sormusten ostamisesta

liinuskatiinuska

Olemme viime aikoina puhuneet naimisiin menosta miesystäväni kanssa, ja arvelen, että minua saatettais kosia tässä lähiaikoina. :D

"Ongelma" on se, että emme asu yhdessä eikä meillä ole todellakaan yhteistä taloutta. Minä olen palannut takaisin opintojen pariin ja joudun pihtailemaan rahoissani, ja miesystäväni on normaalisti työssäkäyvä ihminen. Minusta luonnollisin tapa olisi se, että hän ostaisi minulle sormuksen ja minä ostaisin hänelle. Mutta nyt minulla ei ole kummoiseen sormukseen varaa.

Olen ollut jo kertaalleen naimisissa ja silloin kihlautuessamme ostimme yhdessä sormukset yhteisillä rahoilla eikä ollut mitään pohtimista.

Kuinka te, joilla ei ole (vielä) yhteistä taloutta, olette ostaneet sormukset.

Ei tämä nyt mikään maata kaatava ongelma ole. Taitaa vaan olla sitä, että ei ole tottunut olemaan se köyhempi puolisko...

6

2093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marjo27

      Ni vastaan silti, koska mie olin opiskelija ko mentii kihloihin ja opintotuella ei todellakaan mitää ihmeellisiä ostella. Joten meillä mies makso molemmat sormukset, ei tosin mitää satojen eurojen sormuksia hankittukaan. Eikä tuossa miusta mitään pahaa oo.

    • kalliin sormuksen

      haluaa ostaa ja toinen haluaa sormeensa :)
      Ei sitä ole missään määrätty, kenen pitää sormukset maksaa, miten kalliita niiden tulee olla jne.jne. Eihän sormus edes ole pakollinen!

      Me hankimme kihlasormukset vain sen vuoksi, että niitä nyt "kuuluu" pitää merkkinä muille, sormukset ovat sormessa oikeastaan vain, jos menee kodin ulkopuolelle, kotona ne ovat korurasiassa tallessa ja turvassa. Väillä voi olla parikin päivää, ettei ole muistanut laittaa sormusta sormeen..

      Joten sen vuoksi emme kumpikaan halunneet kalliita sormuksia.
      Opiskelijoitakin kun ollaan, niin ei olisi ehkä varaa ollut ostella mitään satojen eurojen arvoisia sormuksia.
      Miehen sormus (jonka minä maksoin) maksoi n. 80e. Minun sormukseni maksoi hieman vähemmän. Halusin juuri sen sormuksen, hinnasta viis ja sen sain :) Tajusin vasta myöhemmin, että tulipa otettua "halpa" sormus, mutta ei todellakaan haittaa :) Tykkään sormuksestani erittäin paljon.

      Vihkisormuksiin olemme hieman ajatelleet säästää rahaa, minä ostan miehelle sormuksen ja mies minulle. Oma sormukseni tulee maksamaan n. 150-200e ja miehen ehkä samaa luokkaa, riippuen millaisen mies haluaa.


      Voithan sanoa miehellesi kosintahetken jälkeen, että kävisikö, jos hommaisitte kihlasormuksiksi hieman vaatimattomammat sormukset ja panostaisitte sitten myöhemmin vihkisormukseen/sormuksiin?
      Kyllähän perus keltakultaisia kihlasormuksia saa esim. 50e:llä :)

    • näin...

      kumpikin osti oman sormuksensa. vaikka ne olivat samanlaiset miehen sormus oli väkisinkin kalliimpi koska se oli isompi kooltaan.

    • olisi.

      fanttilasta osamaksulla

    • naishenkilö

      kihlasormuksia. Tarpeetonta rahanmenoa mielestämme...kihlaus oli meillä lupaus ja yhteinen sopimus, eikä siihen mitään hiluja tarvinnut.
      Ostimme sitten kummallekin tosi mieluisat vihkisormukset, kun sitten oli talous jo yhteinen.

      • hyvää saa

        Mies osti minulle n.700 € arvoisen kihla sormuksen jonka yhdessä valitsimme, kosinta tapahtui sen jälkeen =) halusin miehen kosivan vanhanaikaisesti sormus kädessä, hän sai kuitenkin valita missä ja milloin kosi. seuraavana pvänä kosinnasta menimme katsomaan sormuksia miehelleni ja löysimmekin tosi upean joka maksoi n.500€ ja jonka minä maksoin. mies ei halua kuin yhden sormuksen joten ei tarvitse ostaa uuttaa kun menemme naimisiin, minulle kylläkin tarvitsee ja olen jo löytänyt tulevan mieheni kanssa upean yksilön jonka luonnollisesti mies maksaa, onhan se lahja minulle. sormuksen hinta on vähän päälle 4000 €.. mutta hyvästä pitää maskaa =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9373
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2770
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1578
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1366
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe