Insignia koeajettu

kuumetta

Eka tyypit on nyt sitten otettu. Koeajoin (½h tunnin lenkki) Opel Insignian 1.8bensa manuaali, Edition (BusinessLine). Kerta kaikkiaan hieno (o)peli. Erinomaisen laadukkaasti viimeistelty, upea alusta, hiljainen, vakaa kulkuinen, isoksi autoksi kaiken lisäksi ketterä käsitellä. Tällaiset vaikutelmat ½h ajolenkin jälkeen. Tarkemmat ja - sitten pidemmän koeajon perusteella, mutta kokemani perusteella tulee ehdottomasti täyttämään vaativammankin autoilijan tarpeet luokassaan.

16

3957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettet

      ajanyt pitempään kuin puoli tuntia. Tunnin kuluessa olis varmaan joku sähkövika iskenyt tai hihna katkennut !

      • Ettetvaan

        Hyvä ettet vaan tukehdu kateudesta.


    • tosi kysytty vaihdokki

      Tunnin lenkillä se olisi levinnyt tienposkeen. Obelix on tunnettu luotettavuudestaan ja mallin ensimmäiset versiot ovat niitä jotka oikein revitään käsistä vaihtoautojen rivistöistä, vaihtoautomyyjätkin oikein ilmoittelevat Hesarissa että nimenomaan niitä haluavat vaihdokeiksi ;)

      Aivan mikä tahansa uusi automalli/uusi auto tuntuu hyvältä jos sitä vertaa omaan muutamankin vuoden käytettyyn. Ihan sama mikä merkki, mikä malli.

    • tai sitten ei

      Kiitos "asiallisista" keskustelun avauksista. Muutamaan viestiketjun vastaukseen kulminoituu Suomalaisten kyky "asialliseen" keskusteluun. Menkää teinit vaikka Huuhaa osioon purkamaan pahaa oloanne. Tänne teitä ei kaivata!

      • huuhaailija

        huuhaa-palstalla on niin ankara serihvi,ettei sinne pysty kirjottamaan muuta kuin hyvän joulun toivotuksia.


    • Hissan opiskelija

      Mm Autobildin tutkimusten mukaan Opel on laadultaan paras bemarin jälkeen. Kaikissa turvallisuustesteissä insignia on kärkiviisikossa!

      Insigniaa ei turhaan ole valittu vuoden autoksi 2009 - monet tutkimukset sen todistavat!

      Tutuillani, joilla on/on ollut opel, ei ole ollut liiemmin vikoja!

      Tuo Insignia 2,0 t olis ihan riittävä:

      Huippunopeus 242.0 km/h
      Kiihtyvyys (0-100km/h) 7.6 s
      CO-päästöt 208.0 g/km
      EU-kulutus (kaupunki) 12.6 l
      EU-kulutus (maantie) 6.7 l
      EU-kulutus (yhdistetty) 8.9 l

      • Hissan opiskelija

        olivat saksalaiset autot...


      • grrrhh
        Hissan opiskelija kirjoitti:

        olivat saksalaiset autot...

        Olikos niitä muunmaalaisia laatuautoja?


    • mutta, mutta.....

      Koeajoon olisi tarkoitus mennä. Lueskelin teknisiä tietoja maahantuojan sivuilta, ja yksi asia jäi vaivaamaan, kantavuus. Esim. kiinnostavan 2.0 T Sports Tourer kokonaispaino 2280 kg, vähennettynä omapaino (kuljettaja mukaanlukien) 1899 kg, saadaan kantavuus, 381 kg, 4-, ja 5-ovisissa vielä 30-40 kg vähemmän!!!!! Pohjanoteerauksena 4-, ja 5-ovinen 2.0 cdti 160 hv. Kun kuski ottaa kyytiin neljä 80 kiloista kaveriaan, tavaraa saisi ottaa hulppeat 4kg. Voiko nämä lukemat pitää paikkansa? Nykyisessä autossani, Renault Grand Scenic 2.0T, vastaavat luvut, 2175 kg- 1505kg, kantavuus 670 kg. Kun viisihenkinen, monia harrastuksia omaava perhe surffaa Lappiin, suksiboxi katolla, takakontti pullollaan, voi 381 kg olla hiukan liian vähän.

      • tuo

        2,0 T / 220 hv on se kiinnostavin malli! Tehottomammat ja taasen tuota suuremmat myllyt kuluttavat polttoainettakin ihan kivasti...

        2,0 T tulee koeajettua...


    • eldankka

      Joo kävin myös ja tykkäsin kovasti auto jota ajoin oli 1.8 hyvinhän sekin kone vei,mutta ehkä sittenkin 2.0 turbo olis paikallaan.

      • ei kiihdytysautoilija

        Kevällä on tulossa 1,6 turbo. Kuulostaa tietty aika pieneltä noinkin kookkaaseen autoon, mutta ans kattoo. Kulutus on varmaan järkevällä ajolla tosi niukka noin virtaviivaisessa pelissä. Ohituskiihtyvyyshän tarttee olla kyllä riittävä. Muutenhan noillakin tehoilla pärjää Suomen maanteiden nopeusrajoituksissa keveesti.


      • Kuka tarvitsee?

        Mihin tarvitaan tuollaisia tehoja?
        Toisten alistamiseen ja esittelyyn.
        Siinä kylmä vastaus.
        Itselläni on 2,0T/175hv ja silläkin voi esittää.


      • Rodney Stanger

        Aikamoinen pettymys oli Insignia 1,8 koneella. Laadukkaan oloinen, mutta todella laiska.


    • tiedon haluinen

      Minulla on uusi insignia 2.0 CDTI ecoFLEX 160cv Start&Stop Excellence.
      Jossa radio cd 400 piti olla navi 900 systeemi ja haluaisin sen nyt vaihtaa tohon navi 900 onko kellä tietoa käko se cd 400 paikalle ilman mitään suurempia muutoksia.

      • xor-or-xor

        Piti olla navi, mutta ei ollut ?!? - myyjä varmaan korjaa tilanteen.

        Tällä foorumilla tuskin kovin moni (kukaan?) tietää edes mikä on navi 900 tai cd 400...

        Valitettavasti Insigniaan liittyvien kysymysten kohdalla asianlaita on samanlainen kaikilla suomalaisilla foorumeilla (tietoa löytyy vain wanhoista Opeleista) - mene http://insignia-enthusiast.org/ ja kysy sen keskustelufoorumilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      69
      3793
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      99
      3446
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      77
      3290
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2608
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      114
      1512
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1476
    7. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1090
    8. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1076
    9. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      18
      1036
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

      miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      996
    Aihe