempi kuin tekopirteä hymy "aivan kohta kaikki toimii"-asenteella. Ja kun ei sitten aivan kohta toimikaan. Emme todellakaan aio jatkossa lentää ko. koneilla - tämähän oli siis Blue Comfort-lento (mikä vitsi!). Niin juntti minäkin olen. Mauritius oli ihan ok - varsinkin hotellimme Maritim Mauritius. Yöllä/ aamulla oli yöpala ja hedelmät odottamassa huoneessamme kun saavuimme (lopulta kello 5.00). Joten siinä suhteessa ei valittamista. Mutta Finnmatkoille ei kyllä tästä paljon pisteitä herunut. En edes jaksa kertoa paluumatkasta...


      • Martti vaan.
        juntti varmaan kirjoitti:

        Olin tuolla noin 8 tuntia myöhässä 26.11. lähteneellä lennolla ja otti todella päähän odotella konetta. Kyllähän se tietysti onnistuu etelä-suomalaisilta, mutta ajatelkaas, jos joku tuli esim. liitymälennolla Helsinkiin jo edellisenä iltana ja jäi mahdollisesti odottelemaan "muutamaksi tunniksi" kentälle. Nukkuminen oli kyllä sitä sun tätä, kun koko ajan pukkasi uutta tietoa myöhastymisestä. Ja liian aikaisin sitten jouduttiin lähtemään kentälle, kun asutaan sen verran kehäkolmosen ulkopuolella. Matka Mauritiukselle on niin pitkä, että viivästymiset harmittavat jo muutenkin aikaa vievällä lennolla. Mutta sitä minä ihmettelen, miksi oppaat eivät nykyisin osaa pyytää anteeksi. Ei pienintäkään pahoittelua paikan päällä tapahtuneesta. Tai kun kotiin lähtiessä tietokoneet paukahtivat kentällä ja sitten seistiin ja odoteltiin. Voisiko Finnmatkat opettaa oppailleen, että noissa tapauksissa vilpitön pahoittelu olisi todella paljon parempi kuin tekopirteä hymy "aivan kohta kaikki toimii"-asenteella. Ja kun ei sitten aivan kohta toimikaan. Emme todellakaan aio jatkossa lentää ko. koneilla - tämähän oli siis Blue Comfort-lento (mikä vitsi!). Niin juntti minäkin olen. Mauritius oli ihan ok - varsinkin hotellimme Maritim Mauritius. Yöllä/ aamulla oli yöpala ja hedelmät odottamassa huoneessamme kun saavuimme (lopulta kello 5.00). Joten siinä suhteessa ei valittamista. Mutta Finnmatkoille ei kyllä tästä paljon pisteitä herunut. En edes jaksa kertoa paluumatkasta...

        Se oli huomattavasti helpompi kun tiesi "noin" lähtöajan vaikka kone oli 11 tuntia myöhässä. Se että reitti muutettiinkin Helsinki- Tukholma kesken kaiken lyhensi kotimatkaa, sääli ruotsalaisia.
        Ajoitimme aikataulua että oltais kentällä ennen puoltayötä, lähtö 02.15. Matkalla tuli viesti klo 21.00 siirretystä lähtöajasta, turha kääntyä, vaan jatkettiin kentälle. Tasaisin välein tuli viestejä lähdön siirtämisestä, rupesi rassaamaan.
        Viimein päästiin " Blue Comfort" koneeseen ja matkaan 11 tunnin odotuksen jälkeen.
        Ajattelin että pian saan pistää silmät kiinni.
        Paskat, matkustamishimoinen perhe oli ottanut mukaan 2.5 kuukautinen lapsi matkaan 13.5 tunnin lennolle. Vielä tasan tarkkaan muistan mimmonen itku lapsella oli. Kyllä oli järki jättänyt vanhempia.
        Oppaista, onneksi osaan molempia kotimaisia, eli ruotsalaiselta oppaalta sain tarvittavat tiedot kun kerran tavattiin, olikohan suomalaisia oppaita olemassakaan?
        Mauritius on hieno paikka, sinne mennään uudestaan mutta ei Finnmatkoilla.
        Grand Baye tuli tutuksi, seuraava kerta itärannikko.


      • A & T
        Martti vaan. kirjoitti:

        Se oli huomattavasti helpompi kun tiesi "noin" lähtöajan vaikka kone oli 11 tuntia myöhässä. Se että reitti muutettiinkin Helsinki- Tukholma kesken kaiken lyhensi kotimatkaa, sääli ruotsalaisia.
        Ajoitimme aikataulua että oltais kentällä ennen puoltayötä, lähtö 02.15. Matkalla tuli viesti klo 21.00 siirretystä lähtöajasta, turha kääntyä, vaan jatkettiin kentälle. Tasaisin välein tuli viestejä lähdön siirtämisestä, rupesi rassaamaan.
        Viimein päästiin " Blue Comfort" koneeseen ja matkaan 11 tunnin odotuksen jälkeen.
        Ajattelin että pian saan pistää silmät kiinni.
        Paskat, matkustamishimoinen perhe oli ottanut mukaan 2.5 kuukautinen lapsi matkaan 13.5 tunnin lennolle. Vielä tasan tarkkaan muistan mimmonen itku lapsella oli. Kyllä oli järki jättänyt vanhempia.
        Oppaista, onneksi osaan molempia kotimaisia, eli ruotsalaiselta oppaalta sain tarvittavat tiedot kun kerran tavattiin, olikohan suomalaisia oppaita olemassakaan?
        Mauritius on hieno paikka, sinne mennään uudestaan mutta ei Finnmatkoilla.
        Grand Baye tuli tutuksi, seuraava kerta itärannikko.

        Niin, samalla matkalla olimme kuin alkuperäinen kirjoittaja ja sinäkin. Edellisiin yhtyen en viitsi toistaa samoja asioita, mutta erittäin tyytymättömiä olimme myös mieheni ja minä. Ja lopputulos on meilläkin sama: eipä tarvitse enää käyttää Finnmatkojen palveluja. Etsimme tästä edespäin niin kalliita matkoja etteivät sinne eksy lapsiperheet huutavine jälkikasvuineen.
        Laitoin koko matkasta palautetta Finnmatkojen sivujen kautta. Suosittelen myös sitä teille. Ehkä näin menee perille se että jotain tarttiis varmaan tehdä. Vastaus laadunkehityksestä tuli heti "Hyvä asiakkaamme,
        Tämä on automaattinen vastaus, jolla vahvistamme, että olemme
        vastaanottaneet viestinne tai palautteenne. Käsittelemme
        saapumisjärjestyksessä matkan jälkeen lähetetyt palautteet ja reklamaatiot.
        Tällä hetkellä vastausaikamme on noin viisi - kahdeksan viikkoa." Että näin!


      • aikuisille
        A & T kirjoitti:

        Niin, samalla matkalla olimme kuin alkuperäinen kirjoittaja ja sinäkin. Edellisiin yhtyen en viitsi toistaa samoja asioita, mutta erittäin tyytymättömiä olimme myös mieheni ja minä. Ja lopputulos on meilläkin sama: eipä tarvitse enää käyttää Finnmatkojen palveluja. Etsimme tästä edespäin niin kalliita matkoja etteivät sinne eksy lapsiperheet huutavine jälkikasvuineen.
        Laitoin koko matkasta palautetta Finnmatkojen sivujen kautta. Suosittelen myös sitä teille. Ehkä näin menee perille se että jotain tarttiis varmaan tehdä. Vastaus laadunkehityksestä tuli heti "Hyvä asiakkaamme,
        Tämä on automaattinen vastaus, jolla vahvistamme, että olemme
        vastaanottaneet viestinne tai palautteenne. Käsittelemme
        saapumisjärjestyksessä matkan jälkeen lähetetyt palautteet ja reklamaatiot.
        Tällä hetkellä vastausaikamme on noin viisi - kahdeksan viikkoa." Että näin!

        -- "Etsimme tästä edespäin niin kalliita matkoja etteivät sinne eksy lapsiperheet huutavine jälkikasvuineen." --

        No se on hyvä niin, maailma ilman lapsia on parempi.

        Ja ei sen puoleen ei tavallisilla lapsiperheillä kohta ole varaa mihinkään matkustella. Hyvä se, sillä ei taida vielä löytyä reitti- tai charterlentoa johon olisi lapsiperheiltä pääsy kielletty.


      • Tulpaton
        aikuisille kirjoitti:

        -- "Etsimme tästä edespäin niin kalliita matkoja etteivät sinne eksy lapsiperheet huutavine jälkikasvuineen." --

        No se on hyvä niin, maailma ilman lapsia on parempi.

        Ja ei sen puoleen ei tavallisilla lapsiperheillä kohta ole varaa mihinkään matkustella. Hyvä se, sillä ei taida vielä löytyä reitti- tai charterlentoa johon olisi lapsiperheiltä pääsy kielletty.

        Mutta, kyllä matkatoimisto voisi pikkasen vihjaista matkan rasittavuudesta, kun huomaa minkäikäisiä ollaan viemässä päiväntasaajan toiselle puolelle.
        Kävi sääliksi yhtä naista Thaimaan matkalla kun vieressä istui äiti 3 kk vanha lapsi sylissä. Hän vei 1½ paikkaa levittämällä itsensä poikittain ja jalat viereisen istuimen alla.
        Ei kieltoa, mutta pikkasen neuvontaa.


      • voi helvata!
        aikuisille kirjoitti:

        -- "Etsimme tästä edespäin niin kalliita matkoja etteivät sinne eksy lapsiperheet huutavine jälkikasvuineen." --

        No se on hyvä niin, maailma ilman lapsia on parempi.

        Ja ei sen puoleen ei tavallisilla lapsiperheillä kohta ole varaa mihinkään matkustella. Hyvä se, sillä ei taida vielä löytyä reitti- tai charterlentoa johon olisi lapsiperheiltä pääsy kielletty.

        Onko sellaisia aikuisten matkoja? Tammikuu oltiin ukon kans häämatkal Mauritiuksel ja hyvin tyytyväisiä oltiin. Lennot suju niinkuin pitikin, lapsia itki siel mut sehän on ymmärrettävää, mitä se haittaa kun ihana loma edessä!!!!!!!!!!!! Me nukuttiin koneessa eikä vahdattu muitten tekemisiä tai itkuja! Että jotkut viittii valittaa! Pysykööt kotona neljän seinän sisällä!


      • matkalla ollut
        voi helvata! kirjoitti:

        Onko sellaisia aikuisten matkoja? Tammikuu oltiin ukon kans häämatkal Mauritiuksel ja hyvin tyytyväisiä oltiin. Lennot suju niinkuin pitikin, lapsia itki siel mut sehän on ymmärrettävää, mitä se haittaa kun ihana loma edessä!!!!!!!!!!!! Me nukuttiin koneessa eikä vahdattu muitten tekemisiä tai itkuja! Että jotkut viittii valittaa! Pysykööt kotona neljän seinän sisällä!

        Itse olin myös vasta Finnmatkojen matkalla Mauritiuksella. Meillä lennot olivat ajoissa, mutta muuten Finnmatkojen palvelu oli ala-arvoista. En ole kenelläkään muulla matkanjärjestäjän matkalla saanut yhtä huonoa palvelua kuin Finnmatkoilla. Olen myös lähettänyt Finnmatkoille reklamaatiota eivätkä vaivautuneet edes vastaamaan. Tästä edes valitsen kyllä toisen yhtiön enkä suosittele kenellekkään Finnmatkojen matkoja.


      • terppa
        matkalla ollut kirjoitti:

        Itse olin myös vasta Finnmatkojen matkalla Mauritiuksella. Meillä lennot olivat ajoissa, mutta muuten Finnmatkojen palvelu oli ala-arvoista. En ole kenelläkään muulla matkanjärjestäjän matkalla saanut yhtä huonoa palvelua kuin Finnmatkoilla. Olen myös lähettänyt Finnmatkoille reklamaatiota eivätkä vaivautuneet edes vastaamaan. Tästä edes valitsen kyllä toisen yhtiön enkä suosittele kenellekkään Finnmatkojen matkoja.

        Oltiin kaksi vuotta sitte Mauritiuksella Finnmatkojen matkalla ,meillä homma pelas hyvin.Tänä jouluna oltiin omatoimimatkalla Mauritiuksella lennettiin Lufthansalla Frankfurttiin ja siitä Condorilla perille.Tämäkin järjestely toimi hyvin.


      • menneet
        terppa kirjoitti:

        Oltiin kaksi vuotta sitte Mauritiuksella Finnmatkojen matkalla ,meillä homma pelas hyvin.Tänä jouluna oltiin omatoimimatkalla Mauritiuksella lennettiin Lufthansalla Frankfurttiin ja siitä Condorilla perille.Tämäkin järjestely toimi hyvin.

        nyt sillä Finnmatkojen lennolla jos se pelas hyvin?


      • terppa
        menneet kirjoitti:

        nyt sillä Finnmatkojen lennolla jos se pelas hyvin?

        Niin ku aikasemmin kirjoitin olimme nyt omatoimimatkalla:varattiin lennot erikseen,majotus erikseen.Matka tuli tällä tavalla halvemmaksi,eli raha oli se syy.


      • samalla reissulla ollut
        terppa kirjoitti:

        Niin ku aikasemmin kirjoitin olimme nyt omatoimimatkalla:varattiin lennot erikseen,majotus erikseen.Matka tuli tällä tavalla halvemmaksi,eli raha oli se syy.

        Hei,
        mekin olimme samaisella marras-joulukuun parin viikon Mauritiuksen matkalla ja samoin reklamaatio lähtenyt, ja tosiaan vastausaika tuo väh. 5 viikkoa.

        Ilmeisestikin myös aikas monet muut ovat reklamaatiota laittaneet, joten voisitteko vastauksen saatuanne laittaa tietoa myös tälle palstalle, niin voi katsoa, miten "tasapuolisesti" Finnmatkat meille kaikille vastaa ja korvaa?

        Esim. paluumatkan myöhästymisestä johtuen olisi illalla saanut käydä syömässä Finnmatkojen piikkiin RS2000:n edestä. Meille tätä tietoa ei tullut tekstarina, ja vaikka soitin ko. päivän aamuna itse oppaille tarkemmin tiedustellakseni myöhästymisestä (koska piti mennä paluuta seuraavana päivänä töihin..) niin ei opas puhelussakaan yhtään mitään kertonut tästä Finnmatkojen tarjoamasta illallisesta. Asuimme huoneistohotellissa, joten hotellissa ei mitään ravintolaa ollut. Kentällä opas vaan kertoi tiedon tästä lähteneen tekstarina.. omituista, ettei minulle asti tullut...

        Samaa mieltä edellisten kanssa, Mauritius upea lomapaikka, mutta Finnmatkojen toiminta ala-arvoista. Tuossa edellä tuli vain yksi esimerkki palvelun toimimattomuudesta. Kyseessä oli kallis matka, joten ymmärrettävästi sitä toivoo rahoilleen vastinetta.


      • ...samaa mieltä!
        A & T kirjoitti:

        Niin, samalla matkalla olimme kuin alkuperäinen kirjoittaja ja sinäkin. Edellisiin yhtyen en viitsi toistaa samoja asioita, mutta erittäin tyytymättömiä olimme myös mieheni ja minä. Ja lopputulos on meilläkin sama: eipä tarvitse enää käyttää Finnmatkojen palveluja. Etsimme tästä edespäin niin kalliita matkoja etteivät sinne eksy lapsiperheet huutavine jälkikasvuineen.
        Laitoin koko matkasta palautetta Finnmatkojen sivujen kautta. Suosittelen myös sitä teille. Ehkä näin menee perille se että jotain tarttiis varmaan tehdä. Vastaus laadunkehityksestä tuli heti "Hyvä asiakkaamme,
        Tämä on automaattinen vastaus, jolla vahvistamme, että olemme
        vastaanottaneet viestinne tai palautteenne. Käsittelemme
        saapumisjärjestyksessä matkan jälkeen lähetetyt palautteet ja reklamaatiot.
        Tällä hetkellä vastausaikamme on noin viisi - kahdeksan viikkoa." Että näin!

        Eli en voi ymmärtää, mikä ihmeen vimma ihmisillä on ottaa matkoille mukaan 1kk-3v. lapsia? Eniten (lento-)matkasta kärsivät nimenomaan lapset; korvakivuista ei tykkää aikuinenkaan, saati muksut, jotka eivät ymmärrä, mistä se johtuu. Siinä sitten kärvistelee koko muu kone, kun kakarat kiljuu joko tuskissaan, tai tylsyyttään. Vielä ihanempia ovat lapset, joiden vanhemmat eivät välitä yhtään, ja niin jälkikasvu hyppii joko muiden matkustajien niskassa tai lentoemäntien jaloissa. Hohhoh! Jos haluaa reissulle, niin etsikää prkl lastenvahti kotiin. Mitä lomaa se itsellekään on, kun tarvii niitä kakruja vahtia koko ajan?

        En ole vielä paljoa matkustellut, pari kertaa 5 h meno-paluut. Ja yhtä tuskaa. Parin kk:den päästä edessä n. 16,5 h lennot (tosin ei onneksi pakettimatkalle)... Toivon ettei joukossa ole niitä itsekkäitä vanhempia, jotka väkisin repivät kakaransa mukaan rassaamaan kanssamatkustajia..!

        Terv. 3 lapsen (jotka tulevat mukaan, koska heillä ON käytöstavat!) (nuori) äiti


      • Kärsinyt
        ...samaa mieltä! kirjoitti:

        Eli en voi ymmärtää, mikä ihmeen vimma ihmisillä on ottaa matkoille mukaan 1kk-3v. lapsia? Eniten (lento-)matkasta kärsivät nimenomaan lapset; korvakivuista ei tykkää aikuinenkaan, saati muksut, jotka eivät ymmärrä, mistä se johtuu. Siinä sitten kärvistelee koko muu kone, kun kakarat kiljuu joko tuskissaan, tai tylsyyttään. Vielä ihanempia ovat lapset, joiden vanhemmat eivät välitä yhtään, ja niin jälkikasvu hyppii joko muiden matkustajien niskassa tai lentoemäntien jaloissa. Hohhoh! Jos haluaa reissulle, niin etsikää prkl lastenvahti kotiin. Mitä lomaa se itsellekään on, kun tarvii niitä kakruja vahtia koko ajan?

        En ole vielä paljoa matkustellut, pari kertaa 5 h meno-paluut. Ja yhtä tuskaa. Parin kk:den päästä edessä n. 16,5 h lennot (tosin ei onneksi pakettimatkalle)... Toivon ettei joukossa ole niitä itsekkäitä vanhempia, jotka väkisin repivät kakaransa mukaan rassaamaan kanssamatkustajia..!

        Terv. 3 lapsen (jotka tulevat mukaan, koska heillä ON käytöstavat!) (nuori) äiti

        Aivan samaa mieltä! Vanhemmille vastuuta jälkikasvunsa käytöksestä! Kanssamatkustajat ovat lomansa maksaneet ja lomatunnelmasta tulisi saada nauttia myös lentojen aikana ilman kovaäänisesti kiljuvia, penkeillä ja käytävillä pomppivia kakaroita!


      • z.z.topless
        ...samaa mieltä! kirjoitti:

        Eli en voi ymmärtää, mikä ihmeen vimma ihmisillä on ottaa matkoille mukaan 1kk-3v. lapsia? Eniten (lento-)matkasta kärsivät nimenomaan lapset; korvakivuista ei tykkää aikuinenkaan, saati muksut, jotka eivät ymmärrä, mistä se johtuu. Siinä sitten kärvistelee koko muu kone, kun kakarat kiljuu joko tuskissaan, tai tylsyyttään. Vielä ihanempia ovat lapset, joiden vanhemmat eivät välitä yhtään, ja niin jälkikasvu hyppii joko muiden matkustajien niskassa tai lentoemäntien jaloissa. Hohhoh! Jos haluaa reissulle, niin etsikää prkl lastenvahti kotiin. Mitä lomaa se itsellekään on, kun tarvii niitä kakruja vahtia koko ajan?

        En ole vielä paljoa matkustellut, pari kertaa 5 h meno-paluut. Ja yhtä tuskaa. Parin kk:den päästä edessä n. 16,5 h lennot (tosin ei onneksi pakettimatkalle)... Toivon ettei joukossa ole niitä itsekkäitä vanhempia, jotka väkisin repivät kakaransa mukaan rassaamaan kanssamatkustajia..!

        Terv. 3 lapsen (jotka tulevat mukaan, koska heillä ON käytöstavat!) (nuori) äiti

        kyllä ihmetyttää monella lennolla, miksi lapsia ei kasvateta käytöstavoille tai pidetä tarpeen tullen kuria. Mukulat juoksee käytävillä, kiljuu ja herättelee unta haluavia. Äidit ja isät samaan aikaan vetää bloody maryja huiviin ja naureskelee, että lapset on lapsia tai parhaimmillaan sanoo muiden ihmisten ihmetellessä, että kun ei ne lapset tottele heitä. No just joo, kumma kyllä näitä "meidän irmoja ja urpoja" riittää lennoilla ja heidän täystuho muksuja, mutta onneksi on fiksujakin perheitä ja siten myös lutusia lapsia kuitenkin valtaosa.

        Vinkki näille irma ja urpo perheille, jossa järki ei päätä huimaa vanhemmilla ja lapset täyskaaoksia= pysykää tyyliin lähiössänne ja vierailkaa ennemmin vaikka oriveden nakkikopilla.

        t:Kyllästynyt


      • Tärkeä osa niin
        z.z.topless kirjoitti:

        kyllä ihmetyttää monella lennolla, miksi lapsia ei kasvateta käytöstavoille tai pidetä tarpeen tullen kuria. Mukulat juoksee käytävillä, kiljuu ja herättelee unta haluavia. Äidit ja isät samaan aikaan vetää bloody maryja huiviin ja naureskelee, että lapset on lapsia tai parhaimmillaan sanoo muiden ihmisten ihmetellessä, että kun ei ne lapset tottele heitä. No just joo, kumma kyllä näitä "meidän irmoja ja urpoja" riittää lennoilla ja heidän täystuho muksuja, mutta onneksi on fiksujakin perheitä ja siten myös lutusia lapsia kuitenkin valtaosa.

        Vinkki näille irma ja urpo perheille, jossa järki ei päätä huimaa vanhemmilla ja lapset täyskaaoksia= pysykää tyyliin lähiössänne ja vierailkaa ennemmin vaikka oriveden nakkikopilla.

        t:Kyllästynyt

        Mutta, miten voi vaatia kasvatusta pariskunnalta joka raahaa mukaan 2.5 kuukautinen 4 vuotias lapsi lomalennolle??? Siis 13:tuntiseen.
        Kaikki ylimääräinen raha mikä meiltä oli jouten vaimoni (tyttöystäväni) kanssa pistettiin matkustamiseen. Tytön synnyttyä oli pakko pitää muutaman vuoden paussi. 5 vuotiaana tehtiin pidennetty viikonloppu Pariisiin, sen jälkeen välimeren maat. Kun todettiin että homma onnistuu, sen jälkeen pitempiä reissuja. 10 vuotiaana onnistui jo 3 10 12 tuntinen reissu.
        Tässä Marraskuu- Joulukuu reissulla jännitti kotimatka, miten Mauritiuksen lentokenttävirkailijat jakavat paikat, samatko kun tulolennolla? Onneksi ei, niin saatiin nukuttuakin pikkasen.
        Eräät tyypit pyytävät kärsivällisyyttä, mutta noinkin kalliilla ja pitkällä reissulla se kärsivällisyys voi loppua.
        Jos matkatoimistot ei millään tavalla neuvo matkanostajaa, kun huomaa minkäikäisen lapsen kanssa aikoo matkustaa niinkin pitkän matkan, niin vaihtoehto on omatoimimatka linjalennoilla. Eli Euroopasta jatkolennolla eteenpäin, mahdollisuus hiljaiseen matkustamiseen tuplaantuu.


      • Miner-4
        Kärsinyt kirjoitti:

        Aivan samaa mieltä! Vanhemmille vastuuta jälkikasvunsa käytöksestä! Kanssamatkustajat ovat lomansa maksaneet ja lomatunnelmasta tulisi saada nauttia myös lentojen aikana ilman kovaäänisesti kiljuvia, penkeillä ja käytävillä pomppivia kakaroita!

        Ne lapsetkin on MAKSANUT sen samaisen matkan samalla tavalla kun tekin :)
        Huvittavaa kuunnella aina mussutuksia lasten käytöksistä koneessa. Entäs ne ihanat kova ääniset juopot?? Paljon pahempia kuin lapsukaiset.
        Meillä kolme vilkasta ja puheliasta lasta aina mukana matkoilla. Viime vuonnakin neljä pitkän lennon lomaa vietettiin. Kerran on yksi "kaunista esittävä :)" nainen sanonut lapsista mutta minun ei tarvinnut kun katsoa naista silmiin sanoen; uskallappas kommentoida lisää!

        Lennämme aina kaikenlisäksi bisness-tai comfort luokassa...

        Eli pitäisiköhän teidän heikko hermosten jäädä kotiin viettämään lomaanne ?


      • enää koskaan
        A & T kirjoitti:

        Niin, samalla matkalla olimme kuin alkuperäinen kirjoittaja ja sinäkin. Edellisiin yhtyen en viitsi toistaa samoja asioita, mutta erittäin tyytymättömiä olimme myös mieheni ja minä. Ja lopputulos on meilläkin sama: eipä tarvitse enää käyttää Finnmatkojen palveluja. Etsimme tästä edespäin niin kalliita matkoja etteivät sinne eksy lapsiperheet huutavine jälkikasvuineen.
        Laitoin koko matkasta palautetta Finnmatkojen sivujen kautta. Suosittelen myös sitä teille. Ehkä näin menee perille se että jotain tarttiis varmaan tehdä. Vastaus laadunkehityksestä tuli heti "Hyvä asiakkaamme,
        Tämä on automaattinen vastaus, jolla vahvistamme, että olemme
        vastaanottaneet viestinne tai palautteenne. Käsittelemme
        saapumisjärjestyksessä matkan jälkeen lähetetyt palautteet ja reklamaatiot.
        Tällä hetkellä vastausaikamme on noin viisi - kahdeksan viikkoa." Että näin!

        Pliis!!

        Kaikki valittajat tässä keskutelussa. Älkää enää käyttäkö kyseisen firman palveluita jos se on niin hirveää!

        Ei sitten tarvitse valittaa. Vai tarvitseeko? Onko Aurinkomatkat seuraavan valituksenne kohde, kun heidän matkallaan menee joku pieleen.!?
        Kenelle sitten valitatte, kun reittilento on myöhässä????????

        Parempi, että jäätte sinne Suomeen homehtumaan!


      • idiootti
        juntti varmaan kirjoitti:

        Olin tuolla noin 8 tuntia myöhässä 26.11. lähteneellä lennolla ja otti todella päähän odotella konetta. Kyllähän se tietysti onnistuu etelä-suomalaisilta, mutta ajatelkaas, jos joku tuli esim. liitymälennolla Helsinkiin jo edellisenä iltana ja jäi mahdollisesti odottelemaan "muutamaksi tunniksi" kentälle. Nukkuminen oli kyllä sitä sun tätä, kun koko ajan pukkasi uutta tietoa myöhastymisestä. Ja liian aikaisin sitten jouduttiin lähtemään kentälle, kun asutaan sen verran kehäkolmosen ulkopuolella. Matka Mauritiukselle on niin pitkä, että viivästymiset harmittavat jo muutenkin aikaa vievällä lennolla. Mutta sitä minä ihmettelen, miksi oppaat eivät nykyisin osaa pyytää anteeksi. Ei pienintäkään pahoittelua paikan päällä tapahtuneesta. Tai kun kotiin lähtiessä tietokoneet paukahtivat kentällä ja sitten seistiin ja odoteltiin. Voisiko Finnmatkat opettaa oppailleen, että noissa tapauksissa vilpitön pahoittelu olisi todella paljon parempi kuin tekopirteä hymy "aivan kohta kaikki toimii"-asenteella. Ja kun ei sitten aivan kohta toimikaan. Emme todellakaan aio jatkossa lentää ko. koneilla - tämähän oli siis Blue Comfort-lento (mikä vitsi!). Niin juntti minäkin olen. Mauritius oli ihan ok - varsinkin hotellimme Maritim Mauritius. Yöllä/ aamulla oli yöpala ja hedelmät odottamassa huoneessamme kun saavuimme (lopulta kello 5.00). Joten siinä suhteessa ei valittamista. Mutta Finnmatkoille ei kyllä tästä paljon pisteitä herunut. En edes jaksa kertoa paluumatkasta...

        Vai oli oppailla ylipirteä ilme kasvoilla!! Millainen ilme itselläsi olisi jos joutuisit kuuntelemaan ja katselemaan tuollaisten totaalisten pellejen ruikutuksta ja valitusta kerta toisensa jälkeen asioista jotka eivät ole sinun vikasi.!!??
        jos se opas jaksoi tosiaan vielä vääntää sen tekohymyn naamalleen ja olla positiivinen: pisteet hänelle!!

        Ja sinä: Jää Suomeen valittamaan tai järjestä itse omat matkasi! Katsoppa kuinka paljon ne reittilennnot ja hotelliyöt oikeasti maksaa ja mieti sitten kenellä valitat(englanniksi!!) kun lento on myöhässä!


      • maksavat?
        Miner-4 kirjoitti:

        Ne lapsetkin on MAKSANUT sen samaisen matkan samalla tavalla kun tekin :)
        Huvittavaa kuunnella aina mussutuksia lasten käytöksistä koneessa. Entäs ne ihanat kova ääniset juopot?? Paljon pahempia kuin lapsukaiset.
        Meillä kolme vilkasta ja puheliasta lasta aina mukana matkoilla. Viime vuonnakin neljä pitkän lennon lomaa vietettiin. Kerran on yksi "kaunista esittävä :)" nainen sanonut lapsista mutta minun ei tarvinnut kun katsoa naista silmiin sanoen; uskallappas kommentoida lisää!

        Lennämme aina kaikenlisäksi bisness-tai comfort luokassa...

        Eli pitäisiköhän teidän heikko hermosten jäädä kotiin viettämään lomaanne ?

        Kyllähän se niin on, että vanhemmat maksavat lastensa liput ja ovat vastuussa lapsistaan. Antaa hieman sellaisen kuvan, että lapset saavat käyttäytyä miten tahansa kunhan maksavat. Olemme matkustaneet perheenä useita kertoja mukanamme lapsemme kolme pientä ERITTÄIN vilkasta lasta, mutteivat ole koskaan koneessa häirinneet muita matkustajia, siitä vanhemmat ja me isovanhemmat olemme vastuullisesti huolehtineet, eivätkä lapset ole siitä kärsineet vaan nauttineet matkustamisesta.Ihmettelen vertailua juoppoihin, koska niitä ainakin meidän reissuillamme on nykyään todella vähän (ainakaan siinä pisteessä olevia jotka ölisisivät). Niitä ei ainakaan ole näkynyt bisness-tai comfortluokassa. Jos lapsesi käyttäytyvät hyvin vilkkaudesta huolimatta, olet onnistunut kasvattamaan heidät hyvin ja olette perheenä varmasti nautittavaa matkaseuraa. Jos taas ajattelet heidän voivan käyttäytyä miten tahansa kunhan maksatte heidän matkansa, tulisi sitä kotiin jääntiä ehkä harkita. Olemme nähneet kymmenien vuosien aikana paljon perheitä ja voin sanoa, että suurin osa heistä selviytyvät matkoistaan hyvin. Aina on toki muistettava, että lapset ovat lapsia. Valitettavasti sekaan mahtuu perheitä jotka eivät edes välitä mitä heidän lapsensa tekevät, kunhan itse saavat olla rauhassa.
        Kaikki lomalle yksin ja perheinä, olemme sen ansainneet. Nautitaan matkoista ja annetaan muidenkin nauttia.


      • heguli vaan

        "suomalainen charter matkustaja on se kaikista kamalin matkustaja joita olen urani aikana nähnyt. "

        Palasin vuosia sitten japanista JAL:lla Amsterdamiin, jossa oli koneen vaihto suomeen.
        Sanmasta JAL:n koneesta tuli myös tähän AY-koneeseen iäkkäämpi japanilais seurue, joka ei puhunut kuin japania. Olivat tulossa tutustumaan eksoottiseen suomeen.
        Koneessa ilmoitettiin suomeksi että "nyt kaikki juomatilaukset tulee tehdä kerralla koko lentoa varten", tämänjälkeen emot kävelivät käytännössä ohi nämä Japanilaiset ystävämme.
        Eikä tässä vielä kaikki.
        Tämän jälkeen henkilökunta majoittui tyhjään etuosaan bisnespuoleen vetäen väliverhot kiinni, mukana pileissä oli kotimaahan saman yhtiön siirtolentona omaa henkilökuntaa, laukuista päätellen, Finnair / Boing tarrat lentäjälaukussa. Hihityksistä päätellen hauskaa oli.
        Verrattuna JAL:n palvelutasoon, niin palvelutasonmuutos oli järkyttävä kokemus.


    • asennoitukaaihmiset

      Voi tätä nykypäivän valitusvirttä !

      Lento myöhässä..työ kärsii..miksi ei ilmoitettu heti..kuka korvaa..jne hohoijaa

      Kyllä näitä sinällään ikäviä koneen rikkoutumisia tapahtuu mille firmalle vain ja lentoliikenteeseen voi tulla muutoksia ihan pikkujuttujenkin vuoksi..laukut voi mennä hukkaan..hotelli voi olla ylibuukattu...
      paskamaisiahan nämä sinällään ovat ja aiheuttavat lisäjärjestelyjä ja muutoksia , MUTTA hei näihin tulee varautua ja ei se kuitenkaan lentoja aikaista tai asioihin auta että urputetaan ja urputetaan.
      Tuskinpa lentofirman henkilökunta tai kohteessa oppaatkaan innolla odottavat myöhästymisiä ja muutoksia ?? No enpä usko..ja ei lisäjärjestelyt heillekään ole helppoja...ajatelkaapa kun kone myöhästyy niin se vaikuttaa heti muidenkin firmojen koneiden lähtö ja tulo aikoihin herkästi ja samalla toisessa päässä olevat matkalaiset "käesivät" samoin Lentoliikenteen järjestelyt, varaukset ja informoimiset ovat iso prosessi...entäpä sitten oppaat ? Jokunen opas kohteessa ja matkailijat ympäri saarta. No ilmoitukset vievät ja vaativat osansa, mutta sitten hotellijärjestelyt, sovitut kuljetukset kentille ja lentofirman ajoituksen tarkistukset jne.

      Kyllähän se on niin että tällaiset ongelmat on kaikille ikäviä ja nykyäänkö lentofirmojen sekä matkaoppaiden miehitys on minimissään ja firmat lentää vanhalla kalustolla niin KAIKKEA VOI SATTUA.

      Ihmisten kiukku, valitukset, jopa raivarit ja urputus kohdistuu usein juuri niihin työntekijöihin jotka itsekin huonossa välikädessä ja eivät voi vaikuttaa itse ongelman syntyyn tai sen korjaamiseen. Olisi hyvä muistaa että lentokenttävirkailijoihin ja oppaisiin purettu negatiivinen purkaus ei hommaa sinällään auta...kannattaisi ennemminkin keskittää rakentava ja sinällään paikallaan oleva kritiikki asian ytimeen, eli firmojen johtoon !
      Erilliset korvaukset vakuutusliikkeen tai matkatoimiston kautta ovat aina henkilökohtaisia ja riippuvat monesta asiasta. Näissäkin tapauksessa säästäkää voimanne ja "intonne" KORVAUSHAKEMUKSEN TÄYTTÄMISEEN KUNNOLLA ja niiden lähettämiseen niihin varattuihin osoitteisiin..... näissä asioissakaan ei kannata energiaa tuhlata käymällä paikallisen matkatoimiston perusvirkailijalle nakuttamassa tai lentofirman ns luukulla

      Tämä palsta on hyvä purkaa toki juttuja ja menee terapiastakin, mutta ajatelkaapa hetki niitä työläisiä joille olette ensi kiukkunne tai jatkuvan sellaisen luoneet. Olisitteko itse parempia ratkaisemaan yllättävän ison ongelman tuosta vain ? Varmaankin

      Jatkakaahan hyvät ihmiset vain matkoja kuka milläkin firmalla, mutta olkaa liikenteeseen ja matkailuun nähden yleensä valmistuneita..mitä vain voi sattua jos vaikka mistä syystä..suunnitelkaa lähtönne ja paluunne siihen malliin..mitään ei kannata koskaan pelata varman päälle..varsinkaan nykyaikana...
      Tietynlainen varautuminen, positiivinen matkafiilis, avoimuus ja mielen maltti loppupeleissä sekä tarvittaessa asiallinen palaute firman johtoon auttavat sinua matlakka sekä selventävät paremmin mahdollisia ongelmatilanteita.

