olemme hankkineet koiranpennun ja oma kasvattajamme ei maininnut ettei saisi antaa koiralle vinkuleluja, mutta kuulin jostain ettei niitä saisi antaa pennulle. Syytä vain ei kukaan osannut sanoa että miksi ei? Haluaisin tietää teemmekö hirveää vääryyttä antamalla pennun leikkiä tällaisella lelulla :D
Valaiskaa tietämätöntä
7
1569
Vastaukset
- vastausta pukkaa
Syy saattaa olla, että vinkulelut usein villitsevät koiraa liikaa, pieni pentu ei keskity muuhun silloin, vain rajoitetusti niillä leikkimistä ja sama on palloleikkien kanssa.
Omistajan huolehdittava leikin kesto ja lelut pois leikin jälkeen.- jos sitä joskus oppis
kiitos tiedosta. eli ei mitään peruuttamatonta tapahtu vaikka se niitä jyrsiski :D leikkikööt ku kerran tykkää eikä se oo muutenkaan ihan hulluna niihin :)
hyvää joulun odotusta kaikille! - sony
jos sitä joskus oppis kirjoitti:
kiitos tiedosta. eli ei mitään peruuttamatonta tapahtu vaikka se niitä jyrsiski :D leikkikööt ku kerran tykkää eikä se oo muutenkaan ihan hulluna niihin :)
hyvää joulun odotusta kaikille!ei mielellään ainakaan jätetä pentua yksin vinkulelun kanssa,sillä jos saa revittyä lelun nii sisällä on tämä pieni "vinkuja" johon koira saattaa tukehtua.
- ja lisäksi ostaa sen jota s...
sony kirjoitti:
ei mielellään ainakaan jätetä pentua yksin vinkulelun kanssa,sillä jos saa revittyä lelun nii sisällä on tämä pieni "vinkuja" johon koira saattaa tukehtua.
kestäväksi ei hajoa ikinä.minun uudella koiralla 17 vuotta vanha vinku siili ja ihan kuin uusi.
- ei vara venettä
ja lisäksi ostaa sen jota s... kirjoitti:
kestäväksi ei hajoa ikinä.minun uudella koiralla 17 vuotta vanha vinku siili ja ihan kuin uusi.
Ostin koiralelun, eläinkaupassa vakuutettiin ettei mikään koira saa sitä rikki, aha, no, hyvä.
Puolen tunnin päästä mäyräkoira sen kuitenkin hajalle sai mutta onneksi olin paikalla.
- -apuva apuva-
No en todellakaan ymmärrä, miksei saisi antaa vinkuleluja...
Meillä kaikki vinkuvat ja kolisevat ja muutoinkin eniten ääntä pitävät lelut ovat meidän pennulle kaikkein mieluisinta seuraa =)
En tiedä ajatteleeko jotkut sitte niin, että jos pentu saa ko. lelun hajotettua, se voi tukehtua siihen itse VINKUUN, eli mikä siellä sisällä on...?
Tuo on ainoo selitys, minkä minä näin ensi-istumalta keksin =)
Ette todellakaan tee vääryyttä, kaupat on vinkuleluja pullollaan, ja tuntuupi olevan monen turren lempilelu.
Joten, eikun vinkumisiin! =) - Koiran omistaja
Moi! Olen myös kuullut, että koirille ei pitäisi antaa vinkuleluja. Selityksinä on ollut, että koira voi repiä lelun rikki ja sitten tukehtua vinkuun. Toinen syy oli, että vinkuleluthan pitävät hirveää ääntä. Varsinkis jos asuu kerrostalossa tai rivitalossa, vinkulelu on vihoviimeinen hankinta! Kolmas syy on se, että kun koira kuulee lelun vinkuvan, sehän puree ja riepottelee sitä. Mutta kuinkas sitten käykään, kun lapsi kiljuu tai hutaa lähellä. Koira yhdistää kuulemansa "vinkumisen" vinkuleluun, jolla on hauskaa ja ennen kaikkea luvallista leikkiä. Ja entä sitten, kun koira saa pienen lapsen vinkumaan vaan enemmän ja enemmän purtuaan tätä jalkaan... Vinkulelu on koiralle, kuin saaliseläin, joka vinkuu luonnollisesti, kun sitä purraan. Niinhän lapsikin tekee! Itselläni on pienpystykorva, jolle olen kyllä vinkuleluja antanut, sillä eihän sellainen pikkuinen koira saa ketään itkemään, eikä koira ole tekemisissä lasten kanssa... Jos koira on kuitenin suuri ja teillä esim on pieniä lapsia, tai naapurissa on, tai koira edes joskus on tekemisissä lasten kanssa, en suosittele vinkuleluja. Kaupoissa on paaaaljon muitakin leluja, joten voihan niitäkin ostaa. Päätös on kuitenkin teidän! =)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669