      Hyvää matkaa kaikille ja aurinkoista tätä vuotta !

      T:yksi matkustaja (sattunut myös kaikenlaista matkoilla..so what)

      • Sinun työnantaja

        on mikä matkatoimisto??


      • asennoitukaahan
        Sinun työnantaja kirjoitti:

        on mikä matkatoimisto??

        vastaus kysymykseesi on..en ole matkailualalla töissä millään muotoa. Matkailu on silti tullut tutuksi useiden vuosien matkailuiden jälkeen ja on oppinut läheltä ja kaukaa seuraamaan eri asioiden kulkua........itselle ja kanssamatkustajille on sattunut kaikenlaista matkailun tiimoilta, niinpä kun eri asioihin on perehtynyt, on oppinut huomaamaan asioita muiltakin kun omalta kantilta.

        Sen verran vielä nuista myöhästymisistä, että olipa se sitten AM, Finnmatkat tai tjäreborg tai joku muu... niin jos kone myöhästyy ja ongelmia tulee sekä hermot menee ja tuntuu että noiden kyytiin en enään lähde niin mikäpä siinä olkaa menemättä ja onhan niitä toki vielä vaihtoehtoja omatoimimatkailut tai turvallisinta on jäädä kotimaahan matkustaan..mutta olisiko näin että täällä suomessakin voi mennä varaukset, majoitukset tai kuljetuksetkin vikaan...ja taas reklamaatiota kehiin...ELÄMÄ ON...ASENNOITUKAA


      • Z.Z.Topless

        just näin ! Kyllä käytöstavat kuuluu myös matkustajille ongelmien ilmaantuessa. Kerran Phuketin kentällä nähtiin kun yks pariskunta sekoili ja meukkasi, kun koneeseen tuli yllättävä vika. Nainen soitteli lähtöhallista oppaille, vaati selvitystä sekä opasta paikanpäälle. Opas tuntui selittävän, että ei saa tulla sille puolen asian vuoksi, mutta selitys ei kelvannut. Mies ja nainen siinä sitten hajoili ja kiersivät toisillekin valittamassa. Siinä sitten hysteria ja kiukku tarttui pikku hiljaa joihinkin muihinkin herkkänahkaisiin. Supinaa sieltä täältä kuulu, että ei tähän koneeseen enään, eikä tämän toimiston kautta. Matka jatkui kolmen tunnin odotuksen jälkeen. Kiva reissu, mutta tosiaankin käytöstapoihin ja asiallisuuteen voisi monikin kiinnittää huomiota sekä opettaa niitä lapsilleenkin.


      • Matkustanut myös paljon

        Luonnollisesti liikenteessä tulee myöhästymisiä, teknisiä vikoja, mitkä harmillisia, mutta niille EI VOI MITÄÄN.
        Sen sijaan sille voi jotain, MITEN matkatoimisto tällaisessa tilanteessa toimii, miten hoitaa tilanteen! Eli siitä tässä omalta kohdaltani oli kyse eikä sen valituksesta, että lennot myöhässä.


      • mutta huhhei
        Matkustanut myös paljon kirjoitti:

        Luonnollisesti liikenteessä tulee myöhästymisiä, teknisiä vikoja, mitkä harmillisia, mutta niille EI VOI MITÄÄN.
        Sen sijaan sille voi jotain, MITEN matkatoimisto tällaisessa tilanteessa toimii, miten hoitaa tilanteen! Eli siitä tässä omalta kohdaltani oli kyse eikä sen valituksesta, että lennot myöhässä.

        Katsotaan kuinka käy. Koneen piti lähteä yöllä 02.15 hups tekninen vika uutta tietoa aamulla klo 07.00. Finnmatkat maksoi hotellin pitkämatkalaisille ja taksit lähiseudun matkaajille. Nyt sitten näköjään lennetään Air Finlandilla 11.50 Arlandaan. Kyllähän tästäkin reklamaatiota tulee varmasti. Kirjoittelen sitten lisää kun tietoa on saatu. Ikäviä asioita, mutta minkäs teet. En aio asian pilata ainakaan omaa lomaani.


      • Näkemiin
        mutta huhhei kirjoitti:

        Katsotaan kuinka käy. Koneen piti lähteä yöllä 02.15 hups tekninen vika uutta tietoa aamulla klo 07.00. Finnmatkat maksoi hotellin pitkämatkalaisille ja taksit lähiseudun matkaajille. Nyt sitten näköjään lennetään Air Finlandilla 11.50 Arlandaan. Kyllähän tästäkin reklamaatiota tulee varmasti. Kirjoittelen sitten lisää kun tietoa on saatu. Ikäviä asioita, mutta minkäs teet. En aio asian pilata ainakaan omaa lomaani.

        ♪♫♪♪♫☼♫♪☼


      • muutokseen
        mutta huhhei kirjoitti:

        Katsotaan kuinka käy. Koneen piti lähteä yöllä 02.15 hups tekninen vika uutta tietoa aamulla klo 07.00. Finnmatkat maksoi hotellin pitkämatkalaisille ja taksit lähiseudun matkaajille. Nyt sitten näköjään lennetään Air Finlandilla 11.50 Arlandaan. Kyllähän tästäkin reklamaatiota tulee varmasti. Kirjoittelen sitten lisää kun tietoa on saatu. Ikäviä asioita, mutta minkäs teet. En aio asian pilata ainakaan omaa lomaani.

        No mutta nyt ainakin on edistystä toimintaan tullut Finnmatkoilla - eli miten toimitaan, kun myöhästyminen tulee vastaan! Meidän reissullahan pitkämatkalaiset joutuivat nukkumaan Helsinki-Vantaan lentokentällä, joten hyvä kuulla, että Finnmatkat on ottanut onkeensa (ehkä osakiitos valitusryöpyille) ja järjestäneet nykyään hotellit!
        Ja niille, jotka ovat kritisoineet tätä ketjua - asiat eivät muutu, jos kaikki nielevät mukisematta ala-arvoisen kohtelun! Hyvää reissua!


      • matkalla ollut
        muutokseen kirjoitti:

        No mutta nyt ainakin on edistystä toimintaan tullut Finnmatkoilla - eli miten toimitaan, kun myöhästyminen tulee vastaan! Meidän reissullahan pitkämatkalaiset joutuivat nukkumaan Helsinki-Vantaan lentokentällä, joten hyvä kuulla, että Finnmatkat on ottanut onkeensa (ehkä osakiitos valitusryöpyille) ja järjestäneet nykyään hotellit!
        Ja niille, jotka ovat kritisoineet tätä ketjua - asiat eivät muutu, jos kaikki nielevät mukisematta ala-arvoisen kohtelun! Hyvää reissua!

        Itsekin paljon matkustaneen tiedän, että teknisiä vikoja ym. sattuu. Itse joulukuussa Mauritiuksella olleena kritisoin eniten finnmatkojen palvelusta. Mm.Ystäväni sairastuessa ruokamyrkytykseen finnmatkojen neuvo oli menkää lähimmälle klinikalle kai osaat englantia. Se siitä!!! Puhelinnumeroita numeroiden perään eri klinikoille mihin soittaa. Lisäksi oppaat eivät tienneet mistään mitään. neuvoivat mm. heittämään maastalähtö lomakkeen roskiin, oli kuulemma vanhentunut. No kohta virkailijat tulevat tivaamaan, että onko teillä kyseistä lomaketta, pitää olla lähtiessä täytettynä. Luulisi oppaan edes sen verran tietävän. Tässä vain muutama esimerkki mikä meni vikaan. Matka oli muuten upea, mutta kun Finnmatkojen palveluja tarvittiin niin metsään meni!!!


      • juuri palannut
        matkalla ollut kirjoitti:

        Itsekin paljon matkustaneen tiedän, että teknisiä vikoja ym. sattuu. Itse joulukuussa Mauritiuksella olleena kritisoin eniten finnmatkojen palvelusta. Mm.Ystäväni sairastuessa ruokamyrkytykseen finnmatkojen neuvo oli menkää lähimmälle klinikalle kai osaat englantia. Se siitä!!! Puhelinnumeroita numeroiden perään eri klinikoille mihin soittaa. Lisäksi oppaat eivät tienneet mistään mitään. neuvoivat mm. heittämään maastalähtö lomakkeen roskiin, oli kuulemma vanhentunut. No kohta virkailijat tulevat tivaamaan, että onko teillä kyseistä lomaketta, pitää olla lähtiessä täytettynä. Luulisi oppaan edes sen verran tietävän. Tässä vain muutama esimerkki mikä meni vikaan. Matka oli muuten upea, mutta kun Finnmatkojen palveluja tarvittiin niin metsään meni!!!

        Palasimme juuri Mauritiukselta ja olimme Finnmatkoilla...noh, halpamatkatoimisto on halpamatkatoimisto joten ei sinänsä yllättänyt, että menomatka oli 13h myöhässä ja paluu 3 tuntia myöhässä. Ihan kiva mauste 8 päivän matkalle.

        Olimme lähdössä kentälle Helsingissä kun 2h ennen lähtöaikaa tuli viesti kännykkään, että uudesta lähtöajasta viestitetään klo 07 aamulla (lähdön piti olla 0215 paikallista aikaa). Mentiin nukkumaan ja herättiin kun viesti tuli. Loppujen lopuksi mentiin erillisellä tilauslennolla Tukholmaan, jossa odoteltiin varsinaista konetta ja lopulta päästiin matkaan.

        TuiFLYn kone hinattiin putkelle Tukholmassa jossa sitä tankattiin ja safkavarastot täytettiin, tämä kesti yli tunnin. Kauheella kiireellä meidät vietiin koneeseen, joka oli likainen, karkkipapereita lattioilla ja muuta. Olipa kivaa mutta eihän tuo maailmanloppu ollut.

        Matkustamomiehistö oli erittäin vihaisen ja tympääntyneen oloista ekalla legillä Al Ainiin. Sehän vasta piristi lomafiilistä, joka oli alkanut tällä pienehköllä myöhästymisellä. Lisäksi ruoka tarjoiltiin yli 3h nousun jälkeen, olimme viimeksi syöneet varsinaista ruokaa kotona n. 8 tuntia aiemmin, ennen lähtöä Hki-Vantaalle).

        Muutenkin opaspalvelut oli lähinnä huvittavat. Hiestä täysin märkä opas tuli bussiin kentällä, sanoi "moi olen teidän opas", jakoi kirjekuoret ja lähti menemään. Saman oppaan näin seuraavan kerran lähtöhetkellä kentällä. Hotellilla kaveria ei näkynyt kertaakaan, eikä muuten Finnmatkojen kansiotakaan. No ei olis kyllä tarvittu tai käytettykaan, että ei sillä väliä.

        Ylipäätään Finnmatkojen palvelu on niin huonoa, etten suosittele ketään tuhlaamaan rahojaan moiseen. Koska kyseessä on pohjoismainen konserni, niin kaikki tieto tulee verkkaiseen tahtiin ensin ruotsiksi, sitten suomeksi jos tulee edes. Esitteet ja kaikki muut ovat koneessa ruotsiksi, sekään ei haitannut kun kieltä taitaa. Mutta selkeästi paistaa pohjoismainen ajattelutapa läpi (eli pohjoismaathan ovat ruotsalaisten vinkkelistä Ruotsi-Norja-Tanska, Suomi on sitten jotain sinnepäin).

        Teknisiä vikoja koneille sattuu ja niille ei voi mitään. Mutta Finnmatkojen vanhoille ja raihnaisille koneille niitä sattuu vähän liikaa. Mitään plan-B:tä heillä ei tunnu olevan. Kannattaa myös olla tarkkana "all-inclusive" hotelli-pakettien kanssa..meillä oli lähtöpäivänä lähtö vasta illalla, mutta all-inclusive loppuu huoneen luovutukseen ja tästä eteenpäin maksat kaiken itse. Vaikka säännöissä se vissiin jossain pikkupräntillä lukeekin, niin on selkeää harhauttamista myydä 8 päivän loma all-inclusivilla siten, että maksat safkat ja kaikki muutkin kustannukset viimeisenä päivänä. Tuokin olisi ollut vielä OK, jos kaikki olisi mennyt suunnitelman mukaan, mutta 3 tunnin myöhästys myös kotiinlähdöllä vaati yhden ylimääräisen ruokailun, koneessahan ruoka saatiin kun saatiin taas...


      • Onpa ikävän
        juuri palannut kirjoitti:

        Palasimme juuri Mauritiukselta ja olimme Finnmatkoilla...noh, halpamatkatoimisto on halpamatkatoimisto joten ei sinänsä yllättänyt, että menomatka oli 13h myöhässä ja paluu 3 tuntia myöhässä. Ihan kiva mauste 8 päivän matkalle.

        Olimme lähdössä kentälle Helsingissä kun 2h ennen lähtöaikaa tuli viesti kännykkään, että uudesta lähtöajasta viestitetään klo 07 aamulla (lähdön piti olla 0215 paikallista aikaa). Mentiin nukkumaan ja herättiin kun viesti tuli. Loppujen lopuksi mentiin erillisellä tilauslennolla Tukholmaan, jossa odoteltiin varsinaista konetta ja lopulta päästiin matkaan.

        TuiFLYn kone hinattiin putkelle Tukholmassa jossa sitä tankattiin ja safkavarastot täytettiin, tämä kesti yli tunnin. Kauheella kiireellä meidät vietiin koneeseen, joka oli likainen, karkkipapereita lattioilla ja muuta. Olipa kivaa mutta eihän tuo maailmanloppu ollut.

        Matkustamomiehistö oli erittäin vihaisen ja tympääntyneen oloista ekalla legillä Al Ainiin. Sehän vasta piristi lomafiilistä, joka oli alkanut tällä pienehköllä myöhästymisellä. Lisäksi ruoka tarjoiltiin yli 3h nousun jälkeen, olimme viimeksi syöneet varsinaista ruokaa kotona n. 8 tuntia aiemmin, ennen lähtöä Hki-Vantaalle).

        Muutenkin opaspalvelut oli lähinnä huvittavat. Hiestä täysin märkä opas tuli bussiin kentällä, sanoi "moi olen teidän opas", jakoi kirjekuoret ja lähti menemään. Saman oppaan näin seuraavan kerran lähtöhetkellä kentällä. Hotellilla kaveria ei näkynyt kertaakaan, eikä muuten Finnmatkojen kansiotakaan. No ei olis kyllä tarvittu tai käytettykaan, että ei sillä väliä.

        Ylipäätään Finnmatkojen palvelu on niin huonoa, etten suosittele ketään tuhlaamaan rahojaan moiseen. Koska kyseessä on pohjoismainen konserni, niin kaikki tieto tulee verkkaiseen tahtiin ensin ruotsiksi, sitten suomeksi jos tulee edes. Esitteet ja kaikki muut ovat koneessa ruotsiksi, sekään ei haitannut kun kieltä taitaa. Mutta selkeästi paistaa pohjoismainen ajattelutapa läpi (eli pohjoismaathan ovat ruotsalaisten vinkkelistä Ruotsi-Norja-Tanska, Suomi on sitten jotain sinnepäin).

        Teknisiä vikoja koneille sattuu ja niille ei voi mitään. Mutta Finnmatkojen vanhoille ja raihnaisille koneille niitä sattuu vähän liikaa. Mitään plan-B:tä heillä ei tunnu olevan. Kannattaa myös olla tarkkana "all-inclusive" hotelli-pakettien kanssa..meillä oli lähtöpäivänä lähtö vasta illalla, mutta all-inclusive loppuu huoneen luovutukseen ja tästä eteenpäin maksat kaiken itse. Vaikka säännöissä se vissiin jossain pikkupräntillä lukeekin, niin on selkeää harhauttamista myydä 8 päivän loma all-inclusivilla siten, että maksat safkat ja kaikki muutkin kustannukset viimeisenä päivänä. Tuokin olisi ollut vielä OK, jos kaikki olisi mennyt suunnitelman mukaan, mutta 3 tunnin myöhästys myös kotiinlähdöllä vaati yhden ylimääräisen ruokailun, koneessahan ruoka saatiin kun saatiin taas...

        kuuloista!
        Me olemme menossa Finnmatkojen kautta Mauritiukselle maaliskuussa 8 päivän reissulle.
        Meillä lähtee kone myös Helsingistä tuolloin 02.15.

        Jännittää kyllä vähän miten käy kun meidän pitää ajella vähän pohjoisemmasta ensin Helsinkiin illalla....

        Jotain energia patukkaa varmaan kannattaa ottaa mukaan jos ruokatarjoilukin noin ankeaa...=(


      • edelliseen........
        Onpa ikävän kirjoitti:

        kuuloista!
        Me olemme menossa Finnmatkojen kautta Mauritiukselle maaliskuussa 8 päivän reissulle.
        Meillä lähtee kone myös Helsingistä tuolloin 02.15.

        Jännittää kyllä vähän miten käy kun meidän pitää ajella vähän pohjoisemmasta ensin Helsinkiin illalla....

        Jotain energia patukkaa varmaan kannattaa ottaa mukaan jos ruokatarjoilukin noin ankeaa...=(

        Missä hotellissa yövyitte?
        Me olemme menossa Le Mauricia hotelliin ja lento takaisin on illalla, olikohan jotain klo 19 jne.

        Kyselimme Finnmatkojen toimistossa tuosta hotellihuoneen luovuttamisesta päiväsaikaan ja he sanoivat että siellä kyllä on yleensä jokin tila missä voi säilyttää loppupäivän matkatavaroita ja yleensä siellä on jotkin suihkutkin jos haluaa vielä käydä suihkussa ennen lentoa....
        Meillä on puolihoito, joten emme varmaan enää illalliselle ehtisikään jos lento lähtee tuolloin 19 ja jotain, mutta jos lento myöhästyy niin mitenköhän sitten.
        Pitääpä kysyä matkatoimistosta!


      • Kyllä hymy hyytyi.
        edelliseen........ kirjoitti:

        Missä hotellissa yövyitte?
        Me olemme menossa Le Mauricia hotelliin ja lento takaisin on illalla, olikohan jotain klo 19 jne.

        Kyselimme Finnmatkojen toimistossa tuosta hotellihuoneen luovuttamisesta päiväsaikaan ja he sanoivat että siellä kyllä on yleensä jokin tila missä voi säilyttää loppupäivän matkatavaroita ja yleensä siellä on jotkin suihkutkin jos haluaa vielä käydä suihkussa ennen lentoa....
        Meillä on puolihoito, joten emme varmaan enää illalliselle ehtisikään jos lento lähtee tuolloin 19 ja jotain, mutta jos lento myöhästyy niin mitenköhän sitten.
        Pitääpä kysyä matkatoimistosta!

        Olin sillä marraskuun- joulukuun lennolla, 8 11 tuntia. Lippukuoren mukana tuli ilmoitus että matkan jälkeen minulle postitetaan kyselylomake mielipiteestäni matkasta. Vielä odottelen sitä, hidasta toimintaa kuten reklamaatioiden käsittely, 5-8 viikkoa.Vuodesta 1976 kaksi kertaa vuodessa matkustavana minulla on Finnmatkoille paljon kerrottavaa. Lennoista ja oppaista.
        Kävin Mauritiuksella, sanon että menemisen arvoinen kohde, mutta en mene uudestaan. Jos menisin, ottaisin selville vaihtoehtoisen matkanjärjestäjän, jos ei Suomessa ole niin Ruotsissa on, muttei Fritidsresor.


      • Kirkkohäät
        Kyllä hymy hyytyi. kirjoitti:

        Olin sillä marraskuun- joulukuun lennolla, 8 11 tuntia. Lippukuoren mukana tuli ilmoitus että matkan jälkeen minulle postitetaan kyselylomake mielipiteestäni matkasta. Vielä odottelen sitä, hidasta toimintaa kuten reklamaatioiden käsittely, 5-8 viikkoa.Vuodesta 1976 kaksi kertaa vuodessa matkustavana minulla on Finnmatkoille paljon kerrottavaa. Lennoista ja oppaista.
        Kävin Mauritiuksella, sanon että menemisen arvoinen kohde, mutta en mene uudestaan. Jos menisin, ottaisin selville vaihtoehtoisen matkanjärjestäjän, jos ei Suomessa ole niin Ruotsissa on, muttei Fritidsresor.

        Tarkoituksena on lähteä häämatkalle lokakuussa Mauritiukselle. Onko muita matkanjärjestäjiä kun Finnmatkat Suomessa?


      • mieltä

        en lähde matkalle lentomatkan takia jotta viihtyisin siellä. Päämäärä on se kohde missä voi viihtyä. Ja ne ongelmat jotka ovat matkalla eivät johdu yleensä matkustajista joten matkustajat ei voi niille mitään. Helvettiäkö narisemaan jos asioille ei voi tehdä mitään! Sit vaan odotetaan et matka jatkuu tai sit pitää jäädä himaan keittään kahvia!


      • vielä että
        Matkustanut myös paljon kirjoitti:

        Luonnollisesti liikenteessä tulee myöhästymisiä, teknisiä vikoja, mitkä harmillisia, mutta niille EI VOI MITÄÄN.
        Sen sijaan sille voi jotain, MITEN matkatoimisto tällaisessa tilanteessa toimii, miten hoitaa tilanteen! Eli siitä tässä omalta kohdaltani oli kyse eikä sen valituksesta, että lennot myöhässä.

        Kertoisitko vielä että miten matkatoimiston olisi pitänyt toimia sinun mielestäsi.? Laitoit varmaan tämän rakentavan palautteen myös reklamaatiosi yhteyteen eikö vain?


      • ensi kerralla
        matkalla ollut kirjoitti:

        Itsekin paljon matkustaneen tiedän, että teknisiä vikoja ym. sattuu. Itse joulukuussa Mauritiuksella olleena kritisoin eniten finnmatkojen palvelusta. Mm.Ystäväni sairastuessa ruokamyrkytykseen finnmatkojen neuvo oli menkää lähimmälle klinikalle kai osaat englantia. Se siitä!!! Puhelinnumeroita numeroiden perään eri klinikoille mihin soittaa. Lisäksi oppaat eivät tienneet mistään mitään. neuvoivat mm. heittämään maastalähtö lomakkeen roskiin, oli kuulemma vanhentunut. No kohta virkailijat tulevat tivaamaan, että onko teillä kyseistä lomaketta, pitää olla lähtiessä täytettynä. Luulisi oppaan edes sen verran tietävän. Tässä vain muutama esimerkki mikä meni vikaan. Matka oli muuten upea, mutta kun Finnmatkojen palveluja tarvittiin niin metsään meni!!!

        Lähtisitkö ensi kerralla matkalle ilman matkayhtiötä? Mitä sitten tekisit jos tulisit kipeäksi? Jos ette puhu englantia, miten voitte edes matkustaa? Miksi ette opiskele englantia jos matkustatte paljon/miksi ette ole vielä oppineet?


      • eilen kotiutunut
        mieltä kirjoitti:

        en lähde matkalle lentomatkan takia jotta viihtyisin siellä. Päämäärä on se kohde missä voi viihtyä. Ja ne ongelmat jotka ovat matkalla eivät johdu yleensä matkustajista joten matkustajat ei voi niille mitään. Helvettiäkö narisemaan jos asioille ei voi tehdä mitään! Sit vaan odotetaan et matka jatkuu tai sit pitää jäädä himaan keittään kahvia!

        Eli lennolta BLX801-802. Lähtö 02.15, muuttui seuraavan päivän 11.50 Air Finland Arlandaan, josta matka kohti AL Ainia. Ei tartte tehdä reklamaatiota, koska Finnmatkat maksaa mukisematta osan matkan hinnasta takaisin.
        Opaspalvelu tosiaan on hiukan nihkeää esim. meitin hotellilla piti olla opas ma 17.15. Menin paikalle 17.20 niin oli jo lähtenyt, mutta toisaalta puh.palvelu pelasi kohtuuhyvin. Ja niille ketkä ei edes englantia osaa,voisi ehkä olla parempi pysyä Suomessa tai mennä vaikka Rhodokselle.
        Mauritiuksella lääkäripalvelu tuntui toimivan aika hyvin. Vaimo sairastui viimeisenä lomapäivänä pahasti, käväisy hotellin respassa, pikainen tilanneselitys ja respa hoiti homman mallikkaasti: viidessä minuutissa oli varattu aika lääkärille ja taksi odotti hotellin edessä! Käynti maksoi lääkäripalkkion, lääkkeiden ja kyytien kanssa yhteensä huimat 50 euroa. Mut peeveli se lääkärikään ei puhunut Suomea...


      • paljon noita
        eilen kotiutunut kirjoitti:

        Eli lennolta BLX801-802. Lähtö 02.15, muuttui seuraavan päivän 11.50 Air Finland Arlandaan, josta matka kohti AL Ainia. Ei tartte tehdä reklamaatiota, koska Finnmatkat maksaa mukisematta osan matkan hinnasta takaisin.
        Opaspalvelu tosiaan on hiukan nihkeää esim. meitin hotellilla piti olla opas ma 17.15. Menin paikalle 17.20 niin oli jo lähtenyt, mutta toisaalta puh.palvelu pelasi kohtuuhyvin. Ja niille ketkä ei edes englantia osaa,voisi ehkä olla parempi pysyä Suomessa tai mennä vaikka Rhodokselle.
        Mauritiuksella lääkäripalvelu tuntui toimivan aika hyvin. Vaimo sairastui viimeisenä lomapäivänä pahasti, käväisy hotellin respassa, pikainen tilanneselitys ja respa hoiti homman mallikkaasti: viidessä minuutissa oli varattu aika lääkärille ja taksi odotti hotellin edessä! Käynti maksoi lääkäripalkkion, lääkkeiden ja kyytien kanssa yhteensä huimat 50 euroa. Mut peeveli se lääkärikään ei puhunut Suomea...

        myöhästymisiä tulee verrattavissa muihin matkakohteisiin...?

        Taitaa olla aika yleistä tuolla lentoyhtiöllä. Koneetko vikoja täynnä?


      • Kaikki irti.
        paljon noita kirjoitti:

        myöhästymisiä tulee verrattavissa muihin matkakohteisiin...?

        Taitaa olla aika yleistä tuolla lentoyhtiöllä. Koneetko vikoja täynnä?

        Saksalaisomisteinen yhtiö jonka Fritidsresor on liisannut. Systeemi että koko aika liikkeellä. Aikataulut tehty sen mukaan ettei koneeseen tule vikaa. Jos Helsingissä ilmenee vika, kone on lennettävä Ruotsiin korjattavaksi. Se aika mikä korjauksen takia myöhästyttää lentoa, se myöskin näkyy seuraavissa lennoissa. Korvaavaa konetta ei ole, joten tekstiviesteillä informoidaan kentällä odottavia matkustajia siirretystä lähdöstä.
        Tämä on sitä kilpailukykyistä hinnoittelua.
        Kyllä risoo jos nurkan takaa Mallorcalle pitää matkustaa ja kone on lähdössä 12 tuntia myöhässä.
        Parin matkan kokemuksella minä boikotoin Tuyflyytä ja Finnmatkoja.


      • mikäspede
        Kaikki irti. kirjoitti:

        Saksalaisomisteinen yhtiö jonka Fritidsresor on liisannut. Systeemi että koko aika liikkeellä. Aikataulut tehty sen mukaan ettei koneeseen tule vikaa. Jos Helsingissä ilmenee vika, kone on lennettävä Ruotsiin korjattavaksi. Se aika mikä korjauksen takia myöhästyttää lentoa, se myöskin näkyy seuraavissa lennoissa. Korvaavaa konetta ei ole, joten tekstiviesteillä informoidaan kentällä odottavia matkustajia siirretystä lähdöstä.
        Tämä on sitä kilpailukykyistä hinnoittelua.
        Kyllä risoo jos nurkan takaa Mallorcalle pitää matkustaa ja kone on lähdössä 12 tuntia myöhässä.
        Parin matkan kokemuksella minä boikotoin Tuyflyytä ja Finnmatkoja.

        hei, ai että jos koneeseen tulee vika niin kone viedään ensin ruotsiin korjattavaksi? JOOPA JOO, kyllä kuule jos vika ilmenee niin ei sillä ensin toiseen maahan lennetä. Toinen juttu on että vaikka tuiflylle on vikoja sattunut, niin kyllä niitä kuulostaa olevan SAS:llä ja esimerkiksi Lufthansallakin kertoo tuttavani kentältä. Poikkeuksena on että nämä matkustajat ymmärtää vikojen mahdollisuuden eikä itke palstoilla ja julista boikotointejansa. Mut hei, jos sä nyt boikotoit jotain firmaa, niin kirjoituksestasi päätellen se on kanssamatkustajien etu


      • alkaa kans kypsyttään
        mikäspede kirjoitti:

        hei, ai että jos koneeseen tulee vika niin kone viedään ensin ruotsiin korjattavaksi? JOOPA JOO, kyllä kuule jos vika ilmenee niin ei sillä ensin toiseen maahan lennetä. Toinen juttu on että vaikka tuiflylle on vikoja sattunut, niin kyllä niitä kuulostaa olevan SAS:llä ja esimerkiksi Lufthansallakin kertoo tuttavani kentältä. Poikkeuksena on että nämä matkustajat ymmärtää vikojen mahdollisuuden eikä itke palstoilla ja julista boikotointejansa. Mut hei, jos sä nyt boikotoit jotain firmaa, niin kirjoituksestasi päätellen se on kanssamatkustajien etu

        koneesta meni laskussa rengas. 20h extraa kohteessa ja eri hotelissa yötä. Ei voi mittään. Elämä on. Kävelläkkö olisi pitäny? Itku kans yleensä auttaa..


      • Entinen matkaja
        alkaa kans kypsyttään kirjoitti:

        koneesta meni laskussa rengas. 20h extraa kohteessa ja eri hotelissa yötä. Ei voi mittään. Elämä on. Kävelläkkö olisi pitäny? Itku kans yleensä auttaa..

        Joko lennot pelittää? Ei ole paljon ruikutettu myöhästymisestä. Maaliskuussa matka, mitenköhän aikataulut pitää?


      • tammikuun lähtö
        Entinen matkaja kirjoitti:

        Joko lennot pelittää? Ei ole paljon ruikutettu myöhästymisestä. Maaliskuussa matka, mitenköhän aikataulut pitää?

        Oltiin 21.1-5.2 matkalla ja lennot oli ihan ajallaan molempiin suuntiin. Itse asiassa Mauritiukselle laskeuduttiin jopa vähän etu ajassa. Eikä muutenkaan mitään valittamista tui fly:n lennoista.


      • reissussa tammikuussa
        tammikuun lähtö kirjoitti:

        Oltiin 21.1-5.2 matkalla ja lennot oli ihan ajallaan molempiin suuntiin. Itse asiassa Mauritiukselle laskeuduttiin jopa vähän etu ajassa. Eikä muutenkaan mitään valittamista tui fly:n lennoista.

        28.1.-5.2.09, lennot molempiin suuntiin hieman etuajassa. En löydä mitään valittamisen aihetta vaikka oli pitkä matka.


      • m a k s a j a

        Ei meidän rahasta ole puuttunut centtiäkään!


      • ei kyllä
        reissussa tammikuussa kirjoitti:

        28.1.-5.2.09, lennot molempiin suuntiin hieman etuajassa. En löydä mitään valittamisen aihetta vaikka oli pitkä matka.

        ole koskaan ollut mitään valittamista Finnmatkoista, ei lennoista eikä muista palveluista. Nyt oltiin tänä talvena vaihteeksi Aurinkomatkoilla, ja kyllä mielestäni Finnmatkat kaikin puolin toimi vähintääkin yhtä hyvin, monessa asiassa paljon paremmin! En kyllä huomannut mitään eroa. Meidän Mauritiuksen lennotkin viime vuonna toimi moitteettomasti, ja mielestäni Tuiflyn koneissa lentoemännät ovat ystävällisempiä kuin Finnairilla. Tai sitten meillä sattui tämän talven reissulla harvinaisen tympeät lentoemot Finskillä...


      • juttuja...
        m a k s a j a kirjoitti:

        Ei meidän rahasta ole puuttunut centtiäkään!

        Finnmatkojen paluulento ontui
        Kirjoittanut: viime viikolla 9.3.2009 klo 15.36


        Viime viikon Finnmatkojen paluulento Kap Verdeltä oli ainakin noin 20 suomalaiselle reissaajalle melkoinen rimanalitus. Yhtiöhän käyttää yhdessä Ruotsin Fritidsresorin kanssa TUI Fly Nordicin tilaulentoja. Kap Verden keikat Salille lennetään sillä tosi ahtaalla Boeing 757:lla, jossa jalkatilaa pitemmille matkalaisille on hyvin vähän käytössä. No paluulento oli viimeistä paikkaa myöten täynnä, lähti Salilta lopulta erinäisten teknisten viivytysten jälkeen noin 16 tuntia myöhässä ollen Helsingissä vasta viime perjantaina noin klo 19.00. Ikävintä asiassa oli kuitenkin se, että noin 20 suomalaisen matkalaukut jätettiin kylmästi Salin lentoasemalle. Koneen kapteenin mukaan lentosää oli sellainen, että Göteborgiin Salilta päästäkseen koneen oli otettava normaalia enemmän polttoainetta. Ja kun lentoonlähtöpainoa ei voitu lisätä, niin noin 20 hengen matkalaukut oli jätettävä pois. Tämä kerrottiin kuitenkin matkustajille vasta koneen lähdettyä välilaskun jälkeen Göteborgista Helsinkiin ja nuo 20 viivästyksistä jo muutenkin matkaväsynyttä "uhria" selvisi vasta Helsinki-Vantaan Luggage-hihnalla, kun laukkuja ei sitten tullutkaan. Ja äsken juuri kuulin Servisairilta, että laukut kuulemma ovatkin tulossa vasta ensi perjantaina eli yli viikon myöhässä alkuperäisestä ajankohdasta. Että sellainen tapaus. Matkatoimisto ja/tai matkavakuutus ilmeisesti jotenkin korvaa tästä aiheutuneet suoranaiset kulut. Mutta ylimääräistä vaivannäköä, viivästyksistä aiheutuvia muita haittoja tuskin korvaa kukaan.


      • PS
        juttuja... kirjoitti:

        Finnmatkojen paluulento ontui
        Kirjoittanut: viime viikolla 9.3.2009 klo 15.36


        Viime viikon Finnmatkojen paluulento Kap Verdeltä oli ainakin noin 20 suomalaiselle reissaajalle melkoinen rimanalitus. Yhtiöhän käyttää yhdessä Ruotsin Fritidsresorin kanssa TUI Fly Nordicin tilaulentoja. Kap Verden keikat Salille lennetään sillä tosi ahtaalla Boeing 757:lla, jossa jalkatilaa pitemmille matkalaisille on hyvin vähän käytössä. No paluulento oli viimeistä paikkaa myöten täynnä, lähti Salilta lopulta erinäisten teknisten viivytysten jälkeen noin 16 tuntia myöhässä ollen Helsingissä vasta viime perjantaina noin klo 19.00. Ikävintä asiassa oli kuitenkin se, että noin 20 suomalaisen matkalaukut jätettiin kylmästi Salin lentoasemalle. Koneen kapteenin mukaan lentosää oli sellainen, että Göteborgiin Salilta päästäkseen koneen oli otettava normaalia enemmän polttoainetta. Ja kun lentoonlähtöpainoa ei voitu lisätä, niin noin 20 hengen matkalaukut oli jätettävä pois. Tämä kerrottiin kuitenkin matkustajille vasta koneen lähdettyä välilaskun jälkeen Göteborgista Helsinkiin ja nuo 20 viivästyksistä jo muutenkin matkaväsynyttä "uhria" selvisi vasta Helsinki-Vantaan Luggage-hihnalla, kun laukkuja ei sitten tullutkaan. Ja äsken juuri kuulin Servisairilta, että laukut kuulemma ovatkin tulossa vasta ensi perjantaina eli yli viikon myöhässä alkuperäisestä ajankohdasta. Että sellainen tapaus. Matkatoimisto ja/tai matkavakuutus ilmeisesti jotenkin korvaa tästä aiheutuneet suoranaiset kulut. Mutta ylimääräistä vaivannäköä, viivästyksistä aiheutuvia muita haittoja tuskin korvaa kukaan.

        Valitusta valitusta valitusta... Ottakaa omat lennot ja menkää omatoimimatkalle. Mihin vittuun te niitä oppaita tarviitte,kun ei ole niiden kanssa tekemisissä niin ei tarvii valittaa. Ja jos mukulan itku häiritsee niin osta korvatulpat niin saat nukuttua!!
        Vittu sentään mitä idiootteja täälläkin... käyttäkää maalaisjärkeä ja lopettakaa se ruinaaminen!!!!! Ja käyttäkää tämäkin aika uuden loman suunnitteluun.


    • haista paska

      "Onhan mailma lapsia ilman parempi."
      Vasikkako sää oot ollu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